No to zupełnie nie kumam tej ceny którą podałeś. Takie regulatorki (często różniące się tylko obudową i wyprowadzeniami) siedzą w wielu modelach różnych sprzętów i kosztują tyle, że można ze sobą w sakwie zapasową sztukę wozić. Mały przykład: link.Mani pisze:...rozbebeszyłem oryginalny regulator, żeby odzyskać z niego radiator, i w środku znajdowały się 3 diody i 1 tranzystor...Tylko że w Shadow jest trochę inny alternator niż w Virago...
Regulator napięcia - dym
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
No też nie ogarniam ceny oryginału. Mój regulator ( czy raczej wujka ) jest bardziej zaawansowany, nie wiem czy potrzebnie ale tak wyszło. Rozbebeszyłem oryginał jak już zaczęliśmy go robić Koszt wszystkiego wyszedł jakieś ~ 50zł.
Jest jeszcze jedna opcja: ten który rozbebeszałem wcale nie był oryginałem tylko jakimś chinolem wstawionym np. po spaleniu oryginału. Ale nawet jeśli to nie sądzę żeby oryginał bardzo się różnił.
Jest jeszcze jedna opcja: ten który rozbebeszałem wcale nie był oryginałem tylko jakimś chinolem wstawionym np. po spaleniu oryginału. Ale nawet jeśli to nie sądzę żeby oryginał bardzo się różnił.
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
- pasekes
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:15
- Motocykl: yamaha virago 535
- Lokalizacja: Nidzica War-Maz
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
A wiecie co tak sie zastanawiam czy może przyczyna spalenia tego mojego regulatora jest wadliwy alternator jeszcze go nie mierzyłem ale co o tym myślicie? Czy to też może być przyczyną spalenia się regulatora?
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Wydaje mi się, że niekoniecznie wadliwy alternator musi być przyczyną awarii regulatora.
Ja wymieniłem regler, alternator ładuje dobrze i wszystko jest OK
Ja wymieniłem regler, alternator ładuje dobrze i wszystko jest OK
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
przy zwarciu do masy uzwojenia, może być przyczyną spalenia....
- pasekes
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:15
- Motocykl: yamaha virago 535
- Lokalizacja: Nidzica War-Maz
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Waldi a jak to sprawdzić czy nie wystepuje to zwarcie o ktorym pisales czy to moze stwierdzic tylko fachowiec typu elektryk motocyklowy lub samochodowy.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
miernik na zakres pomiaru oporności i mierzysz rezystancję pomiędzy którymś z 3 wyprowadzeń alternatora a masą silnika. Ma być przerwa...pasekes pisze:Waldi a jak to sprawdzić czy nie wystepuje to zwarcie o ktorym pisales czy to moze stwierdzic tylko fachowiec typu elektryk motocyklowy lub samochodowy.
- pasekes
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:15
- Motocykl: yamaha virago 535
- Lokalizacja: Nidzica War-Maz
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Postaram się tak uczynić jak waldi poleca ale czy zrobię to poprawnie to nie gwarantuję bo jesli chodzi o elektrykę to ja jestem zupełna noga.
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
W takim razie przyda się jeszcze podpowiedź przynajmniej odnośnie zakresu pomiarowego.
Podczas pomiaru oporności który opisuje -waldi- powinieneś mieć wybrany zakres 200k (zakładając, że masz przeciętny miernik cyfrowy)
Podczas pomiaru oporności który opisuje -waldi- powinieneś mieć wybrany zakres 200k (zakładając, że masz przeciętny miernik cyfrowy)
- karol123
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
- Motocykl: BMW K100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
To na zakres 1M juz nie może być.Czemu tak piszecie jak już udzielacie porady to tak tylko po łepkach. Ustawia się zakres oporności na największy. Jesli miernik nie wskazuje oporności z tego zakresu to schodzi sie o poziom niżej i tak do uzyskania wyniku.A tak naprawde zwykłym multimetrem to pomiar czysto teoretyczny i niedokładny
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
przemyślałeś to co napisałeś?karol123 pisze: Ustawia się zakres oporności na największy. Jesli miernik nie wskazuje oporności z tego zakresu to schodzi sie o poziom niżej i tak do uzyskania wyniku.
bo dokładnie to robi się na odwrót, po za tym jak Mu wykaże nieskończoność na 200omach to w zupełności wystarczy, a przy zakresie pomiarowym 1M czy większym może mierzyć oporność oleju z "dodatkami" co może niepotrzebnie w błąd wprowadzić.
a czym chciałbyś to mierzyć, bo moim zdaniem do tego pomiaru najtańszy na rynku w zupełności wystarczy.karol123 pisze:A tak naprawde zwykłym multimetrem to pomiar czysto teoretyczny i niedokładny
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Zakres powyżej 200k jest "przedobrzeniem" gdyż "przyjęte zasady" mówią, że jeżeli na tym zakresie (200k) otrzymamy wynik "...Ma być przerwa..." , to istnieje spora szansa, że "uzwojenia" są w stanie tip top, ala fabryka.karol123 pisze:To na zakres 1M juz nie może być...
Odnośnie stricte zaproponowanego/wymienionego zakresu "1M":
Opierając się na założeniu, że kolega dysponuje co najwyżej jakimś tanim, uniwersalnym miernikiem, z góry skreśla się taki zakres, gdyż takowy w większości mierników nie występuje .
- karol123
- Posty: 172
- Rejestracja: 19 sierpnia 2009, 20:31
- Motocykl: BMW K100
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy.Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego a ten drugi jak papuga jak zagrają tak zatańczy
Jawka 50 Komar 3 Ogar 200 WSK 125 M06 175 Kobuz Mińsk 125 MZ 250 Jawa 350
- pisior
- Posty: 5366
- Rejestracja: 21 sierpnia 2009, 12:55
- Motocykl: 535,1100 1500 1255
- Lokalizacja: kostrzyn nad odra
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
i tu też dym
- toooomelo
- Posty: 5402
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 18:04
- Motocykl: XV535 -> FZS600
- Lokalizacja: Poznań/Luboń
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Nie ma dymu bez ognia, więc temat wrepisior pisze:i tu też dym
- Kargul
- Posty: 686
- Rejestracja: 23 listopada 2011, 11:44
- Motocykl: BMW R1200GS
- Lokalizacja: Luboń
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
a przy jakim napięciu proponujesz dokonać pomiaru? Bo przyznam się szczerze, że trochę bym miał opory dokonać pomiaru napięciem 500V (akurat to jest minimalne napięcie pomiarowe w mierniku pomiaru izolacji jaki do jakiego mam dostęp). 250V już prędzej, ale też bez przekonania.karol123 pisze:ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje
Pozdrawiam
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Pyt. 1: W którym uniwersalnym mierniku "za dychę" masz induktor?karol123 pisze:...ano induktorem...
Pyt. 2: Poradziłbyś z czystym sumieniem wykonywać pomiary induktorem dla osoby która powiedziała "...bo jeśli chodzi o elektrykę to ja jestem zupełna noga..."?
Pyt. 3: (Poza tym co napisał kolega Kargul) Czy aby stosowanie induktora ze względu na resztę instalacji motocykla oraz np. zbiornik paliwa jest bardzo rozsądne?
Po co kolega co chwila ocenia własne posty? .karol123 pisze:To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy...
- pasekes
- Posty: 20
- Rejestracja: 05 listopada 2011, 16:15
- Motocykl: yamaha virago 535
- Lokalizacja: Nidzica War-Maz
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Wiecie co koledzy w sobotę bedę miał nowy regulator i wtedy dokonam pomiaru.Jeżeli mi się uda to dobrze a jeżeli nie to chyba poproszę znajomego który trochę siedzi w elektronice i jakoś damy rade. Napewno dam znać czy wszystko w porządku.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
a czytałeś co pisałem?karol123 pisze:Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego
induktory mają zakresy 20M? i więcej(50, 80, 100) więc wystarczy minimalny odprysk lakieru izolacyjnego i możesz sobie mierzyć, a na takim uzwojeniu można jeździć i nic się nie będzie działo bo nie jest uszkodzony. Aby spalił się regulator przez zwarcie opór między uzwojeniem, a masą musi być poniżej kilku omów więc induktor można sobie w buty wsadzić....-waldi- pisze:przy zakresie pomiarowym 1M? czy większym może mierzyć oporność oleju z "dodatkami" co może niepotrzebnie w błąd wprowadzić
Induktorem mierzysz stan izolacji w układach o wyższych napięciach, a nie tam gdzie sięga ono przy poprawnej pracy wszystkich elementów 15V.
to Tyle z mojej strony, bo za chwilę tu polecą rady z użyciem oscyloskopów, generatorów i mostków...
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
Z tego co widze to kolega takze jedzie po bandzie i nic nowego i mądrego nie wnosi do tematu, a patrząc po ilości postów kłótniami nie nadrobi się zaległości..... pozdrawiam i przypominam że większość forumowiczów się zna osobiście i drogi ich się spotykają lub kiedyś spotkają i jak wtedy spojrzycie sobie w oczy na jakimś zlocie. Pozostawiam do przemyśleń......................karol123 pisze:To co piszecie świadczy tylko o jednym że koledzy kompletnie piszecie bzdury. Po to żeby tylko peplać od rzeczy.Kolego walid ano induktorem jeszcze można zmierzyć rezystancje jak uważasz sie za takiego wszechwiedzącego a ten drugi jak papuga jak zagrają tak zatańczy
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
-
- Status: Offline
regulator nowy i padł
witam ,dwa miesiące temu zagotował sie regulator i po włączeniu stacyjki paliły sie bezpieczniki,odłączyłem mase od regulatora i bezpieczniki wytrzymały ale regulaator sie zaczął kopcić,,kupiliśmy drugi i po miesiącu to samo,,co robić? ,narazie go zareklamowałem i czekam bo poszedł do niemiec
-
- Status: Offline
Re: regulator nowy i padł
Generalnie całokształt sytuacji jest jakiś lekko dziwny. Rozpisz się bardziej.
Na tą chwilę wygląda to na zwarcie w instalacji motocykla niezwiązane z regulatorem.kwiatu77 pisze:...zagotował sie regulator i po włączeniu stacyjki paliły sie bezpieczniki...
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
witam ,,co do rozpisywania to sam niewiem o czym napisać ,,,stary regulator się bardzo grzał i w finale popaliły sie bezbieczniki,podjechał mechanik z serwisu stwierdził że ewidentnie regulator,,,zamówiliśmy nowy i jakiś czas było dobrze i po krótkim czasie to samo więc został reklamowany
-
- Status: Offline
Re: Regulator napięcia - dym
drążąc dalej temat ,,motor jest tatusia a ja osobiście za młodych lat obracałem sie tylko w WSK i MZ i za bardzo się na tym nie znam ,może jest ktoś z łodzi lub okolic chętny do pomocy ,,,pozdrawiam