Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
Jedno pytanie czy szarpanie występuje na każdym biegu włącznie z neutralnym przy 2500obr.
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
Na każdym biegu, czym niższy tym bardziej odczuwalne przez przełożenia skrzyni, na neutralnym tez to słychać, to znaczy ciut nierówna prace. Nie jest to szarpanie ze chce zrzucić z motoru, ale denerwujące i tak na pewno być nie powinno.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 22 czerwca 2016, 09:13
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Orły
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
To w 99% to nie wina gaźnika ( iglicy ) ponieważ dla każdego biegu inaczej jest ustawiona '' podniesiona czy opuszczona iglica przy 2500obr. ''
Zrozumiał bym gdyby to występowało np. przy takim samym ustawieniu manetki .
Zrób taki myk
naklej taśmę malarską na manetkę i rączkę tak żeby ją zblokować , narysuj poprzeczne linie co 1 mm po czym przetnij taśmę wzdłuż , uzyskasz wskaźnik. odpal moto i zaznaczaj na jakim zakresie ci występują objawy wtedy będziesz widział czy to tak samo czy za każdym razem inaczej.
Zobaczysz wtedy czy tak samo jest "podniesiona " iglica.
Zrozumiał bym gdyby to występowało np. przy takim samym ustawieniu manetki .
Zrób taki myk
naklej taśmę malarską na manetkę i rączkę tak żeby ją zblokować , narysuj poprzeczne linie co 1 mm po czym przetnij taśmę wzdłuż , uzyskasz wskaźnik. odpal moto i zaznaczaj na jakim zakresie ci występują objawy wtedy będziesz widział czy to tak samo czy za każdym razem inaczej.
Zobaczysz wtedy czy tak samo jest "podniesiona " iglica.
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
Dobry pomysł. Tak zrobię ale dopiero jutro najwczesniej. Też zrobię myka że świecami i podmienię na wcześniejsze.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
No i sprawa prawdopodobnie rozwiązana. Wymieniłem świece na stare które były, sprawdziłem jeszcze luzy zaworowe. Delikatna korekta tylko na jednym cylindrze, o jakieś 0,02. Podkładałem odpaliłem jest ok. Po odpaleniu manetkę stopniowo odkręciłem i płynnie wkręca się na obroty. Po wyłączeniu ssania przejechałem się i motor nie szarpie. Myśle ze koło czwartku zrobie kolorują próbę i jak będzie ok odezwę się. Wtedy temat do zamknięcia.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
A co z najprostszymi rzeczami? O tym ktoś już wyżej wspominał - wymiana świec albo przebicie na kablach wysokiego napięcia (a potem cewki i moduł). Co do gaźnika i mieszanki - jak zaleje świece, to chyba nie ma szans odpalić za pół sekundy znowu? Dlatego myślę, że efekt szarpania jest spowodowany zanikającą iskrą na jednej świecy.
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- konradStarachowice
- Posty: 114
- Rejestracja: 02 grudnia 2017, 19:13
- Motocykl: XV Virago 1100 1992
- Lokalizacja: Starachowice
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Szarpie po podczas jazdy kiedy silnik jeszcze się nie rozgrzał
Świece wymienione na nowe, wtedy problem był ze słaba mocą motocykla. Winowajcą był źle złożony układ podciśnienia oraz błąd na schemacie gaźnika wg którego składałem. Teraz problem był z dlawieniem w okolicach 2000 obrotów. Świeczki wymienione na stere- problem nie występuje już.
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka