PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
- Dzidek
- Posty: 62
- Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
- Motocykl: Yamaha xv 535
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
VINNY dzięki za słowa otuchy dziś nic nie podziałam bo jestem zajęty jutro chyba też pewnie dopiero w piątek lub sobotę .Teraz przełożyłem kostkę od reglera między ramą z lewej strony a nie z prawej przy dolnym baku i tak naprawdę to nie wiem czy jej tak nie zostawić bo na pewno by się nie poprzecierała ale czy nie za blisko od silnika wiązka będzie przechodzić, jak wrócę to jeszcze popatrzę na to .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
- Dzidek
- Posty: 62
- Rejestracja: 01 października 2011, 11:44
- Motocykl: Yamaha xv 535
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Aby twoje słowa zawsze tak brzmiały ,dopiero po 20 czerwca będę mógł dalej działać -no zobaczymy .vinny pisze:Zle myslisz , jak masz 13,5 , to znaczy , że altek i regler są ok ,masz spadek napięcia ładowania na instalacji , wypnij z kostki plus od reglera i kawałkiem przewodu podłącz bezpośrednio na akumulator do plusa , zobaczysz , że będzie 14,5 V .
Pozdrawiam
Wszystko gra miałeś racje jeszcze raz dzieki
Ostatnio zmieniony 02 sierpnia 2017, 11:40 przez Dzidek, łącznie zmieniany 1 raz.
Stary Łoś może - lecz nie musi !!!
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 listopada 2011, 15:30
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Oleśnica
- Wiek: 31
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witam,
Proszę o poradę i pomoc. Mam problem z ładowaniem w Virago 535. Jakiś czas temu miałem przytarty kabel i nie miałem ładowania, problem rozwiązałem, ładowanie było ok. Przy kolejnym wyjeździe po zgaszeniu silnika na tankowanie motocykl nie odpalił. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i mam takie oto wyniki:
1)napięcie na aku z wył. silnikiem --> 12,7
2)przy włączonym silniku i wyłączonych światłach --> 14,1-14,2
3) na światłach postojowych --> 13,9-14,1
4) na światłach mijania 12,9-14,2 i napięcie skacze: raz (od 12,9-do 13,5); przy drugim pomiarze (13,7-14,2).
Proszę o poradę i pomoc. Mam problem z ładowaniem w Virago 535. Jakiś czas temu miałem przytarty kabel i nie miałem ładowania, problem rozwiązałem, ładowanie było ok. Przy kolejnym wyjeździe po zgaszeniu silnika na tankowanie motocykl nie odpalił. Dzisiaj pomierzyłem napięcie i mam takie oto wyniki:
1)napięcie na aku z wył. silnikiem --> 12,7
2)przy włączonym silniku i wyłączonych światłach --> 14,1-14,2
3) na światłach postojowych --> 13,9-14,1
4) na światłach mijania 12,9-14,2 i napięcie skacze: raz (od 12,9-do 13,5); przy drugim pomiarze (13,7-14,2).
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 marca 2017, 19:14
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Na początku chciałem się przywitać
Przeanalizowałem cały wątek dotyczący pomiarów alternatora i regulatora, i wnioskuję, że uszkodzony mam alternator (zwarcia pomiędzy każdym uzwojeniem i masą). Zważając na to, że w Warszawie nikt mi go nie przewinie dobrze i szybko (i tanio ) będę zmuszony zakupić nowy. Mam zatem pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy uzwojenia sprzedawane na znanym portalu aukcyjnym w przedziale 250-270 zł będą spełniały swoje zadanie, czy lepiej dorzucić trochę grosza i kupić tourmaxa (ok. 450 zł)? Poniżej przykładowe aukcje:
wersja tańsza
http://allegro.pl/uzwojenie-alternatora ... 76852.html
wersja droższa
http://allegro.pl/alternator-yamaha-vir ... 14682.html
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam
Przeanalizowałem cały wątek dotyczący pomiarów alternatora i regulatora, i wnioskuję, że uszkodzony mam alternator (zwarcia pomiędzy każdym uzwojeniem i masą). Zważając na to, że w Warszawie nikt mi go nie przewinie dobrze i szybko (i tanio ) będę zmuszony zakupić nowy. Mam zatem pytanie do bardziej doświadczonych kolegów: czy uzwojenia sprzedawane na znanym portalu aukcyjnym w przedziale 250-270 zł będą spełniały swoje zadanie, czy lepiej dorzucić trochę grosza i kupić tourmaxa (ok. 450 zł)? Poniżej przykładowe aukcje:
wersja tańsza
http://allegro.pl/uzwojenie-alternatora ... 76852.html
wersja droższa
http://allegro.pl/alternator-yamaha-vir ... 14682.html
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam
- CoLdY7
- Posty: 479
- Rejestracja: 19 czerwca 2015, 11:23
- Motocykl: XV 535 ^ DL650
- Lokalizacja: Strzelin
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
4 miesiące temu kupiłem, tam właśnie, za 290 zł w komplecie z uszczelką i działa, jak narazie
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- rexonus
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 stycznia 2015, 08:35
- Motocykl: VIRAGO 750
- Lokalizacja: Polska Południowa
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Po prześledzeniu tematu i problemach z ładowaniem zastosowałem bay pass i faktycznie ładowanie książkowe, pytanie jednak czy usunąłem przyczynę czy objaw ? Można tak jeździć ? Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ? chyba że szukam go nieporzebnie
- Ice-Man
- Posty: 250
- Rejestracja: 01 grudnia 2013, 17:53
- Motocykl: była śliwowica 0.75
- Lokalizacja: Toruń
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jeśli działa na by-pass to szukaj po kolei pomiędzy punktami końcowymi. By-pass powinien być tylko środkiem do diagnozy a nie rozwiązaniem.rexonus pisze:Po prześledzeniu tematu i problemach z ładowaniem zastosowałem bay pass i faktycznie ładowanie książkowe, pytanie jednak czy usunąłem przyczynę czy objaw ? Można tak jeździć ? Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ? chyba że szukam go nieporzebnie
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Z racji wieku instalacji musiał byś wszystkie złącza rozpruć, zaprasować nowe konektory. Prostszym sposobem jest przelutowanie żyły przewodu w miejscu zagniatania konektora. I tak po kolei od aku do stacyjki i z powrotem do regulatora...rexonus pisze: Przecież gdzieś w instalacji coś nie działa prawidłowo skoro nie było ładowania odpowiedniego , gdzie szukać problemu ?
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Siema, jeżeli chcesz kupić nie drogi a konkretny tester do alternatora to mogę z czystym sumieniem zaproponować ci ************ Mam już drugi rok. Przed zakupem poczytałem trochę w sieci na ten temat i warto. Dobra firma, służy. Pozdrawiam
linka usuwam - bez takich reklam proszę, Dono
linka usuwam - bez takich reklam proszę, Dono
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 maja 2016, 10:56
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A Ja po wymianie regulatora, akumulatora i poprawieniu połączeń mam 15.2V. Wczesnej miałem jeszcze uzwojenie alternatora przewijane. nie jest to zbyt dużo? Nie chce usmażyć kolejnego akumulatora :/
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
jest to za dużo. Obstawiam uszkodzenie regulatora.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 maja 2016, 10:56
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jest to stale 15.2v
Po obciążeniu chodzi też dobrze.
Regler nowy, pewnie to wina ze tym razem wziąłem jakiś unname za 80zl.
Po obciążeniu chodzi też dobrze.
Regler nowy, pewnie to wina ze tym razem wziąłem jakiś unname za 80zl.
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A mierzyłeś napięcie wychodzące z alternatora? Jakie jest?
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 maja 2016, 10:56
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Pomiedzy pinami 21V AC rośnie do 78V AC stopniowo przy zwiększaniu gazu.
Regulator też już wymienialem, nie porywalem się na nic droższego bo nie chciałem ryzykować że kolejny będzie upalony - już trochę z tym walczę. Wcześniej wgle nie miałem ładowania. Alternator przewijany, regler wymieniony, całe gniazdo bezpiecznikow mam wymienione bo bylo w fatalnym stanie. Ladowanie już jakieś jest ale znowu nie tak jak ma być. Myślę że wina połączeń to już nie jest - napięcie byłoby niższe wtedy. Nic innego niz regulator teraz mi też nie przychodzi do głowy co mogłoby tak zwiększać ladowanie.
Czasami pokazuje 14.8, 15, 15.2 na aku - zaleznie pewnie też od naładowania akumulatora.
Regulator też już wymienialem, nie porywalem się na nic droższego bo nie chciałem ryzykować że kolejny będzie upalony - już trochę z tym walczę. Wcześniej wgle nie miałem ładowania. Alternator przewijany, regler wymieniony, całe gniazdo bezpiecznikow mam wymienione bo bylo w fatalnym stanie. Ladowanie już jakieś jest ale znowu nie tak jak ma być. Myślę że wina połączeń to już nie jest - napięcie byłoby niższe wtedy. Nic innego niz regulator teraz mi też nie przychodzi do głowy co mogłoby tak zwiększać ladowanie.
Czasami pokazuje 14.8, 15, 15.2 na aku - zaleznie pewnie też od naładowania akumulatora.
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Leży u mnie jakiś regulator napięcia. Wymieniłem go kiedyś hurtem, wraz z wymianą alternatora, ale wydaje mi się, że może być sprawny. Jeśli masz chęć, to możesz podjechać któregoś dnia, zamienimy regulatory i zobaczymy, co się będzie działo.
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- DARKMAN
- Posty: 899
- Rejestracja: 07 czerwca 2010, 00:39
- Motocykl: Virago 535 '90
- Lokalizacja: Legnica
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ma ktoś instrukcję badania alternator i regulatora napięcia? Tą z działu download
Yamaha Virago 535
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
SZUKASZ NOWYCH OPON DO SWOJEJ YAMAHY?? NAPISZ PW A BĘDĄ TAŃSZE NIŻ W NECIE!
Wymiana opon motocyklowych - LEGNICA i okolice. Przystępne ceny!
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Mam. Podaj maila to Ci podeślę.DARKMAN pisze:Ma ktoś instrukcję badania alternator i regulatora napięcia? Tą z działu download
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- aurumcantus
- Posty: 198
- Rejestracja: 18 października 2012, 14:27
- Motocykl: TDM 900
- Lokalizacja: Sochaczew
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Dopadło i mnie ale to nie problem. Proszę o poradę jak wykręcić te śrubę na torks
https://www.youtube.com/watch?v=FDr6lq6RTO4
10:45
Jest tak fest dokręcona, że najpierw ułamał sie klucz, wziąłem twardszy i po łbie śruby. Rozwiercać ? w sumie to juz nawierciłem 4rką gdzieś na głębokość 2 cm. Tam jest śruba 5tka ? Przydałby sie wkrętak jakiś teraz.
Dobra sprawa załatwiona bez wykrętaka. Rozwierciłem śrubę i poszła.
Chyba sie lekko przypalił.
https://www.youtube.com/watch?v=FDr6lq6RTO4
10:45
Jest tak fest dokręcona, że najpierw ułamał sie klucz, wziąłem twardszy i po łbie śruby. Rozwiercać ? w sumie to juz nawierciłem 4rką gdzieś na głębokość 2 cm. Tam jest śruba 5tka ? Przydałby sie wkrętak jakiś teraz.
Dobra sprawa załatwiona bez wykrętaka. Rozwierciłem śrubę i poszła.
Chyba sie lekko przypalił.
- Załączniki
-
- IMG_20180505_093445.jpg (139.59 KiB) Przejrzano 14219 razy
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 10 sierpnia 2017, 14:43
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Kasinka Mała
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja usunąłem stary przewód od akumulatora razem z obudową bezpiecznika i z tymi trzema niewiadomo po co konektorami. Odciąłem go przy samej wiązce i wlutowałem nowy, z nową obudową bezpiecznika bez konektorów bezposrednio do akumulatora. Ładowanie wróciło bez bypasa i wszystko jest jak fabtyka.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 maja 2016, 10:56
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 29
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Trochę późno odpisuje na swój problem ale zaraz wtedy udało mi się to ogarnąć.
Dzięki hunterofwind za zaoferowanie pomocy,
wracając, wstawiłem stary regler który uznałem za popsuty, pokazywał 13,5 i spore spadki przy dodaniu gazu i włączając światła.
Pomogła wymiana skrzynki bezpieczników, tamta była w słabym stanie jeśli chodzi o styki, połączenia, w ogóle chyba była nawet trochę upalona.
Wsadziłem nową uniwersalną na 8 bezpieczników, zawsze to jakiś zapas a i parę innych rzeczy na osobny bezpiecznik można wsadzić.
Poprawiło się, a już w ogóle szczyt ładowania osiągnąłem gdy dołożyłem 1x2.5 przewód pomiędzy regulatorem a bezpiecznikiem i wymiana przewodu od masy regulatora na grubszy.
Ładowanie teraz bajka.
Dzięki hunterofwind za zaoferowanie pomocy,
wracając, wstawiłem stary regler który uznałem za popsuty, pokazywał 13,5 i spore spadki przy dodaniu gazu i włączając światła.
Pomogła wymiana skrzynki bezpieczników, tamta była w słabym stanie jeśli chodzi o styki, połączenia, w ogóle chyba była nawet trochę upalona.
Wsadziłem nową uniwersalną na 8 bezpieczników, zawsze to jakiś zapas a i parę innych rzeczy na osobny bezpiecznik można wsadzić.
Poprawiło się, a już w ogóle szczyt ładowania osiągnąłem gdy dołożyłem 1x2.5 przewód pomiędzy regulatorem a bezpiecznikiem i wymiana przewodu od masy regulatora na grubszy.
Ładowanie teraz bajka.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 15 listopada 2016, 21:56
- Motocykl: Yamaha virago XV 750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witajcie po dłuższym czasie (czytaj : był spokój , wszystko chodziło ;D )
Jest taki problem. Wczoraj podczas powrotu z wyjazdu weekendowego nagle odcięło mi prąd. Okazało że spalił się bezpiecznik główny 30A pod siedzeniem. Najpierw ucieszyłem się, że szybko zlokalizowałem problem , ale potem zaczęło głowę drążyć pytanie : Dlaczego? zacząłem sprawdzać wszystko po kolei i okazało się że padło ładowanie. Znów regulator pomyślałem, trzeci w ciągu niecałych dwóch lat.ale przy sprawdzaniu miernikiem alternatora okazało się , że dzieją się dziwne rzeczy. Napięcie międzyfazowe pojawia się tylko między dwoma zaciskami, na pozostałych parach cisza, to samo z omomierzem . Pokazuje odczyt tylko między dwoma przewodami , na pozostałych parach ani drgnie. Napięcie między fazą a masą też tylko na jednym kablu.Przebicia na masę nie ma na zadnym z trzech zacisków. Domyślam , że spalił się altek. Pytanie dlaczego? Ze starości? Zwarcie? Kiepski regulator? Regulator za trzecim razem kupiłem raczej przyzwoity . 200 pln kosztował . Poprzednie za ok 60 PLN z Wilmatu podały po 2-3 miesiacach. Zastanawiam się czy dawać uzwojenie do przewinięcia ( np. firma Gyver)czy kupić używany oryginał? Poradźcie coś . Z tego co widzę problem jest piętą ahillesową Virago.
Jest taki problem. Wczoraj podczas powrotu z wyjazdu weekendowego nagle odcięło mi prąd. Okazało że spalił się bezpiecznik główny 30A pod siedzeniem. Najpierw ucieszyłem się, że szybko zlokalizowałem problem , ale potem zaczęło głowę drążyć pytanie : Dlaczego? zacząłem sprawdzać wszystko po kolei i okazało się że padło ładowanie. Znów regulator pomyślałem, trzeci w ciągu niecałych dwóch lat.ale przy sprawdzaniu miernikiem alternatora okazało się , że dzieją się dziwne rzeczy. Napięcie międzyfazowe pojawia się tylko między dwoma zaciskami, na pozostałych parach cisza, to samo z omomierzem . Pokazuje odczyt tylko między dwoma przewodami , na pozostałych parach ani drgnie. Napięcie między fazą a masą też tylko na jednym kablu.Przebicia na masę nie ma na zadnym z trzech zacisków. Domyślam , że spalił się altek. Pytanie dlaczego? Ze starości? Zwarcie? Kiepski regulator? Regulator za trzecim razem kupiłem raczej przyzwoity . 200 pln kosztował . Poprzednie za ok 60 PLN z Wilmatu podały po 2-3 miesiacach. Zastanawiam się czy dawać uzwojenie do przewinięcia ( np. firma Gyver)czy kupić używany oryginał? Poradźcie coś . Z tego co widzę problem jest piętą ahillesową Virago.
- Pablo_kat
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 lipca 2013, 00:55
- Motocykl: XV1100--->XV1900
- Lokalizacja: Katowice
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Nie pięta virago tylko wiek. Jak jest pewny zakład to dawaj to przezwojenia. Tylko musi być zrobione fachowo, wtedy jest pewniak.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witam.
Mam problem z ładowaniem.
W tamtym roku na wiosnę wymieniłem nowy regulator na tourmax i przewinąłem jedną cewkę na alternatorze bo nie podawała napięcia. Ostatnio sprawdzałem napięcie i są przeskoki.
Pierwsze co dziś sprawdziłem to czy cewki nie mają przebicia. Sprawdziłem na każdym z trzech kablów i okazało się że miernik na każym brzęczy czyli jest przebicie.
Dzisiejsze pomiary na wyjściu z regulatora napięcia to:
-na wolnych obrotach 13.9-14.25 a po ustabilizowaniu przestaje aż tak skakać i wynosi średnio od 14.05-14,2
- po dodaniu gazu około 13.6-13.8
- Po włączeniu świateł na wolnych obrotach 13.85-14.1 a tak średnio około 14
- po dodaniu gazu 13.3-13.6
Chwilę motor tak chodził i napięcie spadło na wolnych obrotach do 13.6 z 14.1.
Rezystancja na wszystkich cewkach w alternatorze wynosi 0.8 Ohma
Prąd zmienny alternatora na wszystkich cewkach wynosi od 16-20 V na wolnych obrotach a po dodaniu gazu skacze nawet do 90 V
Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna.
Nie znam się za bardzo na takich rzeczach. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną to proszę o informację.
Dziękuję za pomoc .
Pozdrawiam
Mam problem z ładowaniem.
W tamtym roku na wiosnę wymieniłem nowy regulator na tourmax i przewinąłem jedną cewkę na alternatorze bo nie podawała napięcia. Ostatnio sprawdzałem napięcie i są przeskoki.
Pierwsze co dziś sprawdziłem to czy cewki nie mają przebicia. Sprawdziłem na każdym z trzech kablów i okazało się że miernik na każym brzęczy czyli jest przebicie.
Dzisiejsze pomiary na wyjściu z regulatora napięcia to:
-na wolnych obrotach 13.9-14.25 a po ustabilizowaniu przestaje aż tak skakać i wynosi średnio od 14.05-14,2
- po dodaniu gazu około 13.6-13.8
- Po włączeniu świateł na wolnych obrotach 13.85-14.1 a tak średnio około 14
- po dodaniu gazu 13.3-13.6
Chwilę motor tak chodził i napięcie spadło na wolnych obrotach do 13.6 z 14.1.
Rezystancja na wszystkich cewkach w alternatorze wynosi 0.8 Ohma
Prąd zmienny alternatora na wszystkich cewkach wynosi od 16-20 V na wolnych obrotach a po dodaniu gazu skacze nawet do 90 V
Nie mam pojęcia jaka może być przyczyna.
Nie znam się za bardzo na takich rzeczach. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną to proszę o informację.
Dziękuję za pomoc .
Pozdrawiam
- jjanusz
- Posty: 710
- Rejestracja: 29 maja 2011, 10:45
- Motocykl: Honda NT 650
- Lokalizacja: krasnogliny(dęblin) lubelskie
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Czytałeś cały temat ? Tu wszystko pisze
jjjanusz
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
------------------------------------------------------------------
"Niedość, że masz prace to i pieniądze byś chciał?"
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 lipca 2018, 17:22
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Tak czytałem wszystko ale dalej do końca nie wiem co może być nie tak dlatego pytam. Jeśli ktoś wie bym był bardzo wdzięczny za odpowiedź bo będę chciał zrobić to sam bo niestety w mojej okolicy nie znam mechanika który robi motory.