xv750 przebudowa motocykla
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
do tylnego koła dospawane zostały ranty od koła 17'' i obspawane do okoła.
Cały czas myślę jak by ładnie połączyć wahacz z rama, myślę, że zrobię jakąś dokręcaną do ramy konstrukcję z rurek.
Cały czas myślę jak by ładnie połączyć wahacz z rama, myślę, że zrobię jakąś dokręcaną do ramy konstrukcję z rurek.
Re: xv750 przebudowa motocykla
fajnie to wygląda. Taki laczek. Wyważałes już koło?
Jeśli wszystko bedzie działać w moim wynalazku to możliwe bardzo, że zrobię mocowanie od nowa. Z profili kwadratowych.
Powodzenia w modzeniu i chwal się na bieżąco!
Pozdro.
Jeśli wszystko bedzie działać w moim wynalazku to możliwe bardzo, że zrobię mocowanie od nowa. Z profili kwadratowych.
Powodzenia w modzeniu i chwal się na bieżąco!
Pozdro.
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
nic jeszcze nie ważyłem, narazie kolejny etap budowy czyli łączenie wahacza do ramy, trochę dzisiaj porozbierałem i znowu do tokarza muszę pędzić ażeby składać dalej.
- ALBINERO
- Posty: 1091
- Rejestracja: 21 marca 2011, 19:55
- Motocykl: Yamaha Virago XV1000
- Lokalizacja: Wrocław/UK
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Jestem pod wrażeniem jakich konstruktorów tutaj mamy . Gratuluje pomysłów i życzę szybkiego ukończenia projektu.
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
sorki, że tak cicho ale praca, praca, praca, mało czasu. Niedługo coś wrzucę, pozdro.
Re: xv750 przebudowa motocykla
czekamy na uaktualnienia!
ps. na jednym ze zdjęć widać, że pląta Ci się drugi zbiornik paliwa.. nie chcesz się go pozbyć?
mój jest w kiepskim stanie:(.. i najlepiej byłoby go wymienić na inny ..
ps. na jednym ze zdjęć widać, że pląta Ci się drugi zbiornik paliwa.. nie chcesz się go pozbyć?
mój jest w kiepskim stanie:(.. i najlepiej byłoby go wymienić na inny ..
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
ten drugi zbiornik jest grubo szpachlowany (spore wgnioty), dlatego kupilem inny (ale jest szczelny)
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Witam po krótkiej przerwie, w końcu udało mi się trochę pogrzebać. Podłączyłem już tylne zawieszenie do ramy. Coraz bliżej do
Poniżej kilka fotek po zabiegu, just take a look.
Poniżej kilka fotek po zabiegu, just take a look.
-
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Zaiste jeśli o wygląd połączenia owego wahacza z ramą pełen podziwu jestem ino zastanawia mnie grubość samych materiałów użytych doń. Nie za cienkie to to...?? chudo mi to trochę wygląda, ale wzrok mój już nieco sfatygowany i zaprawdę powiadam wam mylić się mogę.
Re: xv750 przebudowa motocykla
noo i coś się dzieje ! fajnie!
Ja myślę, że grubośc jest ok. Chyba grubiej niż w oryginale i tak. Tradycyjny wahacz nie potrzebuje aż takiej masywnej i sztywnej konstrukcji co np mój mono. Ja swoje też kombinowałem w taki spośb żeby w oprosty sposób moznba było ząłożyć oryginalny wahacz i koło w komplecie z małą ramą.
Fajnie będzie! Opona na tyle masyyyw!
przybyło Ci na rozstaiw osi jak sądzę. Mnie jakieś 3cm na plus, a u Ciebe więcej chyba? mierzyłeś?
ciekawi mnie w jaki sposób ustawiłes wszystko w lini prostej do spawania.
Jak z wałkiem? wieloklin pasuje czy bedziesz modził ?
jaki plan na siedzenie? w którą strone idziesz!?
Zdradź trochę szczegółów man!
Ja myślę, że grubośc jest ok. Chyba grubiej niż w oryginale i tak. Tradycyjny wahacz nie potrzebuje aż takiej masywnej i sztywnej konstrukcji co np mój mono. Ja swoje też kombinowałem w taki spośb żeby w oprosty sposób moznba było ząłożyć oryginalny wahacz i koło w komplecie z małą ramą.
Fajnie będzie! Opona na tyle masyyyw!
przybyło Ci na rozstaiw osi jak sądzę. Mnie jakieś 3cm na plus, a u Ciebe więcej chyba? mierzyłeś?
ciekawi mnie w jaki sposób ustawiłes wszystko w lini prostej do spawania.
