Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Witam, odświeżę trochę temat dotyczący blokowania Virago 1100 92r.
Mianowicie ostatnio jadąc na drodze szybkiego ruchu zauważyłem, że prędkość maksymalna, jaka mogłem osiągnąć Virago 1100 z 92 roku to 135 km/h. Przy obrotach około 5000/ min na piątym biegu. Pomimo dużego zapasu na manetce motocykl nie przyspieszał ani nie wzrastały obroty. Czytając posty w tym temacie domniemam że moje cacko jest zblokowane W dowodzie wpisane jest co prawda 45 kW. Proszę o pomoc w tej kwestii. Jestem nowym użytkownikiem Virago i dopiero uczę się tego moto. Co należałoby wykonać, aby rozlokować moto ( o ile jest zablokowany- to tylko moje przypuszczenia), jaki jest to nakład PLN, czy mogę wykonać to samemu? Posiadam podstawowe narzędzia i ogólną wiedzę o mechanice, ale samochodowej
Mianowicie ostatnio jadąc na drodze szybkiego ruchu zauważyłem, że prędkość maksymalna, jaka mogłem osiągnąć Virago 1100 z 92 roku to 135 km/h. Przy obrotach około 5000/ min na piątym biegu. Pomimo dużego zapasu na manetce motocykl nie przyspieszał ani nie wzrastały obroty. Czytając posty w tym temacie domniemam że moje cacko jest zblokowane W dowodzie wpisane jest co prawda 45 kW. Proszę o pomoc w tej kwestii. Jestem nowym użytkownikiem Virago i dopiero uczę się tego moto. Co należałoby wykonać, aby rozlokować moto ( o ile jest zablokowany- to tylko moje przypuszczenia), jaki jest to nakład PLN, czy mogę wykonać to samemu? Posiadam podstawowe narzędzia i ogólną wiedzę o mechanice, ale samochodowej
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Nr silnika z tego co pamiętam zaczyna się od oznaczenia *3LP-.......*
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Nikt nie pomoże w temacie? To może inaczej, czy ktoś w okolicy Starachowic (świętokrzyskie) nie znalazłby czasu, aby zerknąć na mój motor i pomóc mi w przywróceniu go do pełni życia? W sobotę jeszcze zajmę się czyszczeniem gaźników oraz sprawdzę membrany i króćce. Porobię zdjęcia i dodam na forum celem weryfikacji.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Tak z ciekawości czy do tych 135 km/h maszyna napędza się dynamicznie czy ślimaczy? Jakie ogólnie jest spalanie? Jaki kolor świec? Kopci, ciśnienie jest odpowiednie w cylindrach?
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Przepraszam za moją nieobecność. Przebywałem w delegacji.
"gazownik" odpowiadając na Twoje pytanie- zdjęcie świec dodaje poniżej. Co do przyspieszenia trudno mi powiedzieć, ponieważ nie jeździłem drugim takim. Ale uważam, że przyspiesza dynamicznie. Nic nie kopci. Spalanie jest w granicach 6-7 l/100km.Ciśnienia nie mierzyłem w cylindrach. Nie miałem niestety jak. Może teraz podjadę do warsztatu dla aut to znajomy sprawdzi mi ciśnienie. Dodatkowo zauważyłem, że podczas przyspieszania nie ważne, na którym biegu motor kręci do 5-5,5 tyś. obr./min MAX. Żwawo przyspiesza tak do 4,5 tyś.obr potem to już masakra: obroty bardzo wolno rosną i a przyspieszenia nie ma
Dodatkowo sprawdziłem przy okazji filtr powietrza-, ale on dobrze wygląda, nie jest zabrudzony ( wymieniony rok temu. Zdjęcie w załączniku.
Pisałem do serwisu Yamacha w Kielcach. Nic nie powiedzą nie widząc motocykla. Jestem skłonny do nich odstawić celem zdiagnozowania przyczyny oraz jej naprawy.
"gazownik" odpowiadając na Twoje pytanie- zdjęcie świec dodaje poniżej. Co do przyspieszenia trudno mi powiedzieć, ponieważ nie jeździłem drugim takim. Ale uważam, że przyspiesza dynamicznie. Nic nie kopci. Spalanie jest w granicach 6-7 l/100km.Ciśnienia nie mierzyłem w cylindrach. Nie miałem niestety jak. Może teraz podjadę do warsztatu dla aut to znajomy sprawdzi mi ciśnienie. Dodatkowo zauważyłem, że podczas przyspieszania nie ważne, na którym biegu motor kręci do 5-5,5 tyś. obr./min MAX. Żwawo przyspiesza tak do 4,5 tyś.obr potem to już masakra: obroty bardzo wolno rosną i a przyspieszenia nie ma
Dodatkowo sprawdziłem przy okazji filtr powietrza-, ale on dobrze wygląda, nie jest zabrudzony ( wymieniony rok temu. Zdjęcie w załączniku.
Pisałem do serwisu Yamacha w Kielcach. Nic nie powiedzą nie widząc motocykla. Jestem skłonny do nich odstawić celem zdiagnozowania przyczyny oraz jej naprawy.
- Załączniki
-
- IMG_2714.JPG (26.83 KiB) Przejrzano 5617 razy
-
- IMG_2712.JPG (32.42 KiB) Przejrzano 5617 razy
-
- cylinder- przód
- IMG_2710.JPG (26.06 KiB) Przejrzano 5617 razy
-
- cylinder- tył
- IMG_2708.JPG (29.11 KiB) Przejrzano 5617 razy
- Piotrek9007
- Posty: 583
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 23:01
- Motocykl: Virago 750
- Lokalizacja: TST Starachowice
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Niech Cię Pan Bóg broni zaprowadzić to tych patałachów spod Kielc z serwisu Yamahy!!! miałem podobny problem jak kupiłem moją i zostawiłem u nich 700zl a motocykl dalej nie chodził jak należy, zadzwon do mnie może coś wymyślimy 697617206 Piotr
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Motto posiadaczy Virago - jak coś nie działa to sprawdzanie zacznij od najprostszych rzeczy, a dopiero jak to wyeliminujesz to grzeb głębiej. Np. - nie chce odpalić = sprawdź czy masz paliwo
(zaczerpnięte z forum )
(zaczerpnięte z forum )
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Świece "okopcone" są mniej więcej tak samo, ten czerwonawy kolor wziął się przypadkiem (aparat tak pstrykną)?
Może pompa paliwa niedomaga i nie podaje do gaźników wystarczającej ilości benzyny... Jak przekręcasz na zapłon to szybko pompuje benę do gaźników?
Może pompa paliwa niedomaga i nie podaje do gaźników wystarczającej ilości benzyny... Jak przekręcasz na zapłon to szybko pompuje benę do gaźników?
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Kolego poczytaj tan wątek tu jest opis twojego problemu https://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=3728
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Kolor świec jest dokładnie taki jak na zdjęciach starałem się uchwycić realny kolor może odrobine mniej czerwony w realu ale różnica jest niewielka. Po przekręceniu kluczyka na zapłon jak motocykl postoi dłużej kilka dni pompa pompuje około 3-4 sec. Jeśli silnik jeszcze ciepły to niecała 1 sec. ( słychać takie tylko pyknięcie krótkie.
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Dzieki z podpoeidź. Czytałem już ten post i skłonie się ku wyjęciu gaźników i sprawdzeniu ich. To będzie moj pierwszy raz:). Przy okazji wyczyszczę gaźniki- profilaktycznie bo i tak będą wyjęte. Do tego posprawdzam czy nie ma w nich jakichś kryz czy przewężeń, sprawdzę przy okazji membrany bo i tak będzie wszystko rozebrane. Po robie forki. Skręcę wszystko ustawie poziom paliwa, zrobię synchro wg opisów na form i zobaczę jaki będzie efekt. Dziękuje za zainteresowanie. W ten weekend co prawda nie pogrzebię w nim bo szykuje się wyjazd do Sandomierza ale myślę, że następny spędzę w garażu jeśli jest ktoś chętny do pomocy kto zna się coś więcej na tym to zapraszam, zrobimy grila wypijemy browarki a wcześniej zbierzemy wszystko i sprawdzimy. Co dwie głowy to nie jednaRoberts pisze: ↑03 lipca 2018, 21:17 Kolego poczytaj tan wątek tu jest opis twojego problemu https://www.virago.com.pl/viewtopic.php?t=3728
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Jak coś to mój znajomy ma w dobrym stanie membrany do 1100 (100% sprawne), wiem bo były w mojej wirówce i wymieniłem je profilaktycznie na nowe (w sumie bez zasadnie)...
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Odświeżę temat, wczoraj przy okazji sprawdziłem poziom paliwa w gaźnikach zdjęcia poniżej. Co sądzicie? Czy to może mieć też wpływ na słabe osiągi? Dodatkowo sprawdzałem jak zachowują się obroty. I tak- na luzie silnik bez problemu do końca czerwonej skali dochodzi przy odkręceniu manetki, na biegu po wciśnięcia sprzęgła również. Niestety na biegu pod obciążeniem to max około 5000 obrotów i 135 km/h.
Do tego motor podczas hamowania sinikiem strzela z wydechu raz za razem. Ale tu pewnie leży problem z zabrudzonym gaźnikiem. A na to przewidziałem sobotę wiec będzie wielkie rozkręcanie i czyszczenie. A że będzie to mój pierwszy raz więc też i dłużej zejdzie.
Do tego motor podczas hamowania sinikiem strzela z wydechu raz za razem. Ale tu pewnie leży problem z zabrudzonym gaźnikiem. A na to przewidziałem sobotę wiec będzie wielkie rozkręcanie i czyszczenie. A że będzie to mój pierwszy raz więc też i dłużej zejdzie.
- Załączniki
-
- gaznik z prawej strony po podniesieniu koła przedniego o 10 cm ( aby nadać poziom dla gaznika)
- IMG_3798.JPG (77.53 KiB) Przejrzano 5462 razy
-
- gaźnik z lewej strony
- IMG_3795.JPG (73.09 KiB) Przejrzano 5462 razy
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Przy oryginalnych podkładkach pod iglice ( lub iglicy ustawionej na środkowym rowku ) poziom powinien być 2 mm poniżej krawędzi (u Ciebie jest za wysoki o 2mm ) zobacz jak wyglądają świece .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Przeczytałem całość , tylna świeca wygląda tak jak powinna wyglądać przy takim poziomie paliwa w komorze pływakowej , natomiast przednia wygląda tak , jakby gaznik dostawał lewe powietrze . Trzeba ustawić luzy zaworowe ,sprawdzić przed wyjeciem gaźników , czy nie bierze lewego powietrza na króćcach ssących , obniżyć poziom paliwa , umyć gaznik i przedmuchać sprężonym powietrzem dysze i kanały w korpusie gaźnika .Te zdjęcia świec zrobiłeś po jakiejś konkretnej trasie ? Ile oleju musisz dolewać od wymiany do wymiany ?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Zdjęcia zrobione po przejechaniu około 1500 km od zakupu motocykla. Dzień wcześniej motocykl przejechał jakieś 100 km. W sumie kilka wyjazdów od nowości. Czasem dalsze czasem bliższe. Motocykl posiadam od grudnia 2017. Olej wymieniany był przed sezonem przez poprzedniego właściciela- motocyklistę. Jest cały czas w normie nic nie dolewałem. A jak będzie do końca sezonu- to dopiero się okaże. Czy ustawienie luzów zaworowych w rzeczywistości to dość trudna sprawa? Wyjęcie gaźników, wyczyszczenie, ustawienie poziomu paliwa i synchronizacja wydają się do ogarnięcia samemu ( myślę że muszę tylko poświęcić ze 3 razy tyle czasu co ktoś wprawiony w te klocki). Co do sprawdzenia zasysania lewego powietrza z krućców- jak to zrobić?
Dodam, że na żadnym z biegów nie można przekroczyć 5000 obrotów. Już od 4000 motocykl prawie nie przyspiesza.
Dodam, że na żadnym z biegów nie można przekroczyć 5000 obrotów. Już od 4000 motocykl prawie nie przyspiesza.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Ciężka sprawa... W mojej miałem praktycznie identycznie ustawione poziomy paliwa, tylko poziom był niższy w gaźniku zasilającym tylny garnek. I z tymi poziomami maszyna była w stanie się rozpędzać do 185km/h (chyba ze trzy razy w całej historii tak ją rozpędziłem).
Pytanko, to jest tak, że zapinasz 1 bieg ogień i do 4000rpm idzie super a potem muł, a jak zapniesz 5 bieg i np zaczniesz rozpędzać od 2000 RPM to też idzie jak trzeba do tych 4000rpm a potem muł?
Jeśli tak to bym podejrzewał zapłon, może boost sensor się wysypał...??? Sprawdzałeś go czy działa jak trzeba?
Pytanko, to jest tak, że zapinasz 1 bieg ogień i do 4000rpm idzie super a potem muł, a jak zapniesz 5 bieg i np zaczniesz rozpędzać od 2000 RPM to też idzie jak trzeba do tych 4000rpm a potem muł?
Jeśli tak to bym podejrzewał zapłon, może boost sensor się wysypał...??? Sprawdzałeś go czy działa jak trzeba?
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Nie chodzi mi o rozpędzanie maszyny do takich prędkość, bo to by była w sumie średnia frajda z jazdy, z reguły prędkości 80-100 są idealne do jazdy. Chodzi o to, że motocykl w 2 osoby słabo się już rozpędza. To jest pojemność 1100 a jedzie jak by miał z 500 Dokładnie jak piszesz od nawet 1500 obrotów się rozpędza ok ( nie zależnie na jakim biegu) tak do 4000 a nawet niżej a później to już masakra. Fakt rozpędzi się do tych 5000 ale to droga przez mękę. Co do kolejnego pytania o boost sensor- no to będzie trzeba sprawdzić bo przyznam że do tej pory nie wiedziałem że coś takiego jest w motorze:) ale moja wiedza jest dopiero w fazie raczkowania dotycząca motoru.
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Nie każda 1100 jest wyposażona w boost sensor ( łatwo sprawdzić powinien być przy cewkach ) do tego co napisałem wyżej , trzeba sprawdzić przewody podciśnienia do kranika . Może jeszcze być uszkodzona membrana w gaźniku od przedniego cylindra . Odpal moto , popsikaj w okolice przedniego króćca samostartem , lub jakimś dezodorantem łatwopalnym , jak usłyszysz , że obroty wzrastają to znaczy , że układ jest nieszczelny .Prawda jest taka , że na jednym cylindrze w pełni sprawnym szybciej nie pojdzie .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Przewodu podciśnienia do kranika nie sprawdzaj , bo go tam nie ma , ale sprawdz , czy króciec do ustawiania synchronizacji jeszt szczelnie zamkniety .
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
Dzięki chłopaki:) postaram się dziś podjechać do garażu na wieś i posprawdzam to o czym napisaliście. A czy warto sprawdzić ciśnienie w cylindrach, kolega ma zakład mechaniczny, więc powinien mi bez problemu je sprawdzić o ile nam to coś powie do diagnostyki.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 22 stycznia 2015, 22:06
- Motocykl: FJR1300, SHL M11 61r
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
No kranika to tu nie ma , sprawdzenie ciśnienia w cylindrach w Virago 1100 to 5 min roboty. Co do sensora o ile dobrze pamiętam (z wykresów) to działa to tak że od 3500RPM albo od 3000RPM zmienia się znacznie kąt wyprzedzenia zapłonu (sorry nie pamiętam dokładnie).
Tam idą trzy przewody masa, zasilanie (ok 6,5V przy podłączonym sensorze) i wyjście sygnału ok 3V (według instrukcji +/- 0,05V). Przy wzroście podciśnienia (przygazówka wartość na wyjściu się zmienia).
Tam idą trzy przewody masa, zasilanie (ok 6,5V przy podłączonym sensorze) i wyjście sygnału ok 3V (według instrukcji +/- 0,05V). Przy wzroście podciśnienia (przygazówka wartość na wyjściu się zmienia).
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Niskie osiągi Virago 1100, 92r.- zablokowany??
OK, ale już tego sam nie zrobię w takim układzie posprawdzam, co mogę a później podjadę do gościa co w okolicy naprawia motocykle. Powiem, co zrobiłem i poproszę, aby resztę posprawdzał.
Dziekuje Wam ludziska za pomoc i czas jaki poswięcacie dla nie
Dziekuje Wam ludziska za pomoc i czas jaki poswięcacie dla nie