Strona 2 z 3

Re: Świece

: 28 kwietnia 2010, 14:15
autor: GLIWICKI
Wiem ... Sprawdziłem i masz racje. Clymer jednak podaje inaczej i stąd to moje zmieszanie :roll:

Re: Świece

: 28 kwietnia 2010, 14:20
autor: e_gregor
Możliwe, że w różnych rocznikach były różne cewki zapłonowe z kablami oporowymi i ze zwykłymi

Jak kable WN są oporowe i dasz świece z opornikiem, to iskra może być słabsza, bo za dużo po drodze będzie się traciło.

Jak dasz świece bez opornika do niskorezystancyjnych kabli to ... będzie Ci zakłócało pokładowe audio :D

Re: Świece

: 28 kwietnia 2010, 19:57
autor: strazak
3_473467 pisze:będzie Ci zakłócało pokładowe audio :D
ale prawie na samej iskrze będziesz mógł jeździć bo będzie taka soczysta

Re: Świece

: 28 kwietnia 2010, 22:02
autor: GLIWICKI
To ja tu dylematy moralne przeżywam ... Katusze ciała i duszy ...
A wy o moje radio się martwicie :mrgreen:

Re: Świece

: 29 kwietnia 2010, 20:53
autor: VIKING
Dzisiaj odebraliśmy o2o Adama z Grabowa 750 miała problem nie paliła na przedni gar okazało się że rozkręcił się jeden z gaźników, miał założone nowe świece BPR7ES w o2o i synchro zrobione a ona prychała nierówna praca. Mechanik doszedł do wniosku że zmieni świece na iskry FE65PS-U zrobił ponowne synchro nie ten o2o ładnie pyka zbiera się i zchodzi z obrotów.

Re: Świece

: 30 kwietnia 2010, 01:17
autor: Balwi
Moja nieoceniona kniga NGK 1998/99 mówi, że:

-XV 535 2YL,3BR(1988-96), 4KU/4MC(95-), 535S/SP(2YL,3BR 93-96) -BPR7ES nr. 2023

-XV 535/S(h) (2YL)97-
XV 535/S(n) (3BR)97- --BPR6ES nr.7822

-XV 535 FC 94- - BP7ES nr.2412

- XV 750 -83 B7ES nr.1111

- XV 750 (4PW) 95-
XV 750/F/FC 84- -- BPR7ES nr.2023

- XV 750 SE(5G5) 81-82 B7ES nr.1111

- XV 750 SE(I) BP7ES nr.2412

- TR1(578) 81-82
XV 1000/F/FC
XV 1000SE (23W, 2AE) 83-88
XV 1000 SH - BPR7ES nr.2023

- XV 1100 (3LP) 95-
XV 1100 SC --- BPR7ES nr.2023

Re: Świece

: 30 kwietnia 2010, 08:37
autor: GLIWICKI
Balwi pisze:Moja nieoceniona kniga NGK 1998/99 mówi, że:
- XV 750 (4PW) 95-
A możesz dopowiedzieć co ma być tutaj? Ja mam właśnie ten typ :mrgreen:

Re: Świece

: 30 kwietnia 2010, 10:37
autor: Balwi
Poprawione: 4PW - BPR7ES nr.2023

Re: Świece

: 30 kwietnia 2010, 10:41
autor: GLIWICKI
Balwi pisze:Poprawione: 4PW - BPR7ES nr.2023
Dzięki!!!!!!!

Re: Świece

: 04 maja 2010, 23:19
autor: Raider
Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.

Re: Świece

: 04 maja 2010, 23:26
autor: wąsaty7
Therion pisze:Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
Będzie tak jak z Iskrami,zanieczyszczony filtr paliwa lub zła regulacja gaźników.Postaraj się aby świeczki miały kolor kawy z mlekiem.

Re: Świece

: 05 maja 2010, 01:03
autor: Raider
Poprzednie miały kolor kawy z mlekiem. Zmieniłem tylko te świece i po miesiącu czarne. Myslę, że to trójelektrodowość.

Re: Świece

: 05 maja 2010, 15:52
autor: -waldi-
lipne paliwo, regulacja lub moto chodziło długo na wolnych obrotach....

czy jedna,dwie albo trzy elektrody to nie ma znaczenia przy kolorze świecy

Re: Świece

: 05 maja 2010, 16:42
autor: acol
Therion pisze:Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów
Chciało Ci się jechać do Lwowa wyregulować zawory?
W W-wie nie ma dobrych mechaników?

Re: Świece

: 05 maja 2010, 18:46
autor: Raider
Zawory reguluję sam.

Po regulacji zaworów we Lwowie, włożyłem tam nówki NGK przejechałem ok. 600km i przed chwilą sprawdziłem - kolor jest OK. Dookoła sadza, ale elektrody maja kolor kawy z mlekiem.
Może problemem było to, że tam sa kiepskie drogi i na tych Iskrach trójelektrodowych bardzo często jechałem na niskich obrotach? Właśnie czytam, że to może być przyczyną sadzy.

Nieważne. Śmiesznie było jeszcze to, gdy zatankowalem we Lwowie baaardzo złe paliwo. Przyspieszenie było OK, ale praca silnika.... Hary wymiekał. Silnik pracował z takim drżeniem, że miałem masaż nóg gratis. A przy tym pięknie gulgotał :twisted: Podobało mi sie i... oczywiście niepokoiło. W Polsce dolalem Orlenu i zjawisko ustąpiło.Szkoda :twisted:

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 10:49
autor: TOM
wąsaty7 pisze:
Therion pisze:Panowie
właśnie wywalilem precz świece marki trójelektrodowe Iskra. Będąc we Lwowie przy okazji regulacji zaworów przedniego cylindra odkręciłem te świece i.... były czarne jak smoła. Całe w sadzy. A zatem poszły do torby na zapas a włożyłem nowe NGK. Zobaczymy jak będzie.
Będzie tak jak z Iskrami,zanieczyszczony filtr paliwa lub zła regulacja gaźników.Postaraj się aby świeczki miały kolor kawy z mlekiem.
Czy zawsze przyczyną czarnego koloru świec jest zła regu gaźników lub filtr paliwa ?

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 11:06
autor: -waldi-
przyczyną czarnych świec jest za bogata mieszanka, źle dobrane świece, krótkie przebiegi (zwłaszcza na ssaniu, niskie ciśnienie sprężania i "branie' oleju

czyli na pewno zła regulacja gaźników, filtr paliwa raczej nie (bo jak zapchany to za uboga będzie), za to filtr powietrza tak

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 11:31
autor: Raider
Waldi - włożyłem Iskry, przejechałem 600km i były czarne. Wykręciłem je, włożyłem NGK przejechałem 600km i kolor jak we wzorniku - kawa z mlekiem

A zatem winne były Iskry. I mimo, że dzwoniłem do fabryki i sprawdzali jaki model będzie najlepszy dla mojego Virago, to mój silnik się wypiął na te ich trzy elektrody. Gdybym nie zajrzał do świec po 600km, to po przejechaniu 1600km mógłbym już mieć pierwsze kłopociki w postaci szarpania itp.

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 11:39
autor: -waldi-
Therion pisze:Waldi - włożyłem Iskry, przejechałem 600km i były czarne. Wykręciłem je, włożyłem NGK przejechałem 600km i kolor jak we wzorniku - kawa z mlekiem

A zatem winne były Iskry
zatem włożyłeś świece o złej ciepłocie i nie ociągały temperatury samooczyszczania

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 11:56
autor: TOM
-waldi- pisze:przyczyną czarnych świec jest za bogata mieszanka, źle dobrane świece, niskie ciśnienie sprężania i "branie' oleju

czyli na pewno zła regulacja gaźników, filtr paliwa raczej nie (bo jak zapchany to za uboga będzie), za to filtr powietrza tak
hmm stawiam "branie oleju" ... i co z tym fantem zrobić?

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 12:01
autor: Raider
-waldi- pisze: zatem włożyłeś świece o złej ciepłocie i nie ociągały temperatury samooczyszczania
Zgadza się, ale zarazem to były te same, które montują ludzie na tym forum do swoich maszyn.


Synu pisze: hmm stawiam "branie oleju" ... i co z tym fantem zrobić?

A masz szansę na gęstszy olej, czy juz jeździsz na najgęstszym?

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 12:03 pm ]
Wyjść masz kilka:

1. Tanie - machnąć ręką i jeździć
2. Drogie - naprawić
:twisted:

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 12:05
autor: TOM
niedawno wymieniłem na 20w50 L. Molly minerałek ( co ciekawe kopcenie ustało , więc może świece jak przeczyszczę też się wynormują ),
No ale .... po 300 przejechanych km z prędkością sr. 110 , po dociśnięciu gazu mrygła mi kontrolka od oleju... :roll: :roll:

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 12:06
autor: -waldi-
jezeli rzeczywiście jest to powodem, zrobiłeś pomiary sprężania itd... to remont lub wymiana silnika

zacznij od gaźników i regulacji, chyba że Ci kopci jak smok :)

po za tym nie wiem kiedy sprawdzasz ten kolor - jak moto pochodzi 5 minut na wolnych obrotach to zakopci świece

[ Dodano: Sro Kwi 13, 2011 12:09 ]
Therion pisze:Zgadza się, ale zarazem to były te same, które montują ludzie na tym forum do swoich maszyn.
tak, wszystko zależy kto jakie trasy robi i w jakie dni jeździ.
Miałem 85 i były za zimne - okopcone, teraz mam 65 i są OK

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 12:25
autor: kyller
-waldi- pisze:/../

po za tym nie wiem kiedy sprawdzasz ten kolor - jak moto pochodzi 5 minut na wolnych obrotach to zakopci świece

/.../
Miałem 85 i były za zimne - okopcone, teraz mam 65 i są OK
1.totalne nieporozuminie moto na wolnych bez ssania nie ma prawa zarzucac/okopcac świec na wolnyhc miesznka powinna byc uboga na maksa,
2.85 to odpowiednik NGK 7 a 65 to odpowiednik NGK 6

Re: Świece

: 13 kwietnia 2011, 12:37
autor: -waldi-
kyller pisze:totalne nieporozuminie moto na wolnych bez ssania nie ma prawa zarzucac/okopcac świec na wolnyhc miesznka powinna byc uboga na maksa
no z tym się nie zgodzę , ale każdy ma swoje metody. :P zakopcenie jest wynikiem niedogrzania świecy, ale też często bogatsza mieszanką na wolnych.
kyller pisze:85 to odpowiednik NGK 7 a 65 to odpowiednik NGK 6
tak jest właśnie, podają ze ma być NGK7 i w naszym klimacie to są trochę za zimne świece