Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
- Motocykl: Yamaha XV 750 SE
- Status: Offline
Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Witam. Ostatnio kupiłem viargo xv750 se z 82 roku i mam w planach podmienic lagi z dolną i górną półką na te z Yamaha r1 rn04 z 2002 roku. Czy moze ktos z was posiada taką wiedzę jakie są potrzebne przerobki w główce ramy, badz jakich trzeba uzyc łożysk by ładnie wszystko ze sobą współgralo?
Bede wdzieczny za każdą pomocna rade
Bede wdzieczny za każdą pomocna rade
Ostatnio zmieniony 17 sierpnia 2018, 08:43 przez Janko.janeczko, łącznie zmieniany 1 raz.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
A może ktoś wie Dlaczego ludzie są tak pi.....
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
- Motocykl: Yamaha XV 750 SE
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Twoj komentarz jest mi zbędny
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Wstaw sobie jeszcze silnik z Ducati
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- jarodex
- Posty: 819
- Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
- Motocykl: XV1100'97
- Lokalizacja: ZS
- Wiek: 62
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!
.... i wwwrrrrummmmm.......
Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij ...i podziękuj....
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!
.... i wwwrrrrummmmm.......
Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij ...i podziękuj....
- jarodex
- Posty: 819
- Rejestracja: 11 marca 2018, 21:30
- Motocykl: XV1100'97
- Lokalizacja: ZS
- Wiek: 62
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Jest taki dział na naszym forum : https://virago.com.pl/viewforum.php?f=7... więc zacznijmy może pierw tam....????
Świeć pomimo wszystko,
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!
.... i wwwrrrrummmmm.......
Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij ...i podziękuj....
i bierz przykład ze słońca -
ma w d***e, czy kogoś razi!!
.... i wwwrrrrummmmm.......
Moja baza wiedzy o VIRAGO - Tu sobie kliknij ...i podziękuj....
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
topgun o co Ci kaman?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Ja tylko pytam
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Ja mam u siebie w 750 SE lagi i półki z GSX-R 750 z 1994. Dzięki temu moto ma w końcu przednie zawieszenie i ma w końcu hamulce . Osiągów przez to nie przybyło ale traktuję to jako poprawę bezpieczeństwa. Poza tym taki look bardziej mi się podoba Nie wiem jakie przeróbki w przypadku zawiasu od R1 są potrzebne. W moim przypadku w zasadzie nic nie trzeba było przerabiać - pasowały te same łożyska główki ramy. Trzeba było tylko podciąć około 5 mm dolny kołnierz łożyska w ramie. Musisz sprawdzić jaka jest średnica sztycy od R1 i dopasować odpowiednie łożyska aby pasowały do ramy virago (średnica zewnętrzna). Widziałem takie przeróbki więc na pewno się da. Możliwe, że trzeba będzie dorobić jakieś tulejki, ale tylko zgaduję.
Tomek
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 kwietnia 2018, 23:53
- Motocykl: Yamaha XV 750 SE
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
Tylust wielkie dzięki za tą odpowiedź. Na samych lozyskach na pewno się nie skończy bo sztyca od r1 jest krótsza od tej co była w xv wiec szlifierka na pewno pójdzie w ruch
- SoH
- Posty: 400
- Rejestracja: 28 maja 2014, 21:25
- Motocykl: FJR1300
- Lokalizacja: Warszawa oraz okazjonalnie Lublin/Świdnik
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
A długość lag da radę ustawić jak w oryginale? Chodzi o to, żeby nie zmieniać geometrii przedniego zawieszenia.
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Podmiana lag z xv750 se na r1 rn04
SoH no niestety, trzeba się liczyć z dosyć wyraźnym zmniejszeniem prześwitu. Chciałem wstępnie "oszukać system" i założyłem tłustą balonową oponę bodajże Kenda Kruz o szerokości pewnie ze 130 - taką do ciężkich cruiserów. Wyglądała super, ale tarła o cewki przy większym dohamowaniu no i moto jeździło z grubsza głównie na wprost. Trudno było się złożyć a jak już się udało to moto waliło się cholernie w zakręt. Opcja dla samobójców. Nawet raz na rondku koło domu się wyjebałem Dlatego wróciłem do oryginalnego (dla GSX-R) rozmiaru 120/70/17. Musiałem skrócić boczną stopkę około 7cm aby w ogóle dało się z niej korzystać . Na oryginalnej wysokości "centralkę" nie da się postawić moto w pojedynkę (stoi za nisko). Z tym, że kąt główki ramy w XV750 SE z początków produkcji jest generalnie inny (bardziej sportowy niż chopperowy) niż w późniejszych Virago. Rożnica w prowadzeniu nie jest więc dramatyczna - powiedziałbym wręcz, że na plus - jeszcze bardziej sportowo + obniżenie środka ciężkości. Nie ma dramatu - nie szlifuje o krawężniki czy śpiących policjantów. Poza tym z tyłu mam też zmieniony amor na mono z pierwszej generacji MT-03. Jest twardo
Niestety - drugą niedogodnością wynikającą ze zmniejszenia prześwitu jest to, że okienko do kontroli poziomu oleju staje się bezużyteczne - oczko jest cały czas zalane z powodu pochylenia moto bardziej do przodu. Trzeba z tym żyć - pilnować aby moto nie brało oleju i aby nie zalewało - co powoduje przedostawanie się nadmiaru paliwa do karterów.
Niestety - drugą niedogodnością wynikającą ze zmniejszenia prześwitu jest to, że okienko do kontroli poziomu oleju staje się bezużyteczne - oczko jest cały czas zalane z powodu pochylenia moto bardziej do przodu. Trzeba z tym żyć - pilnować aby moto nie brało oleju i aby nie zalewało - co powoduje przedostawanie się nadmiaru paliwa do karterów.
Tomek