Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
[u
Ostatnio zmieniony 29 kwietnia 2009, 18:08 przez bastust, łącznie zmieniany 1 raz.
- Stilgar
- Posty: 5482
- Rejestracja: 22 grudnia 2007, 09:37
- Motocykl: Virago>Debilka>STonka>Varan
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Wiek: 48
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
To nie ja to AYO007 , ja tylko i wyłącznie zrobiłem wersje do druku .bastust pisze:Stilgar na zimnym silniku xv 1100 puszcza niebieski dym tylko na zimnym czy to objaw luzów czy usczelniaczy zaworowych?Jak dla mnie usczelniacze zaworowo bo gdyby na ciepłym na niebiesko dymi to pierscionki.
Jaka jest Wasza sugestia?
ps super opisałeś regulację jasno i krok po kroku!!!
dziękuję!
Administrator zastrzega sobie możliwość zbanowania ze względu na klauzulę sumienia.
- SlawekZ
- Posty: 316
- Rejestracja: 02 stycznia 2008, 18:05
- Motocykl: VS1400, JAWA 350 z wozem
- Lokalizacja: Wrocław
- Wiek: 55
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dzięki Wam obu! Mam w garażu XV750 kolegi - na pewno się przyda przy serwisowaniu!!!
- Straszaq
- Posty: 317
- Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
- Motocykl: BMW R1150 RT
- Lokalizacja: Konin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Potrzebuje pomocy w ustawieniu zaworków
Podszedlem pod temat regulacji. Po odkręceniu dekielków sprawdziłem jaki jest ogólnie stan tych luzów i ku mojemu zaskoczeniu zawory ssące były ok, natomiast dziwnie mocno skręcone były zawory wydechowe w obu cylindrach (nie szło wcisnąć nawet szczelinomierza 0,05mm). Punkty I i T szukałem w oczku i rzeczywiście jak trafiło na T lub I to tłoki w poszczególnych cylindrach byly w górnym martwym punkcie. Po ustawieniu luzów na zaworkach wydechowych i odpaleniu moto zawory zaczeły napierd....jak mała orkiestra. Rozkręciłem jeszcze raz i okazuje się, ze po wyregulowaniu we wskazanych punktach odpowiedniego luzu jak przekręce dalej kołem to dzwignie zaworów wydechowych jeszcze minimalnie idą w górę i osiągają luz ok 0,5mm. To może ja źle coś ustawiam? Podpowie mi ktoś z szanownych forumowiczów jak podejść pod temat skoro książkowe metody zawodzą?
Podszedlem pod temat regulacji. Po odkręceniu dekielków sprawdziłem jaki jest ogólnie stan tych luzów i ku mojemu zaskoczeniu zawory ssące były ok, natomiast dziwnie mocno skręcone były zawory wydechowe w obu cylindrach (nie szło wcisnąć nawet szczelinomierza 0,05mm). Punkty I i T szukałem w oczku i rzeczywiście jak trafiło na T lub I to tłoki w poszczególnych cylindrach byly w górnym martwym punkcie. Po ustawieniu luzów na zaworkach wydechowych i odpaleniu moto zawory zaczeły napierd....jak mała orkiestra. Rozkręciłem jeszcze raz i okazuje się, ze po wyregulowaniu we wskazanych punktach odpowiedniego luzu jak przekręce dalej kołem to dzwignie zaworów wydechowych jeszcze minimalnie idą w górę i osiągają luz ok 0,5mm. To może ja źle coś ustawiam? Podpowie mi ktoś z szanownych forumowiczów jak podejść pod temat skoro książkowe metody zawodzą?
Ostatnio zmieniony 15 sierpnia 2009, 00:26 przez Straszaq, łącznie zmieniany 1 raz.
- Balwi
- Posty: 592
- Rejestracja: 17 stycznia 2009, 23:37
- Motocykl: XV1100, XJR 1300 SP '01
- Lokalizacja: Okolice Inowrocławia
- Wiek: 41
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Skoro nic nie tłukło się jak orkiestra, moto chodziło jak powinno na starych ustawieniach trzeba było nie ruszać .
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu mawia przysłowie .
Pamiętam jak miałem EN500 to też zachciało mi się regulacji zaworów na fabryczne parametry i co było.... orkiestra jak k....a mac, więc trza było powrócić do wcześniejszych ustawień- ssące 0.13 wydech 0.15(wg. serwisówki: IN- 0.13-0.18 EX-0.18-0.23)i wszystko wróciło do normy- nic się nie tłukło a moto chodziło jak malinka .
Nasze moto mają po 15-20 lat, przebiegi po kilkadziesiąt kkm. Zużycie mechaniczne części daje im się we znaki, luzy z serwisówek dają pojęcie o ustawieniach fabrycznych nowych moto. Niejednokrotnie trzeba brać poprawkę na zużycie/przebieg rozszerzalność cieplną materiałów..... .
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu mawia przysłowie .
Pamiętam jak miałem EN500 to też zachciało mi się regulacji zaworów na fabryczne parametry i co było.... orkiestra jak k....a mac, więc trza było powrócić do wcześniejszych ustawień- ssące 0.13 wydech 0.15(wg. serwisówki: IN- 0.13-0.18 EX-0.18-0.23)i wszystko wróciło do normy- nic się nie tłukło a moto chodziło jak malinka .
Nasze moto mają po 15-20 lat, przebiegi po kilkadziesiąt kkm. Zużycie mechaniczne części daje im się we znaki, luzy z serwisówek dają pojęcie o ustawieniach fabrycznych nowych moto. Niejednokrotnie trzeba brać poprawkę na zużycie/przebieg rozszerzalność cieplną materiałów..... .
- Straszaq
- Posty: 317
- Rejestracja: 02 grudnia 2008, 13:02
- Motocykl: BMW R1150 RT
- Lokalizacja: Konin
- Wiek: 45
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Jest ok...już po sprawie! - Dokonywałem regulacji nie na tym suwie co powinienem
Dzięki kyller za cenne wskazówki.
Dzięki kyller za cenne wskazówki.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Witam dziś w mojej virażce regulowałem po zdjeciu dekielków i ustawieniu gmp na tylmym cylindrze za głowę się złapałem 1.5 mmm na oby dwóch zaworach za to miast na przednim nie wiele mniej. po regulacji zero klekotania.a opis rewelacyjny. pozdro z uk
zawory ssące 0,08
wydechowe 0,13
zawory ssące 0,08
wydechowe 0,13
-
- Posty: 90
- Rejestracja: 28 marca 2009, 20:20
- Motocykl: było 535'93 jest Hornet 600'00
- Lokalizacja: Osiek
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
u mnie znowu było co innego, silniczek cicho chodził(w sesie zawory w głowicy),ale po zzuceniu dekielków od zaworów ssacych jakiegokolwiek luzu nie stwierdziłem(podobnie było zreszta z zaworami wydechowymi), ustawiłem jak trzeba i przejechałem tak juz 3 tys, jestem zadowolony;) aa i dodatkowy plus jest tego wsyztkiego taki ze przez pół dnia roboty zaoszczedziłem 150zł teraz toto śmiga
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 czerwca 2009, 11:16
- Motocykl: virago 535,1999r.
- Lokalizacja: lubuskie
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Przymierzając się do ustawiania luzów w przyszłości,odkręciłem dekielek zaworowy,pierwszy od przedniego koła.Nie spodziewałem się,że uleje się kilkanaście ml oleju silnikowego-czy jest to prawidłowy objaw?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Tak, kąt położenia i budowa pokrywek wzierników do zaworów powoduje, że zalega w nich trochę oleju. I po odkręceniu pokrywki olej wylewa się.migor pisze:Nie spodziewałem się,że uleje
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 05 czerwca 2009, 11:16
- Motocykl: virago 535,1999r.
- Lokalizacja: lubuskie
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dzięki za info.
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
czy przy sprawdzaniu/regulacji luzów zaworowych trzeba zaopatrzyć się w jakieś uszczelki ?
