Amortyzatory tył.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Jedynie stacja diagnostyczna lub warsztat ze specjalistycznym urządzeniem.
Sprawdź stan sprężyn nieuzbrojonym okiem - może któraś sprężyna jest pęknięta.
Sprężyny mają regulację wstępnego napięcia. Jeśli poprzedni właściciel był postury modelki Victoria Secret to zdecydowanie powinno pomóc przestawienie napięcia sprężyn.
Jeśli z amortyzatorów się nie leje, to raczej nie uszczelniacze tylko wymiana oleju. Jeśli słabe tłumienie to można myśleć o gęściejszym oleju
Sprawdź stan sprężyn nieuzbrojonym okiem - może któraś sprężyna jest pęknięta.
Sprężyny mają regulację wstępnego napięcia. Jeśli poprzedni właściciel był postury modelki Victoria Secret to zdecydowanie powinno pomóc przestawienie napięcia sprężyn.
Jeśli z amortyzatorów się nie leje, to raczej nie uszczelniacze tylko wymiana oleju. Jeśli słabe tłumienie to można myśleć o gęściejszym oleju
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- grzenek
- Posty: 171
- Rejestracja: 11 stycznia 2015, 21:03
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: 3city
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
tylne amortyzatory w XV535 są nierozbieralne, więc jeśli padły to wymiana.
XV535, '89, 205.000 km, po generalnym remoncie - wreszcie zabytek
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
wypożyczalnia motocykli http://www.motorag.pl
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Czy są sprawne a raczej czy nie są niesprawne to można dowiedzieć się rozkręcając rzeczone i ocenić organoleptycznie ich tłumienie.
Wstępnej oceny można dokonać z zamontowanym tylko jednym. Naciskasz na tył i widzisz czy się buja czy tłumi. Potem zakładasz drugi a tamten zdejmujesz i to samo.
Do sprawdzenia sprawności (stopnia zużycia) pewnie potrzebny specjalistyczny sprzęt i gość z przeszkoleniem.
Elementu tłumiącego się nie naprawia, sprężynę można wymienić.
Wstępnej oceny można dokonać z zamontowanym tylko jednym. Naciskasz na tył i widzisz czy się buja czy tłumi. Potem zakładasz drugi a tamten zdejmujesz i to samo.
Do sprawdzenia sprawności (stopnia zużycia) pewnie potrzebny specjalistyczny sprzęt i gość z przeszkoleniem.
Elementu tłumiącego się nie naprawia, sprężynę można wymienić.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
jednakowoż są spece i przebudowują "nierozbieralne" amortyzatory
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
One nie są "nierozbieralne", one są "nieskładalne" po rozbiórce
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
A czemu nie sprawdzisz zanim napiszesz?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
JP przecież to tylko regulacja napięcia wstępnego sprężyn a nie wymiana sprzęgła
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 13 sierpnia 2017, 09:05
- Motocykl: Virago 750 92r.
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Kontrola amortyzatorów jest bardzo prosta.
Na początek inspekcja wizualna:
- sprawdzasz czy nie ma wycieku oleju (nawet zapocenie dyskwalifikuje amortyzator)
- sprawdzasz stan tłoczyska amortyzatora -wewnętrzny chromowany trzpień (nie może być na nim wżerów, korozji i innych wad powierzchni chromowanej)
- sprawdzasz stan sprężyny pod kątem pęknięć.
Teraz próba kontroli ręcznej:
Prosisz kogoś aby stanął przed motocyklem, złapał go za kierownicę i trzymał w pionie.
Ty stajesz za motocyklem, łapiesz za zadupek i energicznie dociskasz go do gleby i puszczasz.
Jeśli wyczujesz wyraźny opór przy dociskaniu tyłu motocykla a podczas powrotu do góry, motocykl nie wystrzeli tak jakby pracował na samej sprężynie, to jest szansa, że amortyzatory jeszcze pracują.
Regulacja napięcia sprężyny usztywnia tylko pracę amortyzatora przy jego sprężaniu ale w żaden sposób nie wpływa na jego sprawność/wydajność.
Po prostu aby ugiąć amortyzator musimy przyłożyć większa siłę.
Co do regeneracji amortyzatorów w Virago, to się nie wypowiadam bo nie znam ich budowy.
Są jednak firmy, które zajmują się regeneracją z natury nierozbieralnych amortyzatorów i wykonują robotę naprawdę dobrze (sam korzystałem z takiej usługi)
Na początek inspekcja wizualna:
- sprawdzasz czy nie ma wycieku oleju (nawet zapocenie dyskwalifikuje amortyzator)
- sprawdzasz stan tłoczyska amortyzatora -wewnętrzny chromowany trzpień (nie może być na nim wżerów, korozji i innych wad powierzchni chromowanej)
- sprawdzasz stan sprężyny pod kątem pęknięć.
Teraz próba kontroli ręcznej:
Prosisz kogoś aby stanął przed motocyklem, złapał go za kierownicę i trzymał w pionie.
Ty stajesz za motocyklem, łapiesz za zadupek i energicznie dociskasz go do gleby i puszczasz.
Jeśli wyczujesz wyraźny opór przy dociskaniu tyłu motocykla a podczas powrotu do góry, motocykl nie wystrzeli tak jakby pracował na samej sprężynie, to jest szansa, że amortyzatory jeszcze pracują.
Regulacja napięcia sprężyny usztywnia tylko pracę amortyzatora przy jego sprężaniu ale w żaden sposób nie wpływa na jego sprawność/wydajność.
Po prostu aby ugiąć amortyzator musimy przyłożyć większa siłę.
Co do regeneracji amortyzatorów w Virago, to się nie wypowiadam bo nie znam ich budowy.
Są jednak firmy, które zajmują się regeneracją z natury nierozbieralnych amortyzatorów i wykonują robotę naprawdę dobrze (sam korzystałem z takiej usługi)
- barg
- Posty: 815
- Rejestracja: 15 września 2011, 23:44
- Motocykl: XV 700 '84 ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Virago tak ma.mymlon pisze:jadąc w dwie dorosłe osoby, po 70 kg czuję na większych hopkach, dobijanie amorków tył do końca..
Co do regulacji, to w instrukcji (albo w serwisówce albo i tu i tu, nie pamiętam) jest napisane który stopień na jakie obciążenie.
Milczę zawzięcie i czekam na znak by mogło być pięknie, bo nie jest aż tak.
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
A jeszcze jedno pytanko. Dolny pierścień regulacji w moim modelu ma otwory dostosowane do okrągłego pazura. Regulacja działa poprawnie włożyłem pręt i poruszyłem syf wyleciał i wszystko . Natomiast na górze obudowy amortyzatora też jest pierścień obrecany z czterema pozycjami ustawienia ale znalazłem w serwisuwce nic na temat tych pierścieni i ich roli
Ostatnio zmieniony 11 maja 2020, 07:45 przez BARTEZ_TK, łącznie zmieniany 1 raz.
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Siła tłumienia "damping"
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Mi też dobijanie zaczyna coraz bardziej przeszkadzać. Kierowca+kierownik to jakieś 160kg. Powyżej ktoś napisał że Virago tak ma, czy ktoś jeszcze to potwierdzi, już nastawiony byłem na zakup YSS z Alledrogo, i teraz nie wiem czy szukac czegoś mocniejszego czy jak.
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Czyli w ramieniu amortyzatora są kanały do regulacji przepływu oleju przez zaworki tłoka
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Nie, magiczne wróżki rozsypują gwiezdny pył który raz zwiększa a raz zmniejsza szybkość pracy amortyzatora
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Ha ha ha2007XV1700 pisze: ↑11 maja 2020, 08:25 Nie, magiczne wróżki rozsypują gwiezdny pył który raz zwiększa a raz zmniejsza szybkość pracy amortyzatora
- Feniks
- Posty: 1095
- Rejestracja: 18 listopada 2015, 19:44
- Motocykl: Yamaha Virago 1100
- Lokalizacja: Rybarzowice
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Kolega który jezdzi kładami mi powiedział:
'...., wyjmij amorka, wiertnij 2 dziurki w dolnej części, zlej olej, oceń ilość i gęstość, przepłukaj. Taką samą ilość wlej gęstszego , bzyg dziurki migomatem 2 razy i masz amor po remoncie
'...., wyjmij amorka, wiertnij 2 dziurki w dolnej części, zlej olej, oceń ilość i gęstość, przepłukaj. Taką samą ilość wlej gęstszego , bzyg dziurki migomatem 2 razy i masz amor po remoncie
Nie obawiaj się porażki – to nie porażka, ale mało ambitny cel jest błędem. W wielkiej próbie honorowo jest nawet polec.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
A ja myślałem że zawód kowala jest na wykończeniu
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Amortyzatory tył.
Był dopóki producenci pojazdów nie zaczęli sztucznie (przez stosowanie jednorazowych podzespołów) postarzać swoich wyrobów aby nakręcić sztucznie popyt na nowe modele
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths