Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
-
- Status: Offline
Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Witam zatarł mi sie wałek rozrządu na 2 cylindrze na tej aluminiowej panewce, wiem ze wymiana na drugi nie pomoze bo trzeba usunąc przyczyne zacierania sie tego wałka. Wiecie moze jak sprawdzic pompe oleju czy działa bez problemu jak jest wykrecona. I co moge jeszcze zrobic zeby uniknąc ponownego zatarcia.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
obejrzyj simmer w prawej pokrywie jak wyglada i czy nie jest uszkodzony (wymien go tak czy inaczej)
przyjrzy jsie czy uszczelka nie zatkała otworu
sprawdz drożnośc magistarli
jak sprawdzic pompe masz w serwisówce (defacto szczelinomierz wystarczy)
moim skromnym zdaniem
simmer albo uszczelka
przyjrzy jsie czy uszczelka nie zatkała otworu
sprawdz drożnośc magistarli
jak sprawdzic pompe masz w serwisówce (defacto szczelinomierz wystarczy)
moim skromnym zdaniem
simmer albo uszczelka
-
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Kolego "kyller" o który simmering w prawej pokrywie ci chodzi?? o ten co jest w deklu z prawej strony co wsuwa się na oś wału?? ten co po zdjęciu dekla zostaje w deklu z zabezpieczeniem??
Tak czy inaczej wymienie go ale chyba znalazłem usterke. Kanał olejowy w cylindrze był zatkany jakimś farfoclami. Zdziwiło mnie ze kanał olejowy w cylindrze jest taki duży a w środku ma około 1mm i tam właśnie był zatkany, a to wszystko przez to ze poprzedni właściciel motocykla złożył dekiel z prawej strony na uszczelke i zasylikonował i w miejscu co przechodzi kanał olejowy przez miske już poza filtrem kawałki uszczelki i sylikony dostały się do magistrali olejowej i zatkało kanalik olejowy w głowicy. Myśle ze to było przyczyną zacierania się wałka ale na wszelki wypadek wymienie ten simering jeszcze. A tak na marginesie to czy uszczelki oryginalne nie składa się na sucho??
Tak czy inaczej wymienie go ale chyba znalazłem usterke. Kanał olejowy w cylindrze był zatkany jakimś farfoclami. Zdziwiło mnie ze kanał olejowy w cylindrze jest taki duży a w środku ma około 1mm i tam właśnie był zatkany, a to wszystko przez to ze poprzedni właściciel motocykla złożył dekiel z prawej strony na uszczelke i zasylikonował i w miejscu co przechodzi kanał olejowy przez miske już poza filtrem kawałki uszczelki i sylikony dostały się do magistrali olejowej i zatkało kanalik olejowy w głowicy. Myśle ze to było przyczyną zacierania się wałka ale na wszelki wypadek wymienie ten simering jeszcze. A tak na marginesie to czy uszczelki oryginalne nie składa się na sucho??
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
kyllerowi chodzi o ten właśnie simmering, co jest w prawej pokrywie i jest za zabezpieczeniem. W serwisówce jest napisane że należy go wymieniać przy każdym zdjęciu pokrywy. Oryginalne uszczelki zakładasz bez żadnych silikonów czy hermetyków. Warunkiem takiego składania są idealne powierzchnie przylegania pokrywy i karteru silnika. Gdy masz jakieś miejscowe ubytki w tych powierzchniach możesz zastosować miejscowo silikon, ale dosłownie tylko kropelkę. Tyle na pewno nie zaszkodzi a uchroni Cię przed ewentualnymi wyciekami.
Ja przed założeniem smaruję uszczelkę olejem silnikowym.
Ja przed założeniem smaruję uszczelkę olejem silnikowym.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
czyli jak zwykle dziadoska robota spowodowała usterke
silikon z umiarem i w ostatecznosci
szkoły skałdania sa dwie
jedna na sucho - grozi przyklejeniem uszczelki do karterów
druga na mokro tzn. na olej silnik moze sie delikatnie pocic
osobiscie wole tak jak elrychu skadac , moze nie smaruje uszczelki olejem ale nie odtłuszczam krawedzi
silikon z umiarem i w ostatecznosci
szkoły skałdania sa dwie
jedna na sucho - grozi przyklejeniem uszczelki do karterów
druga na mokro tzn. na olej silnik moze sie delikatnie pocic
osobiscie wole tak jak elrychu skadac , moze nie smaruje uszczelki olejem ale nie odtłuszczam krawedzi
- Mazur
- Posty: 103
- Rejestracja: 27 kwietnia 2011, 11:52
- Motocykl: Virago 535, '97, 2YL
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Nie chcąc tworzyć nowego wątku chciałbym dopytać odnośnie simmeringu i wałka.
Po zdjęciu pokryw, wypolerowaniu, założeniu nowego simmeringu wszystko poskładałem do kupy. Na co teraz zwracać uwagę żeby zorientować się wczas czy simmering oby na pewno dobrze działa i nie spowoduje zatarcia wałka?
Po zdjęciu pokryw, wypolerowaniu, założeniu nowego simmeringu wszystko poskładałem do kupy. Na co teraz zwracać uwagę żeby zorientować się wczas czy simmering oby na pewno dobrze działa i nie spowoduje zatarcia wałka?
Kuba
- karol123
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
- Motocykl: BMW K100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Musisz jechać tyle ile fabryka dała i słuchać czy się zaciera > A tak poważnie najlepiej byłoby wstawić czujnik cisnienia a magistrali olejowej. Co prawda też to się nie sprawdzi chyba niema skutecznego sposobu.
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
A jeżeli wałek się zaciera mimo tego, że pompa jest dobra, kanały są drożne, założony jest nowy dobry zimmering, a i tak się zaciera... Czy to może być wina zbyt napiętego łańcuszka rozrządu, lub zbyt zużytego ??
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
od łańcuszka to na pewno nie
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Rozpatrując czysto teoretycznie - zbyt duży naciąg łańcuszka mógłby dawać takie obciążenia na łożyskowaniu, że mogłoby się zatrzeć. Tylko jak taki duży naciąg łańcuszka wywołać? Prędzej by się łańcuszek rozciągnął (po kilku obrotach wału) niżby się wałek zatarł (tak sądzę)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Zwracać uwagę żeby nie rozcieńczać oleju benzyną. Taka mieszanka nie smaruje węzła ciernegoMazur pisze: Na co teraz zwracać uwagę żeby zorientować się wczas czy simmering oby na pewno dobrze działa i nie spowoduje zatarcia wałka?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Jotek535
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 czerwca 2011, 15:46
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Lidzbark Welski
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??
Ciągle mam problem z moją virago Skubana mi 2 razy zatarła się na tylnym cylindrze mimo tego że ciśnienie oleju jest dobre, bo nawet kręcąc rozrusznikiem olej leci , olej jest 10w40 castrola, i przy zdejmowaniu prawej kapy został założony nowy zimmering... I co dziwne między wymianą głowicy ( za pierwszym razem) zatarła mi się znów dokładnie tuż po 102 km Teraz oszlifowałem wałek i dałem nową panewkę którą miałem jeszcze w garażu i jak na razie niby działa, ale kurka ciagle mam stracha by mi się znów nie zatarł nie wie ktoś czego to może być wina? Bo jak na razie to tylko usuwam skutki a nie przyczyny ...