zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Dodatki i przeróbki do Virago
davidos
Status: Offline

zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: davidos »

Witam,

Jak już będę miał Virówkę myślałem nad zmianą klaksonu na trąbkę pneumatyczną np. LINK.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz czy to legalne?
I jeszcze jedno czy jak kupię halogeny z homologacją to mogę sam montować czy muszę gdzieś do specjalistycznego zakładu żeby panowie niebiescy się nie czepiali.

Szerokości

P.S Czy mogą być dwutonowe?
Halogeny np. takie (tylko przykład)
Awatar użytkownika
mad91K
Posty: 721
Rejestracja: 27 maja 2009, 11:26
Motocykl: Suzuki Bandit 650 06
Lokalizacja: Bishops Stortford
Wiek: 32
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: mad91K »

Gdzie ty zmieścisz taką trąbę ? W 125 montowanie klaksonu jest trochę nie fortunne , masz jedną nakrętkę wspawaną pośrodku ramy , przed przednim garem - na wysokości znaczku Yamaha pod lampą. A z legalnością to jest tak że to jest legalne , a poza-tym jeśli głośne to masz większą szansę że zostaniesz usłyszane , tylko nie może to być za głośne , bo będzie uciążliwe.

O ile nie umieścisz tego klaksonu tak że będzie pasował , inaczej będzie to trochę groteskowe.

Co do halogenów to też , tak bez lightbarów to tak trochę nie teges. Muszą one być jednak ustawione aby nie oślepiały innych uczestników drogi. Znaczy będziesz musiał wybrać się do garażu na ustawianie lamp.
Szable do boju lance w dłoń? bolszewika goń goń goń !

ETZ 125 88' --> XV 125 99' --> VL 125 01' --> GPZ 500s '00 --> GSF 650S K6 06'
davidos
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: davidos »

Co do klaksonu to coś bym wymyślił, a celem zmiany jest właśnie to że jest głośniejszy.
Halogeny to lightbary bym kupił/zrobił. Myślałem nad podłączeniem ich pod długie ale sam nie wiem. Co o tym myślicie?

Szerokości
Awatar użytkownika
rzeznia_numer_5
Posty: 1983
Rejestracja: 17 maja 2008, 21:32
Motocykl: pogniecione ścierwo
Lokalizacja: Trafalmagoria
Wiek: 112
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: rzeznia_numer_5 »

Używanie lightbarów jest zabronione nie ważne czy będziesz oślepiał czy nie. Przepisy dokładnie określają jakiego typu oświetlenie może być zamontowane na motocyklu i nie wymienia trzech świateł z przodu ;) Temat był wałkowany kiedyś na tym i innych forach.

Oczywiście sam mam ligtbary i to olewam ale pytałeś o kwestie formalne.
Obrazek
ObrazekObrazekObrazek
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: piotr f. »

Takie trąbki mam przy xv920 są obłędne no i oczywiśćie wolny wydech.
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: -waldi- »

rzeznia_numer_5 pisze:Używanie lightbarów jest zabronione nie ważne czy będziesz oślepiał czy nie
istnieje takie coś jak zespół lamp i jeżeli są blisko siebie posiadają homologację i są odpowiednio podłaczone to są legalne

z resztą kto się tym przejmuje jak 90% na wypruty wydech :D
davidos pisze:Myślałem nad podłączeniem ich pod długie
jeżeli nie zastosujesz przekaźnika do ich zasilania to popalisz instalację
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
davidos
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: davidos »

-waldi-, z instalacją to wiem zrobiłem tak w skuterze (pod 15W poszło 55W) spaliło się od świateł do pierwszej kostki (najcieńsze kable) i regulator. Ze światłami się jeszcze zastanowię ale trąbka musi być.

Dzięki za odpowiedzi.

Szerokości
Awatar użytkownika
Grzegorzz
Posty: 57
Rejestracja: 13 lipca 2009, 11:52
Motocykl: Yamaha Virago 1100
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Wiek: 60
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: Grzegorzz »

davidos pisze:LINK
Kodeks drogowy Art 66 pkt 4 podpunkt 3

Zabrania się:
umieszczania w pojeździe lub na nim urządzeń stanowiących obowiązkowe wyposażenie pojazdu uprzywilejowanego, wysyłających sygnały świetlne w postaci niebieskich lub czerwonych świateł błyskowych albo sygnał dźwiękowy o zmiennym tonie;
:nazdrowie:
1100 95 usa
davidos
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: davidos »

Grzegorzz, czyli zwykły ciągły dźwięk może być, tak myślałem, że zmienny ton nie będzie dozwolony. O tych halogenach nic nie ma więc się czepiać nie powinni.

