Homologacja jako bat na "Januszy" przeróbek, to dobra rzecz, niestety dziś już nie do końca zdaje egzamin i moim skromnym zdaniem trzeba by coś w rodzaju... dopuszczenia do ruchu.
Dla przykładu:
Świadomy motocyklista , który dla poprawy bezpieczeństwa, zamontuje w swoim motorze lightbary a światło z nich odpowiednio ustawi i tak jeździ na nich nielegalnie .
Chinski skuter w którym światła swiecą losowo a światło stopu ciężko w dzień zobaczyć, to jednak całość jest dopuszczona do ruchu.
Podobnie z żarówkami LED, np. takimi jakie pokazał @Arni lub podobnymi.
Odpowiednio ustawione, świecą bardzo dobrze ale są nielegalne z powodu właśnie braku homologacji a z drugiej strony jest Chinczyk w którym są montowane żarówki jakie akurat montażysta miał pod ręką. Widać to doskonale w sklepach z "Polskimi" Junakami czy Rometami.
Wymiana żarówek na ledowe
Re: Wymiana żarówek na ledowe
A tak w temacie lightbarów: czy montował może ktoś na takich metalowych obejmach-uchwytach do oryginalnych kierunków? Widziałem coś takiego do kupienia i się zastanawiam czy na czymś takim, czy jednak dodatkowy stelaż. Same lightbary chciałbym w wersji led-drl.
- Maruda
- Posty: 1846
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Jest jeszcze jedna rzecz na którą nie zwróciłeś uwagi w przypadku stosowania "homologowanych" żarówek LED. Mianowicie nawet jeśli uda Ci się gdzieś nabyć takowe żarówki, które faktycznie będą miały homologację, to musisz jeszcze mieć reflektory, w których możesz takie źródło światła zamontować. Innymi słowy, reflektor dostaje świadectwo homologacji, ale tylko i wyłącznie z jednym źródłem światła.Arni pisze: ↑09 listopada 2019, 19:16 Z tego co wiem, konsument będący osobą fizyczną jest traktowany według prawa jako nieprofesjonalna strona transakcji kupna-sprzedaży. Nie wyobrażam sobie, żeby klient kupujący np. okno do swojego domu pisał pisma do laboratoriów certyfikujących czy parametry deklarowane przez producenta zostały rzeczywiscie uzyskane podczas badań.
Konsument otrzymuje na swoje życzenie kopię dokumentu od sprzedawcy i niema obowiązku potwierdzania czy nie został on sfałszowany.
cytat. "...Lampy halogenowe muszą spełniać wymogi normy EKG (ECE) R37, ksenony są homologowane według wymagań normy ECE R99, a lampy diodowe podlegają certyfikacji według normy ECE R128. Przepisy nie przewidują sytuacji, w której w reflektorze homologowanym do żarówek halogenowych montuje się inne źródło światła – takie rozwiązanie jest niedopuszczalne, nawet jeśli pomiary wykazałyby, że pod każdym innym względem (strumień świetlny, rozkład światła itd.) taki zestaw spełnia obowiązujące wymogi. W przypadku lamp homologowanych według normy ECE R37 jednym z podstawowych parametrów, które musi spełnić źródło światła, jest moc określona w watach..."
Więc tyle w ujęciu prawnym.
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Nie widziałem jeszcze MOTORU ze światłami
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- _CioneK_70
- Posty: 2458
- Rejestracja: 25 listopada 2014, 21:30
- Motocykl: Raider XV1900
- Lokalizacja: Kalisz
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
A to w sensie czego Robert? Czy zgubiłem wątek,....
Jest tylko cienka czerwona linia pomiędzy rozsądkiem a szaleństwem....
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
--------------------------------------------------------------------------------------------
Piwo bezalkoholowe to pierwszy krok do nadmuchiwanej kobiety --------------------------------------------------------------------------------------------
Jest i będzie w sercu Virago XV1100 -->> nowy w stadzie Raider XV1900
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Widziałem jedynie motocykl
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- Arni
- Posty: 2530
- Rejestracja: 01 marca 2009, 20:39
- Motocykl: Virago XV750 83r; Intruder VS800; SHL M11
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Dzięki Maruda za cenną informację
Trzeba wozić w zapasie H4 pod siedzeniem.
Trzeba wozić w zapasie H4 pod siedzeniem.
"Celem ruchu drogowego nie jest bezpieczeństwo, tylko szybkość." Janusz Korwin-Mikke
- Maruda
- Posty: 1846
- Rejestracja: 22 września 2013, 23:00
- Motocykl: Czarny :)
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Taki paradoks prawny, nawet jak jest dobrze to nie jest dobrze...
Bardzo proszę
...żyj tak jakby jutra miało nie być...
- BARTEZ_TK
- Posty: 450
- Rejestracja: 17 listopada 2019, 07:59
- Motocykl: VIRAGO 1100
- Lokalizacja: KIELCE
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Wymiana żarówek na ledowe
Cześć proszę napisz jak rozmontować prędkościomież bo kupiłem motor z niesprawnym podświetleniem (fabryczne ma taki zielonkawy kolor) czy to jakaś przeróbka poprzednich właścicieli
Pić pi#÷%×lić nie żałować bida musi pofolgować
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths
Przepraszamy za błędy ortograficzne
https://youtu.be/EdmZYu9Lths