teodor2424 pisze:A ja mam jedno jeszcze WAŻNE pytanie:
Virago XV535
Śrubki regulacji składu mieszanki:
Wykręcanie ..A....(co powoduje???)
Wkręcanie...B..(co powoduje??)
Opcje do wyboru proszę właściwe wstawić w miejsce ....(kropek):
a) powoduje WZBOGACENIE mieszanki paliwowo-powietrznej
b) powoduje ZUBOŻENIE mieszanki paliwowo-powietrznej
REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Wąsaty7
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
A ja w tej chwili dla rozjaśnienia sytuacji podsumuję wynik meczu .
Do tego momentu w tym wątku 4 osoby stwierdziły, że:
Ja natomiast wychodzę z założenia, że obie drużyny mogą mieć rację, ze względu na np. różne roczniki produkcji motocykli, a jeszcze bardziej ze względu na 2 różnych producentów gaźników.
Do tego momentu w tym wątku 4 osoby stwierdziły, że:
, natomiast 2 osoby są przeciwnego zdania ....Wykręcanie powoduje WZBOGACENIE mieszanki paliwowo-powietrznej, a
Wkręcanie powoduje ZUBOŻENIE mieszanki paliwowo-powietrznej...
Ja natomiast wychodzę z założenia, że obie drużyny mogą mieć rację, ze względu na np. różne roczniki produkcji motocykli, a jeszcze bardziej ze względu na 2 różnych producentów gaźników.
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuniviragomen pisze: Ja natomiast wychodzę z założenia, że obie drużyny mogą mieć rację, ze względu na np. różne roczniki produkcji motocykli, a jeszcze bardziej ze względu na 2 różnych producentów gaźników.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Jak wcześniej pisałem:teodor2424 pisze:
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuni
-wykręcając zwiększamy ilość mieszanki paliwowo-powietrznej
-wkręcając zmniejszamy
Tak jest w każdym gaźniku,śruba regulacji składu mieszanki ma kształt iglicy(stożka) która współpracuje z kalibrowanym otworem.Jest to prosty rodzaj zaworu.Wkręcasz do oporu zawór zamknięty,wykręcasz - stożek śruby wysuwa się z otworu zwiększając jego światło.
Wąsaty7
-
- Posty: 183
- Rejestracja: 30 kwietnia 2011, 21:39
- Motocykl: XV 535
- Lokalizacja: Sierakowice
- Wiek: 42
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Teraz tak: przez wkręcanie czy też wykręcanie można regulować zarówno powietrze jak i paliwo, regulując tą śrubką powietrze, wykręcając śrubę dodajemy go więcej - mieszanka będzie ubożała, ale ta sama śruba jeżeli będzie regulowała paliwo to wykręcana będzie wzbogacała mieszankę, no chyba że się mylę??
Tak więc nie mówmy przy wykręcaniu czy też wkręcaniu śruby jako o zwiększaniu czy też zmniejszaniu mieszanki paliwowo-powietrznej tylko operujmy słowami mieszanka uboższa i bogatