PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Chyba, że ten by-pass źle podpiąłem. Podłączyłem go od czerwonego zaraz prz wtyczce od regulatora do bezpośrednio + akumulatora.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jakie powinny być książkowe napięcia z alternatora przy wolnych (prawidłowo ustawionych) obrotach i przy max obrotach?
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Takiej odpowiedzi nie znajdziesz, bo na to napięcie ma wpływ dużo zmiennych. Prawo Faradaya.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Udało mi się znaleźć w mojej okolicy Virago 125 i udałem się na pomiary - w znalezionej napięcia były książkowe. Pożyczylem regulator i niestety to samo... Zmierzylem napięcia alternatora w znalezionej virago i przy wolnych obrotach były ok. 21V. W mojej 8-10V. Czyli wychodzi na to, że mam problem z alternatorem....
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Akumulator też wykluczylem - na pożyczonym jest tak samo.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
bardzo dziwne, bo tyle to ma złącze germanowe, krzemowe teoretycznie 0,6V, przy złączach mocy około 0,5Vtomurbanowicz pisze:Spadki napięć na diodach mam w okolicach 0,38V
pomiary napięcia mierzysz na jałowych, zmierz przy podwyższonych.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Podsumuję może mój problem.
Mój regulator podłączyłem do innej Virago - napięcie ładowania było książkowe.
Regulator z tej innej Virago (tej działającej poprawnie) podłączyłem do mojej i wyniki jak z moim regulatorem - nic się nie poprawiło...
Zmierzyłem napięcia międzyfazowe tej innej Virago - były w okolicach 21V przy biegu jałowym. U mnie, przy takich samych warunkach są w granicach 8-10V. Nie miałem czasu pomierzyć spadki napięć na pożyczonym regulatorze.
W międzyczasie pożyczyłem inny (żelowy) akumulator również 11Ah - nic to nie zmieniło. Zastosowałem by-pass - też nic nie zmieniło.
Ale skoro u mnie na wolnych obrotach w okolicach 1000 obr/min mam tylko 8-10V międzyfazowe z alternatora, to trudno się dziwić, że nie mogę uzyskach napięcia książkowego.
W mojej Suzuki SV przy obrotach zaniżonych ok. 800 napięcie ładowania mam już 14,2-14,4V.
Mój regulator podłączyłem do innej Virago - napięcie ładowania było książkowe.
Regulator z tej innej Virago (tej działającej poprawnie) podłączyłem do mojej i wyniki jak z moim regulatorem - nic się nie poprawiło...
Zmierzyłem napięcia międzyfazowe tej innej Virago - były w okolicach 21V przy biegu jałowym. U mnie, przy takich samych warunkach są w granicach 8-10V. Nie miałem czasu pomierzyć spadki napięć na pożyczonym regulatorze.
W międzyczasie pożyczyłem inny (żelowy) akumulator również 11Ah - nic to nie zmieniło. Zastosowałem by-pass - też nic nie zmieniło.
Ale skoro u mnie na wolnych obrotach w okolicach 1000 obr/min mam tylko 8-10V międzyfazowe z alternatora, to trudno się dziwić, że nie mogę uzyskach napięcia książkowego.
W mojej Suzuki SV przy obrotach zaniżonych ok. 800 napięcie ładowania mam już 14,2-14,4V.
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Masz zwarcie międzyzwojowe na uzwojeniach alternatora, alternator do przezwojenia lub kupić .
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
to chyba pech że na trzech fazach ma jednakowe zwarcie
dalej będę obstawiał zwarcie do masy.... przy 11V na jałowych to jakieś 20V przy 3 tyś rpm, a to już musi 14V na regulatorze być
Ktoś tu chyba pisze by pisać, a pomiary wyssane z palca. Ja w cuda nie wierzę.
Przy zwarciu na wszystkich uzwojeniach po równo by było takie ładowanie jak kolega pisze musiał by na jałowych ze 3V mieć.
dalej będę obstawiał zwarcie do masy.... przy 11V na jałowych to jakieś 20V przy 3 tyś rpm, a to już musi 14V na regulatorze być
Ktoś tu chyba pisze by pisać, a pomiary wyssane z palca. Ja w cuda nie wierzę.
Przy zwarciu na wszystkich uzwojeniach po równo by było takie ładowanie jak kolega pisze musiał by na jałowych ze 3V mieć.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Tak, nie mam co robić tylko z palca ssać. Jak w to watpisz to zapraszam do mnie na pomiary...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
wiesz, za długo w temacie siedzę, albo pitolisz pomiary albo gdzieś przekłamujesz
nie ma opcji że na jałowych masz 11V i na wyższych brak ładowania..... tak dzieje się tylko w przypadku zwarcia do masy uzwojeń i tego typu regulatorze
nie ma opcji że na jałowych masz 11V i na wyższych brak ładowania..... tak dzieje się tylko w przypadku zwarcia do masy uzwojeń i tego typu regulatorze
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Jestem elektronikiem, więc wiem co i jak mierzyć.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej? Na jałowym mam 11V, a na wyższych obrotach ok 13,2V
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
czytam, jesteś elektronikiem, fajnie to teraz weź wzory i policz zakładając jakieś tam B co generuje te 11V
zwiększ t zakładając takie same l objęte tym samym B
co wychodzi?
Nie chcę się wadzić ale pomierz porządnie jeszcze raz
Jeżeli masz na jałowych 11V to na wysokich musisz mieć >40V
aha fazowych napięć nie ma bo to gwiazda z "0" nie połączonym z masą
ja tam w sumie nie wiem czy jestem elektrykiem, energetykiem czy elektronikiem, a może i mechanikiem
zwiększ t zakładając takie same l objęte tym samym B
co wychodzi?
Nie chcę się wadzić ale pomierz porządnie jeszcze raz
Jeżeli masz na jałowych 11V to na wysokich musisz mieć >40V
aha fazowych napięć nie ma bo to gwiazda z "0" nie połączonym z masą
ja tam w sumie nie wiem czy jestem elektrykiem, energetykiem czy elektronikiem, a może i mechanikiem
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, "są rzeczy, o których się cięciom nie śniło".
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2016, 07:19 przez tomurbanowicz, łącznie zmieniany 4 razy.
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
miło mitomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co
Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm...
Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!
Cieci poszukaj gdzie indziej
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Słuchaj, wykreowałeś się na "speca" od elektryki, a nawet nie wiedziałeś i nie zwróciłeś uwagi, że napięcie z alternatora przy biegu jałowym mam zdecydowanie za małe i sugerowałeś, że regulator do wymiany (nie oddałem go, bo szczerze wątpiłem, że to jego wina, szukając w międzyczasie w okolicy innej Virago).-waldi- pisze:miło mitomurbanowicz pisze:Wiesz, ja poszukam może kogoś, kto mi pomoże w tym problemie, a nie będzie się mądrował. Jak to w Alternatywy 4 było, są rzeczy, które się cięciom nie śniło. Z mojej strony EOT.
piszesz w sprawie pomocy - udzielam, nie tylko ja - i próbujesz udowodnić coś tylko nie wiem co
Elektronik prostego problemu nie potrafi rozwiązać..... hmm...
Ps: ja Ci nie ubliżam i powstrzymaj się!
Cieci poszukaj gdzie indziej
Podałem Ci wszystkie dane o które prosiłeś i to nie ja się z nimi narzucałem. Przebić alternator nie ma, a napięcia ma takie jak podałem - w innej Virago, Shadow, Suzuki napięcia przy biegu jałowym były książkowe - ok.20-21V międzyfazowe. Mój regulator w innej Virago działa poprawnie, z innej Virago regulator u mnie podaje napięcia jak podałem - za niskie. By-passy zrobione - i to nie tylko "+" ale i na wszelki wypadek "-".
Wszystkie pomiary wykonywałem kilkanaście razy, nawet zmieniając miernik. I nic nie próbuję udowodnić, tylko rozwiązać problem, bo chyba Cię nie dziwi, że chcę mieć 100% sprawny motocykl.
Rozumiem, że przypadek Cię przerasta, ale to nie powód pomawiania mi, że zmyślam wyniki!
Piszesz, że za długo w branży siedzisz, żeby... To może czas od czasu do czasu pomyśłeć, zamiast wpadać w rutynę.
A jeżeli nadal wątpisz w pomiary - to przyjedź i sam pomierz! Drzwi od garażu stoją dla Ciebie otworem.
A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).
A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.
PS. Właśnie mnie obrażasz.
Ostatnio zmieniony 16 kwietnia 2016, 08:45 przez tomurbanowicz, łącznie zmieniany 1 raz.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
UWAGA! Sensacyjne odkrycietomurbanowicz pisze:
A temat raczej jest rozwiązany - na 99% to wina jest po stronie alternatora (a nie regulatora ;> ).
A dla zainteresowanych podaję prawidłowe napięcia międzyfazowe przy biegu jałowym - powinny zaczynać się okolicach 3x20-21V - to po konsultacjach w innych forach + opinie kilku elektromechaników.
A tak na poważnie bez konsultacji takie informacje znajdują się na pierwszej stronie tego tematu. Wystarczy odrobina chęci i umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Wąsaty7
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Na pierwszej stronie są wyniki pomiarów użytkownika, a nie wyniki jakie powinny być poprawne.
- tomurbanowicz
- Posty: 118
- Rejestracja: 07 czerwca 2015, 11:52
- Motocykl: SV650S
- Lokalizacja: Sztombergi
- Wiek: 51
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A co będziesz robił w długie zimowe wieczory, pomijająctomurbanowicz pisze:I jakbyśmy mieli opierać się tylko na pierwszej stronie, to po co wyprodukowano tyle postów?
Wąsaty7
- grzegorzbr2
- Posty: 4923
- Rejestracja: 13 listopada 2012, 21:00
- Motocykl: XV 535 1,1 1,7 1,3
- Lokalizacja: Świętokrzyskie - TOP
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A czy ty czytaleś co napisałem wcześniej ?tomurbanowicz pisze:Czytasz dokładnie co napisałem wcześniej?
Chyba nie
https://www.youtube.com/channel/UC2cqDn ... subscriber
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
https://m.facebook.com/groups/660822217 ... mail_notif
ŻYCIE JEST PO TO BY LATAĆ NA MOTO
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 15 stycznia 2012, 18:46
- Motocykl: Virago XV750 92r.
- Lokalizacja: Kraków/ Mielec
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
W moim Virago podało mi ładowanie akumulatora,
Rozumie ze winny może być alternator, albo regulator napięcia? albo styk na masie?
Tylko nie wiem gdzie tego szukać, czy ktoś moze wrzucić fotke dla laika, z zaznaczeniem gdzie co jest?
Jutro mam nadzieje podjechać do kolegi z miernikiem i wstępnie poszukać winowajcy.
Prosze jeszcze o przypomnienie jakie napiecie powinien mieć prawidłowy akumulator, wprawdzie wymieniałęm go rok temu na yuase, ale też go podejrzewam.
Po podłądowaniu aku, przy zakładaniu go na motor, iskrzy przy stykaniu "-" czy to moze być jakiś typowy objaw jakiejś usterki?
Rozumie ze winny może być alternator, albo regulator napięcia? albo styk na masie?
Tylko nie wiem gdzie tego szukać, czy ktoś moze wrzucić fotke dla laika, z zaznaczeniem gdzie co jest?
Jutro mam nadzieje podjechać do kolegi z miernikiem i wstępnie poszukać winowajcy.
Prosze jeszcze o przypomnienie jakie napiecie powinien mieć prawidłowy akumulator, wprawdzie wymieniałęm go rok temu na yuase, ale też go podejrzewam.
Po podłądowaniu aku, przy zakładaniu go na motor, iskrzy przy stykaniu "-" czy to moze być jakiś typowy objaw jakiejś usterki?