• Reklama

Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Wszysto co związane z silnikami naszych Virago

Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez skfarek » Wt gru 07



Witam zatarł mi sie wałek rozrządu na 2 cylindrze na tej aluminiowej panewce, wiem ze wymiana na drugi nie pomoze bo trzeba usunąc przyczyne zacierania sie tego wałka. Wiecie moze jak sprawdzic pompe oleju czy działa bez problemu jak jest wykrecona. I co moge jeszcze zrobic zeby uniknąc ponownego zatarcia.


skfarek
 

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez kyller » Śr gru 08

obejrzyj simmer w prawej pokrywie jak wyglada i czy nie jest uszkodzony (wymien go tak czy inaczej)
przyjrzy jsie czy uszczelka nie zatkała otworu
sprawdz drożnośc magistarli
jak sprawdzic pompe masz w serwisówce (defacto szczelinomierz wystarczy)
moim skromnym zdaniem
simmer albo uszczelka
Avatar użytkownika
kyller
 
Posty: 2198
Wiek: 46
Dołączył(a): Cz mar 13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez skfarek » Śr gru 08

Kolego "kyller" o który simmering w prawej pokrywie ci chodzi?? o ten co jest w deklu z prawej strony co wsuwa się na oś wału?? ten co po zdjęciu dekla zostaje w deklu z zabezpieczeniem??
Tak czy inaczej wymienie go ale chyba znalazłem usterke. :bravo: Kanał olejowy w cylindrze był zatkany jakimś farfoclami. Zdziwiło mnie ze kanał olejowy w cylindrze jest taki duży a w środku ma około 1mm i tam właśnie był zatkany, a to wszystko przez to ze poprzedni właściciel motocykla złożył dekiel z prawej strony na uszczelke i zasylikonował i w miejscu co przechodzi kanał olejowy przez miske już poza filtrem kawałki uszczelki i sylikony dostały się do magistrali olejowej i zatkało kanalik olejowy w głowicy. Myśle ze to było przyczyną zacierania się wałka ale na wszelki wypadek wymienie ten simering jeszcze. A tak na marginesie to czy uszczelki oryginalne nie składa się na sucho?? :rock:
skfarek
 

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez elrychu » Śr gru 08

kyllerowi chodzi o ten właśnie simmering, co jest w prawej pokrywie i jest za zabezpieczeniem. W serwisówce jest napisane że należy go wymieniać przy każdym zdjęciu pokrywy. Oryginalne uszczelki zakładasz bez żadnych silikonów czy hermetyków. Warunkiem takiego składania są idealne powierzchnie przylegania pokrywy i karteru silnika. Gdy masz jakieś miejscowe ubytki w tych powierzchniach możesz zastosować miejscowo silikon, ale dosłownie tylko kropelkę. Tyle na pewno nie zaszkodzi a uchroni Cię przed ewentualnymi wyciekami.
Ja przed założeniem smaruję uszczelkę olejem silnikowym.
Avatar użytkownika
elrychu
 
Posty: 366
Wiek: 33
Dołączył(a): Cz wrz 13
Lokalizacja: Gliwice

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez kyller » Cz gru 09

czyli jak zwykle dziadoska robota spowodowała usterke
silikon z umiarem i w ostatecznosci
szkoły skałdania sa dwie
jedna na sucho - grozi przyklejeniem uszczelki do karterów
druga na mokro tzn. na olej silnik moze sie delikatnie pocic
osobiscie wole tak jak elrychu skadac , moze nie smaruje uszczelki olejem ale nie odtłuszczam krawedzi
Avatar użytkownika
kyller
 
Posty: 2198
Wiek: 46
Dołączył(a): Cz mar 13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez Mazur » Cz mar 22

Nie chcąc tworzyć nowego wątku chciałbym dopytać odnośnie simmeringu i wałka.

Po zdjęciu pokryw, wypolerowaniu, założeniu nowego simmeringu wszystko poskładałem do kupy. Na co teraz zwracać uwagę żeby zorientować się wczas czy simmering oby na pewno dobrze działa i nie spowoduje zatarcia wałka?
Kuba
Avatar użytkownika
Mazur
 
Posty: 103
Wiek: 27
Dołączył(a): Śr kwi 27
Lokalizacja: Toruń

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez karol123 » So mar 24

Musisz jechać tyle ile fabryka dała i słuchać czy się zaciera :D > A tak poważnie najlepiej byłoby wstawić czujnik cisnienia a magistrali olejowej. Co prawda też to się nie sprawdzi chyba niema skutecznego sposobu.
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
Avatar użytkownika
karol123
 
Posty: 158
Wiek: 34
Dołączył(a): Śr sie 19
Lokalizacja: Poznań

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez Jotek535 » N lip 08

A jeżeli wałek się zaciera mimo tego, że pompa jest dobra, kanały są drożne, założony jest nowy dobry zimmering, a i tak się zaciera... Czy to może być wina zbyt napiętego łańcuszka rozrządu, lub zbyt zużytego ??
Avatar użytkownika
Jotek535
 
Posty: 62
Images: 0
Wiek: 22
Dołączył(a): Śr cze 15
Lokalizacja: Lidzbark Welski

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez -waldi- » N lip 08

od łańcuszka to na pewno nie
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Avatar użytkownika
-waldi-
 
Posty: 5658
Images: 10
Wiek: 36
Dołączył(a): Wt kwi 14
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez leszekk » N lip 08

Rozpatrując czysto teoretycznie - zbyt duży naciąg łańcuszka mógłby dawać takie obciążenia na łożyskowaniu, że mogłoby się zatrzeć. Tylko jak taki duży naciąg łańcuszka wywołać? Prędzej by się łańcuszek rozciągnął (po kilku obrotach wału) niżby się wałek zatarł (tak sądzę)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
Avatar użytkownika
leszekk
 
Posty: 3143
Wiek: 56
Dołączył(a): N kwi 26
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez Blunio » Pn lip 09

Mazur napisał(a): Na co teraz zwracać uwagę żeby zorientować się wczas czy simmering oby na pewno dobrze działa i nie spowoduje zatarcia wałka?
Zwracać uwagę żeby nie rozcieńczać oleju benzyną. Taka mieszanka nie smaruje węzła ciernego :frustrated:
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Avatar użytkownika
Blunio
 
Posty: 4478
Images: 0
Wiek: 62
Dołączył(a): Wt mar 11
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Re: Jaki powód zatartego wałka rozrządu??

Postprzez Jotek535 » So lip 21

Ciągle mam problem z moją virago :frustrated: Skubana mi 2 razy zatarła się na tylnym cylindrze mimo tego że ciśnienie oleju jest dobre, bo nawet kręcąc rozrusznikiem olej leci , olej jest 10w40 castrola, i przy zdejmowaniu prawej kapy został założony nowy zimmering... I co dziwne między wymianą głowicy ( za pierwszym razem) zatarła mi się znów dokładnie tuż po 102 km :( Teraz oszlifowałem wałek i dałem nową panewkę którą miałem jeszcze w garażu i jak na razie niby działa, ale kurka ciagle mam stracha by mi się znów nie zatarł :( nie wie ktoś czego to może być wina? Bo jak na razie to tylko usuwam skutki a nie przyczyny ... :pomocy:
Avatar użytkownika
Jotek535
 
Posty: 62
Images: 0
Wiek: 22
Dołączył(a): Śr cze 15
Lokalizacja: Lidzbark Welski


Powrót do Silnik



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

  • Reklama