Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
mariusz-s90
Status: Offline

Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

Witam. Jestem nowy na tym forum, a to dlatego ze dokładnie wczoraj stałem sie posiadaczem Virago 250... motorek z roku 94 od dziadka... wszystko jest oryginalnie tak jak wyszło z fabryki ... podobno... a problem mam taki:
przy 110km/h silnik mówi stop i do tego jakoś drętwo sie zbiera.... jeździłem kumpla virago 250 i spokojnie szła 125-130 (ma wycięte wkłady z wydechów)
co z moją jest nie tak?? są jakieś blokady?? czy trzeba wyciąć te wkłady?? można jakoś zwiększać moc w tych motorkach??
moto jest sprowadzone z niemiec
moze mi ktoś pomóc?? albo wskazać temat wyjaśniający ten probem??
pozdrawiam...
Ostatnio zmieniony 15 kwietnia 2009, 21:48 przez mariusz-s90, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2465
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Dono »

viewtopic.php?t=1360&highlight=blokada
viewtopic.php?t=3684&highlight=blokada
viewtopic.php?t=5100&highlight=blokada
może coś znajdziesz
dobrze by było się też przywitać z pozostałymi viragowcami
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
Straszaq
Posty: 317
Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
Motocykl: BMW R1150 RT
Lokalizacja: Konin
Wiek: 45
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Straszaq »

No i podpowiem od siebie żebyś następnym razem zwracał uwage w którym dziale piszesz o problemie. Dział Warsztat jest bardziej odpowieni do tego typu tematów. Wiecej ludzi zapozna się z tematem, więcej i szybciej otrzymasz odpowiedzi :rock:
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2465
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Dono »

Straszaq pisze:Dział Warsztat jest bardziej odpowieni do tego typu tematów. Wiecej ludzi zapozna się z tematem, więcej i szybciej otrzymasz odpowiedzi :rock:
fakt - jakoś umknęło mi to wcześniej :oops:
jako że święta ledwo co się skończyły, nastrój pozostał przenoszę i modyfikuję temat
a forumową brać proszę o opinie jak podrasować tę 250 :wink:
aha, ale jak do jutra się nie przywitasz w powitalni temat ląduje w śmietniku :mrgreen:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
mariusz-s90
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

Gdzie mogę szukać blokad w tym motorze??
na forum nie znalazłem nic konkretnego o 250 :-(
od strony mechanicznej XV250 jest bardziej podobna do 125 czy 535??
Pomoże mi ktoś??
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kyller »

jaka moc masz w briefie ?
mariusz-s90
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

13KW
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kyller »

oznaczenie silnika (numer) LS ?
mariusz-s90
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

numer silnika zaczyna sie 3LW
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kyller »

musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
Plumek
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Plumek »

kyller pisze:musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
uuuu.... to znaczy, ze ja też mam wykastrowany?

Podane mam w papierach, że ma 13 kW, ale silnik mam LS0083itd.

Rocznik 99. Czy i ja się mogę dowiedzieć czegoś więcej w temacie mojej Virażki?

Jeszcze nie próbowałam, jak szybko może pojechać, bo okzji nie było... MOże może wiecej niż 110...
mariusz-s90
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc :wink:
rabw
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: rabw »

Będę kolejnym zainteresowanym w sprawie oddławiania 250. Też mam 3LW i 13kW (właściwie, to już motór Kiziura ;) ).
kiziur
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kiziur »

13kW to akurat 17KM, więc mojej to już nic nie pomoże :cry: Muszę zapomnieć o wyprzedzaniu kolumny wozów cyrkowych (z kiblem na kółkach na doczepkę) i jeździe pod górę pod wiatr...




No chyba, że kyller coś wymyśli i poprawi fabrykę :bravo:
Plumek
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Plumek »

kyller pisze:musze pogrzebac w przypadku 250 fabrycznie wszystkie wyprodukowane po 93 roku sa fabryczni eustawione na 17 kuni (oznaczenie silnika LW) silniki LS maja 21 kuni
poszukam w mateialach w jaki sposób były kastrowane
O!

Czyli ja mam 21 koników? Znaczy mocniejszy nieco :)

Bo te 13 kW mam wpisane w papierach z przegladu, ale nie wiem, skąd to wzięte, bo w oryginalnych papierach nigdzie nie znalazłam takiej informacji...
grzegorz_g
Posty: 205
Rejestracja: 18 marca 2008, 08:59
Motocykl: ...
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 54
Status: Offline

Post autor: grzegorz_g »

:chopper:
Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2020, 22:35 przez grzegorz_g, łącznie zmieniany 1 raz.
kiziur
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kiziur »

Plumek możliwe, że niemiecki właściciel zaprowadził ją do mechanika, coby moc ograniczył i stąd masz tylko 13kW. W pierwszym lepszym serwisie Ci to naprawią (przynajmniej w pierwszym lepszym niemieckim serwisie). Jak masz jeszcze ksero briefa to sprawdź, bo tam czasem jest napisane nawet w jaki sposób jest zdławiona.
Plumek
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Plumek »

kiziur pisze:Plumek możliwe, że niemiecki właściciel zaprowadził ją do mechanika, coby moc ograniczył i stąd masz tylko 13kW. W pierwszym lepszym serwisie Ci to naprawią (przynajmniej w pierwszym lepszym niemieckim serwisie). Jak masz jeszcze ksero briefa to sprawdź, bo tam czasem jest napisane nawet w jaki sposób jest zdławiona.
Ale ja mam Angola :D I w ich papierach nie ma zadnej wzmianki o mocy.
neocyklista
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: neocyklista »

W kwestii dławienia mogę tylko powiedzieć, że jestem po takim zabiegu i nie ta maszyna. Wcześniej myślałem, że to gaźnik i celem regulacji oddałem do mechanika. Objawy były takie jak wcześniej opisywali inni użytkownicy tzn. ciągnął na 2/3 manetki ok. 70-80 km na godz. i dusiło silnik lub gasł całkowicie. Z ponownym odpaleniem nie było problemu. Wtedy nie podejrzewałem, że to problem dławienia i myślałem raczej o gaźniku jako winowajcy zwłaszcza, że świece były okopcone, co świadczyło o bogatej mieszance.
Jak się okazało to sprawa blokady. Z rozmowy z mechaniorem wynika, że yamaszka 250 blokowana jest w 3 miejscach:
1. Gaźnik sprawa elektryczna - odcina zapłon (przepraszam za tak lakoniczne informacje, ale nie znam się szczegółowo)
2. Gaźnik - blokada pływaka (drut?), która ogranicza otwarcie iglicy.
3. Tłumik puszka - propozycja puszczenia spalin z drugiego cylindra bezpośrednio na tłumik (cygaro) górny.

Motor odblokowany w pkt 1 - 2, wymieniono czujnik w lewej puszcze (pasuje z mikrofalówki), ale nie wiem czy ta wymiana ma związek akurat z blokadą. W każdym razie nie ten motocykl - jechałem 100 km, ale to nie koniec jego obecnych możliwości. Może to kogoś naprowadzi na właściwy tok myślenia.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kyller »

werdykt ostateczny

silniki LW (słabszy) i LS (mocniejszy) róznia sie wałkami rozrządu i jest to jedyna róznica wpływajaca na moc

silniki LS (mocniejsze) mogły byc kastrowane i tak w niemczech w zasadzie jedyna metoda zgodna z TUV to po prostu wymiana wałków.
byćmoze w innych krajach dławienie mogło sie dobywać innymi metodami np. ogranicznik otwarcia przepustnicy
tak więc zmiana wersji = zmiana wałków rozrządu
BTW nawet zdławiona powinna pojsc 120 km /h tak przynajmiej w dokumentach TUV pisze
mariusz-s90
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: mariusz-s90 »

a co w takim razie zrobić kiedy moja idzie tylko 110 i to drętwo... do 100 jest ok ale potem to zależy od wiatru... :-(

a no i co najważniejsze dziękuje za informacje. pozdrawiam
:motorcycle:
kiziur
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: kiziur »

kyller pisze:BTW nawet zdławiona powinna pojsc 120 km /h tak przynajmiej w dokumentach TUV pisze
Tylko zapomnieli dodać, że przy tej prędkości silnik wyje jak żywcem obdzierany ze skóry, kiera się tak trzęsie, że strach puścić a rozwibrowane podnóżki uciekają spod nóg. :wink: W moim egzemplarzu komfort jazdy kończy się na 90km/h.

Wałków rozrządu raczej nie będę na razie zmieniać, ale do czasu. Dzięki za szukanie takich informacji i za werdykt ostateczny :bravo: :bravo: :bravo:
Plumek
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Plumek »

kyller - dzięki :) zobaczymy, czy moja jeździ normalnie, czy jest osłabiona... a wiedza o wałkach przyda się mojemu mechaniorowi ;)

[ Dodano: Wto Maj 05, 2009 5:39 am ]
grzegorz_g pisze:mój ma 18,00kW czyli prawie 25 koni mechanicznych :rock:

kto da więcej? :boks:
:chopper:
Skoro 13kW to 17 koni, a 18kW to 25 koni, to ile kW ma 21 koni? 15,5kW?
grzegorz_g
Posty: 205
Rejestracja: 18 marca 2008, 08:59
Motocykl: ...
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 54
Status: Offline

Post autor: grzegorz_g »

:chopper:
Ostatnio zmieniony 28 kwietnia 2020, 22:34 przez grzegorz_g, łącznie zmieniany 1 raz.
Plumek
Status: Offline

Re: Virago 250!! Problem - mało mocy, blokada? gaźniki?

Post autor: Plumek »

grzegorz_g pisze:a 21 koni to 15,45kW ale przypuszczam że jest 15kW czyli 20,39 koni mechanicznych

polecam http://www.convertworld.com/pl/moc/Kilowaty.html
I wszystko jasne :) Dzięki :)
ODPOWIEDZ