opona przód 535
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
opona przód 535
Witam,
Proszę o poradę i opinię w sprawie opony, czyli jaka różnica i która lepsza:
opony szosowe 3.00 19" (49S) METZELER Perfect ME 11 Front - 411zł
opony szosowe 3.25 19" (54S) TT/TL METZELER Perfect ME 11 Front - 263zł
Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
Proszę o poradę i opinię w sprawie opony, czyli jaka różnica i która lepsza:
opony szosowe 3.00 19" (49S) METZELER Perfect ME 11 Front - 411zł
opony szosowe 3.25 19" (54S) TT/TL METZELER Perfect ME 11 Front - 263zł
Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: opona przód 535
w wieku opony.....ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
- MarinP
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 sierpnia 2010, 12:27
- Motocykl: xv535>>VT600
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: opona przód 535
I lepiej jest założyć rozmiar standardowy dla 535 czyli 3.00 19. Ja miałem założone większe i źle się jeździło. Niewielka różnica a opona inaczej sie układa.
- ogonos
- Posty: 355
- Rejestracja: 28 kwietnia 2011, 12:36
- Motocykl: XV 535 '93
- Lokalizacja: Gołąb k/Puław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Obie w sklepie oponymotocyklowe.eu z 24m-ce gwarancji, czyli obstawiałbym raczej nowe-waldi- pisze:w wieku opony.....ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
-
- Posty: 154
- Rejestracja: 01 października 2010, 15:03
- Motocykl: bmw 1150rt
- Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW
- Wiek: 62
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Witjcie,
ewentualny haczyk może tkwić tylko w tym, że koła z oponą 3,25 nie można zdemontować bez demontazu błotnika - w lutym ceny za opony w wieku do 12 m-cy od daty produkcji były podobne jak pisze Ogonos, zamontowałem 3,25/19 - bo po co przepłacać. Przed wymiana również posiadałem 3,25/19 .Teraz na nówce jeździ kolega Bartekr88
Szerokości życzę.
ewentualny haczyk może tkwić tylko w tym, że koła z oponą 3,25 nie można zdemontować bez demontazu błotnika - w lutym ceny za opony w wieku do 12 m-cy od daty produkcji były podobne jak pisze Ogonos, zamontowałem 3,25/19 - bo po co przepłacać. Przed wymiana również posiadałem 3,25/19 .Teraz na nówce jeździ kolega Bartekr88
Szerokości życzę.
- Wolf_88
- Posty: 827
- Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
- Motocykl: była 535, jest 1100
- Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: opona przód 535
witam,
Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... skapiec.pl
Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... skapiec.pl
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Dużo zależy od warunków przechowywania. I od tego jak dużo jeździsz. Jeżeli zedrzesz gumę w ciągu 3-4 sezonów wiek nie będzie robił różnicy. Jak mało jeździsz to teoretycznie zdejmiesz oponę ze względu na wiek a nie fizyczne zużycie. Trzeba sobie przekalkulowaćWolf_88 pisze:Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- joozek
- Posty: 1924
- Rejestracja: 02 kwietnia 2012, 20:10
- Motocykl: virago xv 750 1993
- Lokalizacja: LUBIN
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: opona przód 535
za takie pieniadze ... brać i nie pytaćWolf_88 pisze:witam,
Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
Józek
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Wolf_88 pisze:
http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... skapiec.pl
zakładając, że życie to dziwka
czy posuwał byś byś dziwkę w starej gumie?
odradzam takie "posunięcie"
bo nie chcesz chyba, przypłacić życiem za zaoszczędzone 300 PLNów?
oszczędny dwa razy traci. nie bądź skąpcem bo zdrowia/życia nie kupisz.
5 lat guma i do kosza. na leżakach przedszkolaki nie opony motocyklowe powinny leżeć
ot i całe moje zdanie o tym.
.Peace
Re: opona przód 535
Witam wszystkich,
Jestem nowym forumowiczem i jest to mój pierwszy post, więc na wstępie chciałbym powitać gorąco Wszystkich.
Podepnę się pod temat, ponieważ w grudniu Mikołaj przyniósł mi pod choinkę upragnioną virażkę .
Teraz na spokojnie przyglądam się maszynie i stwierdziłem, że opona z przodu nadaje się do wymiany.
Moje pytanie jest takie czy można założyć oponę bezdętkową (z dętką). Pytam, ponieważ słyszałem, że takie opony spadają z obręczy virago, a przeglądając internet znalazłem opony dętkowe tylko Aviny, Mitasy (bardzo niska pólka) i Metzelery, które i tak teraz nie są dostępne.
dziękuję za odpowiedź
Jestem nowym forumowiczem i jest to mój pierwszy post, więc na wstępie chciałbym powitać gorąco Wszystkich.
