Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
- Miras
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 17:33
- Motocykl: Virago 535 `93
- Lokalizacja: Świdnica
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Czy używał ktoś oleju Bel-Ray V-Twin półsyntetyk ?
Pytam, ponieważ poprzedni właściciel pamiętał tylko nazwę oleju, ale nie potrafił sobie przypomnieć, czy to był olej mineralny, syntetyk, czy półsyntetyk.
Czy jeśli nie wiadomo jaki był olej, to najlepiej wlać półsyntetyk
Jeszcze podpytam. Bel-Ray, jak widziałem, jest słabo dostępny, za to Motula jest skolko godno. Jaką zamianę byście polecili z Bel-Ray`a na Motula ???
Pytam, ponieważ poprzedni właściciel pamiętał tylko nazwę oleju, ale nie potrafił sobie przypomnieć, czy to był olej mineralny, syntetyk, czy półsyntetyk.
Czy jeśli nie wiadomo jaki był olej, to najlepiej wlać półsyntetyk
Jeszcze podpytam. Bel-Ray, jak widziałem, jest słabo dostępny, za to Motula jest skolko godno. Jaką zamianę byście polecili z Bel-Ray`a na Motula ???
- IŻIK
- Posty: 1795
- Rejestracja: 16 marca 2009, 17:57
- Motocykl: Yamaha 535-Czarnula
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Przejście na olej mineralny nigdy nie zaszkodziło motongom jak i samochodom... natomiast w drugą strone jest różnie. Zwróć uwage, że nasze maszyny mają sporo lat i w/g instrukcji mają jeździć na mineralnych olejach (tak podaje producent). Osobiście mam wlany półsyntetyk i maszyna jeździ. Co do producenta to wybór należy do Ciebie, nie należy tylko mieszać olejów o różnej klasie lepkości (np. mineralny z półsyntetykiem), natomiast mieszanie różnych producentów, (tzw. dolewka oleju) o tej samej klasie lepkości jest dozwolone.
ELITARNA LOŻA SZYDERCÓW
- jarod69
- Posty: 219
- Rejestracja: 15 października 2010, 19:57
- Motocykl: odjechał....
- Lokalizacja: Bździszewo/Fraustadt
- Wiek: 13
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Jurku z całym szacunkiem ale mówisz nieprawdę...
A co do półsyntetyków to są to w rzeczywistości oleje ulepszone ale mineralne....
Zresztą podam ciekawy link do wiadomości "olejowych" (co prawda są to oleje do samochodów, ale chyba zasada jest ogólnie taka sama dla silników a każdy z nas jeździ puszką więc się przyda):
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
A co do półsyntetyków to są to w rzeczywistości oleje ulepszone ale mineralne....
Zresztą podam ciekawy link do wiadomości "olejowych" (co prawda są to oleje do samochodów, ale chyba zasada jest ogólnie taka sama dla silników a każdy z nas jeździ puszką więc się przyda):
http://p12.neostrada.pl/oleje.pdf
Mężny bądź, chroń pułk twój i sześć flag. - i wszystkie litery polskiego alfabetu zostały użyte....
- Miras
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 17:33
- Motocykl: Virago 535 `93
- Lokalizacja: Świdnica
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Dobra. Przeczytałem jeszcze raz wszystkie posty. Zgłupiałem do reszty
Skoro wcześniej był olej Bel-Ray, to teraz też taki będzie.
Moja Vircia ma przebieg na liczniku 11500 mil i jest z 93 roku. Nie chciałbym zrobić jej krzywdy, więc zapytam was jeszcze raz: Jak jej dogodzić mineralnym 20W50, czy półsyntetykiem 20W50.
Wiem, że jak jej dobrze zrobię,to będzie to owocować na przyszłość.
Skoro wcześniej był olej Bel-Ray, to teraz też taki będzie.
Moja Vircia ma przebieg na liczniku 11500 mil i jest z 93 roku. Nie chciałbym zrobić jej krzywdy, więc zapytam was jeszcze raz: Jak jej dogodzić mineralnym 20W50, czy półsyntetykiem 20W50.
Wiem, że jak jej dobrze zrobię,to będzie to owocować na przyszłość.