Szerokości
Awatar użytkownika
biernat88
Posty: 20
Rejestracja: 23 lutego 2009, 16:12
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Prudnik
Wiek: 35
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: biernat88 »

piotr f., masz może jakieś zdjęcia z tymi trąbkami? chciał bym zobaczyć jak to wygląda bo też sie nad takimi zastanawiam :smile:
piotr f.
Posty: 114
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 10:01
Motocykl: vs1400 nie dawno xv 920
Lokalizacja: Strzyżów - Żarnowa
Wiek: 48
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: piotr f. »

Mam ale niewiem jakprzesłać będe próbował troche widać na zdięciu przy nicku
piotr f.
JEŚLI ROBISZ COŚ
ŻLE TO RÓB TO DOBRZE!
Pozdrawiam wszystkich.
Awatar użytkownika
HEBEL
Posty: 448
Rejestracja: 14 września 2009, 15:32
Motocykl: H-D fatboy
Lokalizacja: Warszawka mokotownia
Wiek: 62
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: HEBEL »

Założyłem kiedyś takie trąbki do samochodu ale na oddzielny przycisk niż oryginalne. Wypiard jest taki jak w TIR piszych wyrywa z butów a puszki baranieją! :boks:
nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: Dono »

To ja się podepnę:
też wsadziłem samochodowe, jedyny minus że spora pompa, ale to przeżyję jakoś; podłączyłem bezpośrednio do zacisków aku z osobnym przyciskiem i tu pytanie - na zdjęciu z aukcji w pierwszym poście jest jakaś kostka/przekaźnik na wyposażeniu. Czy umieszczanie w takim układzie czegoś takiego jest konieczne? Bo cała ta moja operacja zbiegła się z awarią alternatora albo akumulatora (czy tez może regulatora), i teraz nie wiem, czy to może było jedną z przyczyn np. padnięcia akumulatora... Niestety ale elektryk ze mnie marny :oops:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: radar64 »

Dono przekaźniki w instalacji stosuje się po to by nie trzeba było ciągnąć przez cały motocykl grubych kabli którymi płynie cały prąd jaki wymusza dany odbiornik. Podpinasz kable grube tylko między akum(wypadłoby dać bezpiecznik)odbiornik ,czyli Twoja pompa i łączysz to przekaźnikiem.A sterowanie samego przekaźnika ciągniesz cienkimi kabelkami do kierownicy bo tam jest minimalny prąd.A jak sprytnie umocujesz pompę w okolicach akum,do tego blisko przekaźnik to będziesz miał minimalne spadki napięcia na tych grubych zasilajacych.pozdro
Aha trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji,Jak prawidłowo podłączyłeś bez przek. to powinno hulać .
Awatar użytkownika
plaza66
Posty: 1313
Rejestracja: 16 maja 2008, 00:21
Motocykl: BMW R 1150 GS
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 57
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: plaza66 »

radar64 pisze:trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji
A podpiąć się do końcówek od starych klaksonów :?: One chyba są jakoś zabezpieczone...

:rock:
NIEUSTAJĄCEJ MOCY MIĘDZY NOGAMI!!!!

https://www.facebook.com/andyartbydgoszcz

Była MZ ETZ 250 1982, XV700 N 1984, XL 650 Trampek 2002r, jest BMW R 1150 GS

Dziki Wieprz

Obrazek
Awatar użytkownika
strazak
Posty: 1412
Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
Wiek: 50
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: strazak »

plaza66 pisze:One chyba są jakoś zabezpieczone...
one tak ale włącznik nie
ADAM
Awatar użytkownika
Blunio
Posty: 5793
Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
Motocykl: Trek X-Caliber 8
Lokalizacja: Warszawa Bemowo
Wiek: 72
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: Blunio »

plaza66 pisze:podpiąć się do końcówek od starych klaksonów
Do nich podepnij sterowanie przekaźnikiem. A zasilanie do urządzenia poprowadź jak radzi radar64. Z tym że nie kable są problemem (grubość można dobrać w zaleznosci od pobieranego prądu, z reguły wystarczą 4 mm kwadratowe) tylko wytrzymałość włącznika. Oryginalnego nie przerobisz, a z montażem mocniejszego byś się niepotrzebnie nagimnastykował. Najlepiej jak można zostawić oryginalny.
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Awatar użytkownika
Dono
Posty: 2464
Rejestracja: 19 listopada 2007, 17:46
Motocykl: 1100 '91
Lokalizacja: Iskrzyczyn-Skoczów
Wiek: 40
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: Dono »

radar64 pisze:Aha trudno na odległość stwierdzić czy brak przekaźnika nabruździł Ci w instalacji
no fakt, tak czy siak muszę najpierw dojść co padło w moim moto
dzięki za poradę! :wink:
"Verba volant, scripta manent" (słowa ulatują, pismo zostaje).
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: zmiana klaksonu i dodatkowe lampy

Post autor: radar64 »

Dono zacznij od odłączenia Twoich modyfikacji.Potem zobacz jakie masz ładowanie,najlepiej po naładowaniu akumulatora z obcego źródła.jak będzie mało to pomierz co wychodzi z alternatora po odpięciu regulatora,jak będziesz miał po ok 30V zmiennego na wszystkich 3 fazach (mierz między fazowo)to mierz co po regulatorze.U mnie pomogło przeczyszczenie styków( Kyller radzi wywalenie styków i polutowanie kabli)jak co to pisz na priw ,będę umiał to pomogę.strzała
ODPOWIEDZ