Poprawa hamowania w xv 750 Se
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 marca 2013, 23:08
- Motocykl: xv 750 special
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
- Wiek: 31
- Status: Offline
Poprawa hamowania w xv 750 Se
Witam . Zastanawiam się nad poprawą hamulców w mojej 750 , po wymianie klocków dalej moto ma spowalniacze a nie hamulce. Wszystko jest dobrze złożone odpowietrzone i odtłuszczone. Zastanawiam się nad przekładką prawego golenia z zaciskiem z nowszej wersji i dołożeniem tarczy . Oriętuje się ktoś czy bez ekstremalnych przeróbek jest możliwość wykonania takiej operacji
POZDRO
POZDRO
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
zrób serwis pompy hamulcowej, są gotowe reperaturki, wymień uszczelki tłoczków wypoleruj gładzie w zacisku i tłoczki. do montażu użyj specjalnego smaru(dostarczony z zestawem naprawczym zacisku)użycie złego smaru powoduje blokowanie się tłoczków bo smary twardnieją i kruszą się przy kontakcie z DOT4.
jesli chodzi o podmianę goleni i dołożenie tarczy to nie jest tak hop siup. może być tak, że pompa hamulcowa nie wyrobi się żeby obsłużyć dwa zaciski zamiast jednego w oryginale. można kombinować z większym tłoczkiem itd. ale raczej obie golenie od nowszego modelu dwutarczowego ale razem z pompą ham. i trójnikiem.
moim zdaniem szkoda zachodu i kasy.
nawet na jednej tarczy przy sprawnym układzie powinieneś móc zablokować koło.
doprowadź zaciski i pompę do porządku to hamulec przestanie być spowalniaczem.
polecam przejść się do sklepu z automatyką siłową i zapytać o cenę dorobienia nowych przewodów ham. z końcówkami:)
jesli chodzi o podmianę goleni i dołożenie tarczy to nie jest tak hop siup. może być tak, że pompa hamulcowa nie wyrobi się żeby obsłużyć dwa zaciski zamiast jednego w oryginale. można kombinować z większym tłoczkiem itd. ale raczej obie golenie od nowszego modelu dwutarczowego ale razem z pompą ham. i trójnikiem.
moim zdaniem szkoda zachodu i kasy.
nawet na jednej tarczy przy sprawnym układzie powinieneś móc zablokować koło.
doprowadź zaciski i pompę do porządku to hamulec przestanie być spowalniaczem.
polecam przejść się do sklepu z automatyką siłową i zapytać o cenę dorobienia nowych przewodów ham. z końcówkami:)
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 12:39
- Motocykl: CBR F3
- Lokalizacja: Sverige
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Kolega nic nie pisze, żeby pompa szwankowała. Jak nie ma wycieku, to ja bym pompy nie ruszał.
To samo z zaciskiem - jeśli koło obraca się swobodnie, tj. robi min. 1,5-2 obroty (przód moto w górze) to nie ma co narzekać na zacisk. Nieczyszczone tłoczki mają problem z powrotem, ale ciśnienie w układzie zawsze wypchnie je do przodu.
Ja bym się raczej skupił na wymianie przewodów hamulcowych, a jeśli już, to na stalowy oplot - nie jest to drogie, a wyraźnie poprawia wyczucie klamki hamulca - przewody nie puchną pod ciśnieniem i cała siła z klamki przenoszona jest na tarczę.
Niestety, problem z wszelkiej maści chopperami jest taki, że sama geometria maszyny nie sprzyja hamowaniu przodem, a łatwość zblokowania koła (przedniego) tylko to potwierdza.
To samo z zaciskiem - jeśli koło obraca się swobodnie, tj. robi min. 1,5-2 obroty (przód moto w górze) to nie ma co narzekać na zacisk. Nieczyszczone tłoczki mają problem z powrotem, ale ciśnienie w układzie zawsze wypchnie je do przodu.
Ja bym się raczej skupił na wymianie przewodów hamulcowych, a jeśli już, to na stalowy oplot - nie jest to drogie, a wyraźnie poprawia wyczucie klamki hamulca - przewody nie puchną pod ciśnieniem i cała siła z klamki przenoszona jest na tarczę.
Niestety, problem z wszelkiej maści chopperami jest taki, że sama geometria maszyny nie sprzyja hamowaniu przodem, a łatwość zblokowania koła (przedniego) tylko to potwierdza.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 04 marca 2013, 23:08
- Motocykl: xv 750 special
- Lokalizacja: Kudowa Zdrój
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Wielkie dzięki juz niedługo coś pokombinuję jak dojde do ładu to zdam relację
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lipca 2014, 21:54
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Zamiana przewodu na stalowy oplot załatwia temat i koło blokujesz bez problemu!!!