Podepnę się pod temat, ponieważ w grudniu Mikołaj przyniósł mi pod choinkę upragnioną virażkę .
Teraz na spokojnie przyglądam się maszynie i stwierdziłem, że opona z przodu nadaje się do wymiany.
Moje pytanie jest takie czy można założyć oponę bezdętkową (z dętką). Pytam, ponieważ słyszałem, że takie opony spadają z obręczy virago, a przeglądając internet znalazłem opony dętkowe tylko Aviny, Mitasy (bardzo niska pólka) i Metzelery, które i tak teraz nie są dostępne.
dziękuję za odpowiedź
- Wolf_88
- Posty: 827
- Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
- Motocykl: była 535, jest 1100
- Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Witam. Czemu metzelery niedostępne? http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#49101499
Taką mam z przodu w 535.
O bezdętkowych się nie wypowiem bo nie wiem
Taką mam z przodu w 535.
O bezdętkowych się nie wypowiem bo nie wiem
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Co do dętek w oponach bezdętkowych znalazłem kilka informacji, które mogą być przydatne, choć przeglądając to co w sieci można dojść do wniosku, że ile głosów tyle odmiennych opinii. Co wyczytałem w oficjalnych katalogach producentów opon.
- W opony bezdętkowe można pakować dętki oczywiście dobrane rozmiarem
- przy każdej wymianie opony należałoby dętkę wymienić na nową
- opona bezdętkowa z dętką w przypadku złapania gumy będzie zachowywać się jak opona dętkowa - czyli powietrze zejdzie z niej bardziej gwałtownie niż gdyby dętki nie było
-Opona bezdętkowa jest z natury sztywniejsza od dętkowej więc dodatkowe dołożenie dętki jeszcze ją usztywni.
-Oponę taką trudniej będzie wyważyć
Nikogo nie reklamuję, ale w poniższym linku znajdziecie chyba to co najważniejsze:
http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_de ... tkowe.aspx
- W opony bezdętkowe można pakować dętki oczywiście dobrane rozmiarem
- przy każdej wymianie opony należałoby dętkę wymienić na nową
- opona bezdętkowa z dętką w przypadku złapania gumy będzie zachowywać się jak opona dętkowa - czyli powietrze zejdzie z niej bardziej gwałtownie niż gdyby dętki nie było
-Opona bezdętkowa jest z natury sztywniejsza od dętkowej więc dodatkowe dołożenie dętki jeszcze ją usztywni.
-Oponę taką trudniej będzie wyważyć
Nikogo nie reklamuję, ale w poniższym linku znajdziecie chyba to co najważniejsze:
http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_de ... tkowe.aspx
Tomek
Re: opona przód 535
Dzięki za info. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał kiedyś do czynienia z oponą Dunlop D404?
Człowiek, u którego chcę zamówić oponkę bardzo ją zachwalał, że jest na pewno bardziej miękka niż Metzeler przez co niby lepiej trzyma( kosztem żywotności niestety).
Człowiek, u którego chcę zamówić oponkę bardzo ją zachwalał, że jest na pewno bardziej miękka niż Metzeler przez co niby lepiej trzyma( kosztem żywotności niestety).
- CARO
- Posty: 570
- Rejestracja: 28 maja 2009, 11:10
- Motocykl: Shadow 750
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: opona przód 535
mozna spokojnie założyć bezdetkowa + detka , nic nie spadnie,
a dunlop może być , nie jest zła, chociaż wole pirelli mt route, jest mieksza i lepiej trzyma.
a dunlop może być , nie jest zła, chociaż wole pirelli mt route, jest mieksza i lepiej trzyma.
Honda Shadow 750 Spirit.
- Digidy1
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
- Motocykl: XV 535 94r.
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: opona przód 535
No można można, a ka sobie roboty dowaliłem bo muszę jakoś poszerzyć blotnik, kupiłem 100/90
Tomek
Born To Be Wild
Born To Be Wild
- Digidy1
- Posty: 252
- Rejestracja: 11 października 2013, 22:16
- Motocykl: XV 535 94r.
- Lokalizacja: Sucha Beskidzka
- Wiek: 31
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: opona przód 535
A jednak się mieści, założyłem 100/90-19 po bokach jakiś nie cały centrymetr wolnej przestrzeni
Tomek
Born To Be Wild
Born To Be Wild
- VENOM
- Posty: 709
- Rejestracja: 12 czerwca 2013, 22:46
- Motocykl: XV535->Kawa VN900
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Ja też tak zrobiłem. Kupiłem (przez niedopatrzenie) 100/90-19 i założyłem. Jest niby OK ale... przy prędkości powyżej 110 km/h błotnik zaczyna "brzęczeć". Nie wiem czy aby opona nie zaczyna dotykać delikatnie do błotnika z tyłu na samym dole albo te gumowe cycki go łachoczą. Przy prędkości 110 km/h nie mam śmiałości żeby się za bardzo gibać dokładnie oglądając. Jak motocykl stoi opona o nic nie obciera. Na podnośniku też sprawdzaliśmy i było dobrze.
