Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Tematy związane z gażnikami
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: GLIWICKI »

Zobacz zdjecia i opis zaora pare postow wyzej ...
Zasada podstawowa na Forum : Zanim zapytasz uzyj funkcji Szukaj!!!
A reszta w Regulaminie ...
mholub
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mholub »

OK, już kumam :wink:
Nie mam pojęcia, u mnie lewa komora jest pusta ....
adames23
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: adames23 »

Wszystko sie zgadza a gdzie podłaczyć to urzadzenie do modelu 125 poniewaz nie ma tam zadnych zaslepek w kruccu ssacym jak w wiekszych silnikach?
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

mholub pisze:OK, już kumam :wink:
Nie mam pojęcia, u mnie lewa komora jest pusta ....

Clymer, strona 321:

14A. On models equipped with the air injection
system, disconnect the hoses (A, Figure 56) from
the air injection system and remove the left-hand
bracket assembly (B, Figure 56) with the system
components still attached to it.
14B. On all other models, remove the bracket (Figure
57).

Czyli ja ma 'air injection system' apparently :D

Cała tajemnica jest z kolei opisana począwszy od strony 418.
woody
Status: Offline

wakuometr

Post autor: woody »

Witam ponownie.
Wreszcie udało mi się zalogować.
Prawdę mówiąc nie spodziewałem się tak dużego zainteresowania tematem .
Wydawało mi się ,że opisałem sprawę dość jasno,ale chyba jednak te fotki potrzebne ...
Panowie,z igłami nic innego nie robimy, jak tylko ścinamy końcówki (grot) po to,żeby nie uszkodziły wężyka przy wciskaniu.Nie są do tego potrzebne żadne precyzyjne narzędzia-nożyczki wystarczą.Nie robimy też z nimi nic innego ,jak tylko wsuwamy na parę cm w końcówki wężyka przeznaczone do zamocowania na króćcach gaźnikowych.Plastikową osadę igieł należy przyciąć tak,żeby dały się wsunąć szczelnie w wężyk,czyli ściąć nieco wypustki uzyskując okrągły kształt.
Można oczywiście nadsztukować wężyk przy gaźniku metalową rurką -uzyskamy pewność,że światło/przepływ się nie zamknie od wysokiej temperatury cylindrów.
Wybaczcie,ale projekty zacisków,membran choć wydają się naukowo/fizycznie uzasadnione, to moim skromnym zdaniem nie są konieczne.
Jak ktoś mi podpowie jak zamieścić na forum zdjęcia ,to obfotografuję telefonem te wszystkie miejsca w motocyklu i wężyk z igłami ... Już dawno nie oglądałem mojego motorka, to przy okazji coś tam napstrykam.
Pozdrawiam
woody
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

woody pisze:Jak ktoś mi podpowie jak zamieścić na forum zdjęcia ,to obfotografuję telefonem te wszystkie miejsca w motocyklu i wężyk z igłami
Jest wiele możliwości, fotosik.pl - rejestrujesz się i wrzucasz zdjęcia
albo prościej, możesz mi je wysłać mailem, ja je umieszcze na swoim serwerze i tu na forum. maila podałem ci w PM.
woody
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: woody »

"albo prościej, możesz mi je wysłać mailem, ja je umieszcze na swoim serwerze i tu na forum. maila podałem ci w PM."

Super.
Wysłałem na maila fotki z opisem.
Jakość nieszczególna,ale co trzeba to widać.

Pozdrowionka
woody
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

Załączam fotki woodiego:

Obrazek
gumowe zaślepki trzeba zdjąć-zsunąc

Obrazek
w całej okazałości


Obrazek
widoczne igły - końcówki wężyka zaklejone taśmą coby się nie nakurzyło


Obrazek
śrubka regulacyjna.


Dzięki woody. Zdjęcia faktycznie są średnie, ale widać o co chodzi a to najważniejsze!!
Awatar użytkownika
ROUTE 66 RIDER
Posty: 1198
Rejestracja: 05 września 2007, 21:54
Motocykl: Virago XV750,VZR1800
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 60
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ROUTE 66 RIDER »

No to do roboty, trzeba sie zabrać!!!
szerokosci
Jarek
VIRAGO XV 750
[you] -- pozdrówka z waffki
"JEŹDZIĆ TRZEBA, AŻ SIĘ NIE DA"
Obrazek
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

a ja mam pytanie: jakiej długości powinny być te rurki?
na zdjęciu wyglądają mi na 3m minimum. czemu muszą być takie długie?
woody
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: woody »

Nie muszą być wcale takie długie.Teoretycznie im krótsze tym lepiej,ale dłuższymi łatwiej operować ..jest np więcej czasu na reakcję śrubką gdy okaże się,że w gaźnikach jest duża różnica podciśnienia.Można to też wtedy gdzieś podwiesić np na listwie z podziałką...Poza tym zawsze łatwiej odciąć niż dosztukować ... :grin:
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2463
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: Dono »

ciekawe urządzonko, nie powiem :wink:
jeszcze dla pewności zapytam - nie krzyczcie :mrgreen: :
owa regulacja przy jego pomocy to jest nic innego jak ta groźnie brzmiąca i tajemnicza synchronizacja gaźników?
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
GLIWICKI
Posty: 5643
Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
Motocykl: XV 750 '97
Lokalizacja: Śląsk
Wiek: 54
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: GLIWICKI »

Dokladnie tak jako i powiedziales ...
woody
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: woody »

Dodam może jeszcze,że regulacja w motocyklu w którym wcześniej nie były regulowane/rozkręcane gaźniki to zazwyczaj minimalne pokręcenie tą śrubką ... może 1/8 obrotu, 1/4 to już sporo .
Pozostaje regulacja zaworów z takich bieżących regulacji ... Jeśli silnik w miarę zdrowy (tzn rozrząd-krzywki wałków itp) to też da się to zrobić amatorsko przy użyciu serwisówki.W bardziej wyeksploatowanych moto jednak radziłbym skorzystać z pomocy fachowca.
Ja poradziłem sobie z serwisówką używając programu do tłumaczenia.Śmieszne rzeczy wychodzą,ale ogólnie sens da się wychwycić :roll:
Sesja fotograficzna możliwa na wiosnę.Niestety , najpewniej marne telefoniczne zdjęcia :oops:
Pozdrawiam
woody
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

jak będę robił swoje synchro (ale terminu nie podaję) to na pewno obfocę z każdej strony i tutaj wrzucę.
edo
Posty: 98
Rejestracja: 28 listopada 2007, 06:51
Motocykl: virago535 95r
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: edo »

mam takie pytanko czy szczelanie w tłumiki w momęcie cofnięcia manetki gazu to może być zła synchronizacja czy może cos innego?
jak ktos wi to proszę o poradę .
dzięki i pozdrawiam !!
Awatar użytkownika
StesiU
Posty: 1244
Rejestracja: 04 września 2007, 15:10
Motocykl: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: StesiU »

edo pisze:mam takie pytanko czy szczelanie w tłumiki w momęcie cofnięcia manetki gazu to może być zła synchronizacja czy może cos innego
ten typ tak ma, mi tez przy zejsciu z wysokich obrotów nieraz walnie w rure ale zaznaczam nieraz :twisted:
Nie ma pogody nie na motocykl sa tylko zle ubrani motocyklisci.
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

StesiU pisze:
edo pisze:mam takie pytanko czy szczelanie w tłumiki w momęcie cofnięcia manetki gazu to może być zła synchronizacja czy może cos innego
ten typ tak ma, mi tez przy zejsciu z wysokich obrotów nieraz walnie w rure ale zaznaczam nieraz :twisted:
a ja myślałem że strzał oznacza właśnie potrzebę regulacji.
mi strzela np. jak odpalę gorący silnik, prawie zawsze.
to co? regulować czy nie?
mholub
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: mholub »

Ja mam mieszane uczucia. Przed ingerencją "fachowców" w moje membrany i króćce ssące nie miałem problemu ani z oborotami biegu jałowego, ani z przepałami. Po wymianie membran moto też mi czasem (przy mocniejszej redukcji silnikiem) strzela w rury, "fachowcy" stwierdzili że tak już jest i ma być. Nie jestem aż na tyle biegły żeby się mądrzyć, ale przed wymianą na pewno tego problemu nie było. Chybe, że zdecydowało o tym usunięcie wkładek tłumika ....
Awatar użytkownika
StesiU
Posty: 1244
Rejestracja: 04 września 2007, 15:10
Motocykl: WSK 125
Lokalizacja: Trzebnica
Wiek: 40
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: StesiU »

jesli strzelanie wystepuje tak jak piszesz - zawsze i wali ogniem, to trzeba wyregulowac koniecznie!
strzały sa przyczyna zbyt ubogiej mieszanki, trzeba wzbogacic mieszanke poprzez regulacje gazników
przycznyna sporadycznego strzału moze byc tez zasysanie przez gazniki lewego powietrza
oczywiscie wszystko mozna wyregulowac, pytanie tylko czy warto, mi to strzelanie wogole nie przyszkadza i uwarzam ze jest bardzo klimatyczne :twisted:
zaor a jakie masz wydechy?czesto po wypruciu fajek strzelanie jest bardziej natarczywe i slyszalne niz wczesniej
Nie ma pogody nie na motocykl sa tylko zle ubrani motocyklisci.
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: ayo007 »

..dla mnie ewidentnie dwie przyczyny:
-po pierwsze, zła regulacja luzów zaworowych (miałem dokładnie taki sam przypadek)
-po drugie, za bogata mieszanka paliwowa na skutek za wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej, tak sie dzieje po wybebeszeniu wydechów na skutek swobodniejszego wylotu spalin następuje "wydmuchiwanie" paliwa do układu wydechowego i tam jego detonacja, co z kolei skutkuje nadpalaniem gniazd zaworowych..pozdrawiam
Virago 1100,na razie starczy..:)
edo
Posty: 98
Rejestracja: 28 listopada 2007, 06:51
Motocykl: virago535 95r
Lokalizacja: Gryfów Śląski
Wiek: 48
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: edo »

ok jak sie ociepli to wyreguluje zawory i gaznik i w tedy zobaczymy bo na pewno by sie przydało bo odkąd kupiłem to nic nie robiłem a i nie wiadomo czy coś frycek robił :-))
MOTOVIR
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: MOTOVIR »

Gliwicki pisze:No dobra - nie bede juz teoretyzowal odpowiadajac na kolejne pytania kolegow z forum. Tak jak zapowiadalem grudzien aktualny ...
:mrgreen:
Gliwicki trzymamy za słowo
zaor
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: zaor »

Wiosna nastała i nasze dywagacje teoretyczne należało wdrożyć w życie.
A, że wątek nam się nieco przykurzył, proponuję oto fotorelacje z mojej budowy i użycia wakuometru.

Najpierw kombinujemy ze sklepu motoryzacyjnego 5mm wężyk przeźroczysty:
Obrazek

W aptece kupujemy igły do strzykawek najmniejsze jakie mają (minimum 2, ale radzę wziąć 4 aby nie latać ponownie niepotrzebnie, kosztują grosze)
Igła w całej okazałości:
Obrazek

Metalową igłe należy odciąć w miarę blisko plastikowej nasadki (aby nie rozharatała nam wężyka). Tak to ma wyglądać:
Obrazek

Jeśli nie jesteśmy pewni, czy nie zgięliśmy przelotu wystarczy nasadzić końcówkę na strzykawkę i sprawdzić czy powietrze swobodnie przelatuje.
Plastikowy płaszczyk z drugiej strony należy ściąć czymś ostrym, aby wyglądało to tak:
Obrazek

Wężyk napełniamy ok 50ml zużytego oleju silnikowego (ważne aby napełnić wężyk olejem _przed_ nałożeniem igiełek) i pozwalamy mu spokojnie opaść:
Obrazek

Przygotowane wcześniej końcówki strzykawek wpychamy w oba końce wężyka. Ja użyłem do tego klucza imbusowego i wepchałem jak najdalej się dało.
Obrazek

Tak wyglądają końce wężyka z zapuszczonymi tłumikami z końcówek strzykawkowych:
Obrazek


Sposób podłączania do króćców gaźnikowych:
Obrazek

Troszkę szerszy kadr (nie przejmujcie się że nie macie takich rurek jak ja, to część systemu odzysku spalin który jest w viraszkach rodem z ameryki):
Obrazek

Jedziemy z koksem. Na rozgrzanym motorku regulujemy śrubkę:
Obrazek

i dopóty poziom oleju w rurce nie wyrówna się i nie będzie stabilny (nie będzie go ssało w górę lub w dół):
Obrazek



Takim sposobem zesynchronizowałem sobie gaźniki. Pytanie do ekspertów: czy czegoś nie pominąłem?? Proszę o komentarze.

szerokości :bikersmile:
Awatar użytkownika
robson
Posty: 1886
Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
Motocykl: VIRAGO 1.1
Lokalizacja: Lędziny
Wiek: 50
Status: Offline

Re: Jak zbudować własny wakuometr + regulacja gazników

Post autor: robson »

Ekspertem nie jestem.Jedno uzupełnienie ? Podaj długość wężyka, rozmiar igieł,ilość wlanego oleju.I czy regulujesz tylko jedną śrubkę w jednym gaźniku,czy w obydwu.To chyba wszystko.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
ODPOWIEDZ