Swoją drogą nie mam nic do roboty a chciałbym te pokrywki zaworów wypolerować bo są brzydkie
Swoją drogą nie mam nic do roboty a chciałbym te pokrywki zaworów wypolerować bo są brzydkie
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Pokrywki mają gumowe uszczelniacze, ale jak widzę u siebie, wielokrotnego użytku. Na razie śmiało ściągaj i poleruj. Gdyby cokolwiek się ulewało , wymienisz. A doraźnie można uszczelnić silikonem.Przemysl pisze:zaopatrzyć się w jakieś uszczelki ?
Pokrywę zaworu wydechowego I - go cylindra to może ktoś jeszcze ogląda, jak wpadnie pod Twoje koło. A resztę pokryw oglądasz tylko Ty. Ale jeżeli masz takie wysublimowane poczucie estetyki, to poleruj. Wolnoć Tomku ...Przemysl pisze:bo są brzydkie
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
nie wiem czy się wyraziłem prawidłowo . Chodzi mi o te prostokątne pokrywki nad cylindrami . a je widać po bokach zaśniedziałe są strasznie.
Odnośnie uszczelek. W internecie szukałem i nigdzie nie ma do 250 jak to możliwe w ogóle. Patrzyłem też w larssonie i również nie ma. A do pokrewnych (125-535) chcą 4 stówki za komplet
Odnośnie uszczelek. W internecie szukałem i nigdzie nie ma do 250 jak to możliwe w ogóle. Patrzyłem też w larssonie i również nie ma. A do pokrewnych (125-535) chcą 4 stówki za komplet
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
A to tylko ozdobne maskownice. Tam nie ma żadnych uszczelekPrzemysl pisze:te prostokątne pokrywki nad cylindrami
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Wklejam Ciekawy link do artykułu o regulacji zaworów na śrubki i płytki , może się przyda
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
P.S , jak ustawiacie luzy w swoich maszynach? Z tego co piszą w tymże artykule w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.W naszych Virażkach luzy mają tendencję do zmniejszania się czy zwiększania?Mam dobry dostęp bo zbiornik paliwa i dekielki nad cylindrami są zdjęte i się zastanawiam czy brać się za to czy darować sobie.Po kupnie nie robiłem tego jeszcze, sprzęt chodzi dość dobrze choć gdy chcę zrobić przegazówkę nie ma zbyt dobrej reakcji na gaz. Może pomoże?
I jeszcze pytanie do tych co robili to w 125/250. Ustawienie GMP robiliście poprzez oznaczenia na alternatorze(gdzie on jest ?dopiero poznaję moto) czy poprzez włożenie np. śrubokręta do otworu po świecy i ustawienie na wyczucie?
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
P.S , jak ustawiacie luzy w swoich maszynach? Z tego co piszą w tymże artykule w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.W naszych Virażkach luzy mają tendencję do zmniejszania się czy zwiększania?Mam dobry dostęp bo zbiornik paliwa i dekielki nad cylindrami są zdjęte i się zastanawiam czy brać się za to czy darować sobie.Po kupnie nie robiłem tego jeszcze, sprzęt chodzi dość dobrze choć gdy chcę zrobić przegazówkę nie ma zbyt dobrej reakcji na gaz. Może pomoże?
I jeszcze pytanie do tych co robili to w 125/250. Ustawienie GMP robiliście poprzez oznaczenia na alternatorze(gdzie on jest ?dopiero poznaję moto) czy poprzez włożenie np. śrubokręta do otworu po świecy i ustawienie na wyczucie?
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Ustaw tak, jak zaleca instrukcja.Przemysl pisze:w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.
Myślę, że nie zaszkodzi sprawdzić luzy zaworowe. od tego jest zima i jeżeli masz warunki, przygotuj moto do sezonu.Przemysl pisze:brać się za to czy darować sobie
Jeżeli 250 jest z budową podobna do 535, to powiem że alternator jest pod lewą pokrywą silnika. Trzeba wykręcić dekielek pośrodku pokrywy i kluczem nasadowym 14 pokręcać wałem korbowym, aż w drugim, mniejszym otworze po wykręconym dekielku pojawią się oznaczenia. Jeżeli je znajdziesz, będziemy dochodzili które oznaczenie jest do którego cylindra. Ważne jest, aby oznaczenie zgrywało się podczas suwu sprężania - można go poznać przytykając palec do otworu po wykręconej świecy (bez świec o wiele łatwiej się kręci wałem) i czując wypychane powietrze.Przemysl pisze:Ustawienie GMP robiliście poprzez oznaczenia na alternatorze(gdzie on jest
Japońce tak wszystko wymyślili, że nie trzeba kombinować. Wystarczy poczytać manuala (czasem jak angielski sprawia kłopoty wystarczy pooglądać obrazki) i dużo rzeczy zrobisz samemu.Przemysl pisze:ustawienie na wyczucie?
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Wyraziłem się trochę niezrozumiale. Chodziło mi o to że przykładowo dla Virago jest luz 0.10mm-0.15mm np. dla zaworu wydechowego. Załóżmy że dokonuje pomiaru i okazuje się że jest 0.15mm. Co wtedy?Na stronie którą podałem jest podane że zawory wydechowe nie są schładzane i na rozgrzanym silniku luz się powiększa znacznie dlatego należy je ustawiać jak najniżej ( dolna granica prawidłowego luzu czyli 0.10mm). Czy tak samo należy robić w przypadku ssących tj. ustawić dolną granicę prawidłowego luzu?Przemysl napisał/a:
w celu uzyskania jak największej mocy należy ustawić jak najniżej. W innych znów piszą żeby był dokładnie po środku.
Ustaw tak, jak zaleca instrukcja.
Stąd Ponawiam pytanie - w którą stronę pojawiają się rozbieżności w naszych lalkach? Czy luzy mają tendencję do zmniejszania się czy do zwiększania? Czytałem również że duże luzy to tzw. mniejsze zło a wtedy pojawia się "orkiestra".Natomiast w przypadku małych luzów dopiero gdy zauważymy że coś jest nie tak już jest przeważnie za późno - zbyt mały luz grozi wypaleniem gniazd zaworowych.
Ayo z kolei pisał że można spróbować zrobić tak jak pisałem wyżej , ustawić minimalny luz i sprawdzić jak chodzi ( czy się nie tłucze ) na zimnym i ciepłym silniku.Z tym że jak narazie nie mam takiej możliwości - zmianiłem zbiornik paliwa ,który dodatkowo w środku jest trochę przyrdzewiały.Jeszcze go nie podłączałem , chciałem sprawdzić jak będzie wyglądać. Nie wiem jeszcze co z tym zrobić czy wypłukać benzyną założyć filtry paliwa ( 2 czy 1? od zbiornika idą dwa wężyki od rezerwy i normalny) czy sposób z nakrętkami i pół dnia roboty
Proszę o weryfikacje
- Blunio
- Posty: 5793
- Rejestracja: 11 marca 2008, 10:21
- Motocykl: Trek X-Caliber 8
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Wiek: 72
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Przemysl, masz ustawić luzy w zadanym przedziale. Pięć setnych milimetra to jest tak mało, że mieści się w granicach błędu pomiaru. Na przykład listek szczelinomierza 0,1 mm powinien wchodzić z lekko wyczuwalnym oporem, 0.15 z dużym oporem. Chyba jeszcze tego praktycznie nie robiłeś i dlatego próbujesz dzielić włos na czworo. I jeszcze trzeba pamiętać, że po zakontrowaniu śruby regulacyjnej luz też się zmienia. Tak że sobie mierzysz, ustawiasz, jest OK - a jak zakontrujesz, to się okazuje że KICHA. I trzeba zaczynać od nowa. Więc zawsze sprawdź luzy po zakonrowaniu śrub regulacyjnych.
Bak przed montażem trzeba dokładnie wypłukać paliwem. A filtr załóż tam, gdzie był oryginał. W szczegółach Ci nie pomogę, bo w 535 ze zbiornika wychodzi tylko jeden przewód paliwa.
Błąd ! Zawory po rozgrzaniu się wydłużają i "wybierają" luz. Na rozgrzanym silniku tego luzu praktycznie nie powinno być. Dalej dobrze myślisz, jak zrobisz za mały luz, zawór będzie podparty, nie będzie się domykał i w krótkim czasie nastąpi wypalenie zaworu i gniazda. Tak że z dwojga złego lepszy luz większy niż za mały.Przemysl pisze:zawory wydechowe nie są schładzane i na rozgrzanym silniku luz się powiększa
Bak przed montażem trzeba dokładnie wypłukać paliwem. A filtr załóż tam, gdzie był oryginał. W szczegółach Ci nie pomogę, bo w 535 ze zbiornika wychodzi tylko jeden przewód paliwa.
A tego to już w ogóle nie rozumiem, sorry Czy masz na myśli wsypanie do zbiornika garści nakrętek i potrząsanie zbiornikiem przez pół dnia ? Hmmmmm, myślę że można by i tak, co wieksze farfocle powinno oderwać ze zbiornika. Z tym że czasem zbiorniki są malowane w środku lakierem (bakelitowym?) i można zrobić więcej szkody jak pożytku. Ale jak jest goła blacha to nakrętki nie zaszkodzą.Przemysl pisze:czy sposób z nakrętkami i pół dnia roboty
Nadzieja to ogień. To ogień, który chce płonąć nawet wtedy, gdy jest gaszony. Nadzieja to nieodparte dążenie, by odnajdywać sens w bezsensie i odkrywać prawdę w zamęcie kłamstw.
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
Samochód z Niemiec a kobieta z Polski - nigdy odwrotnie!!!
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Prawda , źle zapamiętałem z artykułu :Błąd ! Zawory po rozgrzaniu się wydłużają i "wybierają" luz. Na rozgrzanym silniku tego luzu praktycznie nie powinno być. Dalej dobrze myślisz, jak zrobisz za mały luz, zawór będzie podparty, nie będzie się domykał i w krótkim czasie nastąpi wypalenie zaworu i gniazda
Z reguły (ale nie zawsze) zawory wydechowe ze względu na silne rozgrzewanie gorącymi spalinami powinny mieć większy luz podczas pomiaru na zimnym silniku.naczej zachowują się zawory dolotowe cały czas schładzane przez przepływającą mieszankę
Zgadza się ! dlatego chciałbym się nauczyć co nie co a i zaoszczędzić trochę pieniędzy które nie jest tak łatwo zdobyć w moim wiekuChyba jeszcze tego praktycznie nie robiłeś i dlatego próbujesz dzielić włos na czworo
To akurat pamiętałem z powyższego artykułu.I jeszcze trzeba pamiętać, że po zakontrowaniu śruby regulacyjnej luz też się zmienia. Tak że sobie mierzysz, ustawiasz, jest OK - a jak zakontrujesz, to się okazuje że KICHA. I trzeba zaczynać od nowa. Więc zawsze sprawdź luzy po zakonrowaniu śrub regulacyjnych.
Właśnie w tym problem że nie mam pojęcia gdzie był i czy w ogóle producent wprowadził to w tym motocyklu.Założę chyba osobny temat o tym , może ktoś wieA filtr załóż tam, gdzie był oryginał
Myślałem o tym , choć mój zbiornik nie jest w całości od wewnątrz pokryty korozją. Chyba jednak zrobię płukankę benzyną. Czytałem że w przypadku zabiegu z nakrętkami/kamieniami/śrubkami można pozbyć się rdzy ale razem z nią powłoki która zabezpiecza przed korozją.Czy masz na myśli wsypanie do zbiornika garści nakrętek i potrząsanie zbiornikiem przez pół dnia ?
