Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Mam tak w sumie od początku przygody z Vircią i jest to moja pierwsza prośba o pomoc.
Napiszę tak:
W silniku mam wlany olej motul 5100 10w-40, sprzęgło wyregulowane tak że po wciśnięciu klamki zgrywa się wskaźnik z nadlewem na bloku silnika, luzu na klamce praktycznie nie ma ale i nie jest za mocno naciągnięta linka – sprzęgło nie ślizga się. Wcześniej miałem trochę za mocno naciągniętą linkę i na 5 tym biegu ślizgało się. Biegi wchodzą ładnie w górę i w dół, luz bez problemu da się znaleźć. Wrzucam jedynkę i stoję z wciśniętym sprzęgłem – motor stoi i sprzęgło nie ciągnie – jest OK.
Suma summarum wszystko chodzi jak należy ale tylko do czasu aż silnik nabierze jakiejś temperatury – u mnie to około 60 stopni i wyżej.
Po osiągnięciu tej temperatury nagle sprzęgło i skrzynia mają problemy. Odnosi się to szczególnie do tego że trudno znaleźć zero i ogólnie biegi wchodzą jakby trudniej, muszę robić mocniejszą przegazówkę.
No i najlepsze – wciskam sprzęgło, wrzucam jedynkę i motor sam chce jechać – tak jakbym nie do końca miał wciśniętą dźwignię sprzęgła po prostu ciągnie (dźwignia jest oryginalna). Mocna przegazówka i lekko ten objaw ustępuje, ale tylko na kilka sekund, po chwili znów ciągnie.
Po mojemu to tak wygląda jakby pod wpływem temperatury odsuwał się cały kosz sprzęgłowy na wałku i popychacz robiłby się wtedy „za krótki” możliwe to jest?. Ewentualnie jakiś inny element układanki – może wewnętrzna regulacja na koszu?. Podejrzewam również tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe ale nie wiem czy słusznie.
Zauważyłem że jak odczepię linkę sprzęgła na dźwigni przy silniku to ta dźwignia daje się lekko obracać tak w okolicach 5mm po obwodzie. Sprężynka która tam kiedyś była pękła, więc nie stawia oporu.
Jeżdżę tak cały sezon, ale mnie to martwi. Idzie zima więc to na pewno rozgrzebię.
Jak by Ktoś z większym doświadczeniem coś poradził to byłbym wdzięczny.
Czeka mnie jeszcze przewijanie altka ale to już inna bajka.
Pozdrawiam
Adam
Mam tak w sumie od początku przygody z Vircią i jest to moja pierwsza prośba o pomoc.
Napiszę tak:
W silniku mam wlany olej motul 5100 10w-40, sprzęgło wyregulowane tak że po wciśnięciu klamki zgrywa się wskaźnik z nadlewem na bloku silnika, luzu na klamce praktycznie nie ma ale i nie jest za mocno naciągnięta linka – sprzęgło nie ślizga się. Wcześniej miałem trochę za mocno naciągniętą linkę i na 5 tym biegu ślizgało się. Biegi wchodzą ładnie w górę i w dół, luz bez problemu da się znaleźć. Wrzucam jedynkę i stoję z wciśniętym sprzęgłem – motor stoi i sprzęgło nie ciągnie – jest OK.
Suma summarum wszystko chodzi jak należy ale tylko do czasu aż silnik nabierze jakiejś temperatury – u mnie to około 60 stopni i wyżej.
Po osiągnięciu tej temperatury nagle sprzęgło i skrzynia mają problemy. Odnosi się to szczególnie do tego że trudno znaleźć zero i ogólnie biegi wchodzą jakby trudniej, muszę robić mocniejszą przegazówkę.
No i najlepsze – wciskam sprzęgło, wrzucam jedynkę i motor sam chce jechać – tak jakbym nie do końca miał wciśniętą dźwignię sprzęgła po prostu ciągnie (dźwignia jest oryginalna). Mocna przegazówka i lekko ten objaw ustępuje, ale tylko na kilka sekund, po chwili znów ciągnie.
Po mojemu to tak wygląda jakby pod wpływem temperatury odsuwał się cały kosz sprzęgłowy na wałku i popychacz robiłby się wtedy „za krótki” możliwe to jest?. Ewentualnie jakiś inny element układanki – może wewnętrzna regulacja na koszu?. Podejrzewam również tarcze sprzęgłowe i sprężyny dociskowe ale nie wiem czy słusznie.
Zauważyłem że jak odczepię linkę sprzęgła na dźwigni przy silniku to ta dźwignia daje się lekko obracać tak w okolicach 5mm po obwodzie. Sprężynka która tam kiedyś była pękła, więc nie stawia oporu.
Jeżdżę tak cały sezon, ale mnie to martwi. Idzie zima więc to na pewno rozgrzebię.
Jak by Ktoś z większym doświadczeniem coś poradził to byłbym wdzięczny.
Czeka mnie jeszcze przewijanie altka ale to już inna bajka.
Pozdrawiam
Adam
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
tez mam klopot ze sprzegłem. ale u mnie slizga jak przyłoze mu gazu na 3 lub 4. ale tylko jezeli chcialbym naprawde przyłozyc po garach,musze sprawdzic naciag linki sprzegła. ale w twoim przypadku to dziwne chyba. ja też mam ten sam olej co u ciebie. niby ma byc ok!
by jezdzic trzeba zyć...
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Adam P, prawdopodobnie przy wyższej temperaturze silnika twoje tarcze sprzęgłowe puchną i w ten sposób brakuje sprzęgła. Wymiana tarczek sprzęgłowych załatwi sprawę.
jojo80, jeśli linkę masz dobrze ustawioną, to u Ciebie jest sytuacja odwrotna, brakuje tarcz i ich grubości i dlatego sprzęgło może się ślizgać.
PS Przy dobrym ustawieniu linki sprzęgła, na klamce między ruchomą, a nieruchomą jej częścią musi być 2-3mm luzu. Na tym zdjeciu - http://www.cosset.pl/motocykle/images/moto/P2125067.jpg widać tą szczelinę gdzie musi być luz.
jojo80, jeśli linkę masz dobrze ustawioną, to u Ciebie jest sytuacja odwrotna, brakuje tarcz i ich grubości i dlatego sprzęgło może się ślizgać.
PS Przy dobrym ustawieniu linki sprzęgła, na klamce między ruchomą, a nieruchomą jej częścią musi być 2-3mm luzu. Na tym zdjeciu - http://www.cosset.pl/motocykle/images/moto/P2125067.jpg widać tą szczelinę gdzie musi być luz.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
dziekiEDDIE, jutro sobie sprawdze,ciekaw jestem czy to tarcze.
by jezdzic trzeba zyć...
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Ciekawe jakie mam założone NHC - EBC - Lukas. Jakie polecacie do wymiany?.
Dodam że na liczniku mam 31 tyś. km a Virka jest z 1993r. - przebieg możliwy choć mało prawdopodobny, więc i tak byłby chyba czas na wymianę tarcz sprzęgłowych.
Na razie dzięki za podpowiedź, może coś się jeszcze urodzi.
Pozdrawiam
Adam
Na coś takiego bym nie wpadł - w sumie to jest to możliweEDDIE pisze: prawdopodobnie przy wyższej temperaturze silnika twoje tarcze sprzęgłowe puchną i w ten sposób brakuje sprzęgła. Wymiana tarczek sprzęgłowych załatwi sprawę.
Ciekawe jakie mam założone NHC - EBC - Lukas. Jakie polecacie do wymiany?.
Dodam że na liczniku mam 31 tyś. km a Virka jest z 1993r. - przebieg możliwy choć mało prawdopodobny, więc i tak byłby chyba czas na wymianę tarcz sprzęgłowych.
Na razie dzięki za podpowiedź, może coś się jeszcze urodzi.
Pozdrawiam
Adam
- EDDIE
- Posty: 759
- Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 23:21
- Motocykl: Suzuki Intruder 1800
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 60
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Napisałem "prawdopodobnie" nie żebym dywagował, bo zjawisko "puchnięcia" tarcz sprzęgłowych jest powszechnie znane, tylko dlatego by zauważyć, że to akurat Ciebie spotkało.
PS Tarcz sprzęgowych szukaj np. na www.larsson.pl lub na allegro. Z tarczami warto od razu wymienić sprężyny dociskające, nie jest to duży wydatek.
PS Tarcz sprzęgowych szukaj np. na www.larsson.pl lub na allegro. Z tarczami warto od razu wymienić sprężyny dociskające, nie jest to duży wydatek.
SZUKASZ KASKU, OPON LUB CZĘŚCI? NAPISZ MAILA na adres edward@pietron.pl NIE PISZ NA PW!
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Na prawdę nie wiedziałem o tym że tarcze mogą puchnąć, teraz siedzę w googlach i szukam czegoś na ten temat i znajduję że np. zdarza się tak przy tarczach sprzęgłowych firmy EBC.
Znam wszystkie oferty na temat tarcz sprzęgłowych z Allegro jak i również z Larssona i zaczynam skłaniać się ku tarczom NHC i sprężyny EBC z Larssona.
Znam wszystkie oferty na temat tarcz sprzęgłowych z Allegro jak i również z Larssona i zaczynam skłaniać się ku tarczom NHC i sprężyny EBC z Larssona.
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
AdamP, trochę nie tak jest z twoją regulacją sprzęgła:
wysprzęglik powinien zgrywać się z nadlewem na karterze przy luzie na lince sprzęgła a nie przy wciśniętym sprzęgle !
Kup uszczelkę pod pokrywę sprzęgła ( i koniecznie nowy simmering do pokrywy sprzęgła, ten w który wchodzi wał) i zacznij regulację na koszu sprzęgła tak żeby zgrać położenie wysprzęglika z nadlewem na karterze. Przy okazji podejrzysz stan tarcz sprzęgłowych.
Jakbyś wymieniał tarcze i przy okazji okazałoby się że musisz również wymienić sprężyny to unikaj jak ognia twardych sprężyn, będzie Cię bolała ręka od wciskania sprzęgła ( i w układzie przeniesienia napędu kardanem i przeniesienia z wału na sprzęgło trybami sprzęgło powinno być miękkie).
pozdrawiam
wierzba
wysprzęglik powinien zgrywać się z nadlewem na karterze przy luzie na lince sprzęgła a nie przy wciśniętym sprzęgle !
Kup uszczelkę pod pokrywę sprzęgła ( i koniecznie nowy simmering do pokrywy sprzęgła, ten w który wchodzi wał) i zacznij regulację na koszu sprzęgła tak żeby zgrać położenie wysprzęglika z nadlewem na karterze. Przy okazji podejrzysz stan tarcz sprzęgłowych.
Jakbyś wymieniał tarcze i przy okazji okazałoby się że musisz również wymienić sprężyny to unikaj jak ognia twardych sprężyn, będzie Cię bolała ręka od wciskania sprzęgła ( i w układzie przeniesienia napędu kardanem i przeniesienia z wału na sprzęgło trybami sprzęgło powinno być miękkie).
pozdrawiam
wierzba
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Dzięki Wierzba - twój post trochę walnął mnie w łeb, poszukałem i tu prawie na samym dole pisze to samo co Ty napisałeś, wychodzi że dodatkowo u mnie jest źle wyregulowane sprzęgło na koszu.
viewtopic.php?p=51439&sid=d4f06f58572cc ... 30d2#51439
Jeśli chodzi o twardość sprężyn to też masz rację, kumpel ma u siebie właśnie takie twarde - ciężko się wciska a ułomkiem nie jestem, u mnie praktycznie można dwoma palcami wcisnąć klamkę.
Jeszcze jedno - w razie "W" to gdzie znajdę sprężyny "nie twarde" bo te z Larssona to są raczej twarde "Heavy duty".
http://larsson.pl/?c=r&no=NjUxMDAyNA==&bid=111494
http://larsson.pl/?c=r&no=NjUxMDI0Ng==&bid=111494
W moto-akcesoriach też są chyba te twarde
http://www.moto-akcesoria.pl/sprezyna-s ... 35,p,16747
Wychodzi na to że sprężyny VERSAH to powinny być te co tygryski lubią najbardziej, ino tylko że ich nie ma
Ps. Mam ściągnięte obie serwisówki, niestety język "fajfokloków" jest mi obcy. Ciężko coś wykumać z samych obrazków.
Adam
viewtopic.php?p=51439&sid=d4f06f58572cc ... 30d2#51439
Jeśli chodzi o twardość sprężyn to też masz rację, kumpel ma u siebie właśnie takie twarde - ciężko się wciska a ułomkiem nie jestem, u mnie praktycznie można dwoma palcami wcisnąć klamkę.
Jeszcze jedno - w razie "W" to gdzie znajdę sprężyny "nie twarde" bo te z Larssona to są raczej twarde "Heavy duty".
http://larsson.pl/?c=r&no=NjUxMDAyNA==&bid=111494
http://larsson.pl/?c=r&no=NjUxMDI0Ng==&bid=111494
W moto-akcesoriach też są chyba te twarde
http://www.moto-akcesoria.pl/sprezyna-s ... 35,p,16747
Wychodzi na to że sprężyny VERSAH to powinny być te co tygryski lubią najbardziej, ino tylko że ich nie ma
Ps. Mam ściągnięte obie serwisówki, niestety język "fajfokloków" jest mi obcy. Ciężko coś wykumać z samych obrazków.
Adam
- wierzba
- Posty: 473
- Rejestracja: 21 maja 2008, 07:25
- Motocykl: było 535 teraz 1100
- Lokalizacja: Józefosław
- Wiek: 49
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Nie podpowiem Ci gdzie kupić miękkie (na pewno do zamówienia w Yamaha, zawsze można zadzwonić do warszawy na Połczyńską i zapytać o cenę oryginałów, część cen powala, inne nie), bojem nie przerabiałem tematu, fabryczne sprzęgło mam w swojej jeszcze jak dzwon.
pozdrawiam
wierzba
pozdrawiam
wierzba
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Dam se radę. I tak dużo mi pomogliście
Myślę że moje stare sprężyny jeszcze dadzą radę - w końcu do tej pory tak było. Nabędę drogą kupna nowe tarcze sprzęgłowe NHC (i tak to planowałem) i zamontuję w jakieś długie zimowe popołudnie.
Pozdrawiam
Adam
Myślę że moje stare sprężyny jeszcze dadzą radę - w końcu do tej pory tak było. Nabędę drogą kupna nowe tarcze sprzęgłowe NHC (i tak to planowałem) i zamontuję w jakieś długie zimowe popołudnie.
Pozdrawiam
Adam
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
niebede nowego posta robił podepne tutaj.
mam taką sprawę. sprzegło ustawiłem,luz na klamce jest 3mm.
ale... ten zabierak sprzęgła nie pokrywa się z nadlewem na bloku.
pytanie! da sie tak jezdzic czy raczej wymieniac tarcze sprzęgła. a moze jeszcze grzebac przy koszu sprzęgła?
poradzcie cos bo moze pojade do małej. w sumie to sprzegło troche slizgało i dlatego ustawiałem. ot co/.
mam taką sprawę. sprzegło ustawiłem,luz na klamce jest 3mm.
ale... ten zabierak sprzęgła nie pokrywa się z nadlewem na bloku.
pytanie! da sie tak jezdzic czy raczej wymieniac tarcze sprzęgła. a moze jeszcze grzebac przy koszu sprzęgła?
poradzcie cos bo moze pojade do małej. w sumie to sprzegło troche slizgało i dlatego ustawiałem. ot co/.
by jezdzic trzeba zyć...
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
AdamP
masz dwie drogi rozwiazania
droższa i tansza nie wiadomo która zadziała
droższa
nowe tarcze i nowe sprezyny VERSAH sprezyny normalne zadne heavy duty
co uczyni jakies 300 zyli
(zacznij od samych sprezyn ale najpierw zmierz wysokosc starych sprezyny to 50 zł))
tansza
wlej mineralnego lotosa
co uczyni 36 zyli
ja bym zaczoł od lotosa
masz dwie drogi rozwiazania
droższa i tansza nie wiadomo która zadziała
droższa
nowe tarcze i nowe sprezyny VERSAH sprezyny normalne zadne heavy duty
co uczyni jakies 300 zyli
(zacznij od samych sprezyn ale najpierw zmierz wysokosc starych sprezyny to 50 zł))
tansza
wlej mineralnego lotosa
co uczyni 36 zyli
ja bym zaczoł od lotosa
- plaza66
- Posty: 1313
- Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
- Motocykl: BMW R 1150 GS
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Słyszałem, że jak moto jest zalane syntetykiem, to są problemy ze sprzęgłem.
Wymiana oleju na mineralny może załatwić sprawę. Może warto spróbować...
Wymiana oleju na mineralny może załatwić sprawę. Może warto spróbować...
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz
Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS
Dziki Wieprz
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Nabyłem już drogą kupna z Alledrogo tarcze NHC za całe 139 złociszy + przesyłka (od KolecTuning), u siebie w Malborku zamówiłem i również kupiłem olej mineralny Castrol GP ActEvo 4T 20W-40 w ilości 4L za całe 126 PLN - myślę że olej mineralny będzie właściwszy dla tego silnika choćby ze względu na wiek jak i również przebieg. Filtr oleju już dawno leży i czeka. Więc teraz tylko zrobić to co by wypadało. W razie gdyby sprężyny okazały się przykrótkie to coś wykombinuję - "abu kupię nowe, abu dam śjakieś podkładki". Chwilowo nie znalazłem nigdzie sprężyn VERSAH, tam gdzie szukałem to mają wszędzie twarde czyli Heavy Duty.
Jeszcze jedno, trafiła do mnie na zimowanie jedna Viraszka 535 i na niej wyraźnie widać że dźwignia wysprzęglika jest ustawiona w okolicach nadlewu na karterze - trochę nie dochodzi ale myślę że to wynika z zużycia okładzin tarcz sprzęgłowych.
Oj, będę miał co robić w zimę, miejsce na warsztacie już przygotowane, w ciepełku będziemy sobie pracować nad virówką.
Ad jojo80
Tak myślę że odchyłki w pokrywaniu się dźwigni z nadlewem mogą być, przecież to wynika z normalnej eksploatacji. Podejrzewam, choć nie jestem pewien na 100% że właśnie pod wpływem zużycia się tarcz sprzęgłowych ta nasza nieszczęsna dźwignia będzie właśnie "nie dochodziła do nadlewu" tzn będzie po prawej stronie nadlewu (jeśli nie mam racji to proszę o korektę).
Brakuje mi rysunku - przekroju przez skrzynię biegów/sprzęgło - takie rysunki robili autorzy książek z cyklu "Sam naprawiam ..." no i niestety nikt nie zrobił książki po polsku o Virago, a szkoda.
Pozdrawiam
Adam
Nabyłem już drogą kupna z Alledrogo tarcze NHC za całe 139 złociszy + przesyłka (od KolecTuning), u siebie w Malborku zamówiłem i również kupiłem olej mineralny Castrol GP ActEvo 4T 20W-40 w ilości 4L za całe 126 PLN - myślę że olej mineralny będzie właściwszy dla tego silnika choćby ze względu na wiek jak i również przebieg. Filtr oleju już dawno leży i czeka. Więc teraz tylko zrobić to co by wypadało. W razie gdyby sprężyny okazały się przykrótkie to coś wykombinuję - "abu kupię nowe, abu dam śjakieś podkładki". Chwilowo nie znalazłem nigdzie sprężyn VERSAH, tam gdzie szukałem to mają wszędzie twarde czyli Heavy Duty.
Jeszcze jedno, trafiła do mnie na zimowanie jedna Viraszka 535 i na niej wyraźnie widać że dźwignia wysprzęglika jest ustawiona w okolicach nadlewu na karterze - trochę nie dochodzi ale myślę że to wynika z zużycia okładzin tarcz sprzęgłowych.
Oj, będę miał co robić w zimę, miejsce na warsztacie już przygotowane, w ciepełku będziemy sobie pracować nad virówką.
Ad jojo80
Tak myślę że odchyłki w pokrywaniu się dźwigni z nadlewem mogą być, przecież to wynika z normalnej eksploatacji. Podejrzewam, choć nie jestem pewien na 100% że właśnie pod wpływem zużycia się tarcz sprzęgłowych ta nasza nieszczęsna dźwignia będzie właśnie "nie dochodziła do nadlewu" tzn będzie po prawej stronie nadlewu (jeśli nie mam racji to proszę o korektę).
Brakuje mi rysunku - przekroju przez skrzynię biegów/sprzęgło - takie rysunki robili autorzy książek z cyklu "Sam naprawiam ..." no i niestety nikt nie zrobił książki po polsku o Virago, a szkoda.
Pozdrawiam
Adam
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Co do sprzęgła to się nie wypowiem, ale na mineralu biegi zaczęły lepiej "chodzić".plaza66 pisze:Wymiana oleju na mineralny może załatwić sprawę
Pobierz Clymera z Downlandu - jak się popatrzy na zdjęcia to się dużo człowiekowi "rozjaśnia", nawet bez czytania.Adam P pisze:Brakuje mi rysunku - przekroju przez skrzynię biegów
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
AdamP
1.tu nie chodzi o mineralny -syntetyczny tylko o inne czary mary
na motulu dosc czesto sprzegło bardziej ciagnie
napisałem Lotos a nie Castrol
2.odchyłek w pokrywaniu sie dzwigni z nadlewem nie powinno byc , od tego jest sruba regulacyjna na sprzegle (ok. 2 mm odchyłki tonei odchyłka) ale i tak nie ma to nic wspolnego z ciagnieciem
1.tu nie chodzi o mineralny -syntetyczny tylko o inne czary mary
na motulu dosc czesto sprzegło bardziej ciagnie
napisałem Lotos a nie Castrol
2.odchyłek w pokrywaniu sie dzwigni z nadlewem nie powinno byc , od tego jest sruba regulacyjna na sprzegle (ok. 2 mm odchyłki tonei odchyłka) ale i tak nie ma to nic wspolnego z ciagnieciem
- jojo80
- Posty: 401
- Rejestracja: 04 sierpnia 2009, 23:05
- Motocykl: yamaha virago 535' 2YL. 46ps.91'
- Lokalizacja: wadowice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
wlasnie ja zalałem motulem 10w40 5100. ale taki był poprzednio. moja dzwignia jest wlasnie bardziej do tyłu nadlewu. ale teraz sprzegło wydaje sie byc oki! moge tak jezdzic?
by jezdzic trzeba zyć...
- Adam P
- Posty: 74
- Rejestracja: 21 września 2008, 08:23
- Motocykl: Kawasaki Zephyr 750
- Lokalizacja: Malbork
- Wiek: 58
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam
Na przyszły sezon będzie mineralny Castrol - zresztą polecony przez długo - jeżdżącego motonitę na XV535
Kilka postów wyżej napisałem, że mam pobrane obydwie serwisówki i niewiele mi to daje. Po prostu to nie są typowe (dla mnie) rysunki złożeniowe tylko jakieś schematyczne - montażowe. Faktycznie coś pokazują, ale dla mnie za mało - taki już jestem.Blunio pisze:Pobierz Clymera z Downlandu - jak się popatrzy na zdjęcia to się dużo człowiekowi "rozjaśnia", nawet bez czytania.
No właśnie te "czary mary" - ale to dopiero odkryję jak rozbiorę prawy bok.kyller pisze:1.tu nie chodzi o mineralny -syntetyczny tylko o inne czary mary
na motulu dosc czesto sprzegło bardziej ciagnie
napisałem Lotos a nie Castrol
Na przyszły sezon będzie mineralny Castrol - zresztą polecony przez długo - jeżdżącego motonitę na XV535
Jeśli wszystko jest OK - to czemu nie?jojo80 pisze:wlasnie ja zalałem motulem 10w40 5100. ale taki był poprzednio. moja dzwignia jest wlasnie bardziej do tyłu nadlewu. ale teraz sprzegło wydaje sie byc oki! moge tak jezdzic?
-
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
Witam podłączę się do tematu. Czy po odpięciu linki od klamki i regulacji sprzęgła na koszu dźwignia powinna sama stać na wysokości nadlewu, bo w moim przypadku sprężyna cofa ją do tyłu silnika ?
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
tak powinna stac, do tego słuzy własnie regulacja na koszu
-
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
w takim razie co może być powodem, że "coś" nie przesuwa jej w kierunku przodu silnika ? wkręcenie śruby regulacyjnej powoduje, że dźwignia idzie do tyłu natomiast wykręcanie nic nie powoduje ? zakładamy oczywiście, że lina całkiem zdjęta.
- rembrandtin
- Posty: 493
- Rejestracja: 25 czerwca 2008, 15:10
- Motocykl: 535
- Lokalizacja: Pilawa
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
kyller, nawet nie wiesz jak mi brakowało Twoich porad (nie ważne że nie mi ich udzielasz), czytając Twoje posty można śmiało brać się za robotę przy Jędzy.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
zeby ja ustawic nalezy dosickac ja palcem jesli sie blokuje i nie dochodzi do nadlewu to cos jest nie takraber pisze:w takim razie co może być powodem, że "coś" nie przesuwa jej w kierunku przodu silnika ? wkręcenie śruby regulacyjnej powoduje, że dźwignia idzie do tyłu natomiast wykręcanie nic nie powoduje ? zakładamy oczywiście, że lina całkiem zdjęta.
-
- Status: Offline
Re: Spręgło i dziwne objawy (ciągnie gdy silnik gorący)
no to się nie zrozumieliśmy, bo właśnie tak robiłem tak wkręciłem śrubę regulacyjną że paluchem dźwignię dopchałem do nadlewu, kontra, a potem linka. Myślałem, że sama ma ma sterczeć, jak tłumik od hanomaga, w odpowiednim miejscu