Dzisiaj po powrocie ze szkoły , kontrolnie zaglądam w wizjer oleju. A tam , ledwo cuit ciut na dolnej kresce !
Moto ma przebieg aktualny 20003 mile , olej zmieniałem wraz z filtrem przy 18600 milach , no więc ciut ponad 1400 mil ( 2240km temu ). Dzisiaj dolałem 1.1 litra i jest okej.
Trochę się martwię , czy to może oznaczać ze mam dość zużyte pierścienie ( ?? ) I muszę się pogodzić że to tak już będzie ?
Olej , zjadło Litr na 1600km
- Raptor
- Posty: 310
- Rejestracja: 25 września 2007, 17:11
- Motocykl: CBR 600 F3/Suzuki VX
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Mi kiedys spalil troche oleju jak go trzymalem zbyt czesto na wolnych obrotach (przy przyspieszaniu nie redukowalem, aby wymusic piekniejszy dzwiek wydechow itp.), jak jechalem prawidlowo to juz nic nie wzial. Dla 125 20 tys mil to juz sporo, wiec moze to jest juz normalne...
- h8red
- Posty: 193
- Rejestracja: 25 maja 2009, 11:53
- Motocykl: Bandit 1200S
- Lokalizacja: Łódź
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Może olej zmienić na bardziej gęsty?
Deus de vida longa aos meus inimigos
Para que possam ver de pe minha vitoria
Para que possam ver de pe minha vitoria
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Ubywanie oleju nie musi następować wyłącznie przez pierścienie. Jeśli ma to miejsce to najczęściej widać to na świecach (czarne) i w kolorze spalin (poprawne zabarwienie to brak zabarwienia lub czarno-brązowe, kolor siwo-niebieski sugeruje, że spalasz olej) oraz ich zapachu.mad91K pisze:Trochę się martwię , czy to może oznaczać ze mam dość zużyte pierścienie ( ?? ) I muszę się pogodzić że to tak już będzie ?
Jeśli parkujesz motocykl zawsze w tym samym miejscu to upewnij się, czy nie pozostawiasz mokrych śladów - być może jakiś drobny wyciek na uszczelkach. Oczywiście nie zawadzi klęknąć przed lalą i paluszkami pomiziać ją po brzuchu poszukując śladów oleju.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Szukałem dziś wycieków , nic nie znalazłem. A spaliny są nie widoczne , tylko tak wydaje mi się że czuć je mocniej. A fakt że 20k mil ( 32k km ) to sporo , gdyby to był 2-sów i nie japoński to już byśmy się pożegnali.
Dziś zmieniłem olej na 15W40. Może coś pomoże. Jak nie znajdę przyczyny to będę zmuszony lać olej co 2,5k km.
Dziś zmieniłem olej na 15W40. Może coś pomoże. Jak nie znajdę przyczyny to będę zmuszony lać olej co 2,5k km.
- acze
- Posty: 488
- Rejestracja: 26 sierpnia 2008, 15:42
- Motocykl: Virago XV750, 94r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Wiek: 38
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Ostrożnie z takimi opiniami. Znajomy odpalił silnik od WSK 150 po 30 latach stania silnika na świeżym powietrzu (rozebrał, złożył, odpalił).mad91K pisze:gdyby to był 2-sów i nie japoński to już byśmy się pożegnali.
Dwusuwy ze względu na prostą konstrukcję powinny być teoretycnzie bardziej bezawaryjne, a niektóre awarie są niemożliwe (rozrządu naprzykład . Inna sprawa, że powstawały z użyciem mniej nowoczesnych technologii, więc mogą się psuć z tego względu.
Kolego, trafiłeś na człowieka, który ogląda się na ulicy za każdą Jawą i WSK-ą; niech żyją dwutakty!!!
-
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Nie wspominając już faktu, że maszyny krosowe i żużlowe także pyrkają na dwutaktach.
- mad91K
- Posty: 721
- Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
- Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
- Lokalizacja: Bishops Stortford
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
Oj tam. Wiecie przecież co mówią o 2T - żyj krótko lecz szybko. i coś nie chce mi się wierzyć że odpalił ten silnik po 30 latach stania. No ale to WSK i cuda się zdarzają.
Miałem przez długi czas MZ ETZ , ok chwalę sobię prostotę i więcej mocy. Ale jak sam powiedziałeś acze , "Dwusuwy ze względu na prostą konstrukcję powinny być teoretycznie bardziej bezawaryjne" - teoretycznie tak. W praktyce jest inaczej.
Chociaż kto wie ,może masz racje... może zachodnie oraz japońskie konstrukcje 2T są dużo solidniejsze od tych produkowanych w byłych Niemczech wschodnich czy na Węgrzech.
Miałem przez długi czas MZ ETZ , ok chwalę sobię prostotę i więcej mocy. Ale jak sam powiedziałeś acze , "Dwusuwy ze względu na prostą konstrukcję powinny być teoretycznie bardziej bezawaryjne" - teoretycznie tak. W praktyce jest inaczej.
Chociaż kto wie ,może masz racje... może zachodnie oraz japońskie konstrukcje 2T są dużo solidniejsze od tych produkowanych w byłych Niemczech wschodnich czy na Węgrzech.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
- ZWIERZAK
- Posty: 1030
- Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
- Motocykl: VIRAGO 750 83'
- Lokalizacja: Lachowice
- Wiek: 35
- Status: Offline
Re: Olej , zjadło Litr na 1600km
No ja też swoją byłą CZ 350 jak poskładałem po kilku latach postoju w garażu (remont silnika zrobiłem) to odpaliła do strzału. Poważnie. Potem zgasła i ciężko było odpalić ale to już było nieważne.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"