Strona 1 z 2

opona przód 535

: 06 czerwca 2011, 13:38
autor: ogonos
Witam,

Proszę o poradę i opinię w sprawie opony, czyli jaka różnica i która lepsza:

opony szosowe 3.00 19" (49S) METZELER Perfect ME 11 Front - 411zł
opony szosowe 3.25 19" (54S) TT/TL METZELER Perfect ME 11 Front - 263zł

Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?

Re: opona przód 535

: 06 czerwca 2011, 13:45
autor: -waldi-
ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
w wieku opony.....

Re: opona przód 535

: 06 czerwca 2011, 13:55
autor: MarinP
I lepiej jest założyć rozmiar standardowy dla 535 czyli 3.00 19. Ja miałem założone większe i źle się jeździło. Niewielka różnica a opona inaczej sie układa.

Re: opona przód 535

: 06 czerwca 2011, 13:59
autor: ogonos
-waldi- pisze:
ogonos pisze:Różnica w cenie zasadnicza, pytanie gdzie jest haczyk?
w wieku opony.....
Obie w sklepie oponymotocyklowe.eu z 24m-ce gwarancji, czyli obstawiałbym raczej nowe

Re: opona przód 535

: 06 czerwca 2011, 14:01
autor: DARQ
Witjcie,
ewentualny haczyk może tkwić tylko w tym, że koła z oponą 3,25 nie można zdemontować bez demontazu błotnika - w lutym ceny za opony w wieku do 12 m-cy od daty produkcji były podobne jak pisze Ogonos, zamontowałem 3,25/19 - bo po co przepłacać. Przed wymiana również posiadałem 3,25/19 .Teraz na nówce jeździ kolega Bartekr88
Szerokości życzę.

Re: opona przód 535

: 02 grudnia 2013, 20:53
autor: Wolf_88
witam,

Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?

http://www.netcar.pl/opony/motocyklowe/ ... skapiec.pl

Re: opona przód 535

: 03 grudnia 2013, 07:40
autor: Blunio
Wolf_88 pisze:Opona leżakując bardzo traci na swoich właściwościach?
Dużo zależy od warunków przechowywania. I od tego jak dużo jeździsz. Jeżeli zedrzesz gumę w ciągu 3-4 sezonów wiek nie będzie robił różnicy. Jak mało jeździsz to teoretycznie zdejmiesz oponę ze względu na wiek a nie fizyczne zużycie. Trzeba sobie przekalkulować :roll:

Re: opona przód 535

: 03 grudnia 2013, 10:16
autor: joozek
Wolf_88 pisze:witam,

Czy warto kupować nieużywaną oponę lecz starą? Rok 2008.
Po cenie widzę, że jest duża różnica w porównaniu ze świeżymi.
za takie pieniadze ... brać i nie pytać :mrgreen:

Re: opona przód 535

: 03 grudnia 2013, 10:33
autor: 2007XV1700

zakładając, że życie to dziwka
czy posuwał byś byś dziwkę w starej gumie?

odradzam takie "posunięcie"

bo nie chcesz chyba, przypłacić życiem za zaoszczędzone 300 PLNów?
oszczędny dwa razy traci. nie bądź skąpcem bo zdrowia/życia nie kupisz.

5 lat guma i do kosza. na leżakach przedszkolaki nie opony motocyklowe powinny leżeć
ot i całe moje zdanie o tym.

.Peace

Re: opona przód 535

: 24 stycznia 2014, 20:42
autor: adurb01
Witam wszystkich,
Jestem nowym forumowiczem i jest to mój pierwszy post, więc na wstępie chciałbym powitać gorąco Wszystkich.
Podepnę się pod temat, ponieważ w grudniu Mikołaj przyniósł mi pod choinkę upragnioną virażkę :bravo:.
Teraz na spokojnie przyglądam się maszynie i stwierdziłem, że opona z przodu nadaje się do wymiany.
Moje pytanie jest takie czy można założyć oponę bezdętkową (z dętką). Pytam, ponieważ słyszałem, że takie opony spadają z obręczy virago, a przeglądając internet znalazłem opony dętkowe tylko Aviny, Mitasy (bardzo niska pólka) i Metzelery, które i tak teraz nie są dostępne.
dziękuję za odpowiedź

Re: opona przód 535

: 24 stycznia 2014, 20:59
autor: Wolf_88
Witam. Czemu metzelery niedostępne? http://www.oponeo.pl/dane-opony-motocyk ... t#49101499
Taką mam z przodu w 535.
O bezdętkowych się nie wypowiem bo nie wiem ;-)

Re: opona przód 535

: 25 stycznia 2014, 00:04
autor: tylust
Co do dętek w oponach bezdętkowych znalazłem kilka informacji, które mogą być przydatne, choć przeglądając to co w sieci można dojść do wniosku, że ile głosów tyle odmiennych opinii. Co wyczytałem w oficjalnych katalogach producentów opon.
- W opony bezdętkowe można pakować dętki oczywiście dobrane rozmiarem
- przy każdej wymianie opony należałoby dętkę wymienić na nową
- opona bezdętkowa z dętką w przypadku złapania gumy będzie zachowywać się jak opona dętkowa - czyli powietrze zejdzie z niej bardziej gwałtownie niż gdyby dętki nie było
-Opona bezdętkowa jest z natury sztywniejsza od dętkowej więc dodatkowe dołożenie dętki jeszcze ją usztywni.
-Oponę taką trudniej będzie wyważyć

Nikogo nie reklamuję, ale w poniższym linku znajdziecie chyba to co najważniejsze:

http://motogumy.pl/Opony_motocyklowe_de ... tkowe.aspx

Re: opona przód 535

: 29 stycznia 2014, 20:16
autor: adurb01
Dzięki za info. Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał kiedyś do czynienia z oponą Dunlop D404?
Człowiek, u którego chcę zamówić oponkę bardzo ją zachwalał, że jest na pewno bardziej miękka niż Metzeler przez co niby lepiej trzyma( kosztem żywotności niestety).

Re: opona przód 535

: 29 stycznia 2014, 20:37
autor: CARO
mozna spokojnie założyć bezdetkowa + detka , nic nie spadnie,
a dunlop może być , nie jest zła, chociaż wole pirelli mt route, jest mieksza i lepiej trzyma.

Re: opona przód 535

: 30 stycznia 2014, 06:39
autor: Digidy1
No można można, a ka sobie roboty dowaliłem bo muszę jakoś poszerzyć blotnik, kupiłem 100/90 :D

Re: opona przód 535

: 30 stycznia 2014, 16:54
autor: Digidy1
A jednak się mieści, założyłem 100/90-19 po bokach jakiś nie cały centrymetr wolnej przestrzeni

Re: opona przód 535

: 10 marca 2014, 21:42
autor: VENOM
Ja też tak zrobiłem. Kupiłem (przez niedopatrzenie) 100/90-19 i założyłem. Jest niby OK ale... przy prędkości powyżej 110 km/h błotnik zaczyna "brzęczeć". Nie wiem czy aby opona nie zaczyna dotykać delikatnie do błotnika z tyłu na samym dole albo te gumowe cycki go łachoczą. Przy prędkości 110 km/h nie mam śmiałości żeby się za bardzo gibać dokładnie oglądając. Jak motocykl stoi opona o nic nie obciera. Na podnośniku też sprawdzaliśmy i było dobrze.

Re: opona przód 535

: 11 marca 2014, 21:06
autor: tylust
Na logikę i zgodnie z prawami fizyki na oponę przy wzrastającej prędkości obrotowej koła działa siła odśrodkowa i opona podnosi się częścią czołową do góry. Czyli jeśli ociera to właśnie grzbietem. Ładnie to widać przy dragsterach jak grzeją opony przed startrem i te opony znacznie zwiększają wówczas średnicę. Oczywiście przy moto są to odchylenia minimalne, ale zasada ta sama.

Re: opona przód 535

: 11 marca 2014, 21:49
autor: muniek
Opona oponie nierówna, zależy jaki producent. Różnią się wymiarami pomimo tych samych oznaczeń...
Ja niedawno zmieniałem przednią ale założyłem Dunlop D 401 90/90-19 i jest sporo miejsca do błotnika. Setka też pewnie wejdzie, zależy jaki konkretnie model.
To samo jest z oponami na tył - jedna szersza wejdzie a innego producenta w tym samym rozmiarze obciera o wahacz...

Re: opona przód 535

: 12 marca 2014, 18:52
autor: Andrzej S
Sprawdziłem na swojej byłej 535. Przy większych prędkościach opona ocierała o końcówki śrubek mocujących kuraka (orła) do błotnika i z czasem na środku bieżnika powstał mały rowek. Wszyscy co mieli te same opony się dziwili na jego widok. Powiem tylko że na postoju był co najmniej 1 cm luzu.

Re: opona przód 535

: 16 kwietnia 2014, 09:41
autor: madmadi
Bry,

Czeka mnie wymiana przedniej opony. Pierwszy raz bede w virazce wymienial, wiec pytanie zanim zamowie.

Bedzie taka dobra?:

http://www.ebay.co.uk/itm/Motorbike-tyr ... 2330baa1e2

Jako, ze niewielka roznica w cenie, czy ktoras z tych bylaby lepsza od Bridgestone?

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw= ... &_udhi=100

Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.

Z gory dzieki za odpowiedzi.

Szerokosci,
Marcin :motorcycle:

Re: opona przód 535

: 18 kwietnia 2014, 22:18
autor: Jim
Hej,
pozwolicie, że podepnę się pod temat.
W mojej bobovirago poprzedni właściciel wstawił 17" przednie koło, bo coś tam.. Żonę miał małą czy jak..
Tak czy siak pirelli MT75 100/80/17 dożyło już swoich dni i trzeba było coś nowego.

Kupiłem takie cudo:

http://www.topgumy.pl/product-pol-74-Co ... Przod.html

Okazało się, że to guma o ciut sportowym profilu, czyli jest bardziej stożkowa niż normalne opony. Początkowo miałem wątpliwości jak to będzie trzymać, bo na prosto mniejsza powierzchnia itd..
Po kilkudziesięciu km delikatnej jazdy, głównie 3km/h :) i kilku ostrych hamowaniach na piasku postawiłem moto na centralnej nodze i potraktowałem oponę papierem ściernym 120 na wiertarce trzymając ciut pod kątem, aby się pościerało to silikonowe dziadostwo.
Dzisiaj były testy na Słonnym (dużo zakrętów pod górę między Sanokiem, a Przemyślem) no i muszę przyznać, że całkiem fajnie się to zachowuje. Oczywiście nie doszedłem do końca rantu, bo podwozie nie pozwala, ale trzyma się to całkiem całkiem. Dodatkowo - i to chyba najważniejsze- motocykl dużo łatwiej wchodzi w pochył, jak to określiła małżonka po kilku przejażdżkach - sam się kładzie w zakręt. Być może spowodowane jest to profilem poprzedniej opony 100/80, a w sumie oryginał do 535 to 3", więc teraz mam profil zbliżony do ustawień fabrycznych. :)
Najlepiej zachowuje się przy 2 barach, początkowo było 2,5 ale było za sztywno.
Wiem, jest jeszcze jedna opcja: nowa, miękka opona, a nie stara twarda - pirelli miała 6 lat i 0,3mm bieżnika środkiem.. Ale to moja pierwsza nowa guma w motocyklu, więc ie wiem. :-D
Jutro, jak nie będzie lało, znów na Słonne ze trzy razy. :)

Wygląda to tak:

https://www.google.pl/maps/@49.5557969,22.3243289,14z

Pozdrawiam.

Re: opona przód 535

: 18 kwietnia 2014, 22:26
autor: Wolf_88
madmadi pisze: Czy musze do tego detke tez kupic? Bo nawet nie wiem, czy teraz mam detke w srodku...Szprychy mam oczywiscie.
Zobacz na oponie jest napisane "Tubetype" lub "Tubeless". Ja mam dętkową Metzeler Perfect Me11. Przy wymianie opony, dętkę zostawiłem starą. Nie narzekam na tą oponę.

Re: opona przód 535

: 18 kwietnia 2014, 22:38
autor: mytek1
Tubeless to bezdętkowa, a radial to dętkowa. Do 535 musisz dętke zakładać no chyba, że masz nieoryginalne koło. Znajdź opone w odpowiednim rozmiarze i o odpowiednim bierzniki, a tym czy dętkowa czy bez nie zawracaj sobie głowy.

Re: opona przód 535

: 18 kwietnia 2014, 22:45
autor: Jim
Mytek.. radial to nie diagonal, a tubeless to tubeless.. jedno jest o budowie osnowy a drugie o szczelności :)