Strona 2 z 2

Re: Regulator czy Akumulator

: 30 kwietnia 2008, 10:04
autor: kniaż
Panowie mam pytanie, czy te regulatory pasują do XV 700? podane są prawie wszystkie modele tylko nie 700.

http://www.allegro.pl/item353464280_reg ... v_max.html

http://www.allegro.pl/item351714296_reg ... _1100.html

chciałem zamawia ale jak nie pasu wydawac takiej kasy..

Re: Regulator czy Akumulator

: 30 kwietnia 2008, 11:51
autor: kyller
powinien pasowac sprawdz w serwisówce jak a masz moc generatora jesli nie wieksza niz w tych podanych modelach to pasi

Re: Regulator czy Akumulator

: 30 kwietnia 2008, 12:55
autor: kniaż
ps.
przepraszam za błędy ale klawiatura mi chyba siada..

Re: Regulator czy Akumulator

: 30 kwietnia 2008, 13:06
autor: strazak
na obudowie regulatora masz symbol i po tym symbolu dojdziesz czy pasuje czy nie jeśli będzie ta sama linia produkcyjna czyli początkowy numer i środkowy czyli typoszereg to powinno pasować końcówka czyli litera z cyferką to oznaczenie producenta i zarazem gatunek ewentualnie jakość .

Re: Regulator czy Akumulator

: 30 kwietnia 2008, 13:24
autor: kniaż
Dzieki wielkie, wiedziałem że mozna na was liczyc! :mrgreen: zaraz biegne do garażu.

ok sprawdziłem. na moim wygląda to tak:

42X-AU?O? (lekko rozmazane wiec nie wiem dokładnie)
SH569-12
503

przy oferowanym na allegro tak:

42X-A1
SH569A-12
7.7 172

czy to będzie pasowac?

Re: Regulator czy Akumulator

: 26 maja 2008, 10:27
autor: Maciek01
Czołem,
podpinam sie pod temat aumulatora i mam pytanie, kupiłem moto i jezdziłem na nim całkiem sporo jednak prawie za kazdym razem jak zchodze do garazu i staram sie go odpalic to słychac stukanie z rozruszika i wogole nie kreci. Jak wezme go na pych toodpala i potem śmiga ile sie da. Z soboty na niedzile ładowałem 10 godzin i w niedziele odpalił od musniecia, jedziłem caly dzien i jak zszedłem do grazu przed paroma minutami to standardowa reakcja czyli stukanie i lipa. Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
Pozdrawiam

Re: Regulator czy Akumulator

: 26 maja 2008, 10:51
autor: Adam
Maciek01 pisze:Wydaje mi sie ze to na 95% aku, po ładownaiu miał jakies 13,6 V a po nocy przewaznie ma 11,6 V . Da sie cos jeszcze z nim zrobic czy na "hasiok" ?
pomalućku mnie sie to samo robi> Czyli aku do wymiany i nic tu nie pomorze. :drunksmile:

Re: Regulator czy Akumulator

: 26 maja 2008, 10:54
autor: Maciek01
Dzieki za odpowiedz i ugruntownie mojej teorii , juz sie zorientowałem ze koszt to mniejwiecej 150 zł

Re: Regulator czy Akumulator

: 07 października 2008, 20:14
autor: JAN_34
Pozwolę dołączyć się do dyskusji. W moim moto, po dłuższej jeździe na światłach rozładowuje się aku. Aku na pewno jest ok bo jest zbadany przez "doktora". Natomiast po sprawdzeniu ładowania jest ono zbyt niskie jak stwierdził doktor w punkcie z aku do samochodów. Czy w autach wartości ładowania są takie same jak w moto. Jakie powinno być minimalne ładowanie by było ok. i ewentualnie czy to wina alternatora czy może inne licho.

Re: Regulator czy Akumulator

: 07 października 2008, 20:30
autor: pierzasty
Ładowanie powinno być ponad 14v a ztymi regulatorami z allegro to rużnie bywa ja kupiłem i wydawało by się że jest już w pożądku ale tylko wydawało by się ładowanie jest za małe . Przy obrotach powyżej 2000 jest tylko 13.6-13.8 i akumulator jest nie doładowany , napięcie jest dobre tylko pomiędzy 1500 do 2000 i wtedy jest okło 14.3 w dłuższej trasie daje rade ale przy codziennej jeździe i częstm odpalaniu szybko pada .

Re: Regulator czy Akumulator

: 12 października 2008, 21:29
autor: JAN_34
Ok. moto zdiagnozowany. Na 100 % regulator. Nie chce się wymądrzać , ale jeśli komuś podczas dłuższej jazdy rozładowuje się aku to proponuję w jakimś punkcie sprawdzić go pod obciążeniem. Jeżeli aku sprawne to następnie spradzić regulator a na końcu dopiero dobierać się do alternatora. W moim moto z 92 r. na oryginalnych częściach tak właśnie było. Pozdrawiam.

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 11:07
autor: vongregorius
Podniosę temat zamiast zakładać nowy.
Problem jak w temacie – Virago 750 z ’83-go. Nowy aku.
Objawy:
- napięcie na prądnicy ok. 40V na każdym zacisku
- napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
- diody w regulatorze napięcia sprawne
Po włączeniu motoru napięcie praktycznie bez zmian (niezależnie od obrotów silnika). Po załączaniu kolejnych odbiorników (światła, kierunkowskazy, drogowe, klakson) wzrasta wraz załączeniem odbiorników co ok. 0,1 V do momentu, aż osiągnie magiczne 13,6 V i ani 0,1 więcej. Ma ktoś z Was może pomysł co to? W grę wchodzi jeszcze ewentualnie podmiana na próbę innego regulatora ale to już prośba do „miejscowych” czyli lubelaków. Jeżeli ktoś z Was dysponuje virago 750 czy było by możliwe umówienie się w celu podpięcia regulatora?
Pozdrawiam

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 15:09
autor: kyller
vongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałem

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 15:19
autor: vongregorius
kyller pisze:
vongregorius pisze: - napięcie na wyłączonym motorze (zaciski) – 13,2 V
znaczy sie przy niepracujacym silniku masz na zaciskach aku 13,2 V ? bo nie zakumałem
Dokładnie tak. napięcie mierzone na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku.

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 15:36
autor: -waldi-
dość wysokie masz to napięcie na aku ładowałeś go czy tyle ma ?

a coś Ci się dzieje z elektryką że szukasz czy tylko profilaktycznie sprawdzałeś

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 15:45
autor: vongregorius
Aku na świeżo po ładowaniu.
Nie jestem typem poszukiwacza "na zaś". Rozładowuje mi się aku. Nie wiem czy to wina napięcia z alternatora czy akumulatora.

Re: Regulator czy Akumulator

: 21 sierpnia 2009, 16:28
autor: -waldi-
no to teraz wyjaśnia te 13,2V

na moje oko masz padnięty regulator napięcia skoro za prądnicą masz po 40V

Re: Regulator czy Akumulator

: 10 czerwca 2014, 14:02
autor: blackdimon
Odgrzeję kotleta.
U mnie jest taki objaw, że podczas jazdy potrafi brakować prądu, ostatnio nawet aku tak dostał, że woda z dwóch cel wyparowała do połowy.
Czy szukać w regulatorze, co tam zrobić?
Czy może mieć coś wspólnego, że mam z przodu żarówkę H4? ( Wg mnie mało prawdopodobne, ale.. )

Proszę o szybką odpowiedź.

Re: Regulator czy Akumulator

: 10 czerwca 2014, 14:31
autor: grzegorzbr2
Jak ubywa elektrolit w aku to znak że za duże ładowanie, szukaj winy w regulatorze ładowania a stan elektrolitu w akumulatorze uzupełnij wodą destylowaną i podładuj prostownikiem.

Re: Regulator czy Akumulator

: 10 czerwca 2014, 14:47
autor: Kargul
Ja tam też stawiam na regulator, ale można to łatwo sprawdzić. A szczegóły w podklejonym wątku

http://virago.com.pl/viewtopic.php?f=21&t=5922

Re: Regulator czy Akumulator

: 29 czerwca 2014, 21:27
autor: blackdimon
Sprawa już rozwiązana: uszkodziła się jedna cewka :shock: , a ona uszkodziła "na śmierć" regel.

Aku zamienione na żel, a poprzednik trafił do drugiej maszyny.

:chopper: