Cewki

Tematy związane z ukladem elektrycznym Virago
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1030
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Cewki

Post autor: ZWIERZAK »

Ale się rozkręciłem :oops: Nieważne... mam takie pytanko. Chciałem kupic nowe cewki do swojego motorku. Ale że jest to starszy model nowych nie dostanę. Znalazłem jednak nowe cewki do młodszych virażek (beru po 105zł/szt). Jednak w serwisówce wypatrzyłem że opory na uzwojeniach są trochę inne:
virago 750 83'
opór pierwotny 2.7ohm
wtórny 8500 ohm
virago 750 84>
opór pierwotny 3.57 ohm
wtórny 11.220-15.180 ohm
No i teraz nie wiem czy będzie lepsza iskra czy słabsza czy wogóle nie pojedzie. Zauważyłem jeszcze że w swoim motorku mam plastikowy moduł (czyli chyba z młodszej wersji) a do mojej oryginalnie przychodzi metalowy (chodzi o obudowę). Jak to rozgryźć?
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: kyller »

ZWIERZAK pisze:Ale się rozkręciłem :oops: Nieważne... mam takie pytanko. Chciałem kupic nowe cewki do swojego motorku. Ale że jest to starszy model nowych nie dostanę. Znalazłem jednak nowe cewki do młodszych virażek (beru po 105zł/szt). Jednak w serwisówce wypatrzyłem że opory na uzwojeniach są trochę inne:
virago 750 83'
opór pierwotny 2.7ohm
wtórny 8500 ohm
virago 750 84>
opór pierwotny 3.57 ohm
wtórny 11.220-15.180 ohm
No i teraz nie wiem czy będzie lepsza iskra czy słabsza czy wogóle nie pojedzie. Zauważyłem jeszcze że w swoim motorku mam plastikowy moduł (czyli chyba z młodszej wersji) a do mojej oryginalnie przychodzi metalowy (chodzi o obudowę). Jak to rozgryźć?
nieodpowiednia cewka może wykończyć moduł -sprawdzone w praktyce
sprawdz oznaczenia cewek i modułu i wyczaj z jakiego sa rocznika byc moze cewki tez ktos zmienił ?
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1030
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: ZWIERZAK »

No właśnie cewki są oryginalne a moduł jakby nie. Może tu leży przyczyna moich problemów z iskrą.
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: kyller »

problem nie jest trywialny
mozesz podrzucic oznaczenie tego modułu co masz i jego fotke ?
przypomnij czym si ete twoje problemy z iskra objawiają?
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1030
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: ZWIERZAK »

Jak znajdę czas żeby zdjąć bak to wrzucę fotki i numery. Problemy są tego rodzaju że zimny silnik przerywa (wolne obroty są ok). Jak przejadę delikatnie ok 2km to jest ok ale jak zaraz po ruszeniu za bardzo odkręcę manetkę to później nie idzie się dogadać. Wczoraj na trasie zauważyłem też że po przerwie na tankowanie z początku przerywa (ale tylko na chwilę, 500m i jest ok).
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Awatar użytkownika
kyller
Posty: 2198
Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
Motocykl: pożyczony XV1000
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 55
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: kyller »

to nie sa cewki (raczej)
cewki to:
1.albo zimny nie chce palić
2.albo po dłuższej jezdzie zaczyna przerywac
albo faktycznie jakis kombinowany moduł i krzyw awyprzedzenia zaplonu jest inna albo problemy z gaznikami
Awatar użytkownika
ZWIERZAK
Posty: 1030
Rejestracja: 04 listopada 2007, 13:57
Motocykl: VIRAGO 750 83'
Lokalizacja: Lachowice
Wiek: 35
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: ZWIERZAK »

Numer modułu w moim motorze to
20X-20
J4T00871
Jak by ktoś mógł mi sprawdzić z jakiego to jest modelu to będę wdzięczny.
http://picasaweb.google.pl/kuba.kubieni ... 7666673458
tu jest link do zdjęcia

[ Dodano: Pią Maj 22, 2009 8:28 pm ]
Odświeżę temat. Dzisiaj doszły cewki i moduł. Nic nie kombinując wymieniłem wszystko i teraz jest extra. Palę moto wsiadam i jadę. Jak sobie trochę pojeżdżę to będę badał czy moduł czy cewki były padnięte ale raczej moduł bo cewki kiedyś zamieniałem miejscami i nie pomogło.
Nawet nie wiecie jakiego banana miałem na twarzy :mrgreen:
"Ludzie nie latają, bo nie wierzą, że potrafią. Gdyby nie pokazano im kiedyś, że mogą pływać, do dziś wszyscy by się topili po wrzuceniu do wody"-William Wharton "Ptasiek"
Jagodek
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: Jagodek »

Koledzy motocyklisci mam 750 i prosze o konkretna porade .czy mozna przepalac moto zima czy jest to nie wskazane ,bo sa podzielone zdania na ten temat Jagodek
rabw
Status: Offline

Re: Cewki

Post autor: rabw »

Jagodek pisze:Koledzy motocyklisci mam 750 i prosze o konkretna porade .czy mozna przepalac moto zima czy jest to nie wskazane ,bo sa podzielone zdania na ten temat Jagodek
Przepalać można, ale to nie ma większego sensu. Jak chcesz, żeby na wiosnę po kilkumiesięcznym postoju motocykl ruszył bezboleśnie, to po prostu wyjmij z niego akumulator, trzymaj aku w domu i co parę tygodni zrób mu ładowanko małym prądem. Nic innego nie trzeba robić, a motocykl Ci nie zardzewieje ;)
Czytałem też, że przepalanie jest nawet niewskazane (przy starcie na ssaniu podobno tworzą się jakieś kwachy, które potem zalegają, ale nie jestem specem w tej dziedzinie). BTW chyba nie w tym temacie ;)
ODPOWIEDZ