Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Ja się już pogubiłem. Do tej pory lałem do swojej virci olej Motul 5000 10w40 i silnik chodzi głośno troszkę Żeby temu zapobiec mogę wlać motul 5100 15w50 ?
Sajmon
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Lej co chcesz, byleby smarowało.
Sprzedałem XV 1100 1989r.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A jeszcze dorzucę, że motul w wirce powodował jazdę jak na skrzynce z narzędziami cały czas coś dzwoniło po wlaniu amerykańskiego V-twina silnik się uspokoił przestał dzwonić i przestał się pocić. Spece na warsztacie mówili że motul jest olejem rzadkim wiec lepiej wszędzie dociera ale pompa w moto jest do gestego oleju i nie poda odpowiedniego ciśnienia. W związku z powyższym najlepsze oleje do V-ek to specjalnie do nich przeznaczone polecam V-twin.
http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 72288.html
http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 74276.html
http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 72288.html
http://allegro.pl/olej-bel-ray-v-twin-2 ... 74276.html
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
-
- Posty: 896
- Rejestracja: 12 grudnia 2012, 15:33
- Motocykl: 535 I DS 650
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 25
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?
Sajmon
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Może być stosowany również bardziej gęsty Motul 5100 15W50.
Jest prawie nieźle.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Stanie się powinien się wyciszyć uspokoić i lepiej chodzić. Te motule są lane również do ścigaczy a to trochę inaczej działające silniki tam olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.bobbers pisze:A nic się nie będzie działo jak z motula 5000 zaleje tego BEl-RAY'a półsyntetyk ?
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Od kiedy V-ka w Virago to niskoobrotowy silnik?olej przy 12-14 tyś obrotów musi być rzadki aby dał radę przy takich obrotach dać radę smarować panewki ale nie potrzebne w wolno obrotówkach V-kach.
tym bardziej 125'ka - nie wkręcisz na obroty nie pojedziesz
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki. A motorower to dopiero Twoim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał ? Otórz jedno z drógim nie ma nic wspólnego kolego
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Dokładnie ale zachowując specyfikację przewidzianą przez producenta do danej maszynBurbon pisze:Czyli ten Bel Ray idealny by był do 125tki?
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał.
*przyp. autora
czemu mam wrażenie, że próbujesz wcisnąć koledze konkretny produkt?
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
No właśnie nie wiem, bo w ostatniej chwili anulowałem zamówienie Motula 3000, który wydaje się sensowny. Kolega Pandik na takim jeździ i nic nie jest jego maszynie.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- Burbon
- Posty: 62
- Rejestracja: 07 sierpnia 2013, 10:12
- Motocykl: WSK, Virago 125
- Lokalizacja: Krasnystaw
- Wiek: 26
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Krótka piłka, Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika. Z tego wszystkiego nadal nic nie wiem.
- Cpt. Nemo
- Posty: 1560
- Rejestracja: 22 kwietnia 2011, 13:11
- Motocykl: Yamaha Virago 535
- Lokalizacja: Warszawa Wawrzyszew
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Tani JMC z Larssona wystarczy
Wprawdzie Konstytucja gwarantuje wolność wypowiedzi, ale nie gwarantuje wolności po wypowiedzi...
Pozdrawiam, cpt. Nemo
Pozdrawiam, cpt. Nemo
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Specyfikacja, jaka została podana w instrukcji obsługi motocykla jest w obydwu przypadkach spełniona z dużym zapasem. Więc jeśli nie zamierzasz motocykla traktować w sposób ekstremalny, wybierz ten, który jest bardziej przyjazny dla Twojej kieszeni - motocykl się nie pozna.Burbon pisze: Bel Ray v twin czy Motul 3000? Proszę, napiszcie konkretnie, no chyba że nie będzie to różnica dla silnika.
Z drugiej strony mówią - w przypadku każdego silnika: stosuj najlepszy olej na jaki Cię stać.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
100% się zgadzam chodzi tylko o te dodatkowe wydumki które sa w olejach specjalnie przeznaczonych do V-ek a czy to będzie Motul czy Belray czy coś innego to wszystko jedno. Nie wciskam nikomu żadnej konkretnej firmy piszę o swojej praktyce z Virago. Swoją maszynę (juz niestety nie Virago) zalewam amsoilem i testy mówią same za siebie nie muszę go reklamować.Cpt. Nemo pisze:Nazwa firmy w doborze oleju nie gra jakiejs kluczowej roli
To tylko marketing.
Olej ma spelniac wymagania producenta i tyle.
Oczywiscie moze tez zawierac jakies wydumki, lecz tak naprawde najlepiej i najciszej bedzie Virazka chodzila na zwyklym mineralnym, ja wylacznie dla wlasnej wygody leje polsyntetyk.
Pozdro
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
1986XV1000 pisze:Możesz proszę sprecyzować zakres niskich obrotów odnosząc się bezpośrednio do konstrukcji silnika naszych motocykli?poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki.
A motorower(czyt. 125'ka)* to dopiero moim zdaniem wysoko obrotowy silnik bo trzeba gaz do dechy aby jechał.
*przyp. autora
Sorry kolego jest taki Pan Google poczytaj trochę o silnikach bo to nie jest ten temat.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Mam ten sam, półsyntetyczny i jestem zadowolony.Cpt. Nemo pisze:Tani JMC z Larssona wystarczy
Z technicznego punktu widzenia, to w każdym pojeździe poruszającym się po drogach mamy silniki średnio i wysokoobrotowe. Virago, jak i inne choppery/cruisery ze stajni Yamahy, to zasadniczo silniki wysokoobrotowe. Możemy dywagować, czy V-ka z takiego Intrudera to silnik średnio czy wysokoobrotowy, ale na bank nie wolnoobrotowy/niskoobrotowy.poolski pisze:V-ki to z zasady nisko obrotowe silniki
Napisz mi jeszcze, że Twoja Magna ma silnik niskoobrotowy . Przednio
Robiąc z silnika wysokoobrotowego, niskoobrotowy, prosisz się o jego remont.
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat . Załóż post to podyskutujemy
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -
- Flower
- Posty: 1401
- Rejestracja: 09 marca 2009, 21:59
- Motocykl: Jędza - XV535 (2YL)
- Lokalizacja: Krosno Odrzańskie
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Sam jesteś "SPEC". Dodałem przy okazji, pierwsza część była na temat.poolski pisze:Następny spec co nie umie czytać i wali nie na temat . Załóż post to podyskutujemy
Koniec off-topu
"Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich."
Thomas Jefferson
Blunio pisze: wypada świat widzieć takim jaki jest, a nie taki jakby niektórzy chceli żebyś go widział.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Dla niezdecydowanych -
Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej jedynie z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 ? pierwsza cyfra opisuje ?płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.
A tu tabela lepkości w różnych temperaturach otoczenia
http://scr.hu/0mht/bx7vn
Każdy olej czy to mineralny, półsyntetyczny czy syntetyczny możemy rozróżnić za pomocą różnych oznaczeń na opakowaniu. Jak podstawowe oznaczenie stosuje się klasę lepkości oleju według SAE. Na każdej butelce z olejem możemy zobaczyć oznaczenia tj. 5W-30, 10W-40 czy 15W-40. Jednak jakość oleju określają nam inne oznaczenia, zawsze umieszczone na opakowaniu lecz nie zawsze zrozumiałe przez kupującego.
SAE (Society of Automotive Engineers = Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych) Instytucja odpowiedzialna za normy przemysłu samochodowego USA (paliwa, oleje, parametry świateł, standaryzacja elementów), zwykle odmienne od przyjętych w Europie niemieckich norm DIN. W przemyśle olejowym SAE określa stopnie lepkości w warunkach wysokich oraz niskich temperatur. Przeważnie na opakowaniu oleju widzimy duże oznaczenie, np. 15W-40. Jest to oznaczenie instytutu SAE które informuje nas między innymi o tym, że olej jest wielosezonowy. Jeżeli spotkamy olej jedynie z oznaczeniem, np. 15W lub 40 to oznacza, że olej jest jednosezonowy (zimowy lub letni).
I tak olej silnikowy SAE 5W-30 ? pierwsza cyfra opisuje ?płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.
A tu tabela lepkości w różnych temperaturach otoczenia
http://scr.hu/0mht/bx7vn
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 września 2013, 13:43
- Motocykl: Yamaha Virago XV 250
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Przegoń pare kilometrow moto spuść oliwę, wymień filtr oliwy i zalej nowy nowy olej 10W40, 15W50, ja zalałem ostatnio 15W50cichy85 pisze:Panowie a jaki olej mam wlać do mojej 250tki. Rok 1995, przebieg 19 tys. Poprzedni właściciel nie wie jaki olej był lany. Proszę o podpowiedz.
Ostatnio zmieniony 10 września 2013, 20:09 przez grzegorzbr2, łącznie zmieniany 2 razy.
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Zależy od zasobności Twojego portfela, rocznych przebiegów, stylu jazdy, przeznaczenia motocykla (polatać dwa sezony i kupić większy?).
Wystarczający: mineralny 20W40
Sensowny: mineralny lub półsyntetyczny 20W50
Zalecany: półsyntetyczny 15W50
Do eksploatacji zimowej można rozważyć zamiast 20Wxx czy 15Wxx, olej 10Wxx (xx - to, co wybrałeś ze względu na przewidywane warunki eksploatacji w lecie: 40 - spokojna jazda w naszych warunkach klimatycznych, 50 - ostrzejsza jazda w mieście lub długie trasy nad morze śródziemne, 60 - Afryka, wyścigi).
Jeśli maszyna ma być eksploatowana naprawdę ekstremalnie - zalej olej syntetyczny dobrej firmy o najwyższych dostępnych parametrach wg. API
Wystarczający: mineralny 20W40
Sensowny: mineralny lub półsyntetyczny 20W50
Zalecany: półsyntetyczny 15W50
Do eksploatacji zimowej można rozważyć zamiast 20Wxx czy 15Wxx, olej 10Wxx (xx - to, co wybrałeś ze względu na przewidywane warunki eksploatacji w lecie: 40 - spokojna jazda w naszych warunkach klimatycznych, 50 - ostrzejsza jazda w mieście lub długie trasy nad morze śródziemne, 60 - Afryka, wyścigi).
Jeśli maszyna ma być eksploatowana naprawdę ekstremalnie - zalej olej syntetyczny dobrej firmy o najwyższych dostępnych parametrach wg. API
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.