Witam. Wyszło, że silnik w mojej virce nie domaga - ciśnienie
Zastanawiam się nad zmianą cylindrów ( komplet ) ze 125 na 250
Pomijam kwestie prawne, bo tutaj też chcę to uregulować odpowiednio, a i obecnie wybieram odpowiadający mi godzinowo kursu na kat.A
Chciałem sprzedać 125 i kupić 535, ale wyszło jak wyszło i trzeba zrobić. Jak zrobię, to szkoda sprzedawać, a i 125 też już nie do końca mi pasuje. Jak już też motocykl był by rozebrany6, to ramę przydało by się polakierować.
Trochę patowa sytuacja dla mnie i myślę o zakupię kompletu od chińczyków na 250, ale nie wiem jak pasuje reszta podzespołów ( gaźnik od 250 mam ).
Czy tylko wystarczy wymienić cylindry i tłoki, a reszta jak korby, głowice są takie same ?
Wymiana cylindrów
Re: Wymiana cylindrów
A w sieci trąbią, że dół jest taki sam w 125 i 250, a już miałem zamawiać...
Re: Wymiana cylindrów
Nie kwestionuje, ale w sieci trafiałem na stwierdzenia, że dół jest ten sam, a różnica jest w cylindrach.
Wał, korby itp. to dla mnie dół silnika, więc myślałem, że może średnicą tłoków/cylindrów się różni.
W takim razie chyba będę się decydował na cały silnik 250 i tutaj czy reszta pasuje np. jak wydech itp ?
Z papierami większych problemów nie ma jak się dowiadywałem, jeżeli wymiana jest na silnik występujący w danym modelu i przekładka nie ingeruje w konstrukcję nośną. W takim przypadku nie ma problemu - przegląd techniczny ze wzmianką o zmianie pojemności, aktualne OC, opłaty skarbowe i ze wszystkimi wydanymi papierami do urzędu.
Nie wiem tylko jeszcze jak jest u ubezpieczyciela. Czy doliczy różnice, czy całe OC od nowa do zapłaty.
Wał, korby itp. to dla mnie dół silnika, więc myślałem, że może średnicą tłoków/cylindrów się różni.
W takim razie chyba będę się decydował na cały silnik 250 i tutaj czy reszta pasuje np. jak wydech itp ?
Z papierami większych problemów nie ma jak się dowiadywałem, jeżeli wymiana jest na silnik występujący w danym modelu i przekładka nie ingeruje w konstrukcję nośną. W takim przypadku nie ma problemu - przegląd techniczny ze wzmianką o zmianie pojemności, aktualne OC, opłaty skarbowe i ze wszystkimi wydanymi papierami do urzędu.
Nie wiem tylko jeszcze jak jest u ubezpieczyciela. Czy doliczy różnice, czy całe OC od nowa do zapłaty.
Re: Wymiana cylindrów
Jednak zdecydowałem się na zakup silnika 125
Z terminami nie tak "hop siup" i zrobienie kursu + termin egzaminu, to trochę czasu zajmie, zwłaszcza że i ja nie mam dużo wolnego czasu.
Tak więc po przekładce silnika bym mógł jeździć jakiś czas nie do końca legalnie.
Druga sprawa, że chyba prościej będzie sprzedać 125 niż 250, bo tak myślę jak ktoś ma kat. A, czy niższy wariant, to i tak chyba szuka czegoś większego niż 250, dla tego kupiłem silnik 125 i już powoli robi się przekładka i przezbrojenie podzespołów z jednego silnika do drugiego, bo kupiłem goły silnik.
Z terminami nie tak "hop siup" i zrobienie kursu + termin egzaminu, to trochę czasu zajmie, zwłaszcza że i ja nie mam dużo wolnego czasu.
Tak więc po przekładce silnika bym mógł jeździć jakiś czas nie do końca legalnie.
Druga sprawa, że chyba prościej będzie sprzedać 125 niż 250, bo tak myślę jak ktoś ma kat. A, czy niższy wariant, to i tak chyba szuka czegoś większego niż 250, dla tego kupiłem silnik 125 i już powoli robi się przekładka i przezbrojenie podzespołów z jednego silnika do drugiego, bo kupiłem goły silnik.