Rezerwa w 1100
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Rezerwa w 1100
Moje pytanie dotyczy : Ile paliwa powinno znajdowac się na rezerwie, i jak działa to ustroistwo . Umnie wystąpił taki objaw że . Zapaliła się kontrolka rez. więc myśle jeszcze spokojnie machne te 30 km. w baku chlupie ze 2-3litry Aż tu cholera jedna zaczeła kichac prychac więc przełączam na rez. i co Uuuuuu. padła , więc odpalam znowu jest jade kawałek i powtórka i tak ze 4 razy . Na szczęście to już było pod koniec trasy i jakoś doczołgałem się pomaluśku do CPN-u . Więc może ktoś by mi przybliżył działanie REZ . w 1100.
DZIĘKI !!!
DZIĘKI !!!
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
sprawdz konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
w haynesie jest dosc dokładnie opisane jak to działa
w haynesie jest dosc dokładnie opisane jak to działa
- szwaga
- Posty: 850
- Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
- Motocykl: WildStar-czarniutki
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
rezerwa ma około 3,5 L
oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
elektrozawór ? w 1100 ?szwaga pisze:rezerwa ma około 3,5 L
oprócz tego co podpowiedział kyller sprawdź jeszcze czy działa elektrozawór - przekręć kluczyk w pozycję zapłon i przerzuć kilka razy przełącznik rezerwy - jeżeli wszystko jest OK to usłyszysz wyraźne kliknięcie........ wiesz wtedy że zawór działa prawidłowo
- szwaga
- Posty: 850
- Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
- Motocykl: WildStar-czarniutki
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
a co niby przełącza ?kyller pisze:elektrozawór ? w 1100 ?
zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.szwaga pisze:a co niby przełącza ?
zawór sterowany elektrycznie przełącznikiem w kierownicy
"Brak" rezerwy może mieć różne podłoża. Dwa najbardziej prawdopodobne:
1. ułamana/zagięta rurka odpływowa "główna" w zbiorniku, w wyniku czego wyjeżdżasz całe paliwko nawet przy położeniu "ON"
2. odpływ niższy (RES) może być zatkany jakimś śmieciem
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- szwaga
- Posty: 850
- Rejestracja: 08 grudnia 2008, 10:19
- Motocykl: WildStar-czarniutki
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Wiek: 56
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
to mam jakąś bardziej wypasioną wersjęleszekk pisze:Nie pomyliłeś z 535? W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie
przy manetce gazu mam przełącznik od rezerwy, ale kranika nie mam.....
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
szwaga proponuje przestudiowac budowe swojego motocykla nie masz żadnego elektrozaworu
leszekk kraniki sa w 750 i pochodnych
leszekk kraniki sa w 750 i pochodnych
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Fakt trzeba sprawdzic :
Dzieki za podpowiedzi biore się za lekture .
Co do reszty to niedawno lutowałem kabelek w baku przy czujniku , bo był zerwany i wiem że niemam żadnego kranika i żadnych rurekkyller pisze:konektory pomiedzy czujnikiem w zbiorniku, modułem sterujacym pompa i przełacznikiem
Dzieki za podpowiedzi biore się za lekture .
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
- sadzio28
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
- Motocykl: virago 1100 '93
- Lokalizacja: Głowno
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje .
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
- gangster
- Posty: 642
- Rejestracja: 13 lipca 2008, 09:57
- Motocykl: Była Virago 1100
- Lokalizacja: Kluczbork
- Wiek: 52
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Czyli powinno byc słychac kliknięcie przy przełączeniu na REZ. U mnie jest cisza
Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy.
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
Hałas nie z tego świata, ogień nie z tej ziemi.
EMZ-TS 250 =>JUNAK M-10 =>XV-535 =>XV1100 => BMW F 650 => HONDA CBF 600 S OBECNIE
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
skad wiesz ze to elektrozawór ? a nie na przykład przekaznik w module sterujacym pompy ?sadzio28 pisze:A u mnie też jest przełącznik tak jak w 535 . Mało tego , jak go włączam to słychać elektrozawór jak pracuje . Także ktoś tu ma złe informacje .
przypuszczam że albo rozebrałeś zbiorniki albo przynajmniej wyczytałes w serwisówce
no bo przeciez tak "na pałę" to bys tego nie twierdził
tija ...a świstak siedzi i zawija w te sreberka
- sadzio28
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
- Motocykl: virago 1100 '93
- Lokalizacja: Głowno
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Co masz na myśli pisząc ''pochodnych"kyller pisze:kraniki sa w 750 i pochodnych
Nie wiem że to elekrozawór , ale kranika nie ma i o to głównie chodziło .
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
750 pochodna ->700
czy ja pisałem ze 1100 jest kranik ?
a chodziło o dziłanie rezerwy w 1100 gangstera
czy ja pisałem ze 1100 jest kranik ?
a chodziło o dziłanie rezerwy w 1100 gangstera
- sadzio28
- Posty: 52
- Rejestracja: 23 czerwca 2008, 21:31
- Motocykl: virago 1100 '93
- Lokalizacja: Głowno
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
kyller, a czy ja pisałem , że ty pisałeś , że 1100 ma kranik ?leszekk pisze:W dużych jest kranik pod zbiornikiem, sterowany manualnie.
Romet-motorynka\Simson S51 '83\Simson SR50 '88\MZ ETZ250 '88\Suzuki GS450 '86\Yamaha Virago535 '92\Yamaha Virago 1100 '93
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
Wąsaty7
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
No to widzę, że jeszcze wiele tajemnic świat chowa przede mną
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- motobambo
- Posty: 350
- Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
- Motocykl: Junak
- Lokalizacja: Pińczów
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
a powiedzcie mi ile rezwery jest w 1000 czy też 3,5 bo jesli tak to niemam co poanikowac ja myślałem że ok 1,5L
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
1000 to to samo co 1100
tylko ma mniejsza pojemnosc i wieksza moc silnika
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 3:39 pm ]
po zapaleniu sie kontrolki pompa powinna sie wyłączyć po 30 sekundach
tylko ma mniejsza pojemnosc i wieksza moc silnika
[ Dodano: Sro Maj 06, 2009 3:39 pm ]
brawo za proste wytłumaczenie uscislajć mozna dodac zewąsaty7 pisze:W xv1100
1.nie ma kranika paliwa
2.ma dwa zbiorniki(razem 16.8l rezerwa 3.0l)
3.nie ma elektrozaworu
4.jest elektryczna pompa paliwa
5.za pracę pompy odpowiada FUEL PUMP CONTROLLER
Gdy w zbiorniku jest wystarczająca ilość paliwa kontrolka paliwa się nie świeci pompa podaje paliwo do gaźników.Z chwilą obniżenia się poziomu paliwa do poziomu rezerwy czujnik rezerwy poprzez FUEL PUMP CONTROLLER zapala kontrolkę rezerwa i wyłącza pompę paliwową.Gaźniki nie dostają paliwa silnik zaczyna słabnąć,przerywa,gaśnie-informacja dla kierowcy-brak paliwa.Po przełączeniu włącznika rezerwy w pozycje RES sterownik FPC uruchamia pompę paliwową i jedziemy do stacji paliw.
po zapaleniu sie kontrolki pompa powinna sie wyłączyć po 30 sekundach
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
To tylko proste wytłumaczenie działania rezerwy paliwa.Dotyczy to XV1000 I XV1100.W niektórych rocznikach producent wprowadził pewne zmiany konstrukcyjne w instalacji elektrycznej ale zasada pozostała bez zmian.
Wąsaty7
- motobambo
- Posty: 350
- Rejestracja: 26 stycznia 2009, 10:08
- Motocykl: Junak
- Lokalizacja: Pińczów
- Wiek: 42
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Kyller a to szczerze mówiąc wiele to mi pomogło pozdrawiam
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.
Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.
Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
- kyller
- Posty: 2198
- Rejestracja: 13 marca 2008, 11:05
- Motocykl: pożyczony XV1000
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
sam sobie odpowiedziałeśzacier pisze:U mnie problem wygląda następująco:
1.Kontrolka rezerwy nie świeci niezależnie od ilości paliwa.
2.Pompa podaje paliwo tylko przy włączonej rezerwie.
Czy więc usterki szukać w Fuel Pump Controller (rozumiem że to któraś z tych kostek pod siedzeniem)? Dodam że podczas przełączania włącznika rezerwy cyknięcie słychać dopiero tak po 4-5 próbach. A cała usterka pojawiła się kiedy odkręciłem bak żeby wyciągnąć gaźnik.
zdejmij jescze raz zbiornik i posprawdzaj kable
czy złaczki sa ok albo czy któregoś z kabli nie przyciałes i nie masuje
a jakby co to jak sprawdzic fuel pump controller masz podane w haynesie
- Adam
- Posty: 2226
- Rejestracja: 22 października 2007, 19:52
- Motocykl: 1100, 92r. OGAR 200
- Lokalizacja: Święta Anna
- Wiek: 45
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Rezerwa w 1100
Niby prosta sprawa a mnie przerosło, kable od zbiornika i od pompy giną w wiązce i szukaj wiatru w polu. A o znalezieniu FuelPumpController to już w ogóle tylko pomarzyć.
Wszystko co znalazłem pod siedzeniem to dwie małe białe kostki do których dochodzą po 4 przewody.
I jedna duża czarna tylko że ona mi nie pasuje do opisu z Haynesa, ma 7 wyjść a nie 6.
Czy to jest to?
Wygląda toto tak:
Wszystko co znalazłem pod siedzeniem to dwie małe białe kostki do których dochodzą po 4 przewody.
I jedna duża czarna tylko że ona mi nie pasuje do opisu z Haynesa, ma 7 wyjść a nie 6.
Czy to jest to?
Wygląda toto tak: