PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witam
Proszę o pomoc w zakupie regulatora napięcia stary ładuje mi na wolnych obrotach ok 13,5V a po dodaniu gazu nawet 17V.
Kupiłem w sklepie nowy z 80zł podłączyłem i na wolnych obrotach ok 10,5V a po dodaniu gazu nawet 12V, pojechałem do sklepu aby wymienić na inny a facet mówi że elektronika nie podlega wymianie może mi sprzedać następny.
Proszę pomóżcie mi dobrać odpowiedni regulator, parametry motocykla: Yamaha virago 535 wersja USA 1987 532cm 33kW vinJYA2JU007HA000382 czekam na pomoc
Proszę o pomoc w zakupie regulatora napięcia stary ładuje mi na wolnych obrotach ok 13,5V a po dodaniu gazu nawet 17V.
Kupiłem w sklepie nowy z 80zł podłączyłem i na wolnych obrotach ok 10,5V a po dodaniu gazu nawet 12V, pojechałem do sklepu aby wymienić na inny a facet mówi że elektronika nie podlega wymianie może mi sprzedać następny.
Proszę pomóżcie mi dobrać odpowiedni regulator, parametry motocykla: Yamaha virago 535 wersja USA 1987 532cm 33kW vinJYA2JU007HA000382 czekam na pomoc
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Skąd wiesz, że to regler padnięty?
Żyj i daj rzyć innym.
- hunter of wind
- Posty: 2030
- Rejestracja: 26 lipca 2009, 23:41
- Motocykl: xv 535 S; CBF1000
- Lokalizacja: Cegłów - Mińsk Mazowiecki
- Wiek: 65
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Napięcia pomierzone na starym i nowym regulatorze na 99% wskazują, że to w nim właśnie jest problem. Czy ten nowy regulator rzeczywiście kupiłeś za 80 zł, czy za 280? Jeśli za 80, nie ma co się dziwić, że działa, tak jak działa.
Ja też miałem swego czasu problem z uszkodzonym regulatorem, który dawał 17V i wygotował mi w trasie akumulator do sucha. Kupiłem japoński zamiennik firmy TOURMAX i nie miałem więcej z nim problemów. Link do przykładowej aukcji: https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7727802978
Problem z regulatorem, to jedna z najczęściej występujących usterek w XV535 (kiepskie umiejscowienie, utrudniające prawidłowe chłodzenie). Regulator zamienia nadmiar napięcia na ciepło, dlatego przy jego montażu powinieneś zadbać o jak najlepsze odprowadzanie tego ciepła, stosując między obudową regulatora a radiatorem, do którego jest przykręcony, pastę termoprzewodzącą. Np. taką: https://allegro.pl/oferta/aab-cooling-t ... 9106394310
Ja też miałem swego czasu problem z uszkodzonym regulatorem, który dawał 17V i wygotował mi w trasie akumulator do sucha. Kupiłem japoński zamiennik firmy TOURMAX i nie miałem więcej z nim problemów. Link do przykładowej aukcji: https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7727802978
Problem z regulatorem, to jedna z najczęściej występujących usterek w XV535 (kiepskie umiejscowienie, utrudniające prawidłowe chłodzenie). Regulator zamienia nadmiar napięcia na ciepło, dlatego przy jego montażu powinieneś zadbać o jak najlepsze odprowadzanie tego ciepła, stosując między obudową regulatora a radiatorem, do którego jest przykręcony, pastę termoprzewodzącą. Np. taką: https://allegro.pl/oferta/aab-cooling-t ... 9106394310
Navigare necesse est, vivere non est necesse.
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
@hunter of wind Dzięki za pomoc zamówię ten co podałeś w linku, mam nadzieje że będzie dobry
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja ostatnio wymieniłem regulator na Tourmax w XV750 i ładowanie eleganckie. Koszt 220zł na allegro. Czy w XV750 też powinno się stosować pastę termoprzewodzącą? Bo jak na razie zamontowałem go bez pasty i przejechałem jakieś 20km
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- martn1979
- Posty: 89
- Rejestracja: 29 marca 2009, 14:02
- Motocykl: Viracha
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Witam.
Wymieniłem akumulator na nowy żelowy. Poprzedni padł zwarcia dostał mimo że był roczny. I na nowym Aku mam ładowanie po włączeniu stacyjki i odpaleniu ładowanie ok 13v bez świateł. O po przegazowania nic więcej nie wzrasta Czy zacząć wg was od alternatora czy od regulatora? Co moE być przyczyną tak słabego lądowania. Czy to tylko masa reglera.. wszystkie styki są poprawne
Prośba o pomoc.
Wymieniłem akumulator na nowy żelowy. Poprzedni padł zwarcia dostał mimo że był roczny. I na nowym Aku mam ładowanie po włączeniu stacyjki i odpaleniu ładowanie ok 13v bez świateł. O po przegazowania nic więcej nie wzrasta Czy zacząć wg was od alternatora czy od regulatora? Co moE być przyczyną tak słabego lądowania. Czy to tylko masa reglera.. wszystkie styki są poprawne
Prośba o pomoc.
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Sprawdź regulator, u mnie było tak samo kiepskie ładowanie i regulator był ewidentnie padnięty.
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- martn1979
- Posty: 89
- Rejestracja: 29 marca 2009, 14:02
- Motocykl: Viracha
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ok dzięki. Myślałem że regler tylko wtedy jak są rozrzuty napięcia poniżej 13.5 i pow 15 v niektórzy o 17 nawet pisali...mam wirke od 11 lat tę samą i dopiero teraz coś się zaczelo
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Odgrzebię trochę ten temat...
Czy niskie napięcie ładowania (np. 13V) na nowym akumulatorze, zdjętym świeżo z prostownika nie będzie rzeczą normalną?
Przecież akumulator jest "pełny", a regulator po to jest, żeby go naładować, ale nie przeładować.
Wydaje mi się, że wzrost napięcia do ~14,4V nastąpi dopiero po dłuższej chwili, a nie od razu.
Ktoś może potwierdzić, czy dobrze myślę?
Drugie pytanie odnośnie regulatora TourMax z linku kilka postów wyżej...
Wygląda on dokładnie jak chińskie "zamienniki" z allegro za kilkadziesiąt zł.
Czy ktoś wie, albo może ma jakieś dane na temat różnic pomiędzy nimi?
Czy przypadkiem nie jest to ta sama elektronika, tylko bez logo znanego producenta?
Pytam całkiem poważnie, bo jestem ciekaw. 240zł vs 60-70zł, to duża rozbieżność.
Czy niskie napięcie ładowania (np. 13V) na nowym akumulatorze, zdjętym świeżo z prostownika nie będzie rzeczą normalną?
Przecież akumulator jest "pełny", a regulator po to jest, żeby go naładować, ale nie przeładować.
Wydaje mi się, że wzrost napięcia do ~14,4V nastąpi dopiero po dłuższej chwili, a nie od razu.
Ktoś może potwierdzić, czy dobrze myślę?
Drugie pytanie odnośnie regulatora TourMax z linku kilka postów wyżej...
Wygląda on dokładnie jak chińskie "zamienniki" z allegro za kilkadziesiąt zł.
Czy ktoś wie, albo może ma jakieś dane na temat różnic pomiędzy nimi?
Czy przypadkiem nie jest to ta sama elektronika, tylko bez logo znanego producenta?
Pytam całkiem poważnie, bo jestem ciekaw. 240zł vs 60-70zł, to duża rozbieżność.
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja mam w 535 założonego chińczyka z ali za 4 dychy i jeździ od roku. Też mam podejrzenia, że w tourmaxie płaci się za logo, ale to tylko moja opinia nie potwierdzona badaniami. Mam też "kontrolkę ladowania" dla monitorowania napięcia i na chińczyku jest ok. Jeśli chodzi o napięcie ładowania przy świeżo naladowanym aku, to w motocyklu też trzyma powyżej 14V. W aucie z resztą tak samo.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Zle myślisz , ładowanie musi być 14-14,5 volta przy pełnym obciażeniu , bez wzgledu czy aku jest naładowane , czy nie . Jeżeli chodzi o cenę regulatora, to " no name" może być wykonany z kiepskiej jakości części ( ale nie musi ) natomiast firmowy ( Turomax to dla mnie żadna firma ) jest wykonany z wysokiej jakości części , starannie wykonany i sprawdzona jakośc , zanim trafi do sprzedaży .Jeżeli kupujesz w sklepie stacjonarnym to weż miernik i pomierz rezystencję ( opornośc ) , jak pomiar prawidłowy to 90 % szansy , że zakup będzie udany bez wzgledu na firmę .marcinz666 pisze: ↑05 października 2020, 12:57 Odgrzebię trochę ten temat...
Czy niskie napięcie ładowania (np. 13V) na nowym akumulatorze, zdjętym świeżo z prostownika nie będzie rzeczą normalną?
Przecież akumulator jest "pełny", a regulator po to jest, żeby go naładować, ale nie przeładować.
Wydaje mi się, że wzrost napięcia do ~14,4V nastąpi dopiero po dłuższej chwili, a nie od razu.
Ktoś może potwierdzić, czy dobrze myślę?
Drugie pytanie odnośnie regulatora TourMax z linku kilka postów wyżej...
Wygląda on dokładnie jak chińskie "zamienniki" z allegro za kilkadziesiąt zł.
Czy ktoś wie, albo może ma jakieś dane na temat różnic pomiędzy nimi?
Czy przypadkiem nie jest to ta sama elektronika, tylko bez logo znanego producenta?
Pytam całkiem poważnie, bo jestem ciekaw. 240zł vs 60-70zł, to duża rozbieżność.
Ostatnio zmieniony 05 października 2020, 16:02 przez vinny, łącznie zmieniany 1 raz.
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 31 maja 2018, 08:48
- Motocykl: XV 1100
- Lokalizacja: Rzeszów/ całe podkarpacie
- Wiek: 36
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Odnosiłem się do tego fragmentu powyżej.
Chodziło mi o to, czy przy pełnym akumulatorze i bez obciążenia jest możliwość, że ładowanie pokaże 13V.
P.S. Wiem, że w samochodzie jest cały czas ~14,4V, tylko że tam zawsze jest jakieś obciążenie, byłem ciekaw, czy w motocyklu jak nasze, bez dodatkowej elektroniki, może być chwilowo inaczej (tzn., zaraz po rozruchu na nowym aku)
P.S. 2 - Nie twierdzę, że Tourmax, to jakaś dobra firma, ale przeglądając allegro i sklepy internetowe widzę, że pojawia się producent "Inny", Tourmax i oryginał Yamaha, stąd zakładam, że Tourmax jest uważany za jakoś tam lepszy od innych zamienników.
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Woltomierz w fikuśnej obudowie. W tych pieniądzach można kupić prosty multimetr i mamy więcej funkcji.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- Top Gun
- Posty: 2994
- Rejestracja: 25 sierpnia 2015, 16:23
- Motocykl: CRF 1000
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 60
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ale nie mrugać tak ładnie
,,Nie rezygnuj z marzeń, nigdy nie wiesz kiedy okażą się potrzebne,,
- kapitanwasyl
- Posty: 592
- Rejestracja: 13 października 2011, 21:27
- Motocykl: WSK , Junak...XV 250
- Lokalizacja: Wszędzie blisko ... bo prawie z samego centrum :)
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jak dla mnie ładowanie na moto koło 13.9 - 14.3 też jest prawidłowe. W samochodzie ladowanie nie utrzymuje sie zawsze na poziomie 14.4 V .
Do sprawdzenia ładowania zamontuj sobie : https://allegro.pl/oferta/uchwyt-motocy ... 9563516070
Mam i sobie chwale .
Do sprawdzenia ładowania zamontuj sobie : https://allegro.pl/oferta/uchwyt-motocy ... 9563516070
Mam i sobie chwale .
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Myślałem o takiej ładowarce z voltomierzem, ale ona trochę kiepsko pasuje do linii Virago
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Dlatego ja zrobiłem sobie sam. Jest jedna dioda i kolor świecenia zalezny od napięcia. I dała się fajnie wpasować w panel kontrolek.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Ja mam dłuższe risery przy kierownicy, więc deski rozdzielczej i tak praktycznie nie widzę Tylko kawałek kontrolki oleju i świateł drogowych
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Mi 9T Pro przy użyciu Tapatalka
- SpyAmericano
- Posty: 123
- Rejestracja: 15 maja 2020, 09:33
- Motocykl: Yamaha XV750
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Panowie mam prośbę. Kupiłem woltomierz i ładną puszeczkę (chrom), ale trochę się gubię w tym jak go podłączyć. Jeden przewód ma iść do plus, drugi do minus, a trzeci + do samego podświetlenia woltomierza. Ten trzeci na pewno trzeba podłączyć pod żarówkę pozycyjną, ale pozostałe nie wiem gdzie by wpiąć.Ma ktoś może jakieś zdjęcia albo mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić jak się dobrać do tej kostki i gdzie wpiąć przewody? Nie rozbierałem jeszcze lampy, ani tym bardziej stacyjki, a nie chciałbym czegoś spieprzyć przy pierwszym podejściu
- MarcinS
- Posty: 655
- Rejestracja: 03 grudnia 2017, 19:07
- Motocykl: Virago XV535 2YL '93
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Minus do jakiejkolwiek masy: czarne przewody w instalacji, a najlepiej gdzieś do ramy - jakaś nakrętka czy śruba. Plus woltomierza gdzieś, gdzie pojawia się plus po włączeniu zapłonu np. lampka luzu, klakson. Ja mam podłączony przez przekaźnik wprost do akumulatora, żeby uniknąć spadków napięć, ale to moja fanaberia. Przekaźnik zasilany ze skrzynki bezpieczników z bezpiecznika IGNITION.
"When I'm walking a dark road
I am a man who walks alone"
I am a man who walks alone"
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 maja 2021, 23:48
- Motocykl: 535
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
To ja mam pytanie, bo jestem po zamontowaniu drugiego (chińskiego) regulatora. Przy wyłączonych lampach, na niskich obrotach ładowanie max. 13.5V.
Zachęcony pozytywnymi rezultatami bypassa, podłączyłem równolegle (testowo prowizorycznie) przewód 2,5mm2 między czerwonym kablem regulatora a + zaciskiem akumulatora. Nie przełożyło się to na żaden wzrost napięcia.
Pytania:
- czy fakt, że akumulator miałem rozładowany dość mocno (odpalałem na pych) może aż tak obniżyć napięcie podczas ładowania?
- zauważyłem, że generalnie stopiła się wtyczka między regulatorem a alternatorem. Już zamówiłem złączki żeby to naprawić (MT-60), ale chciałbym poznać przyczynę zanim naprawię skutek.
EDIT: nie mierzyłem jeszcze napięć/oporów regulatora ani alternatora, bo dysponuję tylko multimetrem, którego akurat wczoraj w swojej sklerozie nie zabrałem do warsztatu.
Zachęcony pozytywnymi rezultatami bypassa, podłączyłem równolegle (testowo prowizorycznie) przewód 2,5mm2 między czerwonym kablem regulatora a + zaciskiem akumulatora. Nie przełożyło się to na żaden wzrost napięcia.
Pytania:
- czy fakt, że akumulator miałem rozładowany dość mocno (odpalałem na pych) może aż tak obniżyć napięcie podczas ładowania?
- zauważyłem, że generalnie stopiła się wtyczka między regulatorem a alternatorem. Już zamówiłem złączki żeby to naprawić (MT-60), ale chciałbym poznać przyczynę zanim naprawię skutek.
EDIT: nie mierzyłem jeszcze napięć/oporów regulatora ani alternatora, bo dysponuję tylko multimetrem, którego akurat wczoraj w swojej sklerozie nie zabrałem do warsztatu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 lutego 2022, 15:53
- Motocykl: xv 1100
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Cześć, mam problem z ładowaniem na niskich obrotach ok 13 V na 3tys obr około 14,3V na pełnym oświetleniu, cross zrobiony z regulatora do +,uzwojenie na wolnych ok 17V na każdej fazie na wyższych obrotach około 45 V ,przebicia do masy brak miernik nie piszczy, co może być przyczyną i co ewentualne sprawdzić?
- vinny
- Posty: 1107
- Rejestracja: 03 marca 2011, 00:00
- Motocykl: xv 750 92 4FY
- Lokalizacja: Gdańsk , Ballinasloe co Galway ROI
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wydaje mi się , że szukasz dziury w całym. 14,3 volta to prawidłowe ładowanie , 13 na wolnych , też do przyjęcia a jak uważasz , że za mało , to podnieś wolne obroty na 1000/ min , wtedy ładownie powinno skoczyć do ponad 14 V . Możesz jeszcze obmierzyć regulator , dla świętego spokoju , opis jak te pomiary wykonać jest w PORADNIKU .Virago11001992 pisze: ↑22 lutego 2022, 17:11 Cześć, mam problem z ładowaniem na niskich obrotach ok 13 V na 3tys obr około 14,3V na pełnym oświetleniu, cross zrobiony z regulatora do +,uzwojenie na wolnych ok 17V na każdej fazie na wyższych obrotach około 45 V ,przebicia do masy brak miernik nie piszczy, co może być przyczyną i co ewentualne sprawdzić?
vinny ROI
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
Ride free!!
You'll never see a Bike Outside a Shrink's Office
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 lutego 2022, 15:53
- Motocykl: xv 1100
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
no właśnie mnie to zastanawia trochę bo akumulator stracił żywot i gdyby miał na niskich z 13,5V to bym nic nie grzebał a tu spada na około 13V lub ciut poniżej, spore wahania jak dla mnie są, uzwojenie wydaje się ok chociaż powinno niby być 21V na wolnych i ponad 50V na wyższych obrotach a u mnie trochę mniej daje (17V i 45V) ale to raczej nie jest przyczyną, postaram się sprawdzić jeszcze regulator