Strona 1 z 1

CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 00:19
autor: jazzpilot
Witam .Temat jak widzę stary ale... Kupiłem virago 1100, maszyna sprowadzona z Niemiec ,w Polsce poprzednik miał ją 3 lata. Nic przy niej nie robił-jezdził raczej sporadycznie kilka tyś rocznie.Powymieniałem w niej wszystkie płyny itd no i został wydech ,piękny ,wolny ,dragowy,berdzo głośny dosłownie łeb urywa.No ale naczytałem się trochę na m-in tym forum że to niezbyt. dla silnika ,że mieszankę wypłukuje itd.Maszyna bardzo ładnie przyspiesza,płynnie,raczej mało strzela,nie gaśnie. Obroty były bardzo niskie ok. 200-300 obrotomierz stał-podniosłem do ok.800 ze wzg na smarowanie.No i pytanie CZY ZMIENIAĆ NA FABRYCZNY CZY NIE !!!!!!!!!.Dzwięk jest extra,napewno bezpieczniej ale.. Co radzicie Pozdrawiam :bikersmile:

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 22:17
autor: Arktos
Temat był już przerabiany parę razy.Musisz użyć funkcji szukaj :mrgreen: a przede wszystkim to Witaj :mrgreen:

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 22:27
autor: mrowa66
Witam :rock: To prawda temat byl pruszany wystarczy poszukac .Ja bym go zostawil pogadaj z dobrym mechanikiem :mrgreen:

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 22:38
autor: rabw
Ja właśnie przerabiam temat tłumików, wydechów, przelotowych i takie tam rzeczy, bo mam dość nietypowe średnio głośne rozwiązanie i muszę coś sam wykombinować.

Co na razie się dowiedziałem: przy pustych rurach brak "backpressure" (po polskiemu to bedzie coś jak "ciśnienie wsteczne"?) powoduje zubożenie mieszanki. Dlatego, przy pustych lub nawet bardziej przelotowych rurach potrzebne jest wzbogacenie mieszanki. Zbyt uboga mieszanka powoduje niszczenie (chyba nawet nadtapianie czy coś) zaworów wydechowych. Skoro piszesz, że u Ciebie wszystko chodzi OK, to prawdopodobnie poprzedni właściciel dopilnował wszystkiego z gaźnikiem, więc nie ma się czym martwić.

W jednym miejscu też dowiedziałem się, że całkiem puste rury dają pewien zysk mocy na wyższych obrotach, ale spadek przy niskich obrotach (ale generalnie odczuwa się spadek mocy). Przez wzbogacenie mieszanki będziesz miał też trochę większe spalanie.

Teraz powiem tak: jak chcesz oszczędzać silnik to montuj fabryczne, które pewnie bez problemu nabędziesz. Poczekaj też może na wypowiedź w temacie kogoś, kto zna problem nie tylko teoretycznie jak ja ;)
A teraz jeszcze moja opinia. Myślę, że się przyzwyczaisz i nie warto zmieniać. Mój kumpel ma nieludzko głośny wydech. Na początku trochę dziwnie się czuł, ale jakoś się przyzwyczaił i teraz bardzo sobie chwali, bo jeździ po mieście jak pojazd w połowie uprzywilejowany - samochody odsuwają mu się z drogi o wiele częściej. Chcesz zachować dowód rejestracyjny, to jak widzisz policjantów - wciskasz sprzęgło i puszczasz gaz, ewentualnie jedzieś "pyr pyr pyr" (znaczy "jebut jebut jebut" ;) ) bez przyspieszania - wtedy jest ciszej. Przy zachowaniu rozsądku naprawdę można jeździć z głośnym wydechem i nie być zakałą okolicy ;)

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 22:51
autor: ROUTE 66 RIDER
jazzpilot pisze:Witam .Temat jak widzę stary ale... Kupiłem virago 1100, maszyna sprowadzona z Niemiec ,w Polsce poprzednik miał ją 3 lata. Nic przy niej nie robił-jezdził raczej sporadycznie kilka tyś rocznie.Powymieniałem w niej wszystkie płyny itd no i został wydech ,piękny ,wolny ,dragowy,berdzo głośny dosłownie łeb urywa.No ale naczytałem się trochę na m-in tym forum że to niezbyt. dla silnika ,że mieszankę wypłukuje itd.Maszyna bardzo ładnie przyspiesza,płynnie,raczej mało strzela,nie gaśnie. Obroty były bardzo niskie ok. 200-300 obrotomierz stał-podniosłem do ok.800 ze wzg na smarowanie.No i pytanie CZY ZMIENIAĆ NA FABRYCZNY CZY NIE !!!!!!!!!.Dzwięk jest extra,napewno bezpieczniej ale.. Co radzicie Pozdrawiam :bikersmile:
zostaw!!! Virka z fabryczymi to jak kastrat :) (bez urazy dla fabrycznych)

a z lataniem to chętnie bym się zabrał - jeszcze takim nie latałem

pozdrówka

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 10 grudnia 2009, 22:59
autor: ParamonoV
Teoretycznie po założeniu pustych wydechów wystarczy wyregulować gaźniki by mieszanka nie była ani za bogata, ani zbyt uboga - po prostu w sam raz. Tak samo jak w przypadku zakładania innego filtra powietrza.

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 13 grudnia 2009, 13:51
autor: jazzpilot
No jednak zanabyłem orginały ,główny pow. Maszyna przedewszystkim ma mnie wozić na lotnisko jak jest wylot na daleki przelot no to muszę wystartować gdzieś o 5 tej rano. No niestety mieszkam teraz na wsi i jak wiecie np. kokosze by się nie niosły.... Itd.Niewspomnę o tubylcach........... . Po wymianie straszna rzecz się stała - silnik słyszę ,słyszę jakie ma luzy,podstukiwania,słysze że skrzynia wyje przy 60-70-km/h. No tak -Dobry kask rozw. problem.
Mogę z pierwszej ręki podzielić sie spost. na temat zmiany przed i po.Ale to jak ktoś chce Pozdrawiam :bikersmile:

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 13 grudnia 2009, 22:10
autor: Blunio
ParamonoV pisze:w przypadku zakładania innego filtra powietrza
Jaki inny filtr ? Zakładanie różnych wynalazków nie jest najlepszym rozwiązaniem. Pomijając już ich podstawowe zadanie, to jest filtrowanie, podróby mogą mieć mniejszą przepustowość powietrza. I to co zaoszczędzimy na filtrze (€£ i $) to stracimy na paliwie.
Wniosek: tanie mięso to psy jedzą.

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 13 grudnia 2009, 22:44
autor: ParamonoV
Nie zrozumiałeś mnie;) W chopperkach raczej nikt nie zakłada innych filtrów. Podałem to jako przykład gdy coś wpływa na zmianę proporcji w mieszance powietrze/benzyna. Tak jak to bywa w przypadku zakładania filtrów o większej przepustowości np. stożkowych.

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 13 grudnia 2009, 23:49
autor: wemar
ParamonoV pisze:Teoretycznie po założeniu pustych wydechów wystarczy wyregulować gaźniki by mieszanka nie była ani za bogata, ani zbyt uboga - po prostu w sam raz.
Wyregulować? Widziałeś gdzieś w Virażce jakieś elementy regulacji składu mieszanki?
W tym przypadku ew. regulacja mozliwa jest jedynie przez zmianę dysz, ale nie wiem, czy do tych gaźników można dostać jakieś inne dysze.

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 14 grudnia 2009, 01:38
autor: rabw
ParamonoV pisze:Nie zrozumiałeś mnie;) W chopperkach raczej nikt nie zakłada innych filtrów.
Piszę jako ciekawostkę: w HD zakup tuningowego filtra powietrza o zwiększonym przepływie to jedna z najbardziej normalnych czynności zaraz po zakupie (nazywają to "płacenie podatku"). I dokładnie tak jak pisałeś - naturalna jest wtedy potrzeba wzbogacenia mieszanki (akurat przerabiam temat).
Blunio pisze:Jaki inny filtr ? Zakładanie różnych wynalazków nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Zależy czy taki wynalazek to jakiś filtr-podróba czy może K&N starczający na cały żywot silnika (wystarczy tylko czyścić co jakiś czas).

wemar, jesteś pewny, że w żadnej Virago nie ma regulacji mieszanki? Śruba, igła?

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 14 grudnia 2009, 02:48
autor: -waldi-
Wyregulować? Widziałeś gdzieś w Virażce jakieś elementy regulacji składu mieszanki?
ja tam widziałem ...

regulacja położenia iglicy i wkręty regulacyjne pod gaźnikami :)

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 14 grudnia 2009, 07:18
autor: wemar
To są elementy regulujące skład mieszanki na biegu jałowym.W normalnej jeździe raczej jedzie się z obrotami większymi niż 800-900 na minutę, a wtedy znaczenie ustawień biegu jałowego przestaje odgrywać większą rolę.

Re: CO Z TYM FANTEM ZROBIĆ-WYDECH

: 14 grudnia 2009, 09:32
autor: HEBEL
J a się skłaniam do poglądu kolegi RABW. Założyłem wydechy od Pana z łomianek i jest wszystko OK. Napoczątku było mocno głośno ale juz sie przyzwyczaiłem. Jak mocno nie piłuję to się newet ludzie nie oglądają - co jest wg. mnie obiektywnym wskźnikiem uciązliwości. I co jeszcze dziwniejsze, że wiecej słyszę z pracy silnika.