Spadek napięcia ??

Jeżeli masz kłopoty ze swoją Virago lub nie wiesz jak coś naprawić to idealne miejsce by o tym napisać
Awatar użytkownika
Murek1979
Posty: 153
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 07:19
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Status: Offline

Spadek napięcia ??

Post autor: Murek1979 »

Wczoraj podczas nocnego wypadu :grin: zauważyłem taką rzecz.Jak jadę sobie to oświetlenie działa bez zarzutu.Ale stojąc już na skrzyżowaniu i włączając kierunkowskaz zaczyna mi oświetlenie w całej virówce migać.Tak jakby brakowało prądu.Czy ktos już miał z was taką przypadłość.Obroty znamionowe są dobre.Podejrzewam alternator ale czy to są szczotki czy regulator napięcia mi siada.Pomóżcie :pomocy:
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: -waldi- »

Murek1979 pisze:Podejrzewam alternator ale czy to są szczotki czy regulator napięcia mi siada
Ja bym na początek sprawdził ładowanie - jak OK to masz spadki na kablach i połączeniach - przeglądnij przeczyść i powinno się poprawić

możesz też zmierzyć jaki masz spadek pomiędzy + na lampie, a + aku to dużo wyjaśni
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Murek1979
Posty: 153
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 07:19
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: Murek1979 »

Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach 14.2V po włączeniu świateł 13.5V i po włączeniu kierunkow + światła 13V. a PRZYGASANIE JEST przedniego światła i zegarow.Myślicie że to styki ??
Awatar użytkownika
h8red
Posty: 193
Rejestracja: 25 maja 2009, 11:53
Motocykl: Bandit 1200S
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 47
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: h8red »

Murek1979 pisze:Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach 14.2V po włączeniu świateł 13.5V i po włączeniu kierunkow + światła 13V. a PRZYGASANIE JEST przedniego światła i zegarow.Myślicie że to styki ??
Ja zauważyłem, że mam tak samo. W 125 też mi się pojawiał podobny efekt.
Deus de vida longa aos meus inimigos
Para que possam ver de pe minha vitoria
Awatar użytkownika
-waldi-
Posty: 7073
Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
Lokalizacja: Oświęcim
Wiek: 46
Kontakt:
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: -waldi- »

Murek1979 pisze:Sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach 14.2V po włączeniu świateł 13.5V i po włączeniu kierunkow + światła 13V
jeżeli pomiar robiłeś na akumulatorze to niestety regulator lub alternator
Obrazek
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
Obrazek
NIE UFAJ MECHANIKOWI, ZRÓB TO SAM !!!
Nie udzielam porad na PW - od tego jest forum!
Awatar użytkownika
Murek1979
Posty: 153
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 07:19
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: Murek1979 »

Tak pomiar na akumulatorze.Z dwójka złego wolę regulator napięcia.Czy jest on montowany przy szczotkach alternatora czy gdzie indziej.Na allegro nie znalazłem ani regulatora ani alternatora.Wie ktoś z was koledzy jakie to są koszty i pewnie pół silnika trzeba rozebrać. :))
Awatar użytkownika
ayo007
Posty: 1207
Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
Motocykl: yamaha virago 1100
Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: ayo007 »

Ładowanie przyjacielu nie masz takie złe, zacznij od prozaizmów tak jak napisali koledzy powyżej a ja dodam jeszcze, żebyś odkręcił i wyczyścił sam regulator napiecia a dokładnie jego styk z ramą motoru, bo to jest częsta przyczyna niesprawności. Regulator jest przykręcony po drugiej stronie lewej podnóżki pasażera.
O ile regulator napiecia kupisz bez problemu (przewertuj forum było juz o tym pisane) o tyle z alternatorem bedziesz miał kłopot. Nie istnieje tutaj coś takiego jak szczotki i nic sie nie w nim nie wymienia, natomiast sam alternator zbudowany jest z osiemnastu cewek umieszczonych po wewnetrznej stronie koła magnesowego pod lewą pokrywa silnika.
Cewki te lubią się przepalać i wtedy trzeba wymienic alternator bądź przewinąć cewki, ale o tym też było na forum.
Na mój chłopski rozum wina leży po stronie złego styku z ramą regulatora napięcia badź przewodów prądowych. Możesz też pomierzyć napięcie miedzyfazowe na wyjsciu z alternatora, są to trzy przewody w kostce. Powinno być równe między wszystkimi fazami.
pozdrawiam
Virago 1100,na razie starczy..:)
waldix
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: waldix »

To nie jest uszkodzenie alternatora ani regulatora. Gdzieś nie łączy Ci masa i dlatego świtła przygasają. 13V na aku to trochę mało (13,5 to taki minimalny standard), ale napewno nie tak mało żeby światła przygasały od kierunków. Na banak jakiś kabel lub złącze ma słabe połączenie. Posprawdzaj wszystkie połączenia i potem zacznji się martwić o resztę.
Awatar użytkownika
radar64
Posty: 525
Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
Motocykl: VTX 1300
Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
Wiek: 59
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: radar64 »

Panowie,u mnie jest to samo pomimo:wyczyszczenia styku masy regulatora do podnóżka,przeczyszczenia styków jakie znalazłem w okolicy akumulatora,założenia przekaźników włączających żarówkę reflektora.Podejrzewam ,że po prostu moc alternatora jest ciut mała w stosunku do odbiorników.Przy włączonym reflektorze,pozycji z tyłu i z przodu,podświetleniu zegarów i prądzie na zapłon myślę,że jest pobierane ok 120 watów.Żarówki kierunkowskazów pobierają razem jakieś 50 W.Razem jest to 170W.Moc alternatora to jakieś 240 W ale przy obrotach tak powyżej 3000.NA wolnych ma odpowiednio mniej więc napiąstko troszkę kuca co widać po przednim reflektorze.Ot taka archaiczna konstrukcją alternatora ze stratnym regulatorem napięcia.
Awatar użytkownika
Murek1979
Posty: 153
Rejestracja: 07 kwietnia 2009, 07:19
Motocykl: Virago 750
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 44
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: Murek1979 »

Myślę że nie tu tkwi przyczyna.Alternator powinien dawać stałe napięcie powyżej jakiś tam obrotów>w tym przypadku poniżej obrotów znamionowych może wystąpić spadek napięcia , powyżej powinien dostarczać równe napięcie.Przynajmniej tak mi się wydaje.Szkoda że nie mam drugiego regulatora bo bym sprawdził.Zresztą można sprawdzić jak zachowa się alternator przy odłączeniu kilku żarówek. Czy ktoś próbował podłączyć inny regulator napięcia (nie elektroniczny a np: stary cewkowy) np od samochodu ??.Nie chce mi się wierzyć żeby jedynym rozwiązaniem tego problemu była wymiana żarówek na żarówki o mniejszej mocy :grin: lub ewentualnie na diodowe które mają mniejszy pobór
waldix
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: waldix »

Musimy sobie jeszcze dokładnie wyjaśnić co autor ma na myśli mówiąc że miga ośietlenie w całej wirówce. Jeżeli w takt kierunków maleje intensywność innych świateł, gdzie kierunki świecą dobrze to na bank masa. I to ie pomiędzy samym aku a silnikem tylko masa gdzieś na włącząniku, na samej żarówce, na złączce , gdzie kolwiek. Teraz trudno mi szczegółowo mówić gdzie bo jestem po kilku piwkach. Generalnie jeżeli wszystkie świtła migają w takt kierunkowskazów to zawsze przyczyną jest masa. Powtażam zawsze ito nie tylko w motocyklach bo w samochodach też.

Ale jeżeli wszystkie światła przygasają razem z kierunkami to poprostu brak prądu, ale to możę być spowodowane przes słaby kontakt plusa jak i oczywiście samej masy. Alternator i regulator sprawdzałbym na samym końcu, tym bardziej że nap na aku jest 13V (tak to mało, ale powtażam nie tak mało żeby wszystkie światła przygasały).
rabw
Status: Offline

Re: Spadek napięcia ??

Post autor: rabw »

Murek1979 pisze:Alternator powinien dawać stałe napięcie powyżej jakiś tam obrotów>w tym przypadku poniżej obrotów znamionowych może wystąpić spadek napięcia
dokładnie tak. Ładowanie zaczyna się od pewnych obrotów (zleży od obciążenia) i zazwyczaj jest za niskie na wolnych obrotach. Najprawdopodobniej to jest u Ciebie przyczyną przygasania świateł. Nie ma ładowania -> prąd dla świateł pobierany jest z aku, który może dawać trochę niższe napięcie przy większym obciążeniu (czyli np. włączonej żarówce kierunkowskazu). U mnie jest dokładnie to samo i jest OK ;) Zanim rozprujesz altek i regler, sprawdź ładowanie na wyższych obrotach (najlepiej takich na których wiesz, że dużo jeździsz). Powinno być 13,5 ... 14,4 V. Pomiar ładowania na wolnych obrotach jest o d*** rozbić.
Murek1979 pisze:Czy ktoś próbował podłączyć inny regulator napięcia (nie elektroniczny a np: stary cewkowy) np od samochodu ??
Chyba nikt nie próbował ;) Generalnie tutaj to działa na zupełnie innej zasadzie. Nazwa alternator u nas jest trochę myląca.
ODPOWIEDZ