wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Koledzy mam taki drobny temat chodzi o delikatne wypadanie zapłonu na przednim cylindrze. Ładnie to słychać na zimnym silniku jak zdejmę przewody idące z głowic do tego ala EGR to zauważam, że tylny cylinder ładnie sobie robi równo cyk cyk cyk. Przedni natomiast cyka nie rónomiernie. Objaw jest na jałowym na obrotach cyka ok. Zauważam też, że z tego cylindra owym przewodem parska wodą i leci coś ala para, z tylnego nie ma nic. Sprawdziłem luzy zaworowe są ok ssący ścisłe 0,10 wydech ścisłę 0,15 Ciśnienie na tym cylindrze wynosi 11atm czyli też ok. Co prawda mierzone na minimalnie letnim silniku, może być mały błąd pomiaru. Synchro gażników właśnie jak podniosę obroty to cykają oba równo, jak zmniejszę to przedni gubi zapłon i cyka nie równo. Moto jak zimne potrafi na tym cylindrze lekko kichnąć w gażnik. Świece podmieniane już 3 komplety i ISKRA i NGK objaw praktycznie identyczny. Zauważyłem, że wakumetry (ori z gliceryną) Na tym cylindrze na jałowym bardziej szaleją drugi jest stabilniejszy. Moto pracuje oki na rozgrzanym nie pyka w wydechy, ma moc nie dymymi z wydechów, spalanie ok, kolor świec bardzo jasno brązowy, może nawet przy uboga mieszanka, poziomy mam lekko mniejsze na obu cylindrach niż powinny być ale tylny na takim poziomie cyka idealnie. Może się czepiam ale trapi mnie trochę ten temat i nie daje mi spokoju. Ogólnie to grzebię, bo moto po ostraym rozgrzaniu i zgaszeniu przy odpalaniu po postoju około 15 min kręci ale łapnie i zgaśnie. Jak mu lekko trące w gaz to odpali i chodzi ok. Chodzi o to odpalanie ciepłego z gazem. Denerwuje mnie to, bo powinien palić na strzał samodzielnie bez gazu itp.
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: jacek64 »

Dobrze wyczyść gaźniki. Prawdopodobnie delikatnie niedrożna dysza wolnych obrotów tego cylindra a potem wyregulować odpowiedni skład mieszanki. Nie wspomnę oczywiście o szczelności na połączeniach króciec - gaźnik - głowica.
Ewentualnie wyeliminuj świece zamieniając je miejscami.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: -waldi- »

zasada jest taka, ciepły z małym gazem , zimny na ssaniu bez gazu
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: Artur »

Możesz mieć źle ustawiony skład wolnych na przednim cyl
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Oba mam ustawione na 2,5 obrotu. Już mnie te hitachi wkurzyły na całości. W dobrej kasie kupiłem mikuni chyba zmienie te gażniki bo ręce opadają. Mikuni kupiłem za 550zł to raczej dobra kasa. Będą w razie W jak z Hitachi polegnę na maksa.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: Artur »

2,5 obrotu to masz ustawienie montazowe przy skladaniu gaznika ale to nie znaczy ze sa dobre, czasami trzeba skorygowac na 1 gazniku lub obu 1/4 obrotu lub nawet 1/2
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Jutro jeszcze podkręcę dla przedniego cylindra. Czyli żeby się nie zamotać muszę wykręcić troszkę śrubę dla tego cylindra żeby wzbogacić skład dla biegu jałowego czy tak?
Awatar użytkownika
grzegorzbr2
Posty: 4923
Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
Wiek: 52
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: grzegorzbr2 »

danek25 pisze:Jutro jeszcze podkręcę dla przedniego cylindra. Czyli żeby się nie zamotać muszę wykręcić troszkę śrubę dla tego cylindra żeby wzbogacić skład dla biegu jałowego czy tak?
Tak, wykręcajac wzbogacasz mieszanke dla jałowych obrotów.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Panowie a jeszcze jedna sprawa czy jak mam gaziory hitachi i zakładam mikuni to wszystko jest pasujące mam na myśli króciec i linkę gazu? No i druga sprawa czy w tych gażnikach były jakieś różnice w dyszach np dla moto zdławionych itd. Pytam bo jak już się zdecyduje na wymianę, to nie chciałbym, żeby mi moto straciło na mocy np przez zastosowane inne dysze itd. Ewentualnie prosił bym, żeby ktoś mi powiedział jakie powinny siedzieć dla silnika 700-750 by moto maksymalnie osiągało moc.
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: HaCaT »

w mikuni są dwie linki: przyciągająca i odciągająca, jak chcesz zrobić po bożemu to powinieneś także wymienić też obudowę przełączników na kierownicy (zakupić z wersji virago w którym oryginalnie były montowane mikuni). Poza tym w przypadku silników z gaźnikami Hitachi montowano nieco inne króćce ssące.
Oczywiście jeśli zakupiłeś gaźniki od innego modelu (o innej pojemności) powinieneś wymienić dysze, zsynchronizować, ustawić odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną biegu jałowego itd.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Ok rozumiem, a możesz konkretniej wyjaśnić różnice króćców? Z linkami faktycznie. Mikuni pochodzą z XV750 rok 95 wersja europejska, a mój moto XV700 rok 86 wersja USA. Potrzebował bym pewnej instrukcji i pomocy, tak by nie przybierać się do tego kilka razy.
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: HaCaT »

Jeśli się nie mylę to możesz mieć inny system indukowania podciśnienia sterującego urządzeniem wzbogacającym, stąd inne króće, ale nie przeszkadza to w przeszczepie, krócće moga zostać, tylko trzeba pewnie bedzie pokombinować z gumowymi przewodami. Obudowa na kierze i rollgaz też mogą zostać stare, po prostu wymień tylko linkę gazu na przyciągającą do mikuni.
Któś na forum zrobił przeszczep w xv1000 i przesiadł się Hitachi na Mikuni, użyj szukaczki, może znajdziesz.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 262
Rejestracja: 29 lipca 2013, 14:15
Motocykl: CX500, BMW-R71
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: Artur »

Ale poco zmieniać stare gaźniki na stare gaźniki, nie wiadomo które są lepsze, może lepiej rozebrać, umyć, sprawdzić membrany, sprawdzić poziomy paliwa, synchro i skład na wolnych a wszystko z powodu nie dopalajacego cylindra na wolnych co jest spowodowane synchronizacja lub składem paliwa
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Gażniki rozbierane na czynniki pierwsze wszystko co tylko można wykręcić zostało wykręcone i załadowane wraz z obudowami do myjki ultradzwiękowej. Umyte, że się świeci jak u psa j..a. Poziomy ustawione minimalnie niżej niż powinny być ale dla obydwóch równo i tylny puka jak serduszko a przedni kuleje. Moto ogolnie zapitala jak lala na wydechach pracuje ok. Problem jest tylko, że nie odpala bez gazu jak ciepłego zgaszę i pozostawię na jakieś 15. wtedy musze palić z gazem i potrafi wtedy je..ć w wydech. Szukając natrafiłem na nierównomierne cykanie z rurek wychodzących z cylindrów i to mnie umocniło w przekonaniu, ze na przednim cylindrze dochodzi do wypadań zapłonów zwłaszcza jak moto nie jest dobrze rozgrzane. Odziwo wtedy z rurki hlapie woda i wydostaje się śmierdzący dym barwy pary ze spaliną, z tylnego tego nie ma. Czemu? Skupiam się więc na przednim cylindrze i jak już pisałem pozimy paliwa podniosłem, synchro zrobione, zawory sprawdzone skorygowane, ciśnienie na przednim ok, więc co jeszcze? A zapomniałem oczywiście dodać, ze membrany miękkie zero przetarć i uszkodzeń. Zresztą jak membrana dziurawa to synchro nie wyjdzie. Zauważam tylko, że na jałowym synchro idealnie równe a 1500-2000 obr jest mała różnica między przednim a tylnym, ale to naprawdę minimalna. Przy wyższych obrotach różnica zanika. Jutro jeszcze spróbuje wzbogacić tą mieszankę dla przedniego cylindra. Moto od początku od kąd je mam ma dość drażniące spaliny, a spalanie ok 5,5-6l styl miasto. V maks z jaką ja jechałem to 160km i może by jeszcze troszkę poszła. Moc jest oleju ubywa w normie. Świece koloru bardzo jasnej kawy. Pomysły wyczerpane.
Awatar użytkownika
HaCaT
Posty: 686
Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 10:46
Motocykl: GS, DS, XR, XS itd.
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: HaCaT »

danek25 pisze:Szukając natrafiłem na nierównomierne cykanie z rurek wychodzących z cylindrów i to mnie umocniło w przekonaniu, ze na przednim cylindrze dochodzi do wypadań zapłonów zwłaszcza jak moto nie jest dobrze rozgrzane. Odziwo wtedy z rurki hlapie woda i wydostaje się śmierdzący dym barwy pary ze spaliną, z tylnego tego nie ma.
o jakich rurkach piszesz? o tych od recyrkulacji spalin?
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Tak dokładnie o tych na podstawie cofania spalin można ładnie usłyszeć jak pracują równomiernie cylindry i u mnie przedni nie pracuje równo tylny cyka idealnie.
Awatar użytkownika
jacek64
Posty: 595
Rejestracja: 15 października 2012, 23:22
Motocykl: XVS 1,3
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 59
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: jacek64 »

Myjka ultradźwiękowa i synchronizacja nie jest lekiem na całe zło. Jeśli na wolnych przerywa a na wyższych chodzi dobrze - znaczy nie ma paliwa na tych pierwszych. Wyciągnałbym jeszcze raz i sprawdził dysze + kanały na drożność. Gaźniki to niestety takie urządzenia że potrzeba cierpliwości do nich. Paproch może sobie latać w kanale i pozamiatane. Jeśli będzie przytkaa dysza od wolnych, zwiększając skład mieszanki nic nie uzyskasz bo paliwa tak czy tak tyle samo dostanie co wcześniej. Jak już eksperyment to na wolnych obrotach daj mu delikatnie paliwo do pierwszego gaźnika na przepustnicę. Jak zatrybi - znaczy nie ma paliwa i tym tropem bym poszedł.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

jak mu wykręce lewą podpórkę od przepustnicy to przedni zaczyna łądnie pracować ale za to tylny wypada. Już sam nie wiem, może ja te synchro żle robię, chociaż ustawiłem praktycznie równo na jałowych. Jest sproro tematów o synchro gażników ale jakoś dokładnego opisu nie znalazłem. Panowie śruba pomiędzy gażnikami służy po to aby pociągając manetką oba gażniki równomiernie wstawały tak? Jak dla m nie przynajmniej tak jest. Więc jaka to regulacja tą śrubą synchronizacji. Ja to widzę, że ustawiamy gażnik lewy dla obrotów jałowych śrubką z jego lewej strony tą z kontrą jest kontra, potem regulujemy obroty dla biegu jałowego prawy gażnik i śrubką między nimi ustawiamy tak, by nie miały między sobą luzu przy odkręcaniu manetki. Niech mnie ktoś poprawi, bo albo ja za tempy albo to jest zamotane.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: -waldi- »

Nie jest tak jak piszesz, bo jak tak zrobisz to będą jaja jak u Ciebie

Na czas regulacji zluzuj całkowicie lewy ogranicznik, zrób synchro i ustaw obroty biegu jałowego. Jak będziesz miał ok to wtedy ustawiasz ogranicznik tak by nie powodował uchylenia przepustnicy przy jałowych, tylko ją dotykał. On jest tylko po to by nie zakleszczało przepustnicy, a nie do regulacji jej.
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
tylust
Posty: 2698
Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
Motocykl: XV 750 1982r.
Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
Wiek: 51
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: tylust »

nie wiem o jakiej śrubce między gaźnikami piszesz danek, ale w Hitachi ta śrubka służy właśnie do synchronizacji. Nie ma czegoś takiego jak oddzielne ustawianie obrotów dla każdego gaźnika z osobna. To, że jest różnica między gaźnikami może wynikać ze zużycia systemu rolek i dźwigni, które są pomiędzy gaźnikami. Rolka się wyciera z czasem w prowadnicy i powstaje luz.
Tomek
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

No i właśnie chyba tak jest jak piszesz luz minimalny na tej rolce jest i synchro niby ok wychodzi, ale zauważam, że po przegazowaniu czasem powstaje mała różnica w synchronizacji. Niby jest nie duża, ale idealnie chciałem to zrobić lecz po prostu nie wykonalne. Dziś przyszły mi gażniki mikuni, muszę zamówić linkę do gazu i przełożę je. Potrzebuje jeszcze tylko info jakie powinny siedzieć dysze w mikuni tak by moto nie było zdławione i jeżdziło jak obecnie czyli 160Km/h nie stanowiło problemu. przed włożeniem chce to sprawdzić, żeby dwa razy ich nie wyciągać.
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

W moim obecnie siedzą dysze 122,5 więc chyba to co być powinno, by moto jeżdziło jak należy. Może ktoś potwierdzić?
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: -waldi- »

122,5 w mikuni

załóż a zdziwisz się jaka jest różnica między gaźnikami :)

ja już tam wole jak kuleje na jałowych, niż ma palić litr więcej i powyżej 140 mieć muła
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
danek25
Posty: 189
Rejestracja: 15 lipca 2014, 12:27
Motocykl: virago XV700
Lokalizacja: Zambrów podlasie
Wiek: 41
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: danek25 »

Na mikuni niby ma być gorzej?
Awatar użytkownika
kista69
Posty: 376
Rejestracja: 24 stycznia 2010, 20:23
Motocykl: Virago 535DX
Lokalizacja: Tychy
Wiek: 55
Kontakt:
Status: Offline

Re: wypadanie zapłonu przedniego cylindra

Post autor: kista69 »

No i jak tam poradziłeś ,bo mam podobnie sam już niewiem gdzie szukać
ODPOWIEDZ