Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Witam szanownych forumowiczów.Jako że bardzo,bardzo żadko tutaj zaglądam,czuję sie odrobine niekomfortowo pisząc te słowa,bo nie wiem czy zostane potraktowany poważnie.Co przez to rozumiec?Ano jestem podstarzającym sie 45 letnim uzytkownikiem i...teksty w stylu 'dla mnie to żaden problem,ja to w pęc minut penisem wymieniam' są żenujące,czyli liczę na żetelną pomoc w stylu - opis jak dla dziecka w przedszkolu.Przepraszam za ten wstęp,piszę tak bo spotkałem się tutaj z podobnymi odpowiedziami które w niczym nie pomogły (chyba że jedynie podniosły morale piszącego).Jak rozebrac pokrywe od Virago 1100 wiem,że szlifować(zedrzeć starą uszczelkę,co jest bardzo skrupulatną czynnością)też wiem.Jedno czego nie wiem to jakich niespodzianek mogę się spodziewać w trakcie odkręcania 'starego' sprzęgła,oraz jakich niespodzianek oczkiwac przy montazu nowego.I tu jest ten właściwy dla mnie moment prawdy,ponieważ:nigdy tego wcześniej nie robiłem.Z tym w zasadzie bym sobie również poradził,sposobem prób i błędów,ale...niestety nie mam doświadczenia w kupowaniu potrzebnych nowych elementów sprzęgła,takich jak:
1.Sprężyny.
2.Przekładki.
3.Tarcze sprzęgła.
I tu zaczynają się schodki.Oczekuję panowie że sprostacie mojej prośbie i dostanę żetelną odpowiedź gdzie zakupić omawiane części oraz jakiej firmy.Bo to jakiej powinny być firmy(renoma),ma ponoć ma niebagatelne znaczenie dla długoletniej eksploatacji.Puki co podam iż z kupieniem tarcz oraz przekładek z firmy TRW-Lucas nie ma większych problemów(że niby są OK).Niestety nie znalazłem ani na 'allegro' ani na podobnych stronach wymaganych sprężyn!Dzwoniłem do kilku sklepów gdzie witano mnie serdecznie i żegnano bez radości,bo dla nich te sprężyny to czrna magia!!!Firma TRW nie produkuje sprężyn strikte do modelu Virago 1100.Wygląda to tak jakby w ogóle żadna firma nie produkowała tychże sprężyn!Tedy panowie pomóżcie.Szacun dla wytrwałych w czytaniu.Z góry dziękowanie za pomoc.
1.Sprężyny.
2.Przekładki.
3.Tarcze sprzęgła.
I tu zaczynają się schodki.Oczekuję panowie że sprostacie mojej prośbie i dostanę żetelną odpowiedź gdzie zakupić omawiane części oraz jakiej firmy.Bo to jakiej powinny być firmy(renoma),ma ponoć ma niebagatelne znaczenie dla długoletniej eksploatacji.Puki co podam iż z kupieniem tarcz oraz przekładek z firmy TRW-Lucas nie ma większych problemów(że niby są OK).Niestety nie znalazłem ani na 'allegro' ani na podobnych stronach wymaganych sprężyn!Dzwoniłem do kilku sklepów gdzie witano mnie serdecznie i żegnano bez radości,bo dla nich te sprężyny to czrna magia!!!Firma TRW nie produkuje sprężyn strikte do modelu Virago 1100.Wygląda to tak jakby w ogóle żadna firma nie produkowała tychże sprężyn!Tedy panowie pomóżcie.Szacun dla wytrwałych w czytaniu.Z góry dziękowanie za pomoc.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
To zadzwon do Larssonameteo pisze:.Oczekuję panowie że sprostacie mojej prośbie i dostanę żetelną odpowiedź gdzie zakupić omawiane części oraz jakiej firmy.Bo to jakiej powinny być firmy(renoma),ma ponoć ma niebagatelne znaczenie dla długoletniej eksploatacji.Puki co podam iż z kupieniem tarcz oraz przekładek z firmy TRW-Lucas nie ma większych problemów(że niby są OK).Niestety nie znalazłem ani na 'allegro' ani na podobnych stronach wymaganych sprężyn!
Sprezyny Vesrah chwalil Kyller :
http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... al=7&pay=0
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Warto też zajżeć do serwisówki bo tam sa bardzo dobrze opisane wszelkie naprawy i wymiany. Serwisówkę w necie albo w dziale Download można pobrać.
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
A klucz dynamometryczny ma ?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Polecam taki zestaw http://moto.allegro.pl/tarcze-sprzeglo- ... 36677.html
Wymieniałem taki rok temu, do 1100 92 jest taki sam. Co do przekładek ... musisz skontrolować stan swoich po demontażu. Nie mogą być powycierane - bardzo gładkie. Ja swoich nie wymieniałem.
Co do samego montażu. Dość prosta sprawa, ale tak jak piszą koledzy ... klucz dynamometryczny, niezbędny przy dokręcaniu śrub sprężyn. Serwisów-ka też mile widziana.
Co do demontażu ... myślę że na tyle ogarniasz sprawę, skoro sam chcesz to zrobić
Po kolei:
Luzujesz do minimum śrubę regulacyjną przy klamce sprzęgła, możesz też ją zdemontować pod małą pokrywką lewej strony silnika (drugi koniec linki), jest okazja aby tam wyczyścić, przesmarować sprężynę zwrotną i skontrolować jej zaczep, może jest już do wymiany (linka).
Demontujesz wszystko z prawej strony silnika, tzn sety, spuszczasz olej, demontujesz filtr oleju, po tej czynności najlepiej zostaw to na kilka godz aby wszystko wyciekło. Demontujesz prawą kappę, tu jest sprzęgło. Weź sobie kawałek styropianu lub kartonu i każdą wykręcaną śrubę wciskaj w jej właściwe miejsce (przy montażu jak znalazł). Oczyść kappę z resztek starej uszczelki i rant bloku silnika (ew silikonu) używając np nożyka do tapet, ale nie zarysuj powierzchni.
Demontujesz pokrywę sprzęgła odkręcając 6 śrub razem ze sprężynami. Kosz sprzęgłowy zostaje. Wyjmujesz po jednej tarczy i jednej przekładce, zwróć uwagę, że tylko w określonej pozycji da się je włożyć. Skontroluj teraz wszystkie przekładki, aha tej ostatniej, na samym spodzie nie da się wyjąć bez demontażu specjalnego zabezpieczenia, stalowej "struny". Przez cały czas zachowaj czystość, aby żadne obce rzeczy (piasek, opiłki etc) nie dostały się do środka, powycieraj czyściwem.
Montaż w odwrotnej kolejności, tu ważna sprawa z dokręcaniem tych śrub ze sprężynami. Zwróć uwagę, że będą wkręcane w tulejki aluminiowe kosza o stosunkowo cienkich ściankach. Najpierw więc złap wszystkie, wkręcając krzyżowo, dokręcając jedynie nasadką, ręką. Teraz bierzesz klucz nasadowy z rączką prostą (jak przy wkrętakach). To są śruby M6, klucz 10, dokręcasz dalej równomiernie, krzyżowo. Teraz pora na klucz dynamometryczny, najlepiej z krótkim ramieniem. Siła nie duża, sprężyny nie pozwolą na samo-rozkręcenie ... niestety teraz nie pamiętam, jak nie ja to ktoś znajdzie i napisze. Zaczepiasz linkę z obu stron, regulujesz śrubą przy klamce sprzęgła tak aby pozostało ok 1 mm szczeliny i dokręcasz ręką kontrę. Wciśnij klamkę i skontroluj czy tarcze sprzęgłowe rozchodzą się równomiernie ... czyli wszystko ok, operacja udana. Teraz pora na skręcenie prawej pokrywy ... niby nic ale ... nasmaruj, namocz nową uszczelkę przepracowanym olejem silnikowym, nie przyklejaj żadnym silikonem, jeżeli kappa i karter jest czysty, nie ma resztek starej uszczelki będzie trzymać i nie będzie przeciekać. Śruby wkręcaj z użyciem hamulca w tubce (średniego), po za dekielkiem filtra. OK, to wszystko ... nowy filtr oleju, olej i reszta osprzętu.
Miłej pracy , jak by co to pisz.
Wymieniałem taki rok temu, do 1100 92 jest taki sam. Co do przekładek ... musisz skontrolować stan swoich po demontażu. Nie mogą być powycierane - bardzo gładkie. Ja swoich nie wymieniałem.
Co do samego montażu. Dość prosta sprawa, ale tak jak piszą koledzy ... klucz dynamometryczny, niezbędny przy dokręcaniu śrub sprężyn. Serwisów-ka też mile widziana.
Co do demontażu ... myślę że na tyle ogarniasz sprawę, skoro sam chcesz to zrobić
Po kolei:
Luzujesz do minimum śrubę regulacyjną przy klamce sprzęgła, możesz też ją zdemontować pod małą pokrywką lewej strony silnika (drugi koniec linki), jest okazja aby tam wyczyścić, przesmarować sprężynę zwrotną i skontrolować jej zaczep, może jest już do wymiany (linka).
Demontujesz wszystko z prawej strony silnika, tzn sety, spuszczasz olej, demontujesz filtr oleju, po tej czynności najlepiej zostaw to na kilka godz aby wszystko wyciekło. Demontujesz prawą kappę, tu jest sprzęgło. Weź sobie kawałek styropianu lub kartonu i każdą wykręcaną śrubę wciskaj w jej właściwe miejsce (przy montażu jak znalazł). Oczyść kappę z resztek starej uszczelki i rant bloku silnika (ew silikonu) używając np nożyka do tapet, ale nie zarysuj powierzchni.
Demontujesz pokrywę sprzęgła odkręcając 6 śrub razem ze sprężynami. Kosz sprzęgłowy zostaje. Wyjmujesz po jednej tarczy i jednej przekładce, zwróć uwagę, że tylko w określonej pozycji da się je włożyć. Skontroluj teraz wszystkie przekładki, aha tej ostatniej, na samym spodzie nie da się wyjąć bez demontażu specjalnego zabezpieczenia, stalowej "struny". Przez cały czas zachowaj czystość, aby żadne obce rzeczy (piasek, opiłki etc) nie dostały się do środka, powycieraj czyściwem.
Montaż w odwrotnej kolejności, tu ważna sprawa z dokręcaniem tych śrub ze sprężynami. Zwróć uwagę, że będą wkręcane w tulejki aluminiowe kosza o stosunkowo cienkich ściankach. Najpierw więc złap wszystkie, wkręcając krzyżowo, dokręcając jedynie nasadką, ręką. Teraz bierzesz klucz nasadowy z rączką prostą (jak przy wkrętakach). To są śruby M6, klucz 10, dokręcasz dalej równomiernie, krzyżowo. Teraz pora na klucz dynamometryczny, najlepiej z krótkim ramieniem. Siła nie duża, sprężyny nie pozwolą na samo-rozkręcenie ... niestety teraz nie pamiętam, jak nie ja to ktoś znajdzie i napisze. Zaczepiasz linkę z obu stron, regulujesz śrubą przy klamce sprzęgła tak aby pozostało ok 1 mm szczeliny i dokręcasz ręką kontrę. Wciśnij klamkę i skontroluj czy tarcze sprzęgłowe rozchodzą się równomiernie ... czyli wszystko ok, operacja udana. Teraz pora na skręcenie prawej pokrywy ... niby nic ale ... nasmaruj, namocz nową uszczelkę przepracowanym olejem silnikowym, nie przyklejaj żadnym silikonem, jeżeli kappa i karter jest czysty, nie ma resztek starej uszczelki będzie trzymać i nie będzie przeciekać. Śruby wkręcaj z użyciem hamulca w tubce (średniego), po za dekielkiem filtra. OK, to wszystko ... nowy filtr oleju, olej i reszta osprzętu.
Miłej pracy , jak by co to pisz.
Józek
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Dodać można że sprężyny też można zweryfikować mierząc ich długość. Dokładne dane w serwisówce.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Cenna uwaga, zwłaszcza że Lucas robi chyba w 2 rozmiarachpodbiel pisze:Dodać można że sprężyny też można zweryfikować mierząc ich długość. Dokładne dane w serwisówce.
Józek
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
W pierwszej kolejności należy wykonać regulację na popychaczu tj. tam gdzie mocujesz linkę do silnika.joozek pisze: Zaczepiasz linkę z obu stron, regulujesz śrubą przy klamce sprzęgła tak aby pozostało ok 1 mm szczeliny i dokręcasz ręką kontrę.
Po usunięciu pokrywki regulatora i zluzowaniu linki na klamce poluzuj nakrętkę regulatora(klucz 12). Wkręć śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu gdy delikatnie naciśnie na popychacz sprzęgła.
Cofnij o 1/4 obrotu i zabezpiecz nakrętką kontrującą i teraz można regulować luz na klamce sprzęgła.
Wąsaty7
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Tego nie wiedziałem ja nie zrobiłem takiej regulacji, a przejeździłem rok, ok 8kkm. Czy to czymś będzie skutkowało?wąsaty7 pisze:W pierwszej kolejności należy wykonać regulację na popychaczu tj. tam gdzie mocujesz linkę do silnika.joozek pisze: Zaczepiasz linkę z obu stron, regulujesz śrubą przy klamce sprzęgła tak aby pozostało ok 1 mm szczeliny i dokręcasz ręką kontrę.
Po usunięciu pokrywki regulatora i zluzowaniu linki na klamce poluzuj nakrętkę regulatora(klucz 12). Wkręć śrubę zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu gdy delikatnie naciśnie na popychacz sprzęgła.
Cofnij o 1/4 obrotu i zabezpiecz nakrętką kontrującą i teraz można regulować luz na klamce sprzęgła.
Józek
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Regulacja na klamce sprzęgła może nie gwarantować pełnego rozłączenia sprzęgła.Szczególne problemy mogą mieć osoby o małych dłoniach,krótkich palcach.
Wąsaty7
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Dzięki. Sugerujesz, że powinienem teraz, po takim przebiegu, przeprowadzić taką regulację?
Józek
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Chyba znalazłem ten wątek. Dzięki viewtopic.php?t=13710
Józek
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
e to ty Jozek nie wiedzial ?
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
No widzisz Grzesiu tak bywa, nie doczytałem. Ale od czego koledzy na forum. Jak pamiętasz naszą kiedyś rozmowę ... mechanikiem nie jestem ino elektrykiem i to najwyższych napięćpisior pisze:e to ty Jozek nie wiedzial ?
Józek
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Pisałem strasznie długi tekst,ale ten tekst niestety nie wszedł po kliknieciu wyślij.Bardzo krytyczny dla handlarzy częściami(oszustów),i z dziękami za rady,ale...nie takie na jakie strikte liczyłem.
Już mi się nie chce go ponownie klikać.
Napiszę tak:
Oto zdjęcia sprzęgła w moim Virago 1100!Widać że nie ma w nim sprężyn.Jest docisk sprzęgła,rozwiązanie takie jak w autach,co na to panowie 'powiecie',w tym silniku nie ma miejsca na sprężynki!
linki do fotek:
http://zapodaj.net/e5e52cd3ba6b7.jpg.html
http://zapodaj.net/4f8479d669bb0.jpg.html
http://zapodaj.net/f4d14ba46d44d.jpg.html
Już mi się nie chce go ponownie klikać.
Napiszę tak:
Oto zdjęcia sprzęgła w moim Virago 1100!Widać że nie ma w nim sprężyn.Jest docisk sprzęgła,rozwiązanie takie jak w autach,co na to panowie 'powiecie',w tym silniku nie ma miejsca na sprężynki!
linki do fotek:
http://zapodaj.net/e5e52cd3ba6b7.jpg.html
http://zapodaj.net/4f8479d669bb0.jpg.html
http://zapodaj.net/f4d14ba46d44d.jpg.html
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Nie bardzo rozumie o co chodzi z tymi handlarzami .... ale może to pomoże
Józek
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Olbrzymie dziękowanie dla 'joozek' i ukłony dla każdego,za tak wyraziste i detaliczne opisy czynności i narzędzi,za wszelkie przestrogi i uczulenia.Zapewniam cię że się przydały w 100%,szacun panowie.
A z tymi handlarzami to jest mniej wiecej tak:
Dzwonisz i pytasz o kompletne sprzegło do Virago 1100,co następuje:
1.Sa tacy którzy tylko z niewiedzy(w tym byłem i ja jako prawiczek,nie wiedziałem co w mym silniku pracuje)mówią prawdę,bo...oni nie widzą w żadnej ofercie spręzyn do Virago 1100.
Nie widzą,bo nie mogą zobaczyć,bo ich nie ma!Jest tylko docisk tzw.'Słoneczko',przez niektórych nazywany sprężyną,strikte jedną sprężyną!
2.Inni twierdzą ze nie widzą w swoich mozliwościach wymaganej przezemnie firmy Trw/Lucas(wybrałem bo uśrednione ceny i znana marka doceniana przez mechaników aut,żadkie negatywy na temat tej firmy) szukając alternatywy z innych źródeł nie baczą że są w niewiedzy,i chcąc w jakikolwiek sposób zarobić oferują cokolwiek w zastępstwie,totalna ignorancja twoich realnych potrzeb.
3.Kolejni,ci którzy oszukują niezaleznie od tego czego pragniesz,wciskaja ci kit że to co ci oferują jest zaiste tym czego ci trzeba,nie bacząc że za chwile wrócisz do nich z pretensjami że ci zaoferowali towar nie taki jak należało.Wtedy kituja że to pomyłka,ze nie wiedzieli,że tak w ogóle to twoja wina że nie sprawdziłeś.
Po prostu brak uczciwości u handlarzy,przecie nikt mi z pośród kilkunastu handlarzy z jakimi rozmawiałem nie powiedział że do Virago 1100 nie ma sprężyn,że jest tylko 'słoneczko',którego zresztą nie sposób zamówić gdziekolwiek oprócz servisu Yamaha.
I w tym momencie ktoś powie-widziały gały co brały!
Ano właśnie!
I o to mi głównie chodziło w poście o wymianie sprzegła w Virago1100!
Strikte jaką firme wybrać aby przez wiele tysięcy km być zadowolonym z pracy sprzęgła.
Że tarcze sprzęgła są normalne i wzmacniane.
Że patrz abyś kupił to co trzeba i tylko to co trzeba(nie przepłacaj).
Że uszczelki to tylko takie a takie,bo inne to do bani są,bo po czasie przeciekają.
Ot i rozpisał ja sie zbyt wiele.
p.s.
Czy ktokolwiek z was panowie wiedział o tym że,oryginalne przekładki sprzęgła w Virago1100 są punktowane po obu stonach płaskich części,dla lepszej czepności?
Pozdrawiam.
A z tymi handlarzami to jest mniej wiecej tak:
Dzwonisz i pytasz o kompletne sprzegło do Virago 1100,co następuje:
1.Sa tacy którzy tylko z niewiedzy(w tym byłem i ja jako prawiczek,nie wiedziałem co w mym silniku pracuje)mówią prawdę,bo...oni nie widzą w żadnej ofercie spręzyn do Virago 1100.
Nie widzą,bo nie mogą zobaczyć,bo ich nie ma!Jest tylko docisk tzw.'Słoneczko',przez niektórych nazywany sprężyną,strikte jedną sprężyną!
2.Inni twierdzą ze nie widzą w swoich mozliwościach wymaganej przezemnie firmy Trw/Lucas(wybrałem bo uśrednione ceny i znana marka doceniana przez mechaników aut,żadkie negatywy na temat tej firmy) szukając alternatywy z innych źródeł nie baczą że są w niewiedzy,i chcąc w jakikolwiek sposób zarobić oferują cokolwiek w zastępstwie,totalna ignorancja twoich realnych potrzeb.
3.Kolejni,ci którzy oszukują niezaleznie od tego czego pragniesz,wciskaja ci kit że to co ci oferują jest zaiste tym czego ci trzeba,nie bacząc że za chwile wrócisz do nich z pretensjami że ci zaoferowali towar nie taki jak należało.Wtedy kituja że to pomyłka,ze nie wiedzieli,że tak w ogóle to twoja wina że nie sprawdziłeś.
Po prostu brak uczciwości u handlarzy,przecie nikt mi z pośród kilkunastu handlarzy z jakimi rozmawiałem nie powiedział że do Virago 1100 nie ma sprężyn,że jest tylko 'słoneczko',którego zresztą nie sposób zamówić gdziekolwiek oprócz servisu Yamaha.
I w tym momencie ktoś powie-widziały gały co brały!
Ano właśnie!
I o to mi głównie chodziło w poście o wymianie sprzegła w Virago1100!
Strikte jaką firme wybrać aby przez wiele tysięcy km być zadowolonym z pracy sprzęgła.
Że tarcze sprzęgła są normalne i wzmacniane.
Że patrz abyś kupił to co trzeba i tylko to co trzeba(nie przepłacaj).
Że uszczelki to tylko takie a takie,bo inne to do bani są,bo po czasie przeciekają.
Ot i rozpisał ja sie zbyt wiele.
p.s.
Czy ktokolwiek z was panowie wiedział o tym że,oryginalne przekładki sprzęgła w Virago1100 są punktowane po obu stonach płaskich części,dla lepszej czepności?
Pozdrawiam.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Witam ponownie.
Z konfrontacji uzyskanej przez wielu motocyklowych mechaników,do jakiej doprowadziłem chcąc pogrążyć kłamców-znawców,a z kolei wywyższyć Uczciwych Prawdziwych Mechaników Motocyklowych,wynika jasno co następuje:
1.W modelu motocykla Yamaha Virago XV1100 (3LP) rocznik 1992 nie występują sprężynki(liczba mnoga)dociskowe w sprzegle silnika motocykla.
2.Pozostawić w spokoju kosz sprzęgła,i NIE demontować ostatniej ósmej (grubszej)przekładki.
3.Wymontować jedynie słoneczko-spręzynę dociskową(sześć śrub) a potem pomalutku po jednym wyciagać elementy składniowe sprzęgła,jak powyżej zostało opisane przez przedmówców.
4.Wmontować namoczone wcześniej (kilka godzin)w oleju tarcze w zapamiętanym(najlepiej zrobić foto)układzie,nałozyć 'słoneczko' i dokręcić naprzemiennie.I na tym finito co do montażu nowych tarczi przekładek.
Pozostałe czynności tak jak panowie byli uprzejmi powyżej opisać.
Amen.
Pozdrawiam.
Z konfrontacji uzyskanej przez wielu motocyklowych mechaników,do jakiej doprowadziłem chcąc pogrążyć kłamców-znawców,a z kolei wywyższyć Uczciwych Prawdziwych Mechaników Motocyklowych,wynika jasno co następuje:
1.W modelu motocykla Yamaha Virago XV1100 (3LP) rocznik 1992 nie występują sprężynki(liczba mnoga)dociskowe w sprzegle silnika motocykla.
2.Pozostawić w spokoju kosz sprzęgła,i NIE demontować ostatniej ósmej (grubszej)przekładki.
3.Wymontować jedynie słoneczko-spręzynę dociskową(sześć śrub) a potem pomalutku po jednym wyciagać elementy składniowe sprzęgła,jak powyżej zostało opisane przez przedmówców.
4.Wmontować namoczone wcześniej (kilka godzin)w oleju tarcze w zapamiętanym(najlepiej zrobić foto)układzie,nałozyć 'słoneczko' i dokręcić naprzemiennie.I na tym finito co do montażu nowych tarczi przekładek.
Pozostałe czynności tak jak panowie byli uprzejmi powyżej opisać.
Amen.
Pozdrawiam.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Witaj, bardzo fajnie, że .... no właśnie ... że uzupełniłeś awatara . Tak jak napisałeś do 1992 nie było sprężyn. Dlatego zamieściłem schemat sprzęgła dla tego właśnie rocznika. Co do wyboru firmy części zamiennych ... bez komentarza, jeden woli żonę, drugi kochankę ... pytanie na co Cię stać . Zresztą kolega Nemo polecał abyś zaglądnął do Larsona (przegląd firm i cen pełen). Ja natomiast wybrałem EBC bo cena dobra i jakość też. A tarcze wzmocnione ??? ... może inni się wypowiedzą co mają ... ja uznałem, że japońców nie ma co poprawiać. Co do namoczenia w oleju silnikowym tarcz sprzęgłowych zapomniałem pewnie o czymś jeszcze też. To jest forum, więc pewnie ktoś by mnie poprawił O serwisówce wspominałem, o przekładkach pisałem abyś zwrócił uwagę czy nie są zbyt gładkie, a że są punktowane ... oczywiście.
Dziękuję ... Pozdrawiam
... Amen (cokolwiek to oznacza)
Dziękuję ... Pozdrawiam
... Amen (cokolwiek to oznacza)
Józek
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Hmm...Jak napisać aby nie urazić dumy forumowicza który zechciał odpowiedzieć na post?Ano nijak,a we mnie jest takie poczucie ujawnienia faktu że...w przypadku modelu motocykla Yamaha Virago XV 1100 w każdym ROCZNIKU NIE występują sprężyny tarcz sprzęgłowych!
Aby dowieść swej racji opieram swą opinię(bo jako imbecyl dopiero teraz przeczytałem 'servisówkę' w której wyraźnie jest opisane obok schematów iż - sprężynowe sprzęgło występuje za wyjątkiem XV 1100(czyli niezależnie od roku produkcji).
