Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
sin88
Posty: 53
Rejestracja: 28 sierpnia 2008, 23:11
Motocykl: XV750
Lokalizacja: Piekło
Wiek: 36
Status: Offline

Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: sin88 »

Foto 1
Foto 2

Mam kilak pytań do gaźników z ww. zdjęć:
1. Jaki to typ/model gaźnika
2. Do czego służy element oznaczony jako 1
3. Co zo za linka i czemu nie jest używana (element nr2)
4. Rozumiem ze element oznaczony jako 4 to krócieć ssący do którego podłączam wakuometr, a gdzie on się znajduje dla drugiego cylindra (czyżby to była 3?)
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: wąsaty7 »

1.gaźnik Mikuni
2.element oznaczony 1 łączy gaźnik z atmosferą a dokładnie przestrzeń pod membraną,rurka wchodzi w otwór w wewnętrznej części prawego serka(tam gdzie filtr powietrza).
3.element oznaczony 2- linka zamykająca przepustnicę powietrza,powinna być podłączona.
4.element 4 - tu połączamy wakuometr tylnego cylindra,do przedniego znajduje się na trójniku z lewej strony silnika za lewym serkiem.Szukaj charakterystycznej gumki jak na elemencie 4
Wąsaty7
amaslow
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: amaslow »

wąsaty7 pisze:1.gaźnik Mikuni
2.element oznaczony 1 łączy gaźnik z atmosferą a dokładnie przestrzeń pod membraną,rurka wchodzi w otwór w wewnętrznej części prawego serka(tam gdzie filtr powietrza).
3.element oznaczony 2- linka zamykająca przepustnicę powietrza,powinna być podłączona.
4.element 4 - tu połączamy wakuometr tylnego cylindra,do przedniego znajduje się na trójniku z lewej strony silnika za lewym serkiem.Szukaj charakterystycznej gumki jak na elemencie 4
Właśnie z tego elementu nr1, czyli to co opisałeś jako wężyk wychodzący spod membrany, podczas przełożenia przełącznika w pozycję RUN wydobywa mi się paliwo.
Czyżbym mógł się spodziewać pękniętej membrany?

Element nr2: linka zamykająca przepustnicę powietrza - u mnie jest tylko sam pancerz od niej. Pracuje sama linka otwierająca przepustnicę. Rozumiem, że również przydałoby się tą zamykającą wpleść w pancerz i podłączyć do manetkę gazu?
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: wąsaty7 »

Możesz spodziewać się zawieszonego pływaka lub nieszczelnego zaworu poziomu paliwa.
Po coś tą linkę zamontowali,sprężyna powrotna może nie zadziałać,zatrze się oś przepustnicy i nie masz jak jej zamknąć.Brak kontroli nad motocyklem,przydałoby się żeby była sprawna.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
tyfuz
Posty: 806
Rejestracja: 08 listopada 2008, 09:30
Motocykl: xv750 '97 i krówka
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36
Kontakt:
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: tyfuz »

Podłącze się pod temat. Znalazlem jeden ten pstryczek na krocciu do podlaczania wakuometru (dot. tylnego cylindra), natomiast nicholery nie moge znalezc go na kroccu do przedniego cylindra. Wyjmowalem nawet ta gumedoprowadzajaca powietrze dogaznika i nikuta tego nie widze :/

dotyczy moje 750 ;)
amaslow
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: amaslow »

wąsaty7 pisze:Możesz spodziewać się zawieszonego pływaka lub nieszczelnego zaworu poziomu paliwa.
Ściągnąłem gaźniki, wiem który jest winny- bo zalana paliwem była też gumowa rura doprowadzająca powietrze z filtra do gaźnika. Chodzi o lewy gaźnik ten od tylnego cylindra.
Czy możliwe, żeby aż tutaj się paliwo dostało, gdyby zawór lub pływak były wadliwe?

Otworzyłem komorę pływakową i nie znalazłem nic co by się rzucało w oczy że jest złe. Sprawdziłem szczelność zaworu metodą dmuchania w wężyk doprowadzający paliwo do komory i zaworek działał - nie wiem na ile to jest dobra metoda do sprawdzania szczelności zaworku?
Pływak wyglądał ok też.
Złożyłem wszystko z powrotem...dalej jak pompka dopompowała paliwo do komór, wycieka przez tą odpowietrzającą rurkę - szlag by trafił!

Wymontowałem jeszcze raz i rozmontowałem ponownie.
Sprawdziłem pływak - jest szczelny, po zanurzeniu nie puszcza banieczek.
Zawór ma na końcu gumowy stożek - na oko nie wygląda źle.
Czyli pozostaje regulacja poziomu. Sprawdziłem w Haynesie na czym ona polega, ale zanim kupię rurkę, to przygnę tą blaszkę w pływaku, aby troszkę wcześniej zamykał zaworek.
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: bambosz99 »

Żeby zachować jakieś pozory porządku postanowiłem kontynuować mój wątek z gaźnikami ( viewtopic.php?t=12084 ) w tym poście.
Żeby było łatwiej dodałem zdjęcia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ea2 ... b4a4b.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/999 ... cf06c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f5 ... 9fd06.html
I tak:
1- Z tą ośką był problem
2 – Tym wkrętem regulujemy obroty biegu jałowego (tak mi się wydaje)
3 – Ta śruba służy do synchronizacji gaźników (tak sądzę)

A który wkręt (śrubka) służy do regulacji składu mieszanki?
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: -waldi- »

bambosz99 pisze:2 – Tym wkrętem regulujemy obroty biegu jałowego (tak mi się wydaje)
3 – Ta śruba służy do synchronizacji gaźników (tak sądzę)
Tak nimi się robi to co pisałeś
bambosz99 pisze:A który wkręt (śrubka) służy do regulacji składu mieszanki?
A patrzyłeś pod pokrywki komór pływakowych ?
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: wąsaty7 »

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... dcee1.html
Śrubę regulacji składu mieszanki znajdziesz pod gumową zaślepką w miejscu oznaczonym białą strzałką .
Wąsaty7
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: bambosz99 »

To tu się ukryła. A ja jej tyle szukałem. Masz browar kolego wąsaty7,
A teraz jeszcze jedno pytanie. Bo jak sobie pooglądałem te gaźniki w motorku to stwierdziłem żeby się dobrać do tych śrubek to jest trochę przewalone.
Czy macie jakieś swoje sprawdzone sposoby na kręcenie tymi śrubkami?
Np. unosicie zbiornik, może jakiś wymyślny śrubokręt, …
Wszelkie porady i sugestie mile widziane :mrgreen:
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
Awatar użytkownika
wąsaty7
Posty: 1418
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
Motocykl: XV 1100 98r.
Lokalizacja: Szczecin
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: wąsaty7 »

Zbiornik lekko do góry i wkrętak krótki z bardzo krótką rękojeścią na której naniosłem znak ułatwiający liczenie obrotów.
Wąsaty7
Awatar użytkownika
pisior
Posty: 5366
Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
Motocykl: 535,1100 1500 1255
Lokalizacja: kostrzyn nad odra
Wiek: 46
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: pisior »

no to kalosz masz zajebiste szczeście ,że możesz je ruszyć ,a wkretak to koncówka od wkretarki taka dluzsza :)
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
bambosz99
Posty: 244
Rejestracja: 26 listopada 2010, 23:48
Motocykl: Virago 1100 XV 96
Lokalizacja: Tyszowce
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Budowa i regulacja gaźników 750 '94

Post autor: bambosz99 »

Dzięki jeszcze raz panowie. Chyba będę miał taki wkrętak od pilarki spalinowej, krótki i z takimi wypustkami do liczenia obrotów.
"Nie trać czasu dla tych, którzy go nie mają dla ciebie"
ODPOWIEDZ