Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
- wwwolti
- Posty: 1672
- Rejestracja: 17 października 2007, 15:02
- Motocykl: był i będzie
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Zainteresowałem się tematem bo od mechaników dowiedziałem się, ze trzeba wyregulować gaźniki. Nierówno chodzi na wolnych obrotach a jak go podkręcę to zdarza się, że strzeli w tłumik. Do warsztatu oddam go i tak (olej, filtry i takie tam), ale może sam coś również popróbuję, bo pewnie w tym przypadku niewiele można popsuć.
Wydaje się proste.
Zrozumiałem to tak. Łączę gaźniki rurką a różnicę ciśnień obserwuję patrząc na wahania cieczy w rurce.
Zawartość rurki to olej, żeby nie narobić bałaganu w momencie przepchnięcia cieczy.
Dodatkowo można zastosować kraniki – np. jak w akwarium, żeby zabezpieczyć się przed gwałtownym przepchnięciem cieczy.
Jednak na początku artykułu czytałem coś o igłach i nie bardzo wiem co z tymi igłami zrobić. Na rysunku również nie widać tego gdzie można by je wcisnąć?
pozdr
Wojtek
Wydaje się proste.
Zrozumiałem to tak. Łączę gaźniki rurką a różnicę ciśnień obserwuję patrząc na wahania cieczy w rurce.
Zawartość rurki to olej, żeby nie narobić bałaganu w momencie przepchnięcia cieczy.
Dodatkowo można zastosować kraniki – np. jak w akwarium, żeby zabezpieczyć się przed gwałtownym przepchnięciem cieczy.
Jednak na początku artykułu czytałem coś o igłach i nie bardzo wiem co z tymi igłami zrobić. Na rysunku również nie widać tego gdzie można by je wcisnąć?
pozdr
Wojtek
pozdr
Wojtek
Wojtek
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
a ja odliczam już dni kiedy Gliwicki pokaże łopatologicznie jak się to robi z dokumentacją zdjęciową dla mega-opornych
Gliwicki - zrób nam ten prezent na Mikołaja!!
Gliwicki - zrób nam ten prezent na Mikołaja!!
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Niestety prezent bedzie dopiero na Gwiazdkezaor pisze:a ja odliczam już dni kiedy Gliwicki pokaże łopatologicznie jak się to robi z dokumentacją zdjęciową dla mega-opornych
Gliwicki - zrób nam ten prezent na Mikołaja!! Obrazek
Jak wroce do kraju ...
Spokojna wasza rozczochrana - nie zapomnialem
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No Gliwicki, Viragowa wiara trzyma Cie za słowo!!
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No jak sie slowo dalo to trza dotrzymacayo007 pisze:No Gliwicki, Viragowa wiara trzyma Cie za słowo!!
A tak na marginesie na pierwszy rzut oka na posta zamiast "Viragowa wiara" to przeczytalem "Viagrowa wiara". Cosik podobne ale chyba jednak nie to samo
PS
Dla dowcipnych komentatorow - nie piszcie od razu, ze glodnemu chleb na mysli
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Mam prosbe ...
Potrzebne mi jest zdjecie i rozmiar tych kroccow na ktore zaklada sie koncowki wakuometru (z wiadomych wzgledow nie mam chwilowo dostepu do Virago). Czy moze ktos zmierzyc te krocce, machnac fotki i podeslac mi na maila?
Potrzebne mi jest zdjecie i rozmiar tych kroccow na ktore zaklada sie koncowki wakuometru (z wiadomych wzgledow nie mam chwilowo dostepu do Virago). Czy moze ktos zmierzyc te krocce, machnac fotki i podeslac mi na maila?
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Mogę to zrobić tylko gdzie te króćce są w motocyklu?Gliwicki pisze:Mam prosbe ...
Potrzebne mi jest zdjecie i rozmiar tych kroccow na ktore zaklada sie koncowki wakuometru (z wiadomych wzgledow nie mam chwilowo dostepu do Virago). Czy moze ktos zmierzyc te krocce, machnac fotki i podeslac mi na maila?
pozdrawiam MOTOVIR
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Juz je zlokalizowalem ...
Dla modelu 535 ich umiejscowienie pokazane jest w Clymerze - cz. II rozdzial 3 strona 24-25. Umiejscowienie kroccow mozna zobaczyc na zdjeciu 69. Zdjecie 70 wskazuje ktora sruba nalezy regulowac.
Nie ma jednak ich wymiaru...
Dla pozostalych modeli sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i opis znajduje sie w cz. I rozdzial 3 strona 50-51 zdjecia 100-103.
Tez nie ma wymiaru kroccow ...
