Tu akurat jest odwrotnie - obowiązuje prawo kraju, w którym aktualnie przebywasz. Tak samo jak np. w Niemczech są obowiązkowe opony zimowe (w pewnych warunkach oczywiście) i każdy, nawet przejeżdżający musi się do tego stosować.Flower pisze:... Ciebie obowiązuje w tym akurat przypadku prawo kraju, w którym zarejestrowano pojazd.
Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
- MRX
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
- Motocykl: BMW F800ST
- Lokalizacja: Przasnysz
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
J. Milton "Raj utracony"
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
W Irlandii (republice) motocykle nie mają badań technicznych , to znaczy że gdybym jechał do Polski to po przejechaniu granicy muszę odwiedzić stacje diagnostyczną ?MRX pisze:Tu akurat jest odwrotnie - obowiązuje prawo kraju, w którym aktualnie przebywasz. Tak samo jak np. w Niemczech są obowiązkowe opony zimowe (w pewnych warunkach oczywiście) i każdy, nawet przejeżdżający musi się do tego stosować.Flower pisze:... Ciebie obowiązuje w tym akurat przypadku prawo kraju, w którym zarejestrowano pojazd.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
- MRX
- Posty: 70
- Rejestracja: 01 grudnia 2011, 11:42
- Motocykl: BMW F800ST
- Lokalizacja: Przasnysz
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
Tu są dwie różne kwestie: dopuszczenie motocykla do ruchu i przestrzeganie przepisów ruchu drogowego obowiązujących w kraju, w którym się poruszasz. Jeżeli motocykl został w Irlandii dopuszczony do ruchu to nikt (przynajmniej w Europie) nie ma prawa tego kwestionować, ale są pewne wyjątki, za które "władza" może wypisać mandat. Jadąc do Anglii i przebywając tam dłużej niż 6 miesięcy trzeba opłacić Road Tax, a po zjechaniu promu dostosować światła do ruchu lewostronnego (zakładając specjalne nakładki na lampy). A to, że gdzieś w Afryce, gdzie zarejestrowany jest motocykl można jeździć bez kasku to nie znaczy, że w Polsce również mógłbyś jeździć bez kasku.vinny pisze:W Irlandii (republice) motocykle nie mają badań technicznych , to znaczy że gdybym jechał do Polski to po przejechaniu granicy muszę odwiedzić stacje diagnostyczną ?
Lepiej panować w piekle niż być sługą w niebie.
J. Milton "Raj utracony"
J. Milton "Raj utracony"
- 2007XV1700
- Posty: 5107
- Rejestracja: 03 czerwca 2011, 15:31
- Motocykl: XV1000,XV1700,JAWA
- Lokalizacja: https://maps.app.goo.gl/hmAhT1FGH4TPnWHz9
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
(OFF TOPIC)
jako ciekawostkę dodam,że w UK nie ma przepisu nakazującego posiadanie w puszce takich samych opon (rzeźba bierznika) na jednej osi. ważne aby rozmiar (profil, szerokość, średnica felgi) były takie same oraz minimalna głębokość bierznika.
Efektem czego przyjechałem samochodem do polski na 4 różnych oponach -> Pirelli, Hancook, Centurio, Michelin, oczywiście rzeźba w każdej gumie inna, szkoda że nie miałem jeszcze miksa zima/lato to by było coś
Auto oczywiście jechało, hamowało, przyspieszało.
Fizyki nie oszukasz i różnica jest bo być musi, oczywiście w sytuacjach extreme bo przy normalnej jeździe guma to guma, ale swoją drogą zdecydowanie częściej jesteśmy wystawieni na takie extreme sytuacje na jednośladzie niż w puszce.
Ja na oponach nie oszczędzam od kiedy na zimę założyłem zimowe Pirelli Scorpion(245/70R16) i przekonałem się jaka jest różnica (już nawet nie opona zima/lato) między artykułami klasy budget a premium
PS
nie jestem przedstawicielem firmy Pirelli, po prostu moge polecić te opony do każdej terenówki i większego SUV'a bo na lepszych w zimie jeszcze nie jeździłem
Peace.
jako ciekawostkę dodam,że w UK nie ma przepisu nakazującego posiadanie w puszce takich samych opon (rzeźba bierznika) na jednej osi. ważne aby rozmiar (profil, szerokość, średnica felgi) były takie same oraz minimalna głębokość bierznika.
Efektem czego przyjechałem samochodem do polski na 4 różnych oponach -> Pirelli, Hancook, Centurio, Michelin, oczywiście rzeźba w każdej gumie inna, szkoda że nie miałem jeszcze miksa zima/lato to by było coś
Auto oczywiście jechało, hamowało, przyspieszało.
Fizyki nie oszukasz i różnica jest bo być musi, oczywiście w sytuacjach extreme bo przy normalnej jeździe guma to guma, ale swoją drogą zdecydowanie częściej jesteśmy wystawieni na takie extreme sytuacje na jednośladzie niż w puszce.
Ja na oponach nie oszczędzam od kiedy na zimę założyłem zimowe Pirelli Scorpion(245/70R16) i przekonałem się jaka jest różnica (już nawet nie opona zima/lato) między artykułami klasy budget a premium
PS
nie jestem przedstawicielem firmy Pirelli, po prostu moge polecić te opony do każdej terenówki i większego SUV'a bo na lepszych w zimie jeszcze nie jeździłem
Peace.
(...)łażę po wszystkich tematach na tym forum i psuję ludziom krew(...)
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
A ja do tego samego segmentu będę polecał Bridgestone DMZ3. Nawet piąty sezon na tych gumach to frajda z jazdy. Szkoda, że mi się kończą bo trzeba będzie znów wydać ponad 2000 pln1986XV1000 pisze:po prostu moge polecić te opony do każdej terenówki i większego SUV'a bo na lepszych w zimie jeszcze nie jeździłem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Hummel
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
- Motocykl: Yamaha Virago XV1100
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
pytanie zapewne banalne ...ale wole mieć pewność ....czy przednie koło ma być wyważone ?? na tylnym mam cie cieżarek na szprychach .......
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
No jak sam stwierdziłeś pytanie banalne. Ciężarek jest bo było wyważane właśnie i tak ma być. Wymiana opony = się wyważanie.
- Hummel
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
- Motocykl: Yamaha Virago XV1100
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
może nie do konca sie jasno wyraziłem ....ok z tyłu sprawa jasna mam cieżarek i ok ...ale jakoś z przodu go brak !!??podbiel pisze:No jak sam stwierdziłeś pytanie banalne. Ciężarek jest bo było wyważane właśnie i tak ma być. Wymiana opony = się wyważanie.
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
Znaczy się albo było dobrze co raczej mało prawdopodobne, albo zamiast ciężarka na szprychach masz naklejkę jak w puszkach, albo i to jest najgorsze - ktoś olał wyważanie.
- Hummel
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
- Motocykl: Yamaha Virago XV1100
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
na szprychach zero ciezarka......na feldze też ani znaku po ciezarkach ......moto prowadzi sie OK ...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
Tak w kwestii formalnej - wyważenie kół robi sie nie raz na całe życie tylko trochę częściej
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
wyważ przednie kolo, sprawdź też czy nie ma bicia i przeglądnij przednie zawieszenie. Ja przy 120 bez problemu czytam rejestrację auta jadącego za mna...Hummel pisze:...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......
- Hummel
- Posty: 281
- Rejestracja: 26 września 2011, 20:13
- Motocykl: Yamaha Virago XV1100
- Lokalizacja: Rzeszów
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
-waldi- pisze:wyważ przednie kolo, sprawdź też czy nie ma bicia i przeglądnij przednie zawieszenie. Ja przy 120 bez problemu czytam rejestrację auta jadącego za mna...Hummel pisze:...dopiero ponad 80 zaczynaja lusterka lekko tancowac ......
sprawdzone wyważone i jest zdecydowanie lepiej !!
- Pixa
- Posty: 626
- Rejestracja: 11 stycznia 2009, 09:40
- Motocykl: Virago 535 DX 2YL
- Lokalizacja: Kobierzyce
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: Jak to naprawdę jest z tymi oponami....
Przepisy mowia, ze opony powinny byc takie same na kazdej osi pojazdu. Wiec na przodzie mozna miec inne i na tyle tez inne. Nie widze przeciwskazan i uwazam, ze moto wcale nie jest bardziej przewidywalne jak ma sie komplet od jednego producenta (w ktorym czasami sa i tak rozne biezniki na przod/tyl!). Jezdze obecnie na Metzeler Perfect ME 77 na tyle i Heidenau K65 na przodzie i jest ok. Choc oczywiscie jakosciowo Metzeler lepszy.