Prędkościomierz padł
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Prędkościomierz padł
W mojej lali pojawił się problem z prędkościomierzem. Ostatnio jak jeździłem wszystko było OK, jednak dzisiaj po trzy tygodniowej odstawce, gdy zabrałem się na przejażdżkę, prędkościomierz, niezależnie od prędkości wskazywał 0 km/h. Przypadłość nie jest związana z linką, ponieważ wciąż działa licznik kilometrów. Czy ktoś z was miał do czynienia z takimi fanaberiami, jeśli tak to, co radzicie?
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
miałem to samo co ty i według moich obserwacji coś jest z samym mechanizmem prędkościomierza tzn. jak wyprowadzam szprzęt do tyłu i za daleko sobie go popcham to właśnie tak mam , wystarczy delikatny masaż wstrząsowy i wszystko wraca do normy . Czasami sie zastanawiam jak długo lalka będzie znosić te moje "pieszczoty" a dopóki działa to nawet nie chce się zagłębiać w mechanizm co by bardziej nie popsuć .
ADAM
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Jutro spróbuję delikatnego masażu, zgodnie z wytycznymi , w moim przypadku też występuje parkowanie poprzez cofanie (ok. 7m), może wiec coś jest na rzeczy. Zastanawiam się jednak czy nie jest to związane z wilgotnością, zauważyłem na szybce prędkościomierza niewielką mgiełkę, więc może?
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove
- soprano
- Posty: 725
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 09:19
- Motocykl: virago 535 `96
- Lokalizacja: sosnowiec
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
a ja myślę, że może linka od prędkościomierza się wykręciła ja tak miałam jak kupiłam moją ksieżniczkę sprawdź u nasady czy trzyma i jest dokręcona.
Spieszmy się kochać..., tak szybko wszystko przemija, odchodzi...
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Sprawdziłem dzisiaj raz jeszcze dokręcenie linki, aby osiągnąć wyższy poziom pewności, odkręciłem ją, a następnie dokręciłem (zgodnie z sugestią Soprano). Następnie przeprowadziłem delikatny masaż prędkościomierza (nie sponiewierałem jak Adamczyk Gołotę). Niestety jak na razie wciąż 0 km /h, a kilometry biją bez zmian, więc chyba przystąpię do demontażu
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove
- soprano
- Posty: 725
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 09:19
- Motocykl: virago 535 `96
- Lokalizacja: sosnowiec
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Hm,hm powodzenia daj znać co się stało jak już dojdziesz do tego, pozdro.
Spieszmy się kochać..., tak szybko wszystko przemija, odchodzi...
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Zasadniczo ,jeżeli licznik przebiegu się kręci to linka i jej mocowanie jest sprawna.więc trzeba szukać wewnątrz samego licznika,może rozpocząć od delikatnej perswazji jakimś młoteczkiem,a może zabrać ustrojstwo do domu ,na stół i rozpocząć obdukcję od kręcenia licznika wiertarką i delikatne pukanie,tylko sprawdź w którą stronę kręcić by nie wyszła sztuka Strazaka,że coś się haczy.A jak nie pomoże to trzeba wyjąć ustrojstwo z obudowy i przyjrzeć sie z bliska mechanizmowi.pozdro
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Pomijajac licznik km, sam prędkościomierz jest zbudowany z finezją cepa bojowego (podam ogólne zasady budowy, ten w Virago może się róznić szczegółami). Otóż załóżny, że linka napędza wirujące na tarczy magnesy stałe. W ich bezpośrednim sąsiedztwie iest współosiowo, ale niezależnie osadzona na ułożyskowanej osi tarcza almuminiowa , a na drugim końcu tej osi jest osadzona wskazówka szybkościomierza. Do osi umocowana jest spiralna sprężyna, dociskająca wskazówkę do położenia "0" (zero). Jak motocykl rusza, magnesy zaczynają wirować współsiowo do tarczy aluminiowej , wytwarzają w niej prądy wirowe czytaj tutaj i na zasadzie reakcji tarcza aluminiowa pokonując opór sprężyny przekręca się o kąt adekwatny do prędkości wirowania magnesów. Wraz z tarczą wychyla się również wskazówka. Do układu wskazówki często jest również stosowany pneumatyczny tłumik drgań, żeby wskazówka nie wahała się. Ot i cała filozofia.
Uszkodzenie może polegać na zatarciu się osi wskazówki, albo dostaniu się do układu tarcza / wskazówka jakiegoś syfu, który blokuje wychylanie się tarczy ze wskazówką. Tam specjalnie nie ma się co zepsuć, w przeciwieństwie do napędu (linki, która lubi pękać) albo licznika przebiegu, w którym potrafią się wycierać plastykowe trybiki.
Przyjemnego grzebania
Uszkodzenie może polegać na zatarciu się osi wskazówki, albo dostaniu się do układu tarcza / wskazówka jakiegoś syfu, który blokuje wychylanie się tarczy ze wskazówką. Tam specjalnie nie ma się co zepsuć, w przeciwieństwie do napędu (linki, która lubi pękać) albo licznika przebiegu, w którym potrafią się wycierać plastykowe trybiki.
Przyjemnego grzebania
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- KamiSan
- Posty: 409
- Rejestracja: 09 lutego 2009, 13:27
- Motocykl: Intruz 1400
- Lokalizacja: Przezchlebie O.S.
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Ot i cały Blunio Długo walczyłem z tym problemem, milczałem, czytałem a po przeczytaniu postu Blunia okazało się, że wystarczyło ostrożnie przedmuchać sprężonym powietrzem i popsikać WD . Dzięki
"Rządowe rozwiązanie problemu jest zawsze gorsze od samego problemu"
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
z tym WD40 raczej ostrożnie bo lepi kurz niemiłosiernie i potem może być jeszcze gorzejKamiSan pisze:i popsikać WD
- KamiSan
- Posty: 409
- Rejestracja: 09 lutego 2009, 13:27
- Motocykl: Intruz 1400
- Lokalizacja: Przezchlebie O.S.
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Masz rację Waldi o tym nie pomyślałem Nie pozostaje nic innego jak ostrożnie przemyć benzyną ekstrakcyjną, wydmuchać i poszukać czegoś lepszego do smarowania.-waldi- pisze:z tym WD40 raczej ostrożnie bo lepi kurz
"Rządowe rozwiązanie problemu jest zawsze gorsze od samego problemu"
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
Ramon Gomez de la Serna
http://www.youtube.com/watch?v=oJP1higuWcI
Intruder nie hamuje, Intruder zwalnia
- MI_maly
- Posty: 250
- Rejestracja: 13 września 2009, 15:50
- Motocykl: Virago XV 1000 GE
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: Prędkościomierz padł
Jako że w sobotę ma być bezdeszczowo, i warto trochę pośmigać na motorku, wypróbuję szybką metodę nieinwazyjną, wynikającą z następujących założeń:
- przyczyna zablokowania prędkościomierza to „dostanie się syfu do układu tarcza/wskazówka” wg teorii Blunia
- odkręcenie linki napędu prędkościomierza i wprowadzenie sprężonego powietrza w jej gniazdo, będzie wystarczające do przemieszczenia tzw. syfu i odblokowanie wskazówki
Jeżeli przeprowadzone czynności nie doprowadzą do przemieszczania się wskazówki w trakcie jazdy, wprowadzę akcję awaryjną opierającą się na założeniu nr 2 tj. „zatarciu się osi wskazówki”. Przeprowadzę wówczas dodatkową czynność, tj. penetrację środkiem WD, poprzez gniazdo linki
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 11:17 pm ]
Okazało się że przedmuchanie sprężonym powietrzem, zadanym w gniazdo mocowania linki napędu prędkościomierza, wystarczyło do odblokowania wskazówki. Dzięki za wspacie
- przyczyna zablokowania prędkościomierza to „dostanie się syfu do układu tarcza/wskazówka” wg teorii Blunia
- odkręcenie linki napędu prędkościomierza i wprowadzenie sprężonego powietrza w jej gniazdo, będzie wystarczające do przemieszczenia tzw. syfu i odblokowanie wskazówki
Jeżeli przeprowadzone czynności nie doprowadzą do przemieszczania się wskazówki w trakcie jazdy, wprowadzę akcję awaryjną opierającą się na założeniu nr 2 tj. „zatarciu się osi wskazówki”. Przeprowadzę wówczas dodatkową czynność, tj. penetrację środkiem WD, poprzez gniazdo linki
[ Dodano: Sob Paź 31, 2009 11:17 pm ]
Okazało się że przedmuchanie sprężonym powietrzem, zadanym w gniazdo mocowania linki napędu prędkościomierza, wystarczyło do odblokowania wskazówki. Dzięki za wspacie
Do zobaczyska na trasie
πj πvo QufLove
πj πvo QufLove