Koledzy, dalej walczę z ładowaniem. Ciągle za niskie. Czasem na niskich obrotach jest lepsze niż na wyższych. Regulator był sprawdzany (test diod) - raczej jest ok.
Styki też czyszczone.
Teraz kolejny trop: jaki powinien być pobór prądu, gdy włączę kluczyk na "zapłon"?
Coś mi żre 4 Ampery prądu gdy tak zrobię. Oczywiście cała reszta wyłączona, a świeci się tylko NEUTRAL. Jak wyjąłem bezpiecznik "SIGNAL", to pobór spadł. Z wyjętym bezpiecznikiem mam trochę lepsze ładowanie (ale też bez rewelacji).
Cewki nie są przecież zasilane z tego bezpiecznika. Różne schematy widziałem i z tego bezpiecznika idzie tylko na:
- klakson
- tylny i przedni włącznik światła stop
- lampkę NEUTRAL
- przekaźnik kierunków
- oraz...
... na coś oznaczone na schemacie jako DIODE, które jest połączone z przekaźnikiem i włącznikiem od nóżki, który z kolei jest podpięty gdzieś dalej. Do czego to jest? Co może brać tyle prądu? Nie bardzo potrafię zlokalizować gdzie fizycznie się to znajduje. A może to przekaźnik kierunków? Jakaś podpowiedź?
Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
- slobo
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
- Motocykl: yamaha xv 750
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Witam Koledzy.
Odświeżę temat jak laik totalny....
Zmierzyłem dziś napięcie na zaciskach akumulatora i tak:
Sam akumulator 12,7V
Po uruchomieniu silnika - bez świateł:
1000 obrotów - 13,5V
3000 obrotów - 14,0V
Ze światłami mijania:
1000 obrotów - 12,9V
3000 obrotów - 13,2V
Ze światłami drogowymi:
1000 obrotów - 12,5V
3000 obrotów - 12,9v
Pytanie brzmi:
Jest dobrze czy nie?
Jeździć tak czy coś robić z tym?
Jeśli robić to może jakieś sugestie...
Odświeżę temat jak laik totalny....
Zmierzyłem dziś napięcie na zaciskach akumulatora i tak:
Sam akumulator 12,7V
Po uruchomieniu silnika - bez świateł:
1000 obrotów - 13,5V
3000 obrotów - 14,0V
Ze światłami mijania:
1000 obrotów - 12,9V
3000 obrotów - 13,2V
Ze światłami drogowymi:
1000 obrotów - 12,5V
3000 obrotów - 12,9v
Pytanie brzmi:
Jest dobrze czy nie?
Jeździć tak czy coś robić z tym?
Jeśli robić to może jakieś sugestie...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Zmierz czy uzwojenia nie mają zwarcia do masy, styki na instalacji popraw. Jeżeli nie pomoże to regulator.
- slobo
- Posty: 45
- Rejestracja: 10 grudnia 2014, 21:09
- Motocykl: yamaha xv 750
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 44
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Dzięki waldi. Posprawdzam. Zobaczymy co będzie. Oby błachostka jakaś
- Martin
- Posty: 654
- Rejestracja: 24 lutego 2012, 18:09
- Motocykl: 0.9 litra szerszenia
- Lokalizacja: Ziemięcice O/S
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Podepnę się pod temat by nie zaczynać nowego wątku
a problem jest taki -- doszedłem już do tego że padło ładowanie , przy pomiarze wskazywało jedynie 11.6 - 11,8V
( wczoraj ładowany bo musiałem chyba jezdzić już wczesniej na samym aku bez ładowania)
pierwsza myśl to regulator , ale po odpięciu kostki okazało się że na żaden z trzech styków nie dochodzi napięcie
czyli poważniejszy problem ?
a problem jest taki -- doszedłem już do tego że padło ładowanie , przy pomiarze wskazywało jedynie 11.6 - 11,8V
( wczoraj ładowany bo musiałem chyba jezdzić już wczesniej na samym aku bez ładowania)
pierwsza myśl to regulator , ale po odpięciu kostki okazało się że na żaden z trzech styków nie dochodzi napięcie
czyli poważniejszy problem ?
" Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent "
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Jeśli masz na myśli wtyczkę 3-pinową to masz tam napięcie zmienne (3fazy) nie połączone z masą. Napięcie mierzysz między poszczególnymi pinami.
Wcześniej sprawdź czy nie masz zwarcia z masą - czyli na omy lub test diody i między masę a któryś z pinów.
Jak sobie nie dasz rady daj znać zaglądnę
Wcześniej sprawdź czy nie masz zwarcia z masą - czyli na omy lub test diody i między masę a któryś z pinów.
Jak sobie nie dasz rady daj znać zaglądnę
- Martin
- Posty: 654
- Rejestracja: 24 lutego 2012, 18:09
- Motocykl: 0.9 litra szerszenia
- Lokalizacja: Ziemięcice O/S
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Pomiar na wtyczce 3-pinowej okazał się jednak błędny napięcie tam oczywiście jest , jednakowe pomiędzy wszystkimi trzema fazami,
zwarcia do masy nie ma, oporność pomiędzy fazami jedynie jest większa niż powinna - 1,3 ohma( ale to chyba lepiej ?)
A po podłączeniu nowego regulatora po ok. 3-4 minutach tak się rozgrzał że dotknąć go nie można było
nawet nie zdążyłem zmierzyć ładowania i już chyba było po nim bo teraz przy starcie świeci jedynie kontrolka rezerwy i oleju
zwarcia do masy nie ma, oporność pomiędzy fazami jedynie jest większa niż powinna - 1,3 ohma( ale to chyba lepiej ?)
A po podłączeniu nowego regulatora po ok. 3-4 minutach tak się rozgrzał że dotknąć go nie można było
nawet nie zdążyłem zmierzyć ładowania i już chyba było po nim bo teraz przy starcie świeci jedynie kontrolka rezerwy i oleju
" Nie będąc motocyklistą tracisz z życia tyle samo co abstynent i impotent "
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
- Motocykl: Virago XV750 92r.
- Lokalizacja: Kraków/ Mielec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Wczoraj zrobiłem pomiary na nowym akumulatorze Yuasa, na stykach aku:
Sam po całęj nocy ładowania zaraz po zakupie, po odpięciu 13,29V
Sam po pierwszej jeździe i nocy na ustabilizowanie: 13V
Po podpięciu do motocykla: 13V
Po odpaleniu, bez obciążenia: 14,1V
Ze światłami na min. obrotach: 14,1V
Przy obrotach 3000: 13,2V
Z halogenami: 12,4V
Przy obrotach 3000: 13,3V
Wydaje mi sie że jest dobrze, prawda?
Sam po całęj nocy ładowania zaraz po zakupie, po odpięciu 13,29V
Sam po pierwszej jeździe i nocy na ustabilizowanie: 13V
Po podpięciu do motocykla: 13V
Po odpaleniu, bez obciążenia: 14,1V
Ze światłami na min. obrotach: 14,1V
Przy obrotach 3000: 13,2V
Z halogenami: 12,4V
Przy obrotach 3000: 13,3V
Wydaje mi sie że jest dobrze, prawda?
-
- Posty: 214
- Rejestracja: 02 października 2014, 18:49
- Motocykl: virago 1100 CBF 1000
- Lokalizacja: ok, Jarosławia
- Wiek: 61
- Status: Offline
Re: Ładowanie jest, czy go nie ma i o co wogóle chodzi... ?
Nie jest dobrze, za duże skoki napięcia ,zepnij wyjście z regulatora z akumulatorem plus i sprawdz napięcie na wolnych obroyach i wysokich .Jak dobre napięcie, szukaj w dziale Elektryka wszystko jest opisane co zrobić.