Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
- strazak
- Posty: 1412
- Rejestracja: 29 listopada 2007, 00:21
- Motocykl: XV 1000 GE USA 1984.
- Lokalizacja: Piaseczno(złotokłos)
- Wiek: 50
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
markwiet, zacznij od powitalni a wszystkiego sie dowiesz
ADAM
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
ok, dzięki, dopiero kupiłem ten motocykl i jestem tu nowy....
-
- Status: Offline
Olej silnikowy-cdn..
dobry referat i na wazny temat.
Olej w silniku musi byc - to fakt niezaprzeczalny .Kto nie smaruje ten nie jedzie
Innym tematem jest czestotliwosc wymiany oleju .W telewizji ogladalem program popularno-naukowy o najwiekszych klamstwach 20 wieku.Jednym z nich jest uklad pomiedzy rafineriami,producentami samochodow ,dystrybutorami paliw i smarow oraz warsztatami naprawczo-serwisowymi.
Wpis o obowiazkowej wymianie oleju przy okreslonym przebiegu pozwolil uruchomic mechanizm pozyskiwania dodatkowej gotowki ze sprzedazy.Przy milionach pojazdow to sa bajonskie sumy!
Badania labolatoryjne nie stwierdzily zmian wlasciwosci smarowania nawet po wiekoletnim uzytkowaniu.Odwirowano uzywany olej w centryfudze i porownano z nowym.Prawie to samo badziewie. Pokazano ponadto ratrak pracujacy w bardzo trudnych warunkach z duzym przebiegiem .Interwaly wymiany oleju:pierwsza z wymiana filtra ok 2000 po rozruchu i nastepna dopiero po czterech latach . W trakcie eksploatacji dolewano oleju aby byl zawsze wlasciwy stan.
Ile w tym prawdy? Mysle ze jesli nie wie sie o co chodzi to chodzi jak zawsze o pieniadze:-)
Olej w silniku musi byc - to fakt niezaprzeczalny .Kto nie smaruje ten nie jedzie
Innym tematem jest czestotliwosc wymiany oleju .W telewizji ogladalem program popularno-naukowy o najwiekszych klamstwach 20 wieku.Jednym z nich jest uklad pomiedzy rafineriami,producentami samochodow ,dystrybutorami paliw i smarow oraz warsztatami naprawczo-serwisowymi.
Wpis o obowiazkowej wymianie oleju przy okreslonym przebiegu pozwolil uruchomic mechanizm pozyskiwania dodatkowej gotowki ze sprzedazy.Przy milionach pojazdow to sa bajonskie sumy!
Badania labolatoryjne nie stwierdzily zmian wlasciwosci smarowania nawet po wiekoletnim uzytkowaniu.Odwirowano uzywany olej w centryfudze i porownano z nowym.Prawie to samo badziewie. Pokazano ponadto ratrak pracujacy w bardzo trudnych warunkach z duzym przebiegiem .Interwaly wymiany oleju:pierwsza z wymiana filtra ok 2000 po rozruchu i nastepna dopiero po czterech latach . W trakcie eksploatacji dolewano oleju aby byl zawsze wlasciwy stan.
Ile w tym prawdy? Mysle ze jesli nie wie sie o co chodzi to chodzi jak zawsze o pieniadze:-)
- Zbychu
- Posty: 909
- Rejestracja: 16 maja 2008, 08:59
- Motocykl: VT 1100 Sabre
- Lokalizacja: Warszawa - Bemowo
- Wiek: 59
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
AaaamenRamzes13 pisze:Mysle ze jesli nie wie sie o co chodzi to chodzi jak zawsze o pieniadze:-)
Ja nie zdanżam. A Pan zdanża? https://www.facebook.com/pages/Vagoon/5 ... ref=stream
- Feldek
- Posty: 1406
- Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
- Motocykl: Virago 535 Custom
- Lokalizacja: Poznań/Mosina
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A ja zaszaleje i zgodnie z zaleceniem wymienię olej...
Ayo007 - jako kierownik tego działo pytanie kieruję do Ciebie: jaki olej poleciłbyś do maszyny z 65 tys przebiegiem? zaznaczę, że pojęcia nie mam co było lane wcześniej. A i remontu kapitalnego wolałbym uniknąć
pozdro
Ayo007 - jako kierownik tego działo pytanie kieruję do Ciebie: jaki olej poleciłbyś do maszyny z 65 tys przebiegiem? zaznaczę, że pojęcia nie mam co było lane wcześniej. A i remontu kapitalnego wolałbym uniknąć
pozdro
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
hmm... a do mojej 535 z 94 roku z przebiegiem 37 tyś
olej 10W40 półsyntetyczny będzie ok...?
np. taki :
http://www.allegro.pl/item387013570_zes ... irago.html
nie wiem co jest teraz w środku...czy może lepszy 20W 50 mineralny...?
olej 10W40 półsyntetyczny będzie ok...?
np. taki :
http://www.allegro.pl/item387013570_zes ... irago.html
nie wiem co jest teraz w środku...czy może lepszy 20W 50 mineralny...?
- robson
- Posty: 1891
- Rejestracja: 04 września 2007, 15:13
- Motocykl: VIRAGO 1.1
- Lokalizacja: Lędziny
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Będzie dobry a w zestawie masz świeczki i filtr świeczki po 12zł za szt. filtr 17zł .4L oleju taniej jak za 110zł nie kupisz.
Jedyną ochroną motocyklisty jest jego ROZUM !!!
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
już o 20 zł nie chodzi ale facet ze sklepu radził raczej 20 W 50 przy takim przebiegu i roczniku i taki też zakupiłem w zestawie ze swiecami filtrem oleju i powietrza.
we wtorek wymieniam wszystko zobaczymy jak to wpłynie na zamulenie mojej małej... druga liczba odpowiedzialna jakby za temperatury letnie - 50 powinna być moim zdaniem możliwie najwyższa chyba.. lepiej żeby olej miał ten zakres temperatury do 50 st.C a nie do 40 st.C.
czy coś źle rozumiem...?
we wtorek wymieniam wszystko zobaczymy jak to wpłynie na zamulenie mojej małej... druga liczba odpowiedzialna jakby za temperatury letnie - 50 powinna być moim zdaniem możliwie najwyższa chyba.. lepiej żeby olej miał ten zakres temperatury do 50 st.C a nie do 40 st.C.
czy coś źle rozumiem...?
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
..ja bym mu nalał minerala 20W 50 lub poszukał fajnego półsyntetyka o tej samej klasie np. Castrol Twin albo Bel RAy..i bedziesz miał spokój..Feldek pisze:A ja zaszaleje i zgodnie z zaleceniem wymienię olej...
Ayo007 - jako kierownik tego działo pytanie kieruję do Ciebie: jaki olej poleciłbyś do maszyny z 65 tys przebiegiem? zaznaczę, że pojęcia nie mam co było lane wcześniej. A i remontu kapitalnego wolałbym uniknąć
pozdro
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Posty: 196
- Rejestracja: 06 kwietnia 2008, 07:11
- Motocykl: Yamaha Virago 1100 92r
- Lokalizacja: oleśnica
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
ja nalałem Bel Ray mineralny też mam 65 tysięcy
- Feldek
- Posty: 1406
- Rejestracja: 19 marca 2008, 16:01
- Motocykl: Virago 535 Custom
- Lokalizacja: Poznań/Mosina
- Wiek: 38
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
No to rozejrzę się za takimi olejami Dzięki za pomoc ayo i tacim
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
ja się zdecydowałem na mineralny 20W 50 przy przebiegu 37 tyś.
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
A ja leję AGIP 15W50 mineralny i jest git.
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Ramzes13, zgadzam się z tym co mówisz. W maszynach przemysłowych, któe pracują 24h na dobę olej zmieniany jest raz na... całe życie takiej maszyny.
Jakim problemem było by zastosowanie takiego oleju do samochodów itp? Problem jest jeden- kasa. A raczej brak kasy dla tych, którzy czerpią z tego zyski.
ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
Osobiście stosuję Motula 15W50. Szczerze polecam.
Jakim problemem było by zastosowanie takiego oleju do samochodów itp? Problem jest jeden- kasa. A raczej brak kasy dla tych, którzy czerpią z tego zyski.
ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
Osobiście stosuję Motula 15W50. Szczerze polecam.
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Zapytaj sobie Google'a - to nie boli!Damian pisze:Zabrakło mi informacji o klasach lepkości,
Tak dla formalności: klasy lepkości oleju
- ayo007
- Posty: 1207
- Rejestracja: 12 września 2007, 21:51
- Motocykl: yamaha virago 1100
- Lokalizacja: Księstwo Cieszyńskie
- Wiek: 56
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Damianie, przeciez było napisane "kilka słów o oleju silnikowym" , temat jest tematem rzeką i zrodził wiele dyskusji które znalazły odzwierciedlenie w postach na tym forum..ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
.. tutaj bym się nie zgodził, ponieważ zalecenia serwisowe np. modeli XV 750/1100 nie przewidują stosowania olei połsyntetycznych. Owszem polecam oleje półsyntetyczne ale o zalecanej lepkości dla olei mineralych 20W/50 (20W/40). Dla mnie jest sprawą oczywistą, ze jest to technologicznie dopracowane i obliczone i nawet przy staniu w korku olej w silniku musi sobie z tym problemem poradzić.Damian pisze:Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
Virago 1100,na razie starczy..
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
ayo007, masz rację. Miało być kilka słów o olejuayo007 pisze:Cytat:
ayo007, dobry post, ale trochę za ogólny. Zabrakło mi informacji o klasach lepkości, zawartych składnikach czyszczących, oraz jak realnie zastosowany olej wpływa na silnik chłodzony powietrzem- to bardzo ważne w naszych moto. Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
Damianie, przeciez było napisane "kilka słów o oleju silnikowym" , temat jest tematem rzeką i zrodził wiele dyskusji które znalazły odzwierciedlenie w postach na tym forum..
Damian napisał/a:
Oleje połsyntetyczne w tej kwestii to wg mnie minimum jeśli często zdarza stac nam sie w korkach w upalne lato.
.. tutaj bym się nie zgodził, ponieważ zalecenia serwisowe np. modeli XV 750/1100 nie przewidują stosowania olei połsyntetycznych. Owszem polecam oleje półsyntetyczne ale o zalecanej lepkości dla olei mineralych 20W/50 (20W/40). Dla mnie jest sprawą oczywistą, ze jest to technologicznie dopracowane i obliczone i nawet przy staniu w korku olej w silniku musi sobie z tym problemem poradzić.
Z racji tego, że ilu motocyklistów tyle opinii nie będę uparcie trzymał się przy swoim
Niemniej wg mnie zalecenia producenta co do paliwa i oleju to wymagania minimalne.
Oleje połsyntetyczne lepiej znoszą długotrwałe działanie wysokich temperatur i z tego względu zdecydowałem się właśnie na olej tego typu. Niemniej szanuję inne zdanie na ten temat tym bardziej że stoi za Wami instrukcja
- paelek86
- Posty: 172
- Rejestracja: 27 czerwca 2008, 18:45
- Motocykl: Yamaha XV 535 Virago
- Lokalizacja: Wolsztyn/Poznań
- Wiek: 37
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Fakt faktem...półsyntetyczne lepiej znoszą temperatury,a co jeśli jesteśmy w takiej sytuacji: moto sprowadzone (z Niemiec), przebieg 7000km i nie wiemy jaki olej był wlany. Z tego co wiem nie lejemy syntetyka ale czy to też odnosi się do półsyntetyka?Czy półsyntetyk ma również takie właściwości myjące jak syntetyk, czy też spokojnie można go wlać jeśli nawet wcześniej był mineralny. Za półsyntetykiem przemawia jeszcze w tej sytuacji to że nie jest to silnik z dużym przebiegiem i w bardzo dobrym stanie. I teraz dylemat - niby warto by było wlać półsyntetyk ale z drugiej strony nie wiemy co było wcześniej.Co wybrać w takiej sytuacji?
Dodam że planuje zakup klasy 20W50, Virago 535, 2003
Dodam że planuje zakup klasy 20W50, Virago 535, 2003
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
paelek86, pomyśl w ten sposób. Jeśli zwolennicy NIE stosowania olejów systetycznych (bez znaczenia czy pełen, czy półsyntetyk) zasłaniają się nagarami i innym syfem pozostałym po oleju mineralnym, to ile tego mogło się odłożyć po 7 tys. km w 6 letnim moto??
Ilość składników myjących w olejach mineralnych jest najmniejsza- w pełnym systetyku największa. Olej półsyntetyczny ma opinię "ni psa ni wydry" Ja wlałem systetyka z pełną premedytacją do 20 letniego motocykla wiedząc że wcześniej zalany był olejem mineralnym. Od 30 tys. km jest oki. Mało tego- wcześniej poszedł płukacz Vavoline. Moto nie bierze grama oleju, odpala od "strzała".
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 2:07 pm ]
Szkoda, ze nadal tego nie rozumiesz.
Ilość składników myjących w olejach mineralnych jest najmniejsza- w pełnym systetyku największa. Olej półsyntetyczny ma opinię "ni psa ni wydry" Ja wlałem systetyka z pełną premedytacją do 20 letniego motocykla wiedząc że wcześniej zalany był olejem mineralnym. Od 30 tys. km jest oki. Mało tego- wcześniej poszedł płukacz Vavoline. Moto nie bierze grama oleju, odpala od "strzała".
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 2:07 pm ]
Gdyby nie posty na forum nic na tym twoim google by nie było. Większość wyników wyszukiwania to własnie posty z różnych forum, a reszta marketingowe pierdoły producentów oleji.BoPos pisze:Zapytaj sobie Google'a - to nie boli!
Tak dla formalności: klasy lepkości oleju
Szkoda, ze nadal tego nie rozumiesz.
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
moja ślicznota odkąd przytaszczyłem ją z niemiec chodzi na 10W/50 Racing Castrola choć serwis w niemczech stosował 20W/50
-
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
tacim, masz porównanie do jakiegos innego oleju, czy zawsze zalewasz Bel Ray'em?tacim pisze:ja nalałem Bel Ray mineralny też mam 65 tysięcy
Słyszałem dużo pochlebnych opinii na jego temat, ale jak chciałem go zakupić po raz pierwszy, to dostępny był tylko w sieci Yamaha i trzeba było na niego czekać
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 23 kwietnia 2008, 13:13
- Motocykl: XV535 - 1996
- Lokalizacja: Oleśnica
- Wiek: 48
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
ja leję półsyntetyka bel raya do fałek (V-Twin) i jedyne co moge o nim powiedzieć to, że nie mam nic do powiedzenia, bo wszystko chodzi bez problemu
- Dredd
- Posty: 142
- Rejestracja: 14 czerwca 2009, 23:57
- Motocykl: H-D, kiedyś Virago 750
- Lokalizacja: Warszawa
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Ciut źle: istotnie druga liczba w oznaczeniu oleju istotnie ma powiązanie z temperaturą otoczenia w jakiem będzie pracował silnik. Jeśli chodzi o oznaczenie np. 20w50 to zakres temperatur to od 4 do maksymalnie 27 -28 stopni. Powyżej tej temperatury jest typowo letni olej SAE 60 (czyli oznaczenie bez litery W).David 535 pisze: druga liczba odpowiedzialna jakby za temperatury letnie - 50 powinna być moim zdaniem możliwie najwyższa chyba.. lepiej żeby olej miał ten zakres temperatury do 50 st.C a nie do 40 st.C.
czy coś źle rozumiem...?
Jednak nie ma co panikować - jest to temperatura średnia w jakiej ma pracować silnik, więc jeśli przez jakiś czas będzie ona wyższa -olej to bez problemu wytrzyma.
- Morte-69
- Posty: 241
- Rejestracja: 13 lipca 2009, 10:32
- Motocykl: 535 :)
- Lokalizacja: Kraków/Olesno Tarn.
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Ja z motorem dostalem od goscia olej na wymiane,gadał zeby ten lac wiec taki mam zamiar
Motul 15W50.
Motul 15W50.
- poolski
- Posty: 961
- Rejestracja: 06 maja 2009, 23:28
- Motocykl: BLACK POWER CRUISER
- Lokalizacja: ZŁO - PZL
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Kilka słów o oleju silnikowym by'Ayo007
Miałem motul 5100 10w40 i dostałem opeer na warsztacie. Problem w tym, że przy większym przebiegu pompa oleju nie jest już tak sprawna i nie daje pełnego ciśnienia (szczególnie na niskich obrotach) ponieważ po rozgrzaniu powyższy olej jest bardzo rzadki. W związku z tym nie polecam do silników V wolno obrotowych z większym przebiegiem chłodzonych powietrzem. Serwis leje tylko i wyłącznie ten olej do silników wysokoobrotowych nowych. Wlałem V-twin amerykański 20W50 półsyntetik silnik się wyciszył i lepiej chodzi. Nie odczuwam jakiegokolwiek zwiększenia oporów silnika ani przy zapalaniu ani na trasie.
Podsumowując jak ktoś chce lać rzadki olej to niech na nim sprawdzi ciśnienie oleju jakie uzyskuje pompa oleju.
Podsumowując jak ktoś chce lać rzadki olej to niech na nim sprawdzi ciśnienie oleju jakie uzyskuje pompa oleju.
- VF4 750 C2 Magna Deluxe USA - 2x Yadźka Vir XV 1000 1985r. i 1986r. -