Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
-
- Status: Offline
Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Witam. Jestem nowy na tym forum, a to dlatego ze dokładnie wczoraj stałem sie posiadaczem Virago 250... motorek z roku 94 od dziadka... wszystko jest oryginalnie tak jak wyszło z fabryki ... podobno... a problem mam taki:
przy 110km/h silnik mówi stop i do tego jakoś drętwo sie zbiera.... jeździłem kumpla virago 250 i spokojnie szła 125-130 (ma wycięte wkłady z wydechów)
co z moją jest nie tak?? są jakieś blokady?? czy trzeba wyciąć te wkłady?? można jakoś zwiększać moc w tych motorkach??
moto jest sprowadzone z niemiec
moze mi ktoś pomóc?? albo wskazać temat wyjaśniający ten probem??
pozdrawiam...
przy 110km/h silnik mówi stop i do tego jakoś drętwo sie zbiera.... jeździłem kumpla virago 250 i spokojnie szła 125-130 (ma wycięte wkłady z wydechów)
co z moją jest nie tak?? są jakieś blokady?? czy trzeba wyciąć te wkłady?? można jakoś zwiększać moc w tych motorkach??
moto jest sprowadzone z niemiec
moze mi ktoś pomóc?? albo wskazać temat wyjaśniający ten probem??
pozdrawiam...
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2009, 21:48 przez mariusz-s90, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
viewtopic.php?t=1360&highlight=blokada
viewtopic.php?t=3684&highlight=blokada
viewtopic.php?t=5100&highlight=blokada
może coś znajdziesz
dobrze by było się też przywitać z pozostałymi viragowcami
viewtopic.php?t=3684&highlight=blokada
viewtopic.php?t=5100&highlight=blokada
może coś znajdziesz
dobrze by było się też przywitać z pozostałymi viragowcami
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- Straszaq
- Posty: 317
- Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
- Motocykl: BMW R1150 RT
- Lokalizacja: Konin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
No i podpowiem od siebie żebyś następnym razem zwracał uwage w którym dziale piszesz o problemie. Dział Warsztat jest bardziej odpowieni do tego typu tematów. Wiecej ludzi zapozna się z tematem, więcej i szybciej otrzymasz odpowiedzi
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
fakt - jakoś umknęło mi to wcześniejStraszaq pisze:Dział Warsztat jest bardziej odpowieni do tego typu tematów. Wiecej ludzi zapozna się z tematem, więcej i szybciej otrzymasz odpowiedzi
jako że święta ledwo co się skończyły, nastrój pozostał przenoszę i modyfikuję temat
a forumową brać proszę o opinie jak podrasować tę 250
aha, ale jak do jutra się nie przywitasz w powitalni temat ląduje w śmietniku
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Gdzie mogę szukać blokad w tym motorze??
na forum nie znalazłem nic konkretnego o 250
od strony mechanicznej XV250 jest bardziej podobna do 125 czy 535??
Pomoże mi ktoś??
na forum nie znalazłem nic konkretnego o 250
od strony mechanicznej XV250 jest bardziej podobna do 125 czy 535??
Pomoże mi ktoś??
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
jaka moc masz w briefie ?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
oznaczenie silnika (numer) LS ?
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
numer silnika zaczyna sie 3LW
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
uuuu.... to znaczy, ze ja też mam wykastrowany?kyller pisze:musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
Podane mam w papierach, że ma 13 kW, ale silnik mam LS0083itd.
Rocznik 99. Czy i ja się mogę dowiedzieć czegoś więcej w temacie mojej Virażki?
Jeszcze nie próbowałam, jak szybko może pojechać, bo okzji nie było... MOże może wiecej niż 110...
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Będę kolejnym zainteresowanym w sprawie oddławiania 250. Też mam 3LW i 13kW (właściwie, to już motór Kiziura ).
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
13kW to akurat 17KM, więc mojej to już nic nie pomoże Muszę zapomnieć o wyprzedzaniu kolumny wozów cyrkowych (z kiblem na kółkach na doczepkę) i jeździe pod górę pod wiatr...
No chyba, że kyller coś wymyśli i poprawi fabrykę
No chyba, że kyller coś wymyśli i poprawi fabrykę
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
O!kyller pisze:musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
Czyli ja mam 21 koników? Znaczy mocniejszy nieco
Bo te 13 kW mam wpisane w papierach z przegladu, ale nie wiem, skąd to wzięte, bo w oryginalnych papierach nigdzie nie znalazłam takiej informacji...
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 18 marca 2008, 08:59
- Motocykl: ...
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 54
- Status: Offline
Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2020, 22:35 przez grzegorz_g, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Plumek możliwe, że niemiecki właściciel zaprowadził ją do mechanika, coby moc ograniczył i stąd masz tylko 13kW. W pierwszym lepszym serwisie Ci to naprawią (przynajmniej w pierwszym lepszym niemieckim serwisie). Jak masz jeszcze ksero briefa to sprawdź, bo tam czasem jest napisane nawet w jaki sposób jest zdławiona.
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Ale ja mam Angola I w ich papierach nie ma zadnej wzmianki o mocy.kiziur pisze:Plumek możliwe, że niemiecki właściciel zaprowadził ją do mechanika, coby moc ograniczył i stąd masz tylko 13kW. W pierwszym lepszym serwisie Ci to naprawią (przynajmniej w pierwszym lepszym niemieckim serwisie). Jak masz jeszcze ksero briefa to sprawdź, bo tam czasem jest napisane nawet w jaki sposób jest zdławiona.
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
W kwestii dławienia mogę tylko powiedzieć, że jestem po takim zabiegu i nie ta maszyna. Wcześniej myślałem, że to gaźnik i celem regulacji oddałem do mechanika. Objawy były takie jak wcześniej opisywali inni użytkownicy tzn. ciągnął na 2/3 manetki ok. 70-80 km na godz. i dusiło silnik lub gasł całkowicie. Z ponownym odpaleniem nie było problemu. Wtedy nie podejrzewałem, że to problem dławienia i myślałem raczej o gaźniku jako winowajcy zwłaszcza, że świece były okopcone, co świadczyło o bogatej mieszance.
Jak się okazało to sprawa blokady. Z rozmowy z mechaniorem wynika, że yamaszka 250 blokowana jest w 3 miejscach:
1. Gaźnik sprawa elektryczna - odcina zapłon (przepraszam za tak lakoniczne informacje, ale nie znam się szczegółowo)
2. Gaźnik - blokada pływaka (drut?), która ogranicza otwarcie iglicy.
3. Tłumik puszka - propozycja puszczenia spalin z drugiego cylindra bezpośrednio na tłumik (cygaro) górny.
Motor odblokowany w pkt 1 - 2, wymieniono czujnik w lewej puszcze (pasuje z mikrofalówki), ale nie wiem czy ta wymiana ma związek akurat z blokadą. W każdym razie nie ten motocykl - jechałem 100 km, ale to nie koniec jego obecnych możliwości. Może to kogoś naprowadzi na właściwy tok myślenia.
pozdrawiam
Jak się okazało to sprawa blokady. Z rozmowy z mechaniorem wynika, że yamaszka 250 blokowana jest w 3 miejscach:
1. Gaźnik sprawa elektryczna - odcina zapłon (przepraszam za tak lakoniczne informacje, ale nie znam się szczegółowo)
2. Gaźnik - blokada pływaka (drut?), która ogranicza otwarcie iglicy.
3. Tłumik puszka - propozycja puszczenia spalin z drugiego cylindra bezpośrednio na tłumik (cygaro) górny.
Motor odblokowany w pkt 1 - 2, wymieniono czujnik w lewej puszcze (pasuje z mikrofalówki), ale nie wiem czy ta wymiana ma związek akurat z blokadą. W każdym razie nie ten motocykl - jechałem 100 km, ale to nie koniec jego obecnych możliwości. Może to kogoś naprowadzi na właściwy tok myślenia.
pozdrawiam
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
werdykt ostateczny
silniki LW (słabszy) i LS (mocniejszy) róznia sie wałkami rozrządu i jest to jedyna róznica wpływajaca na moc
silniki LS (mocniejsze) mogły byc kastrowane i tak w niemczech w zasadzie jedyna metoda zgodna z TUV to po prostu wymiana wałków.
byćmoze w innych krajach dławienie mogło sie dobywać innymi metodami np. ogranicznik otwarcia przepustnicy
tak więc zmiana wersji = zmiana wałków rozrządu
BTW nawet zdławiona powinna pojsc 120 km /h tak przynajmiej w dokumentach TUV pisze
silniki LW (słabszy) i LS (mocniejszy) róznia sie wałkami rozrządu i jest to jedyna róznica wpływajaca na moc
silniki LS (mocniejsze) mogły byc kastrowane i tak w niemczech w zasadzie jedyna metoda zgodna z TUV to po prostu wymiana wałków.
byćmoze w innych krajach dławienie mogło sie dobywać innymi metodami np. ogranicznik otwarcia przepustnicy
tak więc zmiana wersji = zmiana wałków rozrządu
BTW nawet zdławiona powinna pojsc 120 km /h tak przynajmiej w dokumentach TUV pisze
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
a co w takim razie zrobić kiedy moja idzie tylko 110 i to drętwo... do 100 jest ok ale potem to zależy od wiatru...
a no i co najważniejsze dziękuje za informacje. pozdrawiam
a no i co najważniejsze dziękuje za informacje. pozdrawiam
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
Tylko zapomnieli dodać, że przy tej prędkości silnik wyje jak żywcem obdzierany ze skóry, kiera się tak trzęsie, że strach puścić a rozwibrowane podnóżki uciekają spod nóg. W moim egzemplarzu komfort jazdy kończy się na 90km/h.kyller pisze:BTW nawet zdławiona powinna pojsc 120 km /h tak przynajmiej w dokumentach TUV pisze
Wałków rozrządu raczej nie będę na razie zmieniać, ale do czasu. Dzięki za szukanie takich informacji i za werdykt ostateczny
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
kyller - dzięki zobaczymy, czy moja jeździ normalnie, czy jest osłabiona... a wiedza o wałkach przyda się mojemu mechaniorowi
[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 5:39 am ]
[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 5:39 am ]
Skoro 13kW to 17 koni, a 18kW to 25 koni, to ile kW ma 21 koni? 15,5kW?grzegorz_g pisze:mój ma 18,00kW czyli prawie 25 koni mechanicznych
kto da więcej?
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 18 marca 2008, 08:59
- Motocykl: ...
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 54
- Status: Offline
Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2020, 22:34 przez grzegorz_g, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Status: Offline
Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?
I wszystko jasne Dziękigrzegorz_g pisze:a 21 koni to 15,45kW ale przypuszczam że jest 15kW czyli 20,39 koni mechanicznych
polecam http://www.convertworld.com/pl/moc/Kilowaty.html