Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
-
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
I co chłopaki? Temat umarł?
- rysiekj
- Posty: 61
- Rejestracja: 23 października 2007, 10:25
- Motocykl: VIRAGO XV535 '97
- Lokalizacja: Racibórz
- Wiek: 64
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Nic nie umarło, spoko. Mam zrobioną taka stopkę rewelacja. Jak ktos reflektuje to za 200 zł mój kumpel może to robić seryjnie. Jest malowana, ale może być na surowo.leszeklis pisze:Na to wygląda bo zapadła cisza , amen
Naprawdę super sprawa. Motor stoi stabilnie.
pzdr RysiekJ
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
----------------------------
VIRAGO XV535 '97
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Super, wygląda całkiem jak pierwowzór. Szacuneczek dla wykonawcy.
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Ja również zamawiam jedną sztukę.
Jest prawie nieźle.
- MaciekG
- Posty: 25
- Rejestracja: 31 lipca 2010, 10:03
- Motocykl: Virago XV 535 '00
- Lokalizacja: W-wa Rembertów
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Ja również jestem zainteresowany zakupem 1szt.
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Ja też poproszę. Proponuję stworzyć listę chętnych. Dotychczas zgłosili chęć zakupu:
1. leszeklis
2. romanthorne
3. MaciekG
4. hunter of wind
1. leszeklis
2. romanthorne
3. MaciekG
4. hunter of wind
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- macio68
- Posty: 449
- Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
- Motocykl: Virago 535 DX 2001
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Lista społeczna... Eeeh, to se ne vrati (i całe szczęście )
1. leszeklis
2. romanthorne
3. MaciekG
4. hunter of wind
5. macio68
6.
1. leszeklis
2. romanthorne
3. MaciekG
4. hunter of wind
5. macio68
6.
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Rysiekj - kilka pytań odnośnie stopek:
1. Na kiedy mogą być gotowe?
2. Z jakiego materiału będą wykonane, czy mogą być np. z kwasówki?
3. Czym są malowane?
1. Na kiedy mogą być gotowe?
2. Z jakiego materiału będą wykonane, czy mogą być np. z kwasówki?
3. Czym są malowane?
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
- macio68
- Posty: 449
- Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
- Motocykl: Virago 535 DX 2001
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Czyżby temat znów poległ? Co tam z tymi stopkami - to be or not, że zapytam słowami wieszcza?
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
- visvitalis
- Posty: 46
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 20:28
- Motocykl: virago 535 xv
- Lokalizacja: Chludowo k/Poznania
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Witam! Witam!
Jak to jeszcze możliwe i aktualne to też byłbym zainteresowany "centralką" najlepiej w kolorze czarnym lub na surowo.
Pozdrawiam i czekam na stosowne info.
Jak to jeszcze możliwe i aktualne to też byłbym zainteresowany "centralką" najlepiej w kolorze czarnym lub na surowo.
Pozdrawiam i czekam na stosowne info.
... pies pokazuje zęby w złości; człowiek w uśmiechu...
- jacek71
- Posty: 365
- Rejestracja: 13 sierpnia 2009, 20:53
- Motocykl: DS 1100
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
No właśnie co z tymi stopkami bo są chętni (ja też ) ,a tu cisza głucha
Bulgotanie to piekny dżwięk i doznanie.
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
Było Virago 535 , Drag Star 650 Classic , Yamaha Road Star 1700 ,XVS 950 MS ,Shadow 600, DL 650 V-STROM , DS 650 Custom ,znów XVS 950 ,Drag Star 1100 i Virago 125 żony
- rzeznia_numer_5
- Posty: 1983
- Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
- Motocykl: pogniecione ścierwo
- Lokalizacja: Trafalmagoria
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
DO 750-tki ktoś sprzedaje na allegro. Może się komuś przyda ten link. http://allegro.pl/xv-750-virago-1994-st ... 11800.html
Zawsze można zamienić 535 na 750 żeby mieć tą stopkę
Zawsze można zamienić 535 na 750 żeby mieć tą stopkę
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
moto powinno jeździć a nie stać na stopce
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- rzeznia_numer_5
- Posty: 1983
- Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
- Motocykl: pogniecione ścierwo
- Lokalizacja: Trafalmagoria
- Wiek: 112
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Zapomniałeś że motocykl trzeba czasami zatankować a jak stoi w pionie to więcej paliwa wejdzie do zbiornikaIŻIK pisze:moto powinno jeździć a nie stać na stopce
-
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
I misie bysie przydała...
-
- Status: Offline
Stopka
Zbieram zamówienia na stopki centralne viewtopic.php?p=224162#224162
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Wszystko w zasadzie jest OK., ale...
Zwróć na to uwagę że na fotkach w picassa jest moto bez puszki tłumika, a sama stopka ma dolny łącznik również z kształtownika. W przypadku moto z puszką tłumika stopka może stykać się właśnie z tą puszką i będzie w czasie jazdy napie.... Mimo wszystko na dolny łącznik proponuję płaskownik lub nawet pręt i wcale nie musi być gruby.
http://picasaweb.google.com/morfitru75/ ... 9716349682
z puszką jak u mnie
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Cen ... 6705690898
Adam
Zwróć na to uwagę że na fotkach w picassa jest moto bez puszki tłumika, a sama stopka ma dolny łącznik również z kształtownika. W przypadku moto z puszką tłumika stopka może stykać się właśnie z tą puszką i będzie w czasie jazdy napie.... Mimo wszystko na dolny łącznik proponuję płaskownik lub nawet pręt i wcale nie musi być gruby.
http://picasaweb.google.com/morfitru75/ ... 9716349682
z puszką jak u mnie
http://picasaweb.google.com/zcakeip/Cen ... 6705690898
Adam
-
- Status: Offline
Stopka
Z całym szacunkiem dla kolegi z tego co mi kolega mówił profil ma większą wytrzymałość niż pręt czy płaskownik (dlaczego kierownice są z rurek a nie prętów) natomiast jeżeli chodzi o puszkę to u mnie rzeczywiście jej nie ma no ale ta stopka była robiona specjalnie dla mnie POZDRO
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Nie chodziło mi o wytrzymałość, a o napierda...nie stopki o puszkę.
Dolny łącznik w tej stopce jako element konstrukcyjny jest narażony jedynie na siły rozciągające i mógłby to być nawet pręcik o średnicy 5mm.
Rura kwadratowa w tym przypadku będzie zwiększała jedynie odporność na skręcanie, tyle że stopka w zasadzie nie podlega naprężeniom skręcającym.
Ps.
Wkręć w coś rurkę od kierownicy i się zaprzyj, a wkręć pręt fi 22 też się zaprzyj.
Rurka do pewnego momentu będzie bardziej sprężysta niż pręt, ale jak przekroczysz tą granicę to się po prostu złamie.
Wiele elementów w konstrukcjach stalowych robi się z kształtowników by to "coś" było lżejsze, a przez to są mniejsze wymagania co do reżimu wytrzymałościowego.
I to by było na tyle.
Adam
Dolny łącznik w tej stopce jako element konstrukcyjny jest narażony jedynie na siły rozciągające i mógłby to być nawet pręcik o średnicy 5mm.
Rura kwadratowa w tym przypadku będzie zwiększała jedynie odporność na skręcanie, tyle że stopka w zasadzie nie podlega naprężeniom skręcającym.
Ps.
Wkręć w coś rurkę od kierownicy i się zaprzyj, a wkręć pręt fi 22 też się zaprzyj.
Rurka do pewnego momentu będzie bardziej sprężysta niż pręt, ale jak przekroczysz tą granicę to się po prostu złamie.
Wiele elementów w konstrukcjach stalowych robi się z kształtowników by to "coś" było lżejsze, a przez to są mniejsze wymagania co do reżimu wytrzymałościowego.
I to by było na tyle.
Adam
-
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Pytanie formalne do autora watku i pomyslodawcy stopki [AdamP] Mam stopke wykonana na podstawie twojej dokumentacji. Po zamontowaniu do virazki i postawieniu jej na nozkach maszyna stoi stabilnie ale wyczulem luz poprzeczny. Po zdemontowaniu iobejrzeniu sytuacji stwierdzilem ze otwory w bloku silnika sa fi 12 a otwory w podstawie stopki i zalecane przez Ciebie sruby to fi 10.Mysle ze jest to powod stwierdzonego luzu. Co Ty na to?
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Zrób to sam - stopka centralna do Virago 535
Według moich pomiarów to otwory w korpusie silnika są w okolicach fi11mm, dwunastki nie wchodzą - no chyba że Twoja ma jakoś inaczej(może ktoś kiedyś powiększał te otwory).
Faktycznie jeśli "obejmy" nie są dociśnięte do korpusu to może pojawić się luz o którym piszesz, musiałbyś dać jakieś podkładki dystansowe by go zniwelować. Dlatego wymiar szerokości 51,5-52mm jest dosyć ważny. Ja mam w tym miejscu szerokość dopasowaną na "zero" tak że musiałem młotkiem "nabijać".
Może też pojawić się luz na zawiasie stopki jeśli np. śruba w miejscu zawiasu ma gwint aż do łba - w mojej dałem śruby z niepełnym gwintem, a w tulei jest lekko pogłębiony otwór - to wszystko jest na rysunkach.
Po za tym to wszystko jest osadzone dość wąsko w talii ma 100mm, no i, no nie ma siły, jakieś luzy gdzieś muszą być, moja też lekko się gibie na boki - no jak każda kobieta, biodra muszą pracować
Adam
Faktycznie jeśli "obejmy" nie są dociśnięte do korpusu to może pojawić się luz o którym piszesz, musiałbyś dać jakieś podkładki dystansowe by go zniwelować. Dlatego wymiar szerokości 51,5-52mm jest dosyć ważny. Ja mam w tym miejscu szerokość dopasowaną na "zero" tak że musiałem młotkiem "nabijać".
Może też pojawić się luz na zawiasie stopki jeśli np. śruba w miejscu zawiasu ma gwint aż do łba - w mojej dałem śruby z niepełnym gwintem, a w tulei jest lekko pogłębiony otwór - to wszystko jest na rysunkach.
Po za tym to wszystko jest osadzone dość wąsko w talii ma 100mm, no i, no nie ma siły, jakieś luzy gdzieś muszą być, moja też lekko się gibie na boki - no jak każda kobieta, biodra muszą pracować
Adam
-
- Status: Offline
Stopka centralna do 535
rysiekj napisał:
cyt. Nic nie umarło, spoko. Mam zrobioną taka stopkę rewelacja. Jak ktos reflektuje to za 200 zł mój kumpel może to robić seryjnie. Jest malowana, ale może być na surowo.
Naprawdę super sprawa. Motor stoi stabilnie.
Jeśli jest możliwość nabycia takiej stopki w jedynie słusznym kolorze czarnym, przy założeniu, że będzie ona pasowała do Virażki z puszką tłumika i kosztowała, tak jak jest to podane max. 200 polskich złotych, to się piszę.
W razie czego tel. 606365589.
Dzięki za uwagę ....
cyt. Nic nie umarło, spoko. Mam zrobioną taka stopkę rewelacja. Jak ktos reflektuje to za 200 zł mój kumpel może to robić seryjnie. Jest malowana, ale może być na surowo.
Naprawdę super sprawa. Motor stoi stabilnie.
Jeśli jest możliwość nabycia takiej stopki w jedynie słusznym kolorze czarnym, przy założeniu, że będzie ona pasowała do Virażki z puszką tłumika i kosztowała, tak jak jest to podane max. 200 polskich złotych, to się piszę.
W razie czego tel. 606365589.
Dzięki za uwagę ....