PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
bosze widzisz i nie grzmisz
może byś poszukał na forum
może byś poszukał na forum
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
sprawdź czy nie mają przebicia uzwojenia do masy. Jeżeli nie to kup nowy regulator i po kłopocie.djadi pisze:Witam
W mojej 750 występuję problem znikające ładowanie, pomiary z wczoraj: aku padaczka 10,7V nie zakręcił,po odpaleniu z kabli na wolnych obrotach 13,2V-13,5V po dodaniu gazu około 12V po włączeniu świateł 12V wolne, 8V wysokie obroty, sprawdzając reglera miedzy masą a wejściami fazowymi ok 10,6 Mohm miedzy + ok 5 Mohm, natomiast z samego alternatora miedzy fazowe po równo 19V wolne obroty kręcąc manetką dochodziło mi pod 80-90V natomiast po podłączeniu reg, padnietego aku wchodząc na obroty napięcie miedzy fazami spada do 8-9V z alternatora przebić na masę niema, a nie mam jak sprawdzić alternatora pod obciążeniem (brak sprzętu).
Macie jakieś sugestie ?
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Miałem ładowanie 13-13,6V. Zrobiłem dzisiaj bajpas wg wskazówek Szoguna. Napięcie się teraz trzyma 14-14,2V, nawet na światłach. Wcześniej przed zrobieniem bajpasu sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie połączenia od regulatora do akumulatora i nic się nie zmieniło. Bajpas pomógł!
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Według której dokładnie wskazówki? , bo kolega SZOGUN w tylu kierunkach i na tyle sposobów ewoluował ten projekt, że ciężko się domyślić .
Bajpas powinien w zasadzie służyć jako tymczasowe "narzędzie" do sprawdzania, czy i jak zmieni się "ładowanie", po czym zgodnie ze "sztuką" powinien być wymontowany i wiązka fabryczna powinna być poprawiona.
Jeżeli ktoś się upiera, aby bajpas siedział na stale, to powinien być obowiązkowo zabezpieczony odpowiednim bezpiecznikiem, a bezpiecznik z dublowanego obwodu powinien zostać usunięty, w przeciwnym wypadku pierwsza lepsza namiastka zwarcia (w okolicach aku) spowoduje najprawdopodobniej konieczność wymiany regulatora .
Bajpas powinien w zasadzie służyć jako tymczasowe "narzędzie" do sprawdzania, czy i jak zmieni się "ładowanie", po czym zgodnie ze "sztuką" powinien być wymontowany i wiązka fabryczna powinna być poprawiona.
Jeżeli ktoś się upiera, aby bajpas siedział na stale, to powinien być obowiązkowo zabezpieczony odpowiednim bezpiecznikiem, a bezpiecznik z dublowanego obwodu powinien zostać usunięty, w przeciwnym wypadku pierwsza lepsza namiastka zwarcia (w okolicach aku) spowoduje najprawdopodobniej konieczność wymiany regulatora .
- elrychu
- Posty: 366
- Rejestracja: 13 września 2007, 21:57
- Motocykl: była 535, jest 750
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 43
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Chodzi mi o te zdublowanie oryginalnego połączenia od regulatora do akumulatora.viragomen pisze:Według której dokładnie wskazówki? , bo kolega SZOGUN w tylu kierunkach i na tyle sposobów ewoluował ten projekt, że ciężko się domyślić .
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Powiem tak (a właściwie napisze); mój pomysł zastępuje obwód w fabrycznej wiązce kabli i jeśli zrobi się go starannie, to będzie "bezpieczny". Sęk w tym, żeby zainstalować bezpiecznik na kablu od regulatora do akumulatora o prądzie 20A. Reszta motoru jest zabezpieczona pozostałymi bezpiecznikami z fabrycznej instalacji. Porządnie przygotowany odpowiedni kabel (miedziany o przekroju min 2mm), z zaciśniętymi i zaizolowanymi konektorami (ja dodatkowo zaciśnięte już konektory na kablu zalutowałem) całkowicie zastąpi uszkodzony fabryczny obwód i będzie w zupełności bezpieczny.
Jeśli ktoś chce sprawdzić tylko przyczynę problemów z prądem, to wystarczy kawałek kabla, ale jak ktoś chce usunąć przyczynę problemu i jednocześnie uniknąć walki z wiązką kabli, to odrobina staranności zapewni odpowiednią jakość bajpasu.
Ja specjalnie się nie starałem, a mój obwód dodatkowy jest niezauważalny na pierwszy rzut oka i przy okazji całkowicie bezpieczny.
A poza tym zastanawiałem się nad możliwą przyczyną tego zjawiska i wymyśliłem, że połączenie kabla z regulatora do bezpieczników z kablem do akumulatora musiało skorodować...
W każdym razie ważne, że działa. TAK czy NIE?
Jeśli ktoś chce sprawdzić tylko przyczynę problemów z prądem, to wystarczy kawałek kabla, ale jak ktoś chce usunąć przyczynę problemu i jednocześnie uniknąć walki z wiązką kabli, to odrobina staranności zapewni odpowiednią jakość bajpasu.
Ja specjalnie się nie starałem, a mój obwód dodatkowy jest niezauważalny na pierwszy rzut oka i przy okazji całkowicie bezpieczny.
A poza tym zastanawiałem się nad możliwą przyczyną tego zjawiska i wymyśliłem, że połączenie kabla z regulatora do bezpieczników z kablem do akumulatora musiało skorodować...
W każdym razie ważne, że działa. TAK czy NIE?
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
nie żebym się czepiał, ale nie ma kabli 2mm2, warto zastosować 2,5mm2
- SZOGUN
- Posty: 127
- Rejestracja: 21 maja 2009, 10:08
- Motocykl: Yamaha XV 535 cc 1987r USA
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 40
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
A właśnie że są, bo mam. Może BY PRC, ale są
Nie mniej popieram twoją tezę, co by dać te 2,5 mm średnicy kabla. Tu od przybytku głowa nie boli, a za cienki kabel to murowany kłopot.
Nie mniej popieram twoją tezę, co by dać te 2,5 mm średnicy kabla. Tu od przybytku głowa nie boli, a za cienki kabel to murowany kłopot.
I choćbym jechał ciemną doliną, zła się nie ulęknę, albowiem światła mam sprawne...
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
zaraz zaraz, chce wszystko pozbierać do tzw. kupy
1. napięcie z wyjścia prądnicy (w wypadku virago 750) ma być około 19 V na wolnych obrotach, po dodaniu gazu napięcia ma wynosić 80/90 V ?
2. napięcie prądnicy na odłączonej wtyczce od regulatora ma być około 20 V, a przy 3000 obrotów około 55 V,
3. napięcia mierzone na akumulatorze(około 14,5 na uruchomionym silniku i trochę spada z każdą kolejną włączoną rzeczą do około 13,8-14)
dobrze to zebrałem czy nie? bo,teraz mam sytuacje taką, że jeżeli chcę sprawdzić ogólny stan ładowania moto, to najlepiej bedzie wykonać te pomiary i porównać. jak na prądnicy bedzie ok, to jest to regulator, jak na prądnicy źle, to prądnica. narazie sprawdzałemtylko na akumulatorze i była bania. I teraz mam pytanie za 100 punktów, gdzie znajduje się wspomniana prądnica i regulator napięcia?? (prądnica podejrzewam że jest za przednim błotnikiem, popmiędzy nim a przednim cylindrem?, a regulator na akumulatorze, jak się zdejmie kanapę??) i czy można jakoś regulatorem się bawić, w sensie podkręcać, czy jest on ustawiany automatycznie i nic się nie da przy nim pokręcić?
1. napięcie z wyjścia prądnicy (w wypadku virago 750) ma być około 19 V na wolnych obrotach, po dodaniu gazu napięcia ma wynosić 80/90 V ?
2. napięcie prądnicy na odłączonej wtyczce od regulatora ma być około 20 V, a przy 3000 obrotów około 55 V,
3. napięcia mierzone na akumulatorze(około 14,5 na uruchomionym silniku i trochę spada z każdą kolejną włączoną rzeczą do około 13,8-14)
dobrze to zebrałem czy nie? bo,teraz mam sytuacje taką, że jeżeli chcę sprawdzić ogólny stan ładowania moto, to najlepiej bedzie wykonać te pomiary i porównać. jak na prądnicy bedzie ok, to jest to regulator, jak na prądnicy źle, to prądnica. narazie sprawdzałemtylko na akumulatorze i była bania. I teraz mam pytanie za 100 punktów, gdzie znajduje się wspomniana prądnica i regulator napięcia?? (prądnica podejrzewam że jest za przednim błotnikiem, popmiędzy nim a przednim cylindrem?, a regulator na akumulatorze, jak się zdejmie kanapę??) i czy można jakoś regulatorem się bawić, w sensie podkręcać, czy jest on ustawiany automatycznie i nic się nie da przy nim pokręcić?
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
E kolego wiesz ,że dzwonią tylko nie wiesz gdzie.Alternator bo tu taki występuje mieszka pod lewą kapą w postaci 18 cewek połączonych po 6 w 3 fazy.Dookoła tego ustrojstwa lata magnes.Z tych sekcji cewek wychodzą sobie 3 białe kabelki(tam z tyłu lewej kapy,lubi z tamtąd podcieknąć olej)w czarnej igelitowej rurce i biegną pod lewy podnóżek pasażera.Tam przymocowany jest od wewnątrz regulator napięcia.Między reg a altkiem jest wsuwane złącze 3 pinowe,(dobrze jest je przeczyścić autosolem i dogiąć szczypcami by ciasno wchodziły)z regulatora zaiwania czerwony kabelek w strnę akumulatora i ma po drdze ze dwie złączki godne przejrzenia .By dostać sie do regulatora(taki półksiężyc z 1,5 cm grubości z 4 kabelkami,ja odkręcam podnóżek i dopiero dobieram się do regulatora.Wcześniej już powymieniałem śruby na amplowe.Trzeba sprawdzić masę regulatora do podnóżka i podnóżka do motocykla.Raz ,że tamtędy leci "-" czyli masa a dwa że podnóżek robi za radiator bo regulator się pieruńsko grzeje gdyż jest układem stratnym i wszystko co ma za dużo zamienia na ciepło.Aha,regulator jest zalany żywicą i nie ma dostępu do jakiejkolwiek regulacji,po prostu zamieniasz klocek na inny uwzględniając stan wtyczek i masę.Kanapę demontuję się odkręcając dwie śruby amplowe (po jednej z każdej strony)z przodu siedziska koło zbiornika paliwa.Lewa śruba jest dłuższa i ma tuleję dystansową która jednocześnie mocuje taki mały schowek pod lewym boczkiem.Może wypaść po wyjęciu śruby a może nie i wypadnie w trakcie dłubania.Następnie przesuwamy kanapę do przodu unosząc nad zbiornik .I jest Twoja
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Oczywiście wszystko z dokładnością do modelu motocykla bo umiejscowienie regulatora napięcia w 535 jest inne, zatem podanie przez gpz modelu pojazdu pozwoliłoby opisać to szczegółowo dla jego maszyny
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
wspominał o 750,chociaż to może tylko był przykład
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Sorki, umknęło mi. Patrzyłem na profil użytkownika.radar64 pisze:wspominał o 750,chociaż to może tylko był przykład
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
ok dzięki:), przepraszam za moją niewiedzę... aleradar64 pisze:E kolego wiesz ,że dzwonią tylko nie wiesz gdzie.Alternator bo tu taki występuje mieszka pod lewą kapą w postaci 18 cewek połączonych po 6 w 3 fazy.Dookoła tego ustrojstwa lata magnes.Z tych sekcji cewek wychodzą sobie 3 białe kabelki(tam z tyłu lewej kapy,lubi z tamtąd podcieknąć olej)w czarnej igelitowej rurce i biegną pod lewy podnóżek pasażera.Tam przymocowany jest od wewnątrz regulator napięcia.Między reg a altkiem jest wsuwane złącze 3 pinowe,(dobrze jest je przeczyścić autosolem i dogiąć szczypcami by ciasno wchodziły)z regulatora zaiwania czerwony kabelek w strnę akumulatora i ma po drdze ze dwie złączki godne przejrzenia .By dostać sie do regulatora(taki półksiężyc z 1,5 cm grubości z 4 kabelkami,ja odkręcam podnóżek i dopiero dobieram się do regulatora.Wcześniej już powymieniałem śruby na amplowe.Trzeba sprawdzić masę regulatora do podnóżka i podnóżka do motocykla.Raz ,że tamtędy leci "-" czyli masa a dwa że podnóżek robi za radiator bo regulator się pieruńsko grzeje gdyż jest układem stratnym i wszystko co ma za dużo zamienia na ciepło.Aha,regulator jest zalany żywicą i nie ma dostępu do jakiejkolwiek regulacji,po prostu zamieniasz klocek na inny uwzględniając stan wtyczek i masę.Kanapę demontuję się odkręcając dwie śruby amplowe (po jednej z każdej strony)z przodu siedziska koło zbiornika paliwa.Lewa śruba jest dłuższa i ma tuleję dystansową która jednocześnie mocuje taki mały schowek pod lewym boczkiem.Może wypaść po wyjęciu śruby a może nie i wypadnie w trakcie dłubania.Następnie przesuwamy kanapę do przodu unosząc nad zbiornik .I jest Twoja
a to złącze 3 pinowe łączące regulator z altenratorem gdzie jest mniej wiecej ? przepraszam jeszzce raz ze tak szczegolowo pytam, ale moto zamierzam dopiero kupic a i cos mnie tkkenlo zeby podczas oglądania zmierzyć napięcie i zmierzyłem na samym aku i wyszło że kicha, więc chcę sie teraz dowiedzieć co i jak, żeby to jeszcze raz pomierzyć..
a moto to XV 750 z 1994
- radar64
- Posty: 525
- Rejestracja: 15 sierpnia 2008, 18:03
- Motocykl: VTX 1300
- Lokalizacja: w-wa/N.Iwiczna
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Złącze jest na kabelkach w okolicach kanapy po lewej stronie.Wydaje mi się że słusznym byłoby zdjęcie lewego boczku( od tyłu ma bolec siedzący w gumie od przodu zaczepy stałe,ciągnąć za tył do siebie)najprościej polecieć po kabelku od regulatora,w czarnej gumie idzie do góry do wtyczek.Jedna u mnie czarna z 3 pinami to jest napięcie zmienne z alternatora do regulatora i druga( jeden pin) biała na czerwonym kablu to jest powrót z regulatora napięcia stałego,dokładnie plus bo minus leci po masie motocykla.To jest właśnie to co powinieneś zmierzyć,potem są jeszcze dwie złączki i bezpiecznik w gumowej osłonie i akumulator.Jak są zaśniedziałe to kradnie się na nich napięcie ,potrafi nawet ok 1V.Nie odpinać regulatora od akumulatora w czasie pracy silnika bo znawcy twierdzą ,że regulator może się sypnąć beż obciążenia.
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
mam jeszcze jedno niecierpiące zwłoki pytanie..
mianowicie, kiedy należy odłączyć wtyczkę 3 pinową, łączącą prądnice z regulatorem w celu wykonania sprawności, czyli pomierzenia napięć? przed uruchomieniem silnika, czy w trakcie jego pracy?
i to samo pytanie z wtyczką łączącą regulator z akumulatorem, z postu wyżej wynika, że należy to zrobić przed uruchomieniem silnika?
mianowicie, kiedy należy odłączyć wtyczkę 3 pinową, łączącą prądnice z regulatorem w celu wykonania sprawności, czyli pomierzenia napięć? przed uruchomieniem silnika, czy w trakcie jego pracy?
i to samo pytanie z wtyczką łączącą regulator z akumulatorem, z postu wyżej wynika, że należy to zrobić przed uruchomieniem silnika?
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Generalne zasady których należy się trzymać (pomijając wyjątki potwierdzające regułę):
1. W celu pomiaru napięć prądnicy wtyczkę 3 pinową odłącza się przed uruchomieniem silnika.
2. Wtyczka łącząca regulator z akumulatorem nigdy nie powinna być w stanie odłączonym podczas pracującego silnika (czyli zawsze podłączona). Napięcie ładowania mierzy się na akumulatorze.
3. Pozostałe pomiary zamieszczone w instrukcji (poza "badaniem alternatora pod obciążeniem") wykonuje się na niepracującym silniku, o ile jest jakakolwiek konieczność je wykonywać. Dla przeciętnego użytkownika którego interesuje tylko fakt, czy regulator i prądnica są sprawne wykonuje się tylko pomiary z powyższych punktów (1, 2).
1. W celu pomiaru napięć prądnicy wtyczkę 3 pinową odłącza się przed uruchomieniem silnika.
2. Wtyczka łącząca regulator z akumulatorem nigdy nie powinna być w stanie odłączonym podczas pracującego silnika (czyli zawsze podłączona). Napięcie ładowania mierzy się na akumulatorze.
3. Pozostałe pomiary zamieszczone w instrukcji (poza "badaniem alternatora pod obciążeniem") wykonuje się na niepracującym silniku, o ile jest jakakolwiek konieczność je wykonywać. Dla przeciętnego użytkownika którego interesuje tylko fakt, czy regulator i prądnica są sprawne wykonuje się tylko pomiary z powyższych punktów (1, 2).
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
jeżeli chcesz zmierzyć napięcie jakie wytwarza prądnica to musisz to zrobić na odpiętej wtyczce i załączonym silniku. Na wyłączonym możesz zmierzyć oporność uzwojeń i stan izolacji względem masy silnika
- PAPI220
- Posty: 144
- Rejestracja: 25 grudnia 2009, 16:09
- Motocykl: virago 750
- Lokalizacja: Radom
- Wiek: 47
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Panowie podepne sie pod temat i mam pytanie do znajacych sie na pradach w motocyklu czy jest mozliwe przerobienie innego regulatora napiecia z innego motocykla np z mz lub czegos innego na taki co by pasowal do virago czy to tylko kwestia podlaczenia przewodow czy czegos wiecej
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
MZ, Jawa mają typowe alternatory obcowzbudne - potrzebują zasilania wy wytworzyć napięcie i to nim reguluje się napięcie na wyjściu alternatora - kompletnie te regulatory nie pasują.
Z innych motocykli możesz założyć pod warunkiem że mają prądnicę trójfazową - Honda, Kawasaki itd...
tylko pytanie czy Ci się to będzie opłacać bo cenowo będą droższe, a jakość taka sama
Z innych motocykli możesz założyć pod warunkiem że mają prądnicę trójfazową - Honda, Kawasaki itd...
tylko pytanie czy Ci się to będzie opłacać bo cenowo będą droższe, a jakość taka sama
- gpz
- Posty: 160
- Rejestracja: 20 września 2010, 18:19
- Motocykl: virago XV 750 1994
- Lokalizacja: okolice łańcuta/kraków
- Wiek: 34
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
cóż, znowu ja...
mam nadzieje że to już ostatnie pytanie... zakupiłem regulator. Z różnych względów podmienię go dopiero jutro..ale na chłopski rozum, jeśli założę nowy, przykręcę go do podnóżka, potem podnóżek do ramy, to chciałbym w sumie za poradą radara sprawdzić masę tych poszczególnych elementów względem siebie. ale pytanie za 100 punktów, jak?
niestety, elektrotechniki to zaczynam się dopiero uczyć
mam nadzieje że to już ostatnie pytanie... zakupiłem regulator. Z różnych względów podmienię go dopiero jutro..ale na chłopski rozum, jeśli założę nowy, przykręcę go do podnóżka, potem podnóżek do ramy, to chciałbym w sumie za poradą radara sprawdzić masę tych poszczególnych elementów względem siebie. ale pytanie za 100 punktów, jak?
niestety, elektrotechniki to zaczynam się dopiero uczyć
- -waldi-
- Posty: 7073
- Rejestracja: 14 kwietnia 2009, 22:29
- Motocykl: XV700N '85/96+ST1100
- Lokalizacja: Oświęcim
- Wiek: 46
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
miernik ustawiasz na jak najniższy zakres pomiaru oporności symbol ? i jedną końcówką do obudowy regulatora, a drugą do ramy motocykla (lub klemy minusowej aku) im mniej tym lepiej, najlepiej jak by miernik pokazał 0. Wcześniej sprawdź ile końcówki pomiarowe mają oporności zwierając je.gpz pisze:chciałbym w sumie za poradą radara sprawdzić masę tych poszczególnych elementów względem siebie. ale pytanie za 100 punktów, jak?
niestety, elektrotechniki to zaczynam się dopiero uczyć
- gali
- Posty: 209
- Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 22:41
- Motocykl: xv535 rok 91
- Lokalizacja: Grudziądz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Mi też bajpas znacznie poprawił ładowanie.
Przed założeniem bajpasa było :
na wolnych obrotach 13v w miarę podwyższania obrotów spadało do 12,5v ,
a po założeniu bajpasa jest 14,3 -14,5v.
Tylko nie do końca wiem jakiej wartości zastosować bezpiecznik, bo raz pisze że 10A i wymienić ten 20A z fabrycznej instalacji na 10A , później że 15A a jeszcze później że 20A.
Przed założeniem bajpasa było :
na wolnych obrotach 13v w miarę podwyższania obrotów spadało do 12,5v ,
a po założeniu bajpasa jest 14,3 -14,5v.
Tylko nie do końca wiem jakiej wartości zastosować bezpiecznik, bo raz pisze że 10A i wymienić ten 20A z fabrycznej instalacji na 10A , później że 15A a jeszcze później że 20A.
-
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
No właśnie już o tym pisałem , SZOGUN jest lekko zamotany i ciężko jest znaleźć końcowe-dobre rozwiązanie. Cytuję sam siebie:
Pytasz konkretnie, więc uściślając powinien być: 20A w bajpasie, a w dublowanym obwodzie nic....Bajpas powinien w zasadzie służyć jako tymczasowe "narzędzie" do sprawdzania, czy i jak zmieni się "ładowanie", po czym zgodnie ze "sztuką" powinien być wymontowany i wiązka fabryczna powinna być poprawiona.
...Jeżeli ktoś się upiera, aby bajpas siedział na stale, to powinien być obowiązkowo zabezpieczony odpowiednim bezpiecznikiem, a bezpiecznik z dublowanego obwodu powinien zostać usunięty, w przeciwnym wypadku...
- gali
- Posty: 209
- Rejestracja: 02 sierpnia 2009, 22:41
- Motocykl: xv535 rok 91
- Lokalizacja: Grudziądz
- Wiek: 57
- Status: Offline
Re: PORADNIK - badanie alternatora i regulatora napięcia.
Wielkie dzięki