-waldi- pisze:Aku nie powinien w pierwszych godzinach ładowania wydzielać nadmiernych ilości gazów
A jesli wydziela, to oznacza, że go za ostro traktujemy - za duży prąd ładowania.
-waldi- pisze:Aku nie powinien w pierwszych godzinach ładowania wydzielać nadmiernych ilości gazów
Genialne rozwiązanie Kurka wodna, nie pomyślałem o takim rozwiązaniu i możliwości ładowania akumulatora przez gniazdo zapalniczki... Czy nie ma żadnych przeciwwskazań, by ładowarkę podłączać przez gniazdo, a nie bezpośrednio do klemwemar pisze: 1. Utrzymywać akumulator w stanie naładowania. By się zbytnio nie narobić, warto pomysleć o doinstalowaniu gniazda zapalniczki i co jakiś czas, zależnie od ilości odpaleń i ilości kilometrów przejechanych szczególnie w ruchu miejskim podłączyć przez nią kabelek od ładowarki na 1-2 godziny.
To polecam szczególnie tym, którzy mają zainstalowanych więcej odbiorników prądu, niż jest to fabrycznie (np. dodatkowe oświetlenie).
Raczej nie ma . Kupiłem taką w NORAUTO i jest przystosowana do ładowania przez gniazdo zapalniczki. Samochodu raczej nie da rady podładować (za mały prąd ładowania), ale motorek cały czas tak ładuję.Czy nie ma żadnych przeciwwskazań, by ładowarkę podłączać przez gniazdo, a nie bezpośrednio do klem[
nie ładuj takim czymś bo rozwalisz aku lub sam zasilacz się spali...koron1 pisze:Mam taki uniwersalny zasilacz:
http://allegro.pl/item879844699_zasilac ... 500ma.html
Czy można czymś takim podładować akumulator?
sorki waldi, że się wtrącam ale czy trafo nie podaje niestabilizowanego? i dlaczego chcesz go podłączać bezpośrednio do aku? czy tam nie powinien być + i -?-waldi- pisze:poszukaj jakiegoś transformatorka na 12V i prądzie min. 1A (najlepiej nie stabilizowany)
Paulus, trochę nie rozumiesz . Tam musi być + i - a stabilizacja to taki dodatkowy układ który wygładza napięcie, filtruje i jest to nie potrzebne czasami nie wskazane do ładowania akumulatora .Paulus pisze:sorki waldi, że się wtrącam ale czy trafo nie podaje niestabilizowanego? i dlaczego chcesz go podłączać bezpośrednio do aku? czy tam nie powinien być + i -?
Właśnie o to Paulusowi chodziło, bo z tego co rozumiem (Paulus najwyraźniej też tak zrozumiał), Waldi proponuje podłączyć transformator bezpośrednio do akumulatora. Czegoś takiego oczywiście nie wolno robić...sm210 pisze:Tam musi być + i -
no jest jak najbardziej OKpaelek86 pisze:czy taka ładowarka raczej styknie
Tylko żebyś się nie przejechał na tym wskaźniku. Do dużych akumulatorów mam ładowarkę, która gdy pokazuje 3A to daje 1A, a jak na wskaźniku jest 5A, to faktycznie idzie 12A. Mi to akurat nie przeszkadza, bo i tak mam osobno podłączony zestaw pomiarowy, a przynajmniej nawet duże aku są dobrze ładowane, a poza tym ma jakiś zakres regulacji prądu.paelek86 pisze: jednak w praktyce jak ładowałem w ten weekend wskazówka amperomierza oscylowała w granicach 1A.