Kolor nagaru na świecach
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Kolor nagaru na świecach
Siemano.
Mam pytanie do Szanownego Grona.
Czy mogli by Państwo mi przypomnieć, bom nieuk. Co oznacza biały nalot, jak coś w stylu kamienia.
Mógłbym prosić o ocenę? Świeca wykręcona z pierwszej głowicy.
Mam pytanie do Szanownego Grona.
Czy mogli by Państwo mi przypomnieć, bom nieuk. Co oznacza biały nalot, jak coś w stylu kamienia.
Mógłbym prosić o ocenę? Świeca wykręcona z pierwszej głowicy.
- Załączniki
-
- FOT87EE.jpg (84.14 KiB) Przejrzano 39059 razy
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
- Butan
- Posty: 419
- Rejestracja: 09 kwietnia 2012, 15:14
- Motocykl: xv 500 se special
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: świece do oceny, zerwany gwint?
Wychodzi na to że masz zbyt ubogą mieszankę
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: świece do oceny, zerwany gwint?
Rysunki
1,2-Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej.
3,4-Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska.
5,6-Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy wymaga remontu, gdyż olej przedostaje się przez pierścienie lub prowadnice zaworowe do komory spalania. Silnik dwusuwowy jest zasilany mieszanką zbyt bogatą w olej.
7,8,9,10-Zeszkliwione w wyniku działania temperatury, dodatki uszlachetniające do benzyny pokryły izolator. Głównie chodzi tu o związki ołowiu. Powstałe szkliwo dopomaga w upływaniu iskry po izolatorze. Świece do wymiany.
11,12-Osady popiołu pochodzącego ze spalonych dodatków zawartych w oleju i paliwie.
13,14-Stopiona elektroda centralna na skutek ciągłego przegrzewania silnika. Powodem przegrzewania może być paliwo o zbyt niskiej liczbie oktanowej lub zbyt wczesny zapłon spowodowany złą regulacją, wypaleniem zaworu wylotowego czy nagarem w komorze spalania.
15-Zespawanie elektrod z przyczyn wymienionych w pkt 13 i 14 przy zwiększonym udziale nagaru.
16,17-Świece zużyte, elektrody wypalone. Świeca nr. 16 pracowała zbyt długo w silniku całkowicie sprawnym, a świeca nr. 17 pracowała w silniku zużytym.
18-Mechaniczne uszkodzenie izolatora podczas montażu lub podczas pracy świecy w cylindrze.
zapożyczone z innego forum ale nadal aktualne
ADAM
- Snake
- Posty: 970
- Rejestracja: 30 sierpnia 2016, 14:15
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Wielkie Dzięki Panowie
Czyli tak porównując zdjęcia to za bardzo nie ma się co przyczepiać. Najbliższe chyba pierwsze. A tak na marginesie jeżeli zbyt uboga mieszanka to co regulacja gaźników się kłania?
Ewentualnie wymienić na nowe, właściwie nic nie szkodzi wymienić, a te wrzucić do kufra.
Czyli tak porównując zdjęcia to za bardzo nie ma się co przyczepiać. Najbliższe chyba pierwsze. A tak na marginesie jeżeli zbyt uboga mieszanka to co regulacja gaźników się kłania?
Ewentualnie wymienić na nowe, właściwie nic nie szkodzi wymienić, a te wrzucić do kufra.
5000 Kilometrów -> 2 Ludzi -> 2 Motocykle -> 1 Cel
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Sprawdzenie gaźników i regulacja w pierwszej kolejności.Snake pisze: to co regulacja gaźników się kłania?
Ewentualnie wymienić na nowe, właściwie nic nie szkodzi wymienić, a te wrzucić do kufra.
Sama świeca może być jeszcze dobra, więc niekoniecznie wyrzucać. Należy jednak mieć na uwadze,że świece nie są wieczne. Onegdaj zalecali wymianę po 15 kkm, teraz jak wiem po kilkudziesięciu kkm. W każdym razie należy je wymieniać zgodnie z zaleceniami. Sam fakt że świeca pali jeszcze o niczym nie świadczy. Zdarza się że wypracowane świece gubią zapłony, a każdy taki "niewypał " to paliwo wyrzucone z wydechem, czyli czysta strata
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
mam takie pytanie. Sprawdziłem ostatnio świece w motorze, obie wydają się być w porządku, ale mimo to mam pytanie. Czy elektroda świecy powinna mieć jednolity kolor? bo na mojej ok. 1/4 elektrody jest biała, a 3/4 szara. Jest to prawidłowe?
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Tak powinna wyglądać prawidłowo świeca !
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
https://zapodaj.net/bb0cd8c2ec811.jpg.html
Tak wygląda moja świeca. Część obudowy elektrody jest biała, jak pisałem.
Tak wygląda moja świeca. Część obudowy elektrody jest biała, jak pisałem.
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Za uboga mieszanka,świeca jest za jasna,prawidłowo powinna mieć kolor kawy z mlekiem,więcej kawy mniej mleka jak na moim zdjęciu(no nie do końca moim)
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Jakby zmieszał wasze kawy Doniu i gpz to by wyszedł ideał
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- Doniu
- Posty: 255
- Rejestracja: 21 lutego 2016, 13:39
- Motocykl: Yamaha xv 1100 virag
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Świetny opis podparty zdjęciami!!!
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark ... talog.html
Kawa dla "BLUNIA"
https://www.youtube.com/watch?v=97wHluV2vnI
http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark ... talog.html
Kawa dla "BLUNIA"
https://www.youtube.com/watch?v=97wHluV2vnI
Ale dane niech mi będzie. Wał kardana mieć w napędzie...
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
może i rzeczywiście trochę za jasna. Ale jakby nie patrzeć zawsze taka była i byłem przekonany że jest w porządku. Bo w sumie jest. Nie jest the best ale jest ok (tak wynika z listy kolorów od donia ).
Nie wszystko musi być idealne. Gaźniki miałem ustawiane zeszłej wiosny..
A co do blunia i kawy:
https://www.youtube.com/watch?v=9WQA7a0X3Pk
Nie wszystko musi być idealne. Gaźniki miałem ustawiane zeszłej wiosny..
A co do blunia i kawy:
https://www.youtube.com/watch?v=9WQA7a0X3Pk
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
A ja jestem ciekawy, po jakim dystansie kolor świec jest "miarodajny"? . Zmieniłem świece 2 dni temu - zrobiłem 50km i wykręciłem je, no i zasadniczo ceramika jasna i elektroda szaro biała - ogólnie jakby było za ubogo, tylko najlepsze jest to, że moto jeździ jak nigdy - przyspiesza i przekracza granice 100 km/h co jak na pojemność 125 cieszy.
Czy pojeździć tak jeszcze przez 100-200 km ? Bo przyznam się szczerze, że podniosłem iglicę i po zrobieniu dziś następnych 30 km kolor świec się nie zmienił nic, a osiągi spadły i nie przekroczyłem 90 km/h
Pozdrawiam serdecznie
P.S.
dołączę foto foto
Czy pojeździć tak jeszcze przez 100-200 km ? Bo przyznam się szczerze, że podniosłem iglicę i po zrobieniu dziś następnych 30 km kolor świec się nie zmienił nic, a osiągi spadły i nie przekroczyłem 90 km/h
Pozdrawiam serdecznie
P.S.
dołączę foto foto
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Kurcze - nie podpowie nikt ?
Mam taką przypadłość, że świece są nówki i ta na pierwszym cylindrze jest taka jak na zdjęciu, natomiast z drugiego cylindra jest idealna kawa z mlekiem.
No i teraz zagadka - tylko jeden gaźnik - czy to wina świecy będzie ?
Pozdrawiam
Mam taką przypadłość, że świece są nówki i ta na pierwszym cylindrze jest taka jak na zdjęciu, natomiast z drugiego cylindra jest idealna kawa z mlekiem.
No i teraz zagadka - tylko jeden gaźnik - czy to wina świecy będzie ?
Pozdrawiam
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Zawsze możesz spróbować zastosować świece o różnej ciepłocie, co swojego czasu było chyba w niektórych modelach 535 stosowane. Cylindry przedni i tylny mają różne warunki pracy więc zasadne może być użycie do tylnego cylindra świecy lepiej odprowadzającej ciepło
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Dziękuję - a czy luz zaworowy może mieć na to wpływ ? Pytam bo ustawiałem go w zimę - silnik nie wydaje żadnych podejrzanych dźwięków, motocykl jeździ sprawnie jak na taką małą pojemność... sam nie wiem czy pojeździć jeszcze i poobserwować kolor świecy, czy profilaktycznie założyć nową i przetestować.
Wrzucam zdjęcia - ze względu na brak doświadczenia bardzo proszę o opinie czy kombinować coś z mieszanką, czy zostawić i jeździć.
Elektroda chyba okej - tylko ten izolator... nie wiem - może faktycznie trzeba poczekać kilkaset km. Moto mało co pracuje na jałowym, żeby nie zaczerniać świec... Pozdrawiam.
Wrzucam zdjęcia - ze względu na brak doświadczenia bardzo proszę o opinie czy kombinować coś z mieszanką, czy zostawić i jeździć.
Elektroda chyba okej - tylko ten izolator... nie wiem - może faktycznie trzeba poczekać kilkaset km. Moto mało co pracuje na jałowym, żeby nie zaczerniać świec... Pozdrawiam.
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Jak najwięcej jeździć, jak najmniej grzebać.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
Jeździć.
Działa - nie dotykać
Działa - nie dotykać
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- mpendzik
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 września 2016, 21:35
- Motocykl: Yamaha Virago 125
- Lokalizacja: Kielce
- Status: Offline
Re: Kolor nagaru na świecach
No to nie zostaje mi nic innego, jak dostosować się do rad ☺. Dzięki i pozdrawiam.