Jak z wałkiem? wieloklin pasuje czy bedziesz modził ?
jaki plan na siedzenie? w którą strone idziesz!?
Zdradź trochę szczegółów man!
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Grubość użytego materiału to 6mm także dość grubo myślę, jeżeli spawy nie puszczą to powinno być ok.
Rozstaw osi nie da sie ukryć zwiększył się sporo, nie mierzyłem ale to widać na oko. Zamontowałem amortyzator od gsxr 1000 i jak siadam na ramie to ugina się bardzo bardzo mało a bałem się, że przy takim wysunięci tylnego koła będzie potrzebny mocniejszy amortyzator. Tak więc po starym amortyzatorze została piękna dziura, do której można powtykać wszystkie przekaźniki i resztę przewodów.
Samo spasowanie nie było aż takie trudne najpierw zrobiłem konstrukcję, dzięki której podłączyłem się pod oryginalne mocowanie wahacza tak więc koło automatycznie ustawiło mi się osi xy tak jak powinno, jedynie trochę mierzenia było jeżeli chodzi o ustawienie w jednej lini z przednim kołem ale też bez większych problemów. Bałem się tego etapu budowy kiedy do niego przystępowałem ale po wszystkim wydaje się że to prosta robota.
No i następny etap to przeniesienie napędu, pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to kupić krzyżak włożyć go na wałek i połączyć z krzyżakiem wychodzącym z silnika poprzez wieloklin. No i pośrodku gdzieś nabić to w łożysko mocowane do ramy. Być może macie jakieś pomysły, jak coś to piszcie, wrzucajcie foty.
Dalsze plany to będzie:
- kierownica clip on
- zbiornik podniesiony, zwiększona pojemność w wolnym miejscu, wskaźnik poziomu paliwa ala spyra
- siedzenie własnej roboty idące wzdłuż dolnej lini zbiornika paliwa
- układ wydechowy
- akumulator gdzieś trzeba wrzucić, regulator i parę innych pierdół
Rozstaw osi nie da sie ukryć zwiększył się sporo, nie mierzyłem ale to widać na oko. Zamontowałem amortyzator od gsxr 1000 i jak siadam na ramie to ugina się bardzo bardzo mało a bałem się, że przy takim wysunięci tylnego koła będzie potrzebny mocniejszy amortyzator. Tak więc po starym amortyzatorze została piękna dziura, do której można powtykać wszystkie przekaźniki i resztę przewodów.
Samo spasowanie nie było aż takie trudne najpierw zrobiłem konstrukcję, dzięki której podłączyłem się pod oryginalne mocowanie wahacza tak więc koło automatycznie ustawiło mi się osi xy tak jak powinno, jedynie trochę mierzenia było jeżeli chodzi o ustawienie w jednej lini z przednim kołem ale też bez większych problemów. Bałem się tego etapu budowy kiedy do niego przystępowałem ale po wszystkim wydaje się że to prosta robota.
No i następny etap to przeniesienie napędu, pierwsza rzecz jaka mi przychodzi do głowy to kupić krzyżak włożyć go na wałek i połączyć z krzyżakiem wychodzącym z silnika poprzez wieloklin. No i pośrodku gdzieś nabić to w łożysko mocowane do ramy. Być może macie jakieś pomysły, jak coś to piszcie, wrzucajcie foty.
Dalsze plany to będzie:
- kierownica clip on
- zbiornik podniesiony, zwiększona pojemność w wolnym miejscu, wskaźnik poziomu paliwa ala spyra
- siedzenie własnej roboty idące wzdłuż dolnej lini zbiornika paliwa
- układ wydechowy
- akumulator gdzieś trzeba wrzucić, regulator i parę innych pierdół
Ostatnio zmieniony 11 kwietnia 2013, 18:05 przez moto_marti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Miszczu
- Posty: 1813
- Rejestracja: 01 stycznia 2009, 21:02
- Motocykl: xv 1000 custom
- Lokalizacja: Kielce- okolice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Ja pierdziu coś mi przypomina ten projekt Tyle, że tu nie mono wahacz I pare drobiazgów jeszcze...
Ludzie jeżdżą jak wariaci, gnają na złamanie karku... czasem naprawdę ciężko ich wyprzedzić!!!!
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Żebyś nie mówił, że plagiat to podnóżki z przodu będą
Re: xv750 przebudowa motocykla
GGGrubaśnie wygląda na takich balonach !!
spasowałeś już wałek? Kiedy jazdy próbne
spasowałeś już wałek? Kiedy jazdy próbne
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Wciąż czekam na ten krzyżak, były problemy logistyczne jak się okazało ale już podobno jedzie do mnie. W między czasie podnóżki zrobiłem i siedzenie robię właśnie ale nie jestem przekonany do tego chyba za długie, jeszcze pokombinuje. Chociaż jak przyjdzie gąbka i skóra to będzie akurat.
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
A połączenie wałków będzie na dwóch krzyżakach ?Połączonych na skrócony wałek?
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
w zasadzie to..... tak. Nic innego do głowy mi nie przychodzi.
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Cześć wszystkim,
trochę dłubnąłem ostatnio przy moim xv750 82 rocznik. Główna zmiana dotyczyyyyyy ...... zmiany w kierunku niskiej pozycji czterech liter czyli sami zobaczcie, wydaje mi się, że tak jest lepiej. Zrobiłem w międzyczasie wydech, który też mi się BARDZO podoba, dołączyłem już błotnik i..... wciąż nie mam przeniesienia napędu . Ale powinienem w tym tygodniu złożyć napęd, oby się udało bo mam ochotę wskoczyć na motor i polatać (za niedługo mam nadzieję).
trochę dłubnąłem ostatnio przy moim xv750 82 rocznik. Główna zmiana dotyczyyyyyy ...... zmiany w kierunku niskiej pozycji czterech liter czyli sami zobaczcie, wydaje mi się, że tak jest lepiej. Zrobiłem w międzyczasie wydech, który też mi się BARDZO podoba, dołączyłem już błotnik i..... wciąż nie mam przeniesienia napędu . Ale powinienem w tym tygodniu złożyć napęd, oby się udało bo mam ochotę wskoczyć na motor i polatać (za niedługo mam nadzieję).
Re: xv750 przebudowa motocykla
nooo, fajnie się prezentuje! Kominy kul! Sam na początku myślałem o takim rozwiązaniu .
Błotnik sam robiłeś czy od czegoś podpasowałeś?
Też myślę, że z niższym siedzeniem lepiej wygląda...
na kiedy planujesz wyjazd na gotowo?
Błotnik sam robiłeś czy od czegoś podpasowałeś?
Też myślę, że z niższym siedzeniem lepiej wygląda...
na kiedy planujesz wyjazd na gotowo?
-
- Posty: 411
- Rejestracja: 06 stycznia 2011, 20:57
- Motocykl: 700 1985 serce 1,1o
- Lokalizacja: Meszna/Irlandia
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
A błotnik tylny nie za krótki?? Będzie ci chlapać po 4 literach!! można by go o parę centymetrów przedłużyć. A siedzenie rzeczywiście wygląda spoko.
- gregm
- Posty: 204
- Rejestracja: 07 września 2012, 17:05
- Motocykl: wszystkie bordo
- Lokalizacja: Whitestok
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Ale wydech zrobiłeś jebitny, Wyliczałeś jakoś długości i średnicę tych rurek?
Jak chcesz połączyć kardana z silnikiem?
Jak chcesz połączyć kardana z silnikiem?
- moto_marti
- Posty: 81
- Rejestracja: 10 maja 2012, 07:08
- Motocykl: xv750 '82
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: xv750 przebudowa motocykla
Od początku przebudowy tego motocykla kierowałem się w myśl zasady ma być ładnie a nie komfortowo, dlatego też staram się tak dobierać/dopasowywać elementy żeby ze sobą grały, tak więc taki błotnik dobrałem wedle mojej koncepcji i deszcz mam w dupie (lub na jak będzie mokro ). Błotnik zamówiłem od gościa, który się ogłasza na allegro, opisałem mu przez tel co chce i zrobił mi. Jeżeli chodzi o wydech to akurat tanio mnie wyniósł (na razie), wziąłem kilka rur i kolan po cinquecento od tłumikaża zza garażu i pokleiłem. Docinałem po kawałku rury zaczynając od cylindrów i tak do końca wydechu. Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu pomaluję, a u Ciebie Spyra jak postępy?
W końcu odebrałem wielowypust do połączenia przegubów, jutro odbieram pierścień do zamocowania łożyska podtrzymującego tą konstrukcję
a tutaj wyłącznik zapłonu i starter
mały licznik z wbudowanymi kontrolkami
lampa
W końcu odebrałem wielowypust do połączenia przegubów, jutro odbieram pierścień do zamocowania łożyska podtrzymującego tą konstrukcję
a tutaj wyłącznik zapłonu i starter
mały licznik z wbudowanymi kontrolkami
lampa
Ostatnio zmieniony 26 maja 2013, 19:35 przez moto_marti, łącznie zmieniany 1 raz.