Po za tym problem wymiany sprzęgła okazał się byc bardzo łatwą sprawą i do tego wielce zajmującą,tymbardziej cieszyło że się samemu to robiło.
p.s.
Teraz zająłem się wzrośnięciem zużycia paliwa,powód-dziurawe membrany gaźnika(każda ma po cztery dziórki w równych odstępach).Już zamówiłem nowe-cena na dzień dzisiejszy około 230zł za sztukę(firma Tourmax)nic o niej nie wiem.Wiem natomiast że są w ofercie jeszcze jakieś inne,również japońskiej produkcji membrany,ale zdecydowanie droższe(ponoć kosztują niecałe 400zł),po za tym trudno je kupić i też nic nie wiem o ich jakości.
Jeszcze raz dziękówa za podpowiedzi i pozdrawiam.
Aby dowieść swej racji opieram swą opinię(bo jako imbecyl dopiero teraz przeczytałem 'servisówkę' w której wyraźnie jest opisane obok schematów iż - sprężynowe sprzęgło występuje za wyjątkiem XV 1100(czyli niezależnie od roku produkcji).
Po za tym problem wymiany sprzęgła okazał się byc bardzo łatwą sprawą i do tego wielce zajmującą,tymbardziej cieszyło że się samemu to robiło.
p.s.
Teraz zająłem się wzrośnięciem zużycia paliwa,powód-dziurawe membrany gaźnika(każda ma po cztery dziórki w równych odstępach).Już zamówiłem nowe-cena na dzień dzisiejszy około 230zł za sztukę(firma Tourmax)nic o niej nie wiem.Wiem natomiast że są w ofercie jeszcze jakieś inne,również japońskiej produkcji membrany,ale zdecydowanie droższe(ponoć kosztują niecałe 400zł),po za tym trudno je kupić i też nic nie wiem o ich jakości.
Jeszcze raz dziękówa za podpowiedzi i pozdrawiam.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
"duma ... urazić" ... nic z tych rzeczy, nie ma problemu . Opis wymiany oparłem na swoich doświadczeniach z XV 750. Uznałem, że większość części z 750 są takie same w 1100 .... sprzęgło widać nie do końca jest takie same
Pozdrawiam
ps. zaczerpnięte z LARSON POLSKA ... "Firma Tourmax dystrybuuje najwyższej klasy podzespoły do naprawy motocykli japońskich. Wszystkie towary firmowane przez Tourmax reprezentują jakość tożsama z oryginałem, a przy ich konkurencyjnej cenie są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych, oferowanych przez oficjalnych dystrybutorów motocykli.
Pozdrawiam
ps. zaczerpnięte z LARSON POLSKA ... "Firma Tourmax dystrybuuje najwyższej klasy podzespoły do naprawy motocykli japońskich. Wszystkie towary firmowane przez Tourmax reprezentują jakość tożsama z oryginałem, a przy ich konkurencyjnej cenie są doskonałą alternatywą dla części oryginalnych, oferowanych przez oficjalnych dystrybutorów motocykli.
Józek
- meteo
- Posty: 58
- Rejestracja: 17 grudnia 2011, 09:47
- Motocykl: Virago 1100/1998r
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
Słowa uznania dla 'Joozek',za wyrazy uczciwości.Bardzo żadko się takich ludzi spotyka,oj bardzo żadko.Tedy jeszcze raz niskie ukłony i szacun.No i dziękówa za utwierdzenie w przekonaniu o SŁUSZNOŚCI wyboru dla części zamiennych.Tego właśnie mnie(i być może innym forumowiczom)najbardziej brakowało.
Prawdziwy motocyklista to człowiek który raydowanie ma w głębi duszy,a w garażu gotową na to maszynę.
- grzegorz 6
- Posty: 349
- Rejestracja: 11 grudnia 2007, 20:11
- Motocykl: virago xv -1100
- Lokalizacja: mielec
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Wymiana sprzęgła w Virago1100?!Szaleniec?!
koledzy dziś wymieniłem tarcze na Lucas xv 1100 poprawiło się ale naciąg linki jest na końcu choć powinien wrócić na początek nie wiem czemu zastanawiam się jeszcze nad wymiana płytek metalowych pomiędzy tarczami bo są lekko przytarte z jednej strony i delikatnie łukowe czy jest sens wymiany tych płytek .