Nie ma to jak Clymer
Dla modelu 535 ich umiejscowienie pokazane jest w Clymerze - cz. II rozdzial 3 strona 24-25. Umiejscowienie kroccow mozna zobaczyc na zdjeciu 69. Zdjecie 70 wskazuje ktora sruba nalezy regulowac.
Nie ma jednak ich wymiaru...
Dla pozostalych modeli sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i opis znajduje sie w cz. I rozdzial 3 strona 50-51 zdjecia 100-103.
Tez nie ma wymiaru kroccow ...
Nie ma to jak Clymer
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
hmm a u mnie sytuacja jest taka, że tylko jeden króciec jest zaślepiony zatyczką.
od drugiego odchodzi gumowy wężyk w stronę tej chromowanej łezki pod bakiem po lewej stronie.
oto zdjęcia:
patrząc z prawej strony:
patrząc z lewej strony (widać tu ten wężyk)
od drugiego odchodzi gumowy wężyk w stronę tej chromowanej łezki pod bakiem po lewej stronie.
oto zdjęcia:
patrząc z prawej strony:
patrząc z lewej strony (widać tu ten wężyk)
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Dzieki zaor
Mozesz jeszcze rzucic okiem i powiedziec mi jaka jest srednica tych kroccow? Podobno 5 mm ...
Mozesz jeszcze rzucic okiem i powiedziec mi jaka jest srednica tych kroccow? Podobno 5 mm ...
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
5mm na oko informatyka, jest małe zgrubienie na końcu króćca.Gliwicki pisze:Dzieki zaor
Mozesz jeszcze rzucic okiem i powiedziec mi jaka jest srednica tych kroccow? Podobno 5 mm ...
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Witam wszystkich !
Jestem tu troszkę nowy, ale akurat taki wakuometr zrobiłem. W pionie mam jakieś 2x 90 cm, na kiju od byłej miotły garażowej mam dwie igły jako tłumiki, ale na razie o za dużym przekroju (jakieś 0.8 mm), i tłumienie jest za małe - jak maszynka chodzi na wolnych obrotach, to olej skacze po rurkach i niewiele widać. Na końcach wężyka mam najmniejsze warsztatowe opaski zaciskowe - węzyk jest na tyle elastyczny, że obyło się bez króćców i innych cudów. Póki co muszę zmienić igły na mniejsze (już mam igły, nie mam tylko czasu ). Ale przy tej okazji mam dwa pytanka:
1) czy ktoś wie, gdzie można dostać nowe zaślepki króćców ssących (moje już leciwe, popękane i podejrzewam, że troszku nieszczelne)
2) jak jest z regulacją składu mieszanki, ktoś ma inną metodę niż"na ucho" ?
Jestem tu troszkę nowy, ale akurat taki wakuometr zrobiłem. W pionie mam jakieś 2x 90 cm, na kiju od byłej miotły garażowej mam dwie igły jako tłumiki, ale na razie o za dużym przekroju (jakieś 0.8 mm), i tłumienie jest za małe - jak maszynka chodzi na wolnych obrotach, to olej skacze po rurkach i niewiele widać. Na końcach wężyka mam najmniejsze warsztatowe opaski zaciskowe - węzyk jest na tyle elastyczny, że obyło się bez króćców i innych cudów. Póki co muszę zmienić igły na mniejsze (już mam igły, nie mam tylko czasu ). Ale przy tej okazji mam dwa pytanka:
1) czy ktoś wie, gdzie można dostać nowe zaślepki króćców ssących (moje już leciwe, popękane i podejrzewam, że troszku nieszczelne)
2) jak jest z regulacją składu mieszanki, ktoś ma inną metodę niż"na ucho" ?
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
..mholub pisze:
2) jak jest z regulacją składu mieszanki, ktoś ma inną metodę niż"na ucho" ?
Najpierw sie kolego ładnie z wszystkimi przywitasz w Powitalni
Virago 1100,na razie starczy..
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
..a potem, jak juz chcesz grzebac przy gazniku, to zacznij od prawidłowego poziomu paliwa w komorach pływakowych..pozdro
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No jak sie juz ladnie przedstawisz to zacznij od wymiany tych zaslepek! Jezeli sa nieszczelne to jakakolwiek regulacja jest pozbawiona racji bytu ...mholub pisze:1) czy ktoś wie, gdzie można dostać nowe zaślepki króćców ssących (moje już leciwe, popękane i podejrzewam, że troszku nieszczelne)
2) jak jest z regulacją składu mieszanki, ktoś ma inną metodę niż"na ucho" ?
A tak na marginesie to "regolacja na ucho" przez dobrego fachowca jest najlepsza regulacja na swiecie
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
..na ucho być moze, ale własciwego poziomu paliwa w komorach pływakowych tym sie nie ustawi..a wszelkie regulacje przy załozeniu, ze nie ma zasysania lewego powietrza nalezałoby od tego rozpocząć..
Virago 1100,na razie starczy..
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Fakt - do tego trza oka i kawalka rurki igielitowej ...ayo007 pisze:..na ucho być moze, ale własciwego poziomu paliwa w komorach pływakowych tym sie nie ustawi..
Przeciez o tym juz pisalem:ayo007 pisze:a wszelkie regulacje przy załozeniu, ze nie ma zasysania lewego powietrza nalezałoby od tego rozpocząć..
Gliwicki pisze:No jak sie juz ladnie przedstawisz to zacznij od wymiany tych zaslepek! Jezeli sa nieszczelne to jakakolwiek regulacja jest pozbawiona racji bytu ...
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
jakie są objawy jeśli zaślepka króćca jest kaprawa i przez króciec wlatuje jakieś powietrze?
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Zasysanie falszywego powietrza moze powodowac niestabilna prace silnika - zwlaszcza na biegu jalowym.zaor pisze:jakie są objawy jeśli zaślepka króćca jest kaprawa i przez króciec wlatuje jakieś powietrze?
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
No dobra, dobra, już się tak nie denerwujcie, przedstawiłem sie ładnie w Powitalni (Pozdrowienia ze Szczecina).
Jestem nowy na Forum, nie znam Waszych zasad.
Co do pytania skąd wiedzieć, że zasysa lewe powietrze - nie trzyma obrotów (zwłaszcza niskich), nie daje się regulować. Jest metoda eksperymentalna: psiknąć sprayem do "pomocy rozruchowej" w okolicy króćców ssących i zaślepek, jak moto wyraźnie zmienia obroty, to znaczy, że łapie tamtędy powietrze.
A tak nawiasem mówiąc, wie ktoś skąd wziąć te zaślepki czy nie ??
Pozdrawiam
Jestem nowy na Forum, nie znam Waszych zasad.
Co do pytania skąd wiedzieć, że zasysa lewe powietrze - nie trzyma obrotów (zwłaszcza niskich), nie daje się regulować. Jest metoda eksperymentalna: psiknąć sprayem do "pomocy rozruchowej" w okolicy króćców ssących i zaślepek, jak moto wyraźnie zmienia obroty, to znaczy, że łapie tamtędy powietrze.
A tak nawiasem mówiąc, wie ktoś skąd wziąć te zaślepki czy nie ??
Pozdrawiam
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Alez my sie nie denerwujemy ... Zwracamy tylko grzecznie uwage, ze wchodzac do chalupy najpierw sie mowi "dzien dobry" a dopiero potem lapie gospodynie za ...mholub pisze:No dobra, dobra, już się tak nie denerwujcie, przedstawiłem sie ładnie w Powitalni (Pozdrowienia ze Szczecina).
Jestem nowy na Forum, nie znam Waszych zasad.
Ja bym tej metody nie zastosowal. Psikanie po goracym silniku tym wynalazkiem zawierajacym palne frakcje weglowodorowe jest porownywalne do lania benzyny. A tego nikt nie robi ...mholub pisze:Co do pytania skąd wiedzieć, że zasysa lewe powietrze - nie trzyma obrotów (zwłaszcza niskich), nie daje się regulować. Jest metoda eksperymentalna: psiknąć sprayem do "pomocy rozruchowej" w okolicy króćców ssących i zaślepek, jak moto wyraźnie zmienia obroty, to znaczy, że łapie tamtędy powietrze.
Motobajzel, koledzy, autoryzowany serwis ...mholub pisze:A tak nawiasem mówiąc, wie ktoś skąd wziąć te zaślepki czy nie ?
Rozgosc sie na Forum i milej zawawy
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
możecie mnie wyzwać od leni ale dokąd i po co idzie rurka z drugiego króćca gaźnika?
lenistwo tłumaczę tym, że nie chce mi się wertować Clymera w poszukiwaniu wyjaśnienia.
lenistwo tłumaczę tym, że nie chce mi się wertować Clymera w poszukiwaniu wyjaśnienia.
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
Dobre pytanie ... I tez mam dzisiaj lenia ...zaor pisze:możecie mnie wyzwać od leni ale dokąd i po co idzie rurka z drugiego króćca gaźnika?
lenistwo tłumaczę tym, że nie chce mi się wertować Clymera w poszukiwaniu wyjaśnienia.
-
- Status: Offline
Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników
A o co chodzi w pytaniu ? troszkę nie rozumiem ...możecie mnie wyzwać od leni ale dokąd i po co idzie rurka z drugiego króćca gaźnika?
Pozdro