Kierunkowskazy ze światłem stałym
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Kierunkowskazy ze światłem stałym
Witam
Wczoraj mijałem "rajdera" z tak przerobionymi (a może fabrycznymi) kierunkowskazami, czyli podczas jazdy przednie świeciły stałym światłem (tył był normalny nieprzerobiony) a po włączeniu kierunku migały.
Tu do końca nie jestem pewien czy migały tak jak normalne kierunki (ciemno - jasno) czy jak żarówka z dodatkowym żarnikiem (jasno - jaśniej).
Zastosowanie takiej przeróbki wydaje się dość proste, koszty niskie a podniesienie widoczności motocykla duże.
Pytanie tylko jak to wygląda prawnie, czy jest to u na dozwolone?
Wydaje mi się że podobne rozwiązania mają/miały samochody w USA tyle że w światłach z tyłu gdzie pozycyjne przyjmowało rolę kierunku.
Ktoś coś?
Edit:
Po przeczytaniu: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -przednie/
Trochę mi przeszło, bo jednak pewne wady to rozwiązanie ma...
Wczoraj mijałem "rajdera" z tak przerobionymi (a może fabrycznymi) kierunkowskazami, czyli podczas jazdy przednie świeciły stałym światłem (tył był normalny nieprzerobiony) a po włączeniu kierunku migały.
Tu do końca nie jestem pewien czy migały tak jak normalne kierunki (ciemno - jasno) czy jak żarówka z dodatkowym żarnikiem (jasno - jaśniej).
Zastosowanie takiej przeróbki wydaje się dość proste, koszty niskie a podniesienie widoczności motocykla duże.
Pytanie tylko jak to wygląda prawnie, czy jest to u na dozwolone?
Wydaje mi się że podobne rozwiązania mają/miały samochody w USA tyle że w światłach z tyłu gdzie pozycyjne przyjmowało rolę kierunku.
Ktoś coś?
Edit:
Po przeczytaniu: http://forum.motocyklistow.pl/index.php ... -przednie/
Trochę mi przeszło, bo jednak pewne wady to rozwiązanie ma...
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
W amerykańskich sprzętach to standard,u nas natomiast jest niedozwolone.
Będzie kłopot z zaliczeniem przeglądu,chociaż jak dla mnie to bardzo mi się to podoba.
Będzie kłopot z zaliczeniem przeglądu,chociaż jak dla mnie to bardzo mi się to podoba.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Doniu nie, nie będzie
po nowelizacji przepisów dopuszczających pojazdy do ruchu
jeżeli przednia lampa motocykla nie ma światła pozycyjnego dopuszcza się stosowanie dwóch świateł koloru żółtego świecącego ciągle z przodu motocykla
tak samo lampa motocykla nie musi mieć asymetrycznej projekcji światła
mam, wiem, przegląd przeszedłem pozytywnie
*co do kierunków z tyłu pojazdu samochodowego to muszą być żółte. amerykańskie fury z mrygającymy pozycyjnymi z tyłu nie są dopuszczone do ruchu w sposób legalny
*nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych jako zabytkowe
po nowelizacji przepisów dopuszczających pojazdy do ruchu
jeżeli przednia lampa motocykla nie ma światła pozycyjnego dopuszcza się stosowanie dwóch świateł koloru żółtego świecącego ciągle z przodu motocykla
tak samo lampa motocykla nie musi mieć asymetrycznej projekcji światła
mam, wiem, przegląd przeszedłem pozytywnie
*co do kierunków z tyłu pojazdu samochodowego to muszą być żółte. amerykańskie fury z mrygającymy pozycyjnymi z tyłu nie są dopuszczone do ruchu w sposób legalny
*nie dotyczy pojazdów zarejestrowanych jako zabytkowe
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
A to przepraszam i dziękuje za wyjaśnienie nie wiedziałem o tych nowelizacjach.
Posiadam Honde CB 900 Custom wersja amerykańska i posiada właśnie "obrysówki".
20 lat temu miałem również Yamahę XS 650 Heritage Specjal na rynek amerykański posiadała również "obrysówki" a dodatkowo klosze kierunkowskazów z tyłu były czerwone ,no ale to było ............a long, long time ago...
best regards.
Posiadam Honde CB 900 Custom wersja amerykańska i posiada właśnie "obrysówki".
20 lat temu miałem również Yamahę XS 650 Heritage Specjal na rynek amerykański posiadała również "obrysówki" a dodatkowo klosze kierunkowskazów z tyłu były czerwone ,no ale to było ............a long, long time ago...
best regards.
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Dzięki.
W pierwszej chwili gdy zobaczyłem kierowcę z takimi światłami, a właściwie inaczej, zobaczyłem go bardzo szybko, bo to rozwiązanie zdecydowanie poprawia jego widoczność. Jednak po przeczytaniu wątku (link w pierwszym poście) to już nie wygląda tak różowo. I dla mniej uważnych kierowców którzy wyjeżdżają z podporządkowanej, taki jadący na wprost motocykl może wyglądać jakby miał zamiar skręcić w prawo, i...
No ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
PS
Jak to w oryginale jest rozwiązane? Dwu-włóknowa żarówka z mocniejszym miganiem czy w momencie włączenia kierunku, kierunkowskaz miga normalnie zero-jedynkowo.
W pierwszej chwili gdy zobaczyłem kierowcę z takimi światłami, a właściwie inaczej, zobaczyłem go bardzo szybko, bo to rozwiązanie zdecydowanie poprawia jego widoczność. Jednak po przeczytaniu wątku (link w pierwszym poście) to już nie wygląda tak różowo. I dla mniej uważnych kierowców którzy wyjeżdżają z podporządkowanej, taki jadący na wprost motocykl może wyglądać jakby miał zamiar skręcić w prawo, i...
No ale pewnych rzeczy nie przeskoczysz.
PS
Jak to w oryginale jest rozwiązane? Dwu-włóknowa żarówka z mocniejszym miganiem czy w momencie włączenia kierunku, kierunkowskaz miga normalnie zero-jedynkowo.
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Z tego, co widać na schematach czy w instrukcjach to zastosowane są żarówki dwuwłóknowe. W USA chyba 25W/7W.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Tak sobie myślę a jak by zamiast przednich pomarańczowych kloszy zastosować białe:
https://www.ebay.com/itm/2pcs-Smoke-ABS ... rk:21:pf:0
"Żarówkę" wymienić na podwójną diodową (żółto/białą) coś podobnego do tej: https://www.ebay.com/itm/4014-LED-Light ... rk:23:pf:0
Tyle że nie jestem pewien czy było by to dopuszczalne w przepisach. W tym artykule: https://moto-kaplan.autokult.pl/28558,l ... tocyklowym
czytam "Od dłuższego czasu przednie światła pozycyjne w pojazdach samochodowych mogą posiadać wyłącznie białą barwę. W stosunku do motocykli w 2011 r. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ postanowiła uczynić swego rodzaju wyjątek i dopuściła barwę żółtą samochodową (nazewnictwo polskie) / pomarańczową (nazewnictwo europejskie) / żółtą bursztynową (amber yellow – nazewnictwo amerykańskie)."
Czy ja mam to rozumieć że w motocyklach mogą być pomarańczowe lub białe. Pytanie może wydać się głupie, ale przepisy są tak skonstruowane że ciężko o jednoznaczną odpowiedz, przykład w cytowanym artykule (doświetlania zakrętów)
Wiem że szukam dziury w całym ale wydaje mi się że białe kierunkowskazy jako pozycyjne, były by nieco bezpieczniejsze niż pomarańczowe.
PS
"Argument" ja jeżdżę 15 lat i nikt mnie nigdy nie kontrolował, nie wszędzie zadziała
https://www.ebay.com/itm/2pcs-Smoke-ABS ... rk:21:pf:0
"Żarówkę" wymienić na podwójną diodową (żółto/białą) coś podobnego do tej: https://www.ebay.com/itm/4014-LED-Light ... rk:23:pf:0
Tyle że nie jestem pewien czy było by to dopuszczalne w przepisach. W tym artykule: https://moto-kaplan.autokult.pl/28558,l ... tocyklowym
czytam "Od dłuższego czasu przednie światła pozycyjne w pojazdach samochodowych mogą posiadać wyłącznie białą barwę. W stosunku do motocykli w 2011 r. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ postanowiła uczynić swego rodzaju wyjątek i dopuściła barwę żółtą samochodową (nazewnictwo polskie) / pomarańczową (nazewnictwo europejskie) / żółtą bursztynową (amber yellow – nazewnictwo amerykańskie)."
Czy ja mam to rozumieć że w motocyklach mogą być pomarańczowe lub białe. Pytanie może wydać się głupie, ale przepisy są tak skonstruowane że ciężko o jednoznaczną odpowiedz, przykład w cytowanym artykule (doświetlania zakrętów)
Wiem że szukam dziury w całym ale wydaje mi się że białe kierunkowskazy jako pozycyjne, były by nieco bezpieczniejsze niż pomarańczowe.
PS
"Argument" ja jeżdżę 15 lat i nikt mnie nigdy nie kontrolował, nie wszędzie zadziała
- Augen
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 września 2017, 20:31
- Motocykl: Virago XV535
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Też myślałem nad takim rozwiązaniem. Zamiast montowania lightbarów, można do tego wykorzystać białe kierunki. Dwukolorowe ledy, idealnie by do tego przypasowały. Zastanawiam się tylko nad podłączeniem takiego rozwiązania. Nie specjalizuję się w elektryce więc musiał by się wypowiedzieć ktoś bardziej zorientowany.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
@Augen
W kierunkach trzeba wymienić mocowanie "żarówki" na podobne jak jest w "stopie" czyli na podwójną "żarówkę".
- Przewód masowy tak jak w kierunkach, do masy oprawki
- Przewód plus kierunkowskazu do oprawki w styk by świeciła na pomarańcz (do sprawdzenie eksperymentalnie, bo są tylko dwie możliwości)
- Dodatkowy przewód do światła białego. Pobór prądu jest dość mały, więc obejdzie się bez przekaźnika, ale można zastosować.
Tu wariacji jest więcej, bo można zastosować włącznik, albo podłączyć tak by się włączały od razu z zapłonem.
Można podłączyć bezpośrednio z akumulatora (wówczas będą mogły świecić bez włączonego zapłonu), lub podłączyć po zapłonie.
Czyli upraszczając, stare przewody zostają i podłączasz je do styku by "żarówka" świeciła na pomarańcz, dochodzi tylko dociągnięcie przewodu na biały kolor.
Taka oprawka powinna być dobra: https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-1157-LED ... rk:22:pf:0
Tylko trzeba zadbać o mase, nie wiem jak to jest w kierunkach, bo jeszcze nie rozkręcałem. W tej oprawce jeden przewód do kierunku, drugi na barwę białą a minus to obudowa (masa).
I chyba sobie zamówię
PS
Przy przerabianiu kierunków na ledy, trzeba ponoć zmienić przerywacz (ebay 1,5$). Bo będą nieco za szybko migać, ale to wiem ze słyszenia, wiec mogę się mylić.
W kierunkach trzeba wymienić mocowanie "żarówki" na podobne jak jest w "stopie" czyli na podwójną "żarówkę".
- Przewód masowy tak jak w kierunkach, do masy oprawki
- Przewód plus kierunkowskazu do oprawki w styk by świeciła na pomarańcz (do sprawdzenie eksperymentalnie, bo są tylko dwie możliwości)
- Dodatkowy przewód do światła białego. Pobór prądu jest dość mały, więc obejdzie się bez przekaźnika, ale można zastosować.
Tu wariacji jest więcej, bo można zastosować włącznik, albo podłączyć tak by się włączały od razu z zapłonem.
Można podłączyć bezpośrednio z akumulatora (wówczas będą mogły świecić bez włączonego zapłonu), lub podłączyć po zapłonie.
Czyli upraszczając, stare przewody zostają i podłączasz je do styku by "żarówka" świeciła na pomarańcz, dochodzi tylko dociągnięcie przewodu na biały kolor.
Taka oprawka powinna być dobra: https://www.ebay.com/itm/2-Pcs-1157-LED ... rk:22:pf:0
Tylko trzeba zadbać o mase, nie wiem jak to jest w kierunkach, bo jeszcze nie rozkręcałem. W tej oprawce jeden przewód do kierunku, drugi na barwę białą a minus to obudowa (masa).
I chyba sobie zamówię
PS
Przy przerabianiu kierunków na ledy, trzeba ponoć zmienić przerywacz (ebay 1,5$). Bo będą nieco za szybko migać, ale to wiem ze słyszenia, wiec mogę się mylić.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Przy tych wszystkich przeróbkach weźcie pod uwagę swoje bezpieczeństwo (a zanim coś pozmieniacie popatrzcie jak reaguje Wasz wzrok na podobne rozwiązania w puszkach). Moim zdaniem łatwiej dostrzec oddzielne pulsujące światło pomarańczowego kierunkowskazu z żarówką tradycyjną niż dodatkowe ledy w kolorze niewiadomojakiej żółci na tle białego światła świecącego nieprzerwanie. Nie bez powodu w niektórych samochodach przednie światło do jazdy dziennej gaśnie gdy włączony jest kierunek. Ile razy zdarzyło się Wam nie zauważyć kierunkowskazu w tylnej ledowej lampie gdzie projektant zintegrował wszystkie wymagane lampy jako jeden punkt świetlny o zróżnicowanej intensywności i barwie?
Jazda na motocyklu sama w sobie nie należy do bezpiecznych - ograniczanie swojej widoczności (sygnalizacji manewrów) nie jest dobrym pomysłem (pomijając legalność takiego rozwiązania bo być może są takie, które spełniają wymogi homologacyjne)
Jazda na motocyklu sama w sobie nie należy do bezpiecznych - ograniczanie swojej widoczności (sygnalizacji manewrów) nie jest dobrym pomysłem (pomijając legalność takiego rozwiązania bo być może są takie, które spełniają wymogi homologacyjne)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Augen
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 września 2017, 20:31
- Motocykl: Virago XV535
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Co do koloru to trzeba by to sprawdzić organoleptycznie, natomiast jeśli chodzi o mruganie kierunku na tle białego oświetlenia to np. ta żarówka: https://allegro.pl/zarowka-led-bay15d-1 ... 84357.html, ma funkcję gaszenia diody białej w trakcie włączania pomarańczowego kierunkowskazu, więc działa jak pisze leszekk, tak jak w niektórych samochodach.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
@leszekk
Nie jestem doświadczonym motocyklistą, przyznaję .
Po zakupie nie zmieniłem jeszcze nic, bo wciąż szukam złotego środka.
Z powodu przepisów nie zamontowałem lightbarów, nie zamontowałem świateł do jazdy dziennej bo nie mogę znaleźć takich które będa zgodne z prawem, czyli z homologacją DL.
Natomiast to rozwiązanie z kierunkowskazami (jeżeli jest zgodne z prawem, bo tego wciąż nie wiem) wydaje mi się rozsądne.
Spowodowanie gaśnięcia światła białego w czasie włączenie kierunkowskazów jest do rozwiązania (w lewym jajku jest mnóstwo miejsca na dodatkowe przekażniki, jeżeli by były potrzebne).
Dla mnie problemem jest legalność, bo jeżeli białe pozycyjne są w motocyklu niedopuszczalne to nie będę kombinował, a pomarańczowe takie jak w pierwszym poście z tego temat, nie za bardzo mi pasują, z powodów które właśnie wymieniłeś.
Dla mnie właśnie bezpieczenstwo jest ważne, i niestety nie wiem jak ugryźć temat legalnych lightbarów, lub inaczej, doświetlenia drogi.
Jako że na Podkarpaciu do 16:00 mamy wciąż lato , wybrałem się dziś w Bieszczady i powrót to po prostu masakra. Ciemno jak w..., bo lamp nie uświadczysz. No ale to inny temat
EDIT
Skoro są takie które po włączeniu pomarańczowego gaszą białe to jeszcze lepiej, zamówie na ebay jakieś lepsze i zobaczymy, jak nie gasi to to jest do zrobienia. Dla mnie problemem jest legalność, szkoda mi kasy na mandaty.
PS
Przy okazji: Czy kierunkowskazy z Virago (różne modele) różnią się między sobą?
Nie jestem doświadczonym motocyklistą, przyznaję .
Po zakupie nie zmieniłem jeszcze nic, bo wciąż szukam złotego środka.
Z powodu przepisów nie zamontowałem lightbarów, nie zamontowałem świateł do jazdy dziennej bo nie mogę znaleźć takich które będa zgodne z prawem, czyli z homologacją DL.
Natomiast to rozwiązanie z kierunkowskazami (jeżeli jest zgodne z prawem, bo tego wciąż nie wiem) wydaje mi się rozsądne.
Spowodowanie gaśnięcia światła białego w czasie włączenie kierunkowskazów jest do rozwiązania (w lewym jajku jest mnóstwo miejsca na dodatkowe przekażniki, jeżeli by były potrzebne).
Dla mnie problemem jest legalność, bo jeżeli białe pozycyjne są w motocyklu niedopuszczalne to nie będę kombinował, a pomarańczowe takie jak w pierwszym poście z tego temat, nie za bardzo mi pasują, z powodów które właśnie wymieniłeś.
Dla mnie właśnie bezpieczenstwo jest ważne, i niestety nie wiem jak ugryźć temat legalnych lightbarów, lub inaczej, doświetlenia drogi.
Jako że na Podkarpaciu do 16:00 mamy wciąż lato , wybrałem się dziś w Bieszczady i powrót to po prostu masakra. Ciemno jak w..., bo lamp nie uświadczysz. No ale to inny temat
EDIT
Skoro są takie które po włączeniu pomarańczowego gaszą białe to jeszcze lepiej, zamówie na ebay jakieś lepsze i zobaczymy, jak nie gasi to to jest do zrobienia. Dla mnie problemem jest legalność, szkoda mi kasy na mandaty.
PS
Przy okazji: Czy kierunkowskazy z Virago (różne modele) różnią się między sobą?
- Augen
- Posty: 54
- Rejestracja: 27 września 2017, 20:31
- Motocykl: Virago XV535
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Co do legalności tego rozwiązania to niestety też do końca nie wiem. Wydaje mi się, że pozostaje tutaj duża doza dowolności jeśli chodzi o kontrolę Policji czy też przegląd techniczny. Zdrowy rozsądek podpowiada że zarówno dla motocyklisty jak i dla innych użytkowników, lepsze oświetlenie równa się lepsza widoczność zarówno przeszkód na drodze jak i samego motocyklisty. Natomiast wszyscy wiemy że przepisy nie zawsze idą w parze ze zdrowym rozsądkiem. Na pewno jakimś ulepszeniem jest wsadzenie lepszej (jaśniejszej) żarówki, oczywiście o odpowiedniej mocy z odpowiednią homologacją, ale z całą pewnością konkretne lightbary dadzą więcej światła.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Właśnie o to chodzi że przepisy w tym temacie są"
"Od dłuższego czasu przednie światła pozycyjne w pojazdach samochodowych mogą posiadać wyłącznie białą barwę. W stosunku do motocykli w 2011 r. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ postanowiła uczynić swego rodzaju wyjątek i dopuściła barwę żółtą samochodową (nazewnictwo polskie) / pomarańczową (nazewnictwo europejskie) / żółtą bursztynową (amber yellow – nazewnictwo amerykańskie)."
Tylko nie jestem pewien czy to że Europejska Komisja Gospodarcza ONZ dopuściła barwę żółtą, oznacza że barwa biała jest też legalna
"Od dłuższego czasu przednie światła pozycyjne w pojazdach samochodowych mogą posiadać wyłącznie białą barwę. W stosunku do motocykli w 2011 r. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ postanowiła uczynić swego rodzaju wyjątek i dopuściła barwę żółtą samochodową (nazewnictwo polskie) / pomarańczową (nazewnictwo europejskie) / żółtą bursztynową (amber yellow – nazewnictwo amerykańskie)."
Tylko nie jestem pewien czy to że Europejska Komisja Gospodarcza ONZ dopuściła barwę żółtą, oznacza że barwa biała jest też legalna
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Zamontuj lightbary włączane osobno i po ptokach . Czego byś nie zmienił w oświetleniu inaczej niż w oryginale to chyba zawsze będzie nie zgodne z prawem/warunkami technicznymi. Namieszasz w kablach , wydasz kasę a na koniec wrócisz do oryginału.
A w jajku wcale tego miejsca tak durzo nie ma . Zmieścisz tam jeden góra dwa przekaźniki.
A w jajku wcale tego miejsca tak durzo nie ma . Zmieścisz tam jeden góra dwa przekaźniki.
-
- Posty: 97
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 16:02
- Motocykl: XV920J
- Lokalizacja: Kraków/Zabrnie
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
I to jeszcze jak Ja do swojej już dwa prawe przednie kupowałem (uups!) i za każdym razem to jest loteria. Do XV920J są kwadratowe a że są podobne do XJ z tego okresu to o pomyłkę bardzo łatwo (mam już dwie na półce do XJ chyba )
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Pytam, bo obawiam się że same klosze mogą nie pasować a znalazłem całe, niewiele droższe. Na oko wygląda dobrze (tyle że plastik).
https://www.ebay.com/itm/2X-Clear-Turn- ... :rk:8:pf:0
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
A są metalowe ?
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Chyba tylko uzywki z alldrogo albo olx, ale przyznaje że nie szukałem.
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
No to ja Ci powiem że mnie zaskoczyłeś bo ja mam XV 250 z 89 roku i kierunkowskazy są
bardziej plastikowe niż metalowe.
Bynajmniej magnes się do nich nie klei.
bardziej plastikowe niż metalowe.
Bynajmniej magnes się do nich nie klei.
- janko28
- Posty: 94
- Rejestracja: 14 października 2018, 16:51
- Motocykl: virago 750 1998r
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Przynajmniej chrom nie zardzewieje.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
U mnie na jednym z tyłu widać delikatny szlif (może obtarcie o ścianę), nawet myślałem o zapolerowaniu ale dałem sobie spokój. Nie próbowałem magnesem (z ciekawości sprawdzę jutro) ale wyglądają na metalowe. Szlif jest stary i nie zardzewiał, więc podejrzewam że to może jakiś stop aluminium? No ale pewności nie mam, w każdym bądź razie nie plastik.kapitanwasyl pisze: ↑06 listopada 2018, 20:44 No to ja Ci powiem że mnie zaskoczyłeś bo ja mam XV 250 z 89 roku i kierunkowskazy są
bardziej plastikowe niż metalowe.
Bynajmniej magnes się do nich nie klei.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Ściągnąłem sobie ten regulamin (Europejska Komisja Gospodarcza ONZ Regulamin nr 53.pdf).
5.13.
"Przednie światła pozycyjne: biała lub pomarańczowa
Tylne światła pozycyjne: czerwona "
6.6.1
"Liczba Jedno lub dwa. jeśli jest barwy białej
lub
Dwa (po jednym z każdej strony), jeśli jest koloru pomarańczowego "
Dość istotne, czyli to o czym pisałem:
6.6.7.
"Pozostałe wymogi W przypadku gdy przednie światło pozycyjne jest wzajemnie sprzężone z przednim światłem kierunkowskazu, połączenie elektryczne musi być wykonane tak, aby światło pozycyjne znajdujące się po tej samej stronie co światło kierunkowskazu było wyłączone, gdy błyska światło kierunkowskazu."
Ale żeby nie było za prosto:
5.10.
"Połączenia elektryczne muszą być wykonane w taki sposób, aby przednie światła pozycyjne lub, w przypadku braku przednich świateł pozycyjnych, światła mijania, tylne światła pozycyjne oraz światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną nie mogły być włączane i wyłączane inaczej niż jednocześnie, chyba że określono inaczej."
5.13.
"Przednie światła pozycyjne: biała lub pomarańczowa
Tylne światła pozycyjne: czerwona "
6.6.1
"Liczba Jedno lub dwa. jeśli jest barwy białej
lub
Dwa (po jednym z każdej strony), jeśli jest koloru pomarańczowego "
Dość istotne, czyli to o czym pisałem:
6.6.7.
"Pozostałe wymogi W przypadku gdy przednie światło pozycyjne jest wzajemnie sprzężone z przednim światłem kierunkowskazu, połączenie elektryczne musi być wykonane tak, aby światło pozycyjne znajdujące się po tej samej stronie co światło kierunkowskazu było wyłączone, gdy błyska światło kierunkowskazu."
Ale żeby nie było za prosto:
5.10.
"Połączenia elektryczne muszą być wykonane w taki sposób, aby przednie światła pozycyjne lub, w przypadku braku przednich świateł pozycyjnych, światła mijania, tylne światła pozycyjne oraz światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną nie mogły być włączane i wyłączane inaczej niż jednocześnie, chyba że określono inaczej."
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
Yyy , jak dostałem wezwanie do sądu w pewnej sprawie to podobnie tam napisali i nie wiedzialem o co halo.
- Marek.
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 maja 2018, 17:25
- Motocykl: Yamaha XVS
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kierunkowskazy ze światłem stałym
A jednak plastik , na usprawiedliwienie mam tylko to że jest szary, może dlatego wydawało mi się to aluminium