- Darek Adamczewski
- Posty: 785
- Rejestracja: 09 lutego 2015, 18:53
- Motocykl: XV1100, Iż49, MZ 250
- Lokalizacja: Alex woj. łódzkie
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Ja już ponad półtora roku temu opisywałem swoje przygody z hamulcem przednim. Działał komputerowo, czyli w systemie zero-jedynkowym. Albo wcale, albo blokada. Skończyło się, na szczęście niegroźną w skutkach, glebą. Przyczyna? Blokujące tłoczki i to dziwnie, bo wbrew logice przy prawie niewyczuwalnym ocieraniu klocków o tarcze. Wystarczyło wyczyścić i posmarować preparatem Plastilube. W sprawie przewodów to zrobiłem wtedy niezły research po necie i na forum. Ciężko znaleźć godne polecenia zamienniki, bo albo jakość wątpliwa, albo kąty na końcówkach niepasujące. W sklepie motocyklowym polecają oczywiście Hele za ponad 300 zł. Znalazłem wtedy coś, co koledzy testowali, ale ostatecznie zostały stare i hamulce działają na tyle dobrze na ile w Virago jest to możliwe.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Hamulce w Virago to generalnie spowalniacze mają hamować, a nie blokować kołomariusz362 pisze: ↑24 marca 2019, 22:39 Zamiana przewodu na stalowy oplot załatwia temat i koło blokujesz bez problemu!!!
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
nieprawda, nie słuchaj tego gościa!
wystarczy zmienić pompę na radialną i blokujesz koło przy 140 km/h
a tak poważnie to trzeba zrobić pełny serwis hamulcowy, wymienić przewody na oplot i założyć organiczne klocki ham.
Virago z nowszym typem ma dobre hamulce -> dwie tarcze 282mm na pływającym zacisku.
starszy model ma mniejsze tarcze i słabszy zacisk
jedna tarcza z przodu w SE nie zachęca do uduchowionej jazdy -> trzeba wymienić pompę ham.
z np takim zbiorniczkiem
wystarczy zmienić pompę na radialną i blokujesz koło przy 140 km/h
a tak poważnie to trzeba zrobić pełny serwis hamulcowy, wymienić przewody na oplot i założyć organiczne klocki ham.
Virago z nowszym typem ma dobre hamulce -> dwie tarcze 282mm na pływającym zacisku.
starszy model ma mniejsze tarcze i słabszy zacisk
jedna tarcza z przodu w SE nie zachęca do uduchowionej jazdy -> trzeba wymienić pompę ham.
z np takim zbiorniczkiem
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
W jakim celu blokować koło Wynika z tego że pojazdy z ABS mają słabe hamulce, bo system uniemożliwia blokadę koła
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
jak czasem coś napiszesz to nie mam słów...
Ty tak na serio?
Ty tak na serio?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 listopada 2014, 16:45
- Motocykl: Virago XV750 SE -83
- Lokalizacja: Gdańsk
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
W mojej xv750 SE zamontowałem pompę hamulca od Yamahy Fazer (75zł) i przewód HEL (170zł). Pojedyncza tarcza z przodu wymusza wspomaganie się tylnym hamulcem.
Pozdrawiam
Łukasz
Łukasz
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Mnie nie stać na takie drogie przewody hamulcowe
Jak zmieniałeś pompę trzeba było kupić mocniejszą a najlepiej radialną
Jak zmieniałeś pompę trzeba było kupić mocniejszą a najlepiej radialną
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
A najlepiej moto z hamulcami2007XV1700 pisze: ↑08 kwietnia 2019, 12:11 Jak zmieniałeś pompę trzeba było kupić mocniejszą a najlepiej radialną
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Nie wiem, czy wynika to z mojego emeryckiego stylu jazdy czy z czegoś innego, ale na hamulec przedni w mojej 535 nie powiem złego slowa. Nie wiem, co macie z tymi hamulcami. Dla mnie granicą skuteczności hamowania jest przyczepność trzycalowej opony, a nie wydajność układu, bo tej jest aż nadto.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Oj i tu się myliszgranicą skuteczności hamowania jest przyczepność trzycalowej opony, a nie wydajność układu, bo tej jest aż nadto.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Dono
- Posty: 2465
- Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
- Motocykl: 1100 '91
- Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Hamulce jak działają każdy widzi, ale jest to też odczucie subiektywne. Jak zamieniałem się motórami z kuzynem na krótką przejażdżkę, tzn ja wsiadłem na jego R1 (plastik który ma chyba zilon KM), a on na moją Virago, to pierwsze co usłyszałem to, tu cytat, "to ci w ogóle nie hamuje!" Oczywiscie ja uważam, że hamulce mam rewelacyjne...
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
I to kuzyn ma racjęDono pisze: ↑15 kwietnia 2019, 06:56 Hamulce jak działają każdy widzi, ale jest to też odczucie subiektywne. Jak zamieniałem się motórami z kuzynem na krótką przejażdżkę, tzn ja wsiadłem na jego R1 (plastik który ma chyba zilon KM), a on na moją Virago, to pierwsze co usłyszałem to, tu cytat, "to ci w ogóle nie hamuje!" Oczywiscie ja uważam, że hamulce mam rewelacyjne...
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Na zrobienie stoppie hamulec Virago faktycznie będzie za słaby. Ale do sprawnego i bezpiecznego hamowania w zupełności starcza. Poza tym przy takiej, a nie innej geometrii ramy i rozkładzie obciążeń w Virago jak najbardziej używalny jest też tylny hamulec. No chyba że to Japończyki nie potrafią budować motocykli i dobierać części...
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 lipca 2014, 21:54
- Motocykl: Yamaha XV750 Virago
- Lokalizacja: Hrubieszów
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: Poprawa hamowania w xv 750 Se
Witam,ja w swojej SE 750 założyłem stalowy oplot i jest duża poprawa,polecam.