Budowa i regulacja gaźników 750 '94
- sin88
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:11
- Motocykl: XV750
- Lokalizacja: Piekło
- Wiek: 36
- Status: Offline
Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Foto 1
Foto 2
Mam kilak pytań do gaźników z ww. zdjęć:
1. Jaki to typ/model gaźnika
2. Do czego służy element oznaczony jako 1
3. Co zo za linka i czemu nie jest używana (element nr2)
4. Rozumiem ze element oznaczony jako 4 to krócieć ssący do którego podłączam wakuometr, a gdzie on się znajduje dla drugiego cylindra (czyżby to była 3?)
Foto 2
Mam kilak pytań do gaźników z ww. zdjęć:
1. Jaki to typ/model gaźnika
2. Do czego służy element oznaczony jako 1
3. Co zo za linka i czemu nie jest używana (element nr2)
4. Rozumiem ze element oznaczony jako 4 to krócieć ssący do którego podłączam wakuometr, a gdzie on się znajduje dla drugiego cylindra (czyżby to była 3?)
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
1.gaźnik Mikuni
2.element oznaczony 1 łączy gaźnik z atmosferą a dokładnie przestrzeń pod membraną,rurka wchodzi w otwór w wewnętrznej części prawego serka(tam gdzie filtr powietrza).
3.element oznaczony 2- linka zamykająca przepustnicę powietrza,powinna być podłączona.
4.element 4 - tu połączamy wakuometr tylnego cylindra,do przedniego znajduje się na trójniku z lewej strony silnika za lewym serkiem.Szukaj charakterystycznej gumki jak na elemencie 4
2.element oznaczony 1 łączy gaźnik z atmosferą a dokładnie przestrzeń pod membraną,rurka wchodzi w otwór w wewnętrznej części prawego serka(tam gdzie filtr powietrza).
3.element oznaczony 2- linka zamykająca przepustnicę powietrza,powinna być podłączona.
4.element 4 - tu połączamy wakuometr tylnego cylindra,do przedniego znajduje się na trójniku z lewej strony silnika za lewym serkiem.Szukaj charakterystycznej gumki jak na elemencie 4
Wąsaty7
-
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Właśnie z tego elementu nr1, czyli to co opisałeś jako wężyk wychodzący spod membrany, podczas przełożenia przełącznika w pozycję RUN wydobywa mi się paliwo.wąsaty7 pisze:1.gaźnik Mikuni
2.element oznaczony 1 łączy gaźnik z atmosferą a dokładnie przestrzeń pod membraną,rurka wchodzi w otwór w wewnętrznej części prawego serka(tam gdzie filtr powietrza).
3.element oznaczony 2- linka zamykająca przepustnicę powietrza,powinna być podłączona.
4.element 4 - tu połączamy wakuometr tylnego cylindra,do przedniego znajduje się na trójniku z lewej strony silnika za lewym serkiem.Szukaj charakterystycznej gumki jak na elemencie 4
Czyżbym mógł się spodziewać pękniętej membrany?
Element nr2: linka zamykająca przepustnicę powietrza - u mnie jest tylko sam pancerz od niej. Pracuje sama linka otwierająca przepustnicę. Rozumiem, że również przydałoby się tą zamykającą wpleść w pancerz i podłączyć do manetkę gazu?
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Możesz spodziewać się zawieszonego pływaka lub nieszczelnego zaworu poziomu paliwa.
Po coś tą linkę zamontowali,sprężyna powrotna może nie zadziałać,zatrze się oś przepustnicy i nie masz jak jej zamknąć.Brak kontroli nad motocyklem,przydałoby się żeby była sprawna.
Po coś tą linkę zamontowali,sprężyna powrotna może nie zadziałać,zatrze się oś przepustnicy i nie masz jak jej zamknąć.Brak kontroli nad motocyklem,przydałoby się żeby była sprawna.
Wąsaty7
- tyfuz
- Posty: 806
- Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
- Motocykl: xv750 '97 i krówka
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 36
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Podłącze się pod temat. Znalazlem jeden ten pstryczek na krocciu do podlaczania wakuometru (dot. tylnego cylindra), natomiast nicholery nie moge znalezc go na kroccu do przedniego cylindra. Wyjmowalem nawet ta gumedoprowadzajaca powietrze dogaznika i nikuta tego nie widze :/
dotyczy moje 750
dotyczy moje 750
-
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Ściągnąłem gaźniki, wiem który jest winny- bo zalana paliwem była też gumowa rura doprowadzająca powietrze z filtra do gaźnika. Chodzi o lewy gaźnik ten od tylnego cylindra.wąsaty7 pisze:Możesz spodziewać się zawieszonego pływaka lub nieszczelnego zaworu poziomu paliwa.
Czy możliwe, żeby aż tutaj się paliwo dostało, gdyby zawór lub pływak były wadliwe?
Otworzyłem komorę pływakową i nie znalazłem nic co by się rzucało w oczy że jest złe. Sprawdziłem szczelność zaworu metodą dmuchania w wężyk doprowadzający paliwo do komory i zaworek działał - nie wiem na ile to jest dobra metoda do sprawdzania szczelności zaworku?
Pływak wyglądał ok też.
Złożyłem wszystko z powrotem...dalej jak pompka dopompowała paliwo do komór, wycieka przez tą odpowietrzającą rurkę - szlag by trafił!
Wymontowałem jeszcze raz i rozmontowałem ponownie.
Sprawdziłem pływak - jest szczelny, po zanurzeniu nie puszcza banieczek.
Zawór ma na końcu gumowy stożek - na oko nie wygląda źle.
Czyli pozostaje regulacja poziomu. Sprawdziłem w Haynesie na czym ona polega, ale zanim kupię rurkę, to przygnę tą blaszkę w pływaku, aby troszkę wcześniej zamykał zaworek.
- bambosz99
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
- Motocykl: Virago 1100 XV 96
- Lokalizacja: Tyszowce
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Żeby zachować jakieś pozory porządku postanowiłem kontynuować mój wątek z gaźnikami ( viewtopic.php?t=12084 ) w tym poście.
Żeby było łatwiej dodałem zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2 ... b4a4b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/999 ... cf06c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f5 ... 9fd06.html
I tak:
1- Z tą ośką był problem
2 – Tym wkrętem regulujemy obroty biegu jałowego (tak mi się wydaje)
3 – Ta śruba służy do synchronizacji gaźników (tak sądzę)
A który wkręt (śrubka) służy do regulacji składu mieszanki?
Żeby było łatwiej dodałem zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2 ... b4a4b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/999 ... cf06c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f5 ... 9fd06.html
I tak:
1- Z tą ośką był problem
2 – Tym wkrętem regulujemy obroty biegu jałowego (tak mi się wydaje)
3 – Ta śruba służy do synchronizacji gaźników (tak sądzę)
A który wkręt (śrubka) służy do regulacji składu mieszanki?
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Tak nimi się robi to co pisałeśbambosz99 pisze:2 – Tym wkrętem regulujemy obroty biegu jałowego (tak mi się wydaje)
3 – Ta śruba służy do synchronizacji gaźników (tak sądzę)
A patrzyłeś pod pokrywki komór pływakowych ?bambosz99 pisze:A który wkręt (śrubka) służy do regulacji składu mieszanki?
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dcee1.html
Śrubę regulacji składu mieszanki znajdziesz pod gumową zaślepką w miejscu oznaczonym białą strzałką .
Śrubę regulacji składu mieszanki znajdziesz pod gumową zaślepką w miejscu oznaczonym białą strzałką .
Wąsaty7
- bambosz99
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
- Motocykl: Virago 1100 XV 96
- Lokalizacja: Tyszowce
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
To tu się ukryła. A ja jej tyle szukałem. Masz browar kolego wąsaty7,
A teraz jeszcze jedno pytanie. Bo jak sobie pooglądałem te gaźniki w motorku to stwierdziłem żeby się dobrać do tych śrubek to jest trochę przewalone.
Czy macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na kręcenie tymi śrubkami?
Np. unosicie zbiornik, może jakiś wymyślny śrubokręt, …
Wszelkie porady i sugestie mile widziane
A teraz jeszcze jedno pytanie. Bo jak sobie pooglądałem te gaźniki w motorku to stwierdziłem żeby się dobrać do tych śrubek to jest trochę przewalone.
Czy macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na kręcenie tymi śrubkami?
Np. unosicie zbiornik, może jakiś wymyślny śrubokręt, …
Wszelkie porady i sugestie mile widziane
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Zbiornik lekko do góry i wkrętak krótki z bardzo krótką rękojeścią na której naniosłem znak ułatwiający liczenie obrotów.
Wąsaty7
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
no to kalosz masz zajebiste szczeście ,że możesz je ruszyć ,a wkretak to koncówka od wkretarki taka dluzsza
- bambosz99
- Posty: 244
- Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
- Motocykl: Virago 1100 XV 96
- Lokalizacja: Tyszowce
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94
Dzięki jeszcze raz panowie. Chyba będę miał taki wkrętak od pilarki spalinowej, krótki i z takimi wypustkami do liczenia obrotów.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"