Problem dotyczy przełączania pstryczkiem przy kierownicy na rezerwę w XV1.1. Kiedyś jak zapalała się kontrolka rezerwy przejeżdżałem ok 3-4km i silnik wołał o przełączenie pstryczka na res- po prostu w gaźnikach nie było już paliwa.
Ostatnio tak się nie dzieje- kontrolka się zapala i nic można jechać i jechać na normalnym położeniu przełącznika.
Już 2 razy zabrakło mi paliwa- wyjeździłem wszystko do suchego.
Przełącznik wyczyściłem, nic to nie dało.... .
Czy miał już ktoś podobny problem .
Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
Typowe rozwiązanie rezerwy w motocyklu to dwa otwory w dnie zbiornika - jeden blisko najniższego punktu w zbiorniku, drugi - równie głęboko osadzony ale wyposażony w krócieć (rurkę) wystający nieco ponad dno zbiornika. Ten drugi to przepływ w położeniu normalnym, pierwszy - rezerwa. Jeździmy póki poziom paliwa nie sięgnie poziomu króćca. Wówczas paliwo już nie spływa przez otworek normalnego przepływu i trzeba przełączyć na rezerwę. Jeśli u Ciebie przestało być potrzebne przełączanie na rezerwę to oznaczać może, że ktoś dłubał w zbiorniku i zgiął lub ułamał lub przedziurawił króciec w taki sposób, że paliwo głównym otworem schodzi do zera.
Póki działa kontrolka ja bym nic z tym nie robił tylko zaraz po zapaleniu kontrolki zjeżdżał na CPN
Póki działa kontrolka ja bym nic z tym nie robił tylko zaraz po zapaleniu kontrolki zjeżdżał na CPN
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
viewtopic.php?t=5540&postdays=0&postorder=asc&start=0 temat związany z rezerwą paliwa.
I jeszcze jak sprawdzić czujnik poziomu paliwa;po wymontowaniu czujnika ze zbiornika należy pływak podnieść na wysokość 22 mm a podłączony do zacisków omomierz powinien wskazywać 1.1 kOhm
I jeszcze jak sprawdzić czujnik poziomu paliwa;po wymontowaniu czujnika ze zbiornika należy pływak podnieść na wysokość 22 mm a podłączony do zacisków omomierz powinien wskazywać 1.1 kOhm
Wąsaty7
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
Czyli elektryka do sprawdzenia. Faktycznie problem pojawił się jak jakiś czas temu gdy grzebałem coś i musiałem parę razy ściągać bak... Po przełączeniu na rezerwę pompa pracuje normalnie hmmm
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
balwi
w haynesie masz dosc dokąłdnie opisane jak to działa
przestudiuj opis w 1100 i 535 tez jest troche (to sa identyczne rozwiazania)
i jest opisane jak układ stestowac
zacznij od połaczen na module sterujacym i pomiarów modułu sterujacego
w haynesie masz dosc dokąłdnie opisane jak to działa
przestudiuj opis w 1100 i 535 tez jest troche (to sa identyczne rozwiazania)
i jest opisane jak układ stestowac
zacznij od połaczen na module sterujacym i pomiarów modułu sterujacego
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
KYLLER to nie tak do końca,w niektórych rocznikach Yamacha zastąpiła moduł sterujący pompy paliwa przekaźnikiem a część funkcji sterownika przejął moduł zapłonowy.kyller pisze:balwi
w haynesie masz dosc dokąłdnie opisane jak to działa
przestudiuj opis w 1100 i 535 tez jest troche (to sa identyczne rozwiazania)
i jest opisane jak układ stestowac
zacznij od połaczen na module sterujacym i pomiarów modułu sterujacego
W jednym z moich postów prosiłem aby w profilu obok typu motocykla dopisać rok i model co ułatwi nam wymianę doświadczeń.
Wąsaty7
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Nietypowy problem z rezerwą XV 1.1
Problem rozwiązany. Przyczyna dość trywialna... zaśniedziały jeden z konektorów na wtyczce do modułu pompy paliwa . Dzięki za odzew, rezerwa już chodzi jak powinna .