- alonso
- Posty: 1997
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 12:28
- Motocykl: Virago 1100
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Wiek: 46
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A jeden chu. w sumie.półsyntetyk lepszy i droższy.jak masz pewny przebieg to ten syntetyk jak nie to mineral.Miras pisze:Dobra. Przeczytałem jeszcze raz wszystkie posty. Zgłupiałem do reszty
Skoro wcześniej był olej Bel-Ray, to teraz też taki będzie.
Moja Vircia ma przebieg na liczniku 11500 mil i jest z 93 roku. Nie chciałbym zrobić jej krzywdy, więc zapytam was jeszcze raz: Jak jej dogodzić mineralnym 20W50, czy półsyntetykiem 20W50.
Wiem, że jak jej dobrze zrobię,to będzie to owocować na przyszłość.
A po za tym to jeździłem na motulu mineral,przy zmianie mechaniory matoły wlali jakiś półsynt. i tez jeździłem.
A tak to Castrol nawet zamiast Motula 20w40 mozna zalać.
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Ja zmieniłem mineral 20w50 3000 Motula na półsyntetyk 15w50 5100 Motula, moto nie narzeka . Silnik w środku był czyściutki na mineralnym, także nie było mowy o wypłukiwaniu jakichś starych nagarów z wnętrza....
- Marek73
- Posty: 5138
- Rejestracja: 05 września 2007, 08:51
- Motocykl: była Virago 750 jest CZARNY WALDEK
- Lokalizacja: Kotla
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Konstrukcja tych silników nie umożliwia kręcenia do kilkunastu tysięcy obrotów na minutę, więc czy to będzie minerał 20W50 czy półsyntetyk 20W50 to jeden pies. Najważniejsze jest to, żeby olej był markowy i wysokiej jakości.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
odpowiedz jest prosta
jak cie stac,
to najlepszej mozliwej marki syntetyk
15W50
jak z kasiura nie bardzo to
najlepszej mozliwej marki mineralny
20W50
a jak całkiem bidnie
to lej motula
20W50
acha jak jezdzisz wczesna wiosna i pozna jesienia to
10W40 albo 15W40
do silnika o dowolnym przebiegu mozesz lac na zmianę mineralny i syntetyczny
akurat virówki bardzo lubia olej synteyczny
to powiedziałem ja
jak ktos sie z tym nie zgadza to jego sprawa
jak cie stac,
to najlepszej mozliwej marki syntetyk
15W50
jak z kasiura nie bardzo to
najlepszej mozliwej marki mineralny
20W50
a jak całkiem bidnie
to lej motula
20W50
acha jak jezdzisz wczesna wiosna i pozna jesienia to
10W40 albo 15W40
do silnika o dowolnym przebiegu mozesz lac na zmianę mineralny i syntetyczny
akurat virówki bardzo lubia olej synteyczny
to powiedziałem ja
jak ktos sie z tym nie zgadza to jego sprawa
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
kyller określ stopniowanie marek (w dłg Twojego doświadczenia - od best do motula )
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- Miras
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 17:33
- Motocykl: Virago 535 `93
- Lokalizacja: Świdnica
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Już się prawie zdecydowałem, a tu znowu kij w mrowisko.
Kyller, na codzień masz do czynienia z naszymi i nie tylko silnikami. Jakie oleje są subiektywnie uważane przez ciebie za dobre i czy do takich może należeć Bel-Ray V-Twin??
Kyller, na codzień masz do czynienia z naszymi i nie tylko silnikami. Jakie oleje są subiektywnie uważane przez ciebie za dobre i czy do takich może należeć Bel-Ray V-Twin??
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Subiektywnie to jedna panna Ci się spodoba a na inną nie spojrzysz. Zatem poszukiwania subiektywnej opinii czy kyllera czy kogo bądź jest - mówiąc delikatnie - bez sensu.Miras pisze: są subiektywnie uważane przez ciebie za dobre
Nie masz pojęcia co to jest olej i jak działa - słuchaj opinii głoszonych tu i ówdzie na wszystkich forach motoryzacyjnych: lej ten, co był dotychczas z uwzględnieniem (w kolejności):
1. typu (bazy) oleju - syntetyk, półsyntetyk, mineralny
2. specyfikacji API np. SF/CE
3. klasy lepkości np. 10W/40
4. producenta
Jeśli dolewasz oleju bo masz za mało to punkt 4 możesz olać, pozostałe są ważne.
Jeśli lejesz nowy olej do silnika możesz olać każdy z czterech punktów ale klasa lepkości musi uwzględniać warunki eksploatacji, parametr ze specyfikacji API nie może być niższy niż minimalny podany przez producenta pojazdu (współczesne oleje już dawno nie są dostępne w specyfikacji podanej jako minimum dla Yamahy Virago zatem luz). Co do typu oleju to istnieje zasada (od której można odstąpić na własne ryzyko), że im nowszy i nowocześniejszy silnik, tym droższy olej powinien być wlany (a więc w kolejności: syntetyk, półsyntetyk, mineralny). I druga, komplementarna zasada - nigdy nie lej oleju droższego niż był używany (jeździłeś na mineralu - nie lej półsyntetyka, jeździłeś na półsyntetyku, nie lej syntetyka). Przesądy te biorą się stąd, że pokutuje pogląd, że oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają lepsze właściwości penetrujące niż standardowe oleje mineralne, co skutkuje wyciekami przez zużyte już nieco uszczelnienia. O wypłukiwaniu nagaru i osadów zapomnij, bo współczesne oleje mają w sobie więcej środków piorących niż Persil i Vanish razem wzięte.
Marka oleju (producent) jest w zasadzie nieistotna, pod warunkiem, że będziesz się trzymał listy uznanych marek - Elf, Castrol, Motul, Agip, czy wspomniany przez Ciebie Bel-Ray. Gruntowniejsza analiza cen tych olejów wykaże, że są one w zasadzie tyle samo warte a ewentualne odchyłki spowodowane mogą być mniej korzystnymi cłami i podatkami dla towarów z kraju pochodzenia w UE i spoza UE lub gorszymi warunkami kontraktu jednego czy drugiego dystrybutora.
Gdyby było inaczej to rynek byłby zdominowany przez jeden jedyny słuszny i najlepszy produkt a całej reszty by nie kupili nawet polscy emeryci do PF126p
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
no to teraz total zagwóźdź - na wiosnę wlałem Motula 20w50 3000 (minerał...) nie wiem jaki był poprzednio lany.druga, komplementarna zasada - nigdy nie lej oleju droższego niż był używany (jeździłeś na mineralu - nie lej półsyntetyka, jeździłeś na półsyntetyku, nie lej syntetyka).
Teraz zamierzam wlać L. Moly Racing 4T 10W-40 albo Racing 4T 20W-50
czyli półsyntetyki ..
w związku z powyższym nie mogę ?? zn nie wskazane?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
To, co napisałem, to są - powiedzmy - niezobowiązujące zalecenia dla osoby, która:
- nie zna się,
- nie ma możliwości zweryfikowania stanu własnego pojazdu (albo jej się nie chce),
- woli sobie życia nie komplikować.
Odpowiedz sobie na pytanie: po co chcesz wlewać półsyntetyk? w czym ma być lepszy?
Przecież Yamaha nie wymaga (według serwisówki) takiego oleju. Nie zamierzasz również chyba eksploatować maszyny na wyścigach? Olej i tak wymienisz najpóźniej za rok, warunki eksploatacji będą zapewne bardzo łagodne ... Po co przepłacać? Bo koledzy napisali, że półsyntetyk lepszy? No, to może jest to jakiś argument - zalej półsyntetykiem (żeby nie było - ja tez jeżdżę na półsyntetycznym Castrolu).
Co do 10W-40 albo 20W-50 - znasz już długoterminowe prognozy na przyszły sezon?
Ma być bardzo mroźna wiosna? Będziesz odpalać maszynę przy -20 st. Celsjusza? Prędzej Ci się przyda olej na upalne lato i korki w mieście. Tak sądzę.
- nie zna się,
- nie ma możliwości zweryfikowania stanu własnego pojazdu (albo jej się nie chce),
- woli sobie życia nie komplikować.
Odpowiedz sobie na pytanie: po co chcesz wlewać półsyntetyk? w czym ma być lepszy?
Przecież Yamaha nie wymaga (według serwisówki) takiego oleju. Nie zamierzasz również chyba eksploatować maszyny na wyścigach? Olej i tak wymienisz najpóźniej za rok, warunki eksploatacji będą zapewne bardzo łagodne ... Po co przepłacać? Bo koledzy napisali, że półsyntetyk lepszy? No, to może jest to jakiś argument - zalej półsyntetykiem (żeby nie było - ja tez jeżdżę na półsyntetycznym Castrolu).
Co do 10W-40 albo 20W-50 - znasz już długoterminowe prognozy na przyszły sezon?
Ma być bardzo mroźna wiosna? Będziesz odpalać maszynę przy -20 st. Celsjusza? Prędzej Ci się przyda olej na upalne lato i korki w mieście. Tak sądzę.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
a jak jest z twierdzeniem , że oleju nie powinno się wymieniać na taki sam ? jeżdże na motulu , to teraz np mam castrola zastosowac ( o tych samych parametrach )
jak juz pisałęm - nie wiem jaki był wcześniej zalany, na wiosne zalałęm motula 20w50 ,czy to może być przyczyną znacznego ubytku oleju z silnika ? ( kopcenie itp..)
jak juz pisałęm - nie wiem jaki był wcześniej zalany, na wiosne zalałęm motula 20w50 ,czy to może być przyczyną znacznego ubytku oleju z silnika ? ( kopcenie itp..)
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Nie kumam o co Ci chodzi:
Już coś wiemy. Bierze olej, kopci. W takiej sytuacji albo należy zrobić remont silnika i wówczas możemy pojechać z olejem "lepszym" albo lejemy to, co dla staruszków jest najzdrowsze - wyłącznie naturalne produkty czyli mineralny. A im więcej bierze tym lejemy tańszy bo pieniędzy szkoda (poważnie - tańszy czyli mniej uszlachetniony czyli wskutek spalania mniejsze zanieczyszczenie środowiska)
Wprost przeciwnie (byłbym skłonny twierdzić). Ale jeśli coś powoduje, że musisz zmienić producenta (bo serwis, co miał Agipa na składzie przeszedł na Castrola), to tym się nie stresuj - to tylko barwna nalepka na butelce z olejem.Synu pisze:oleju nie powinno się wymieniać na taki sam
O, zaczynasz pisać z sensem.Synu pisze:czy to może być przyczyną znacznego ubytku oleju z silnika ? ( kopcenie itp..)
Już coś wiemy. Bierze olej, kopci. W takiej sytuacji albo należy zrobić remont silnika i wówczas możemy pojechać z olejem "lepszym" albo lejemy to, co dla staruszków jest najzdrowsze - wyłącznie naturalne produkty czyli mineralny. A im więcej bierze tym lejemy tańszy bo pieniędzy szkoda (poważnie - tańszy czyli mniej uszlachetniony czyli wskutek spalania mniejsze zanieczyszczenie środowiska)
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- Miras
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 kwietnia 2010, 17:33
- Motocykl: Virago 535 `93
- Lokalizacja: Świdnica
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Jak piszecie zaleję silnik mineralnym, potem ja się zaleję, a jak będzie coś nie tak, to zaleję półsyntetykiem. Dzięki za pomoc
- TOM
- Posty: 1434
- Rejestracja: 18 sierpnia 2008, 00:47
- Motocykl: pies..zły - BT 1100
- Lokalizacja: Skierniewice
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Kod: Zaznacz cały
Używaj tylko oleju klasyfikacji API SE lub SF.
a olej o specyfikacji SAE ??? o co kamon z tą specyfikacją ? ?
SYNU coś Ty qrwa zrobił !!!
- macio68
- Posty: 449
- Rejestracja: 25 września 2010, 13:20
- Motocykl: Virago 535 DX 2001
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
SAE = Society of Automotive Engineers; określa klasy lepkościowe (np. 20W50 to klasa wg SAE).
Looknij np. tu: http://www.flpoland.pl/content/view/42/35/
lub tu: http://motodriver.eu/faq-motocyklowe-f3 ... t6335.html
EDIT: a co tam zapytam: a co sądzicie o Repsolu?
Looknij np. tu: http://www.flpoland.pl/content/view/42/35/
lub tu: http://motodriver.eu/faq-motocyklowe-f3 ... t6335.html
EDIT: a co tam zapytam: a co sądzicie o Repsolu?
Marzenia jednak się spełniają... A to, co NAJWAŻNIEJSZE, mamy bliżej siebie niż nam się wydaje
- coolman111
- Posty: 1506
- Rejestracja: 28 marca 2011, 12:14
- Motocykl: Flat Six Custom
- Lokalizacja: Kobylnica
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Mam pytanie. Chcę teraz wymienić olej w mojej XV 1100, wcześniej poprzedni właściciel zalał motorek Motulem 15W50. Tylko nie wiem, czy syntetyk czy pół. Ale podejrzewam, że pół (przebieg 47tys). Moje pytanie brzmi: czy mogę teraz zalać motorek Motulem 10W40, bo taki tutaj w Bydgoszczy gdzie jestem mają , czy mam kupić na alledrogo taki jak był wcześniej, czyli 15W50?
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Nie spodziewam się żeby ktoś zalewał olej w pełni syntetyczny do Virago. Raczej jest wybór półsyntetyk (polecam) lub mineralny. Marka dowolna (nie musi być Motul). Raczej bym się nastawiał na olej przystosowany do pracy w wyższych temperaturach czyli bardziej 20W50 niz 10W30coolman111 pisze:Tylko nie wiem, czy syntetyk czy pół.
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Można zalać Motulem 10W40.Przelatałem na takim cały ubiegły sezon.
Jest prawie nieźle.
- coolman111
- Posty: 1506
- Rejestracja: 28 marca 2011, 12:14
- Motocykl: Flat Six Custom
- Lokalizacja: Kobylnica
- Wiek: 37
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Wszedłem na stronę internetową Motulu i tam w dziale dystrybutorzy znalazłem adres w Bydgoszczy- Inter Cars, ul. Fordońska 44. Tam bez problemu dostałem Motula półsyntetycznego 15W50 .
Koledzy forumowicze, to teraz wytłumaczcie mi takie cosik: kiedyś znalazłem taki artykuł na temat XV 750, o proszę http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... /xv750.htm . I tu na końcu artykułu pisze, że nie wolno zalewać półsyntetykiem. No rozumie, że syntetyku nie wolno, ale pół. ???
Koledzy forumowicze, to teraz wytłumaczcie mi takie cosik: kiedyś znalazłem taki artykuł na temat XV 750, o proszę http://www.motocykle.domeczek.pl/prezen ... /xv750.htm . I tu na końcu artykułu pisze, że nie wolno zalewać półsyntetykiem. No rozumie, że syntetyku nie wolno, ale pół. ???
- romanthorne
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 listopada 2008, 22:59
- Motocykl: Honda 250 Rebel
- Lokalizacja: BRODNICA
- Wiek: 80
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Olejem prawie idealnym dla Virci jest właśnie olej półsyntetyczny 15W50.(pierwsza wartość ze względu na dosyć szybki początek lub późne zakończenie sezonu) a druga wartość ze względu na to,że jest chłodzony powietrzem.Twój wybór co do tego Motula jest OK
Jest prawie nieźle.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Wybacz, ta witryna nie wygląda na zbyt profesjonalnie prowadzoną więc i informacje tam podane analizowałbym z dość dużą dozą ostrożności. Virago nie jest konstrukcją różniącą się znacząco od innych motocykli zatem i stosowane oleje nie muszą podlegać szczególnym restrykcjom. Co do syntetyka - gdybym miał motocykl prosto z fabryki to najprawdopodobniej zalałbym go olejem syntetycznym z górnej półki - oszczędność rzędu 50-100 złotych raz na sezon to żadna oszczędnośćcoolman111 pisze:na końcu artykułu pisze, że nie wolno zalewać półsyntetykiem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- macias
- Posty: 202
- Rejestracja: 01 kwietnia 2010, 17:26
- Motocykl: XV 750
- Lokalizacja: Chodel
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A ja mam takie pytanko, w serwisie Yamahy doradzili mi zakup oleju do XV 750 YAMALUBE 20W50 semi-synthetic (jest to olej Yamahy) i czy to dobre będzie, czy może lepiej coś innego? Wiem, że to niby w serwisie doradzali, ale sami rozumiecie... Co dwie głowy, to nie jedna
A filtr oleju kupiłem HF 145
A filtr oleju kupiłem HF 145
Macias