Dzięki za pomoc! Co do samej regulacji , chyba zrobię to dopiero jak będzie cieplej , spróbuję załatwić sprawę ze zbiornikiem i filtrem aby móc sprawdzić jak sprzęt pracuje na zimnym i ciepłym silniku Wrzucę może zdjęcia jak to wygląda w 250tce. Bo na 100% nieco inaczej jak w 1100 i 535.
-
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
joł.
Przemysl, xv 250 niema jako takich filtrów paliwowych, w baku masz 2 'rurki' [jedna od rezerwy] otoczone siateczką które spełniają rolę filtrów. z każdej idzie po jednym wężyku do kranika. dla pewności możesz zastosować dodatkowe zewnętrzne filtry jakieś nieduże gabarytowo żeby to ładnie wkomponować ewentualnie jakaś 'bajera' : http://www.moto-akcesoria.pl/filtr-benz ... mm,p,16245
bak przepłucz benzynką ze 2 razy później ruda powinna sama zejść.
ale żeby nie było offtopa. rozumiem że regulację luzu winno się dokonywać na zimnym silniku. listki powinny wchodzić w szczelinę z lekko wyczuwalnym oporem. w 250tkach mamy luz 0,8 wiec czy można dokonać takiej regulacji posiadając listek 0,05 i 0,1 z tym ze 0.05 wchodzilby z odrobinę większym luzem a 0.1 z mniejszym? czy pomiar byłby w tym wypadku niedokładny?
pzdr
Przemysl, xv 250 niema jako takich filtrów paliwowych, w baku masz 2 'rurki' [jedna od rezerwy] otoczone siateczką które spełniają rolę filtrów. z każdej idzie po jednym wężyku do kranika. dla pewności możesz zastosować dodatkowe zewnętrzne filtry jakieś nieduże gabarytowo żeby to ładnie wkomponować ewentualnie jakaś 'bajera' : http://www.moto-akcesoria.pl/filtr-benz ... mm,p,16245
bak przepłucz benzynką ze 2 razy później ruda powinna sama zejść.
ale żeby nie było offtopa. rozumiem że regulację luzu winno się dokonywać na zimnym silniku. listki powinny wchodzić w szczelinę z lekko wyczuwalnym oporem. w 250tkach mamy luz 0,8 wiec czy można dokonać takiej regulacji posiadając listek 0,05 i 0,1 z tym ze 0.05 wchodzilby z odrobinę większym luzem a 0.1 z mniejszym? czy pomiar byłby w tym wypadku niedokładny?
pzdr
-
- Posty: 332
- Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 19:27
- Motocykl: Yamaha virago 250
- Lokalizacja: okolice Tarnowa
- Wiek: 32
- Status: Offline
Re: Regulacja luzów zaworowych 'by Ayo007
Dzięki tak też zrobiłem , to znaczy nie montowałem filtru paliwa , bak założyłem wcześniej go wypłukałem w benzynie.
Co do tematu - chyba kiepsko u Ciebie z matematyką : nie mamy luzu 0,8 tylko 0,08-0,12 ssący oraz 0,10-0,14 wydechowy. Najlepiej załatw sobie szczelinomierz dokładniejszy.Ja się z zaworami wstrzymuje gdzieś do marca - kwietnia aż będzie ciepło. Wtedy przynajmniej przejedziesz się i ocenisz jak silnik pracuje na zimnym/ciepłym silniku. Tak regulacja obowiązkowo na zimnym silniku.Przy pomocy listka 0,1 możesz spokojnie sprawdzić ssące.
Co do tematu - chyba kiepsko u Ciebie z matematyką : nie mamy luzu 0,8 tylko 0,08-0,12 ssący oraz 0,10-0,14 wydechowy. Najlepiej załatw sobie szczelinomierz dokładniejszy.Ja się z zaworami wstrzymuje gdzieś do marca - kwietnia aż będzie ciepło. Wtedy przynajmniej przejedziesz się i ocenisz jak silnik pracuje na zimnym/ciepłym silniku. Tak regulacja obowiązkowo na zimnym silniku.Przy pomocy listka 0,1 możesz spokojnie sprawdzić ssące.