Artur
- tylust
- Posty: 2698
- Rejestracja: 13 stycznia 2014, 09:26
- Motocykl: XV 750 1982r.
- Lokalizacja: Kalisz - Wlkp.
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Na logikę i zgodnie z prawami fizyki na oponę przy wzrastającej prędkości obrotowej koła działa siła odśrodkowa i opona podnosi się częścią czołową do góry. Czyli jeśli ociera to właśnie grzbietem. Ładnie to widać przy dragsterach jak grzeją opony przed startrem i te opony znacznie zwiększają wówczas średnicę. Oczywiście przy moto są to odchylenia minimalne, ale zasada ta sama.
Tomek
-
- Posty: 142
- Rejestracja: 29 listopada 2013, 05:31
- Motocykl: Virago 535
- Lokalizacja: Wrocław
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Opona oponie nierówna, zależy jaki producent. Różnią się wymiarami pomimo tych samych oznaczeń...
Ja niedawno zmieniałem przednią ale założyłem Dunlop D 401 90/90-19 i jest sporo miejsca do błotnika. Setka też pewnie wejdzie, zależy jaki konkretnie model.
To samo jest z oponami na tył - jedna szersza wejdzie a innego producenta w tym samym rozmiarze obciera o wahacz...
Ja niedawno zmieniałem przednią ale założyłem Dunlop D 401 90/90-19 i jest sporo miejsca do błotnika. Setka też pewnie wejdzie, zależy jaki konkretnie model.
To samo jest z oponami na tył - jedna szersza wejdzie a innego producenta w tym samym rozmiarze obciera o wahacz...
- Andrzej S
- Posty: 5547
- Rejestracja: 30 września 2010, 21:43
- Motocykl: GSF650S 2007r
- Lokalizacja: Przyszowice
- Wiek: 53
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Sprawdziłem na swojej byłej 535. Przy większych prędkościach opona ocierała o końcówki śrubek mocujących kuraka (orła) do błotnika i z czasem na środku bieżnika powstał mały rowek. Wszyscy co mieli te same opony się dziwili na jego widok. Powiem tylko że na postoju był co najmniej 1 cm luzu.
Więc chodź pomaluj mi świat na żółto i na niebiesko...
- madmadi
- Posty: 72
- Rejestracja: 22 kwietnia 2013, 17:50
- Motocykl: XV 535 DX
- Lokalizacja: Edynburg
- Wiek: 41
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Bry,
Czeka mnie wymiana przedniej opony. Pierwszy raz bede w virazce wymienial, wiec pytanie zanim zamowie.
Bedzie taka dobra?:
http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-tyr ... 2330baa1e2
Jako, ze niewielka roznica w cenie, czy ktoras z tych bylaby lepsza od Bridgestone?
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... &_udhi=100
Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Szerokosci,
Marcin
Czeka mnie wymiana przedniej opony. Pierwszy raz bede w virazce wymienial, wiec pytanie zanim zamowie.
Bedzie taka dobra?:
http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-tyr ... 2330baa1e2
Jako, ze niewielka roznica w cenie, czy ktoras z tych bylaby lepsza od Bridgestone?
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... &_udhi=100
Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Szerokosci,
Marcin
Blog o mojej wyprawie na bezludna wyspe na Filipinach:
www.searchingparadise.blogspot.com
www.searchingparadise.blogspot.com
Re: opona przód 535
Hej,
pozwolicie, że podepnę się pod temat.
W mojej bobovirago poprzedni właściciel wstawił 17" przednie koło, bo coś tam.. Żonę miał małą czy jak..
Tak czy siak pirelli MT75 100/80/17 dożyło już swoich dni i trzeba było coś nowego.
Kupiłem takie cudo:
http://www.topgumy.pl/product-pol-74-Co ... Przod.html
Okazało się, że to guma o ciut sportowym profilu, czyli jest bardziej stożkowa niż normalne opony. Początkowo miałem wątpliwości jak to będzie trzymać, bo na prosto mniejsza powierzchnia itd..
Po kilkudziesięciu km delikatnej jazdy, głównie 3km/h i kilku ostrych hamowaniach na piasku postawiłem moto na centralnej nodze i potraktowałem oponę papierem ściernym 120 na wiertarce trzymając ciut pod kątem, aby się pościerało to silikonowe dziadostwo.
Dzisiaj były testy na Słonnym (dużo zakrętów pod górę między Sanokiem, a Przemyślem) no i muszę przyznać, że całkiem fajnie się to zachowuje. Oczywiście nie doszedłem do końca rantu, bo podwozie nie pozwala, ale trzyma się to całkiem całkiem. Dodatkowo - i to chyba najważniejsze- motocykl dużo łatwiej wchodzi w pochył, jak to określiła małżonka po kilku przejażdżkach - sam się kładzie w zakręt. Być może spowodowane jest to profilem poprzedniej opony 100/80, a w sumie oryginał do 535 to 3", więc teraz mam profil zbliżony do ustawień fabrycznych.
Najlepiej zachowuje się przy 2 barach, początkowo było 2,5 ale było za sztywno.
Wiem, jest jeszcze jedna opcja: nowa, miękka opona, a nie stara twarda - pirelli miała 6 lat i 0,3mm bieżnika środkiem.. Ale to moja pierwsza nowa guma w motocyklu, więc ie wiem.
Jutro, jak nie będzie lało, znów na Słonne ze trzy razy.
Wygląda to tak:
https://www.google.pl/maps/@49.5557969,22.3243289,14z
Pozdrawiam.
pozwolicie, że podepnę się pod temat.
W mojej bobovirago poprzedni właściciel wstawił 17" przednie koło, bo coś tam.. Żonę miał małą czy jak..
Tak czy siak pirelli MT75 100/80/17 dożyło już swoich dni i trzeba było coś nowego.
Kupiłem takie cudo:
http://www.topgumy.pl/product-pol-74-Co ... Przod.html
Okazało się, że to guma o ciut sportowym profilu, czyli jest bardziej stożkowa niż normalne opony. Początkowo miałem wątpliwości jak to będzie trzymać, bo na prosto mniejsza powierzchnia itd..
Po kilkudziesięciu km delikatnej jazdy, głównie 3km/h i kilku ostrych hamowaniach na piasku postawiłem moto na centralnej nodze i potraktowałem oponę papierem ściernym 120 na wiertarce trzymając ciut pod kątem, aby się pościerało to silikonowe dziadostwo.
Dzisiaj były testy na Słonnym (dużo zakrętów pod górę między Sanokiem, a Przemyślem) no i muszę przyznać, że całkiem fajnie się to zachowuje. Oczywiście nie doszedłem do końca rantu, bo podwozie nie pozwala, ale trzyma się to całkiem całkiem. Dodatkowo - i to chyba najważniejsze- motocykl dużo łatwiej wchodzi w pochył, jak to określiła małżonka po kilku przejażdżkach - sam się kładzie w zakręt. Być może spowodowane jest to profilem poprzedniej opony 100/80, a w sumie oryginał do 535 to 3", więc teraz mam profil zbliżony do ustawień fabrycznych.
Najlepiej zachowuje się przy 2 barach, początkowo było 2,5 ale było za sztywno.
Wiem, jest jeszcze jedna opcja: nowa, miękka opona, a nie stara twarda - pirelli miała 6 lat i 0,3mm bieżnika środkiem.. Ale to moja pierwsza nowa guma w motocyklu, więc ie wiem.
Jutro, jak nie będzie lało, znów na Słonne ze trzy razy.
Wygląda to tak:
https://www.google.pl/maps/@49.5557969,22.3243289,14z
Pozdrawiam.
- Wolf_88
- Posty: 827
- Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 17:51
- Motocykl: była 535, jest 1100
- Lokalizacja: Oleśniki - powiat Świdnik
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Zobacz na oponie jest napisane "Tubetype" lub "Tubeless". Ja mam dętkową Metzeler Perfect Me11. Przy wymianie opony, dętkę zostawiłem starą. Nie narzekam na tą oponę.madmadi pisze: Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
"It's Not a Motorcycle Baby, It's a Chopper"
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
Przemek
https://www.facebook.com/profile.php?id=100003581985894
https://www.facebook.com/budynki.z.konopi Polecam polubienie strony
- mytek1
- Posty: 1107
- Rejestracja: 21 września 2009, 18:10
- Motocykl: xv535,vt1100,vs1400
- Lokalizacja: okolice Rzeszowa
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: opona przód 535
Tubeless to bezdętkowa, a radial to dętkowa. Do 535 musisz dętke zakładać no chyba, że masz nieoryginalne koło. Znajdź opone w odpowiednim rozmiarze i o odpowiednim bierzniki, a tym czy dętkowa czy bez nie zawracaj sobie głowy.
Czasem wydawać się może, że życie nie ma sensu, kiedy nic nie ma dla ciebie znaczenia, nudzisz się... Wtedy wsiądź na motocykl i jedź... tylko ty, maszyna, droga i szeroki horyzont...
Re: opona przód 535
Mytek.. radial to nie diagonal, a tubeless to tubeless.. jedno jest o budowie osnowy a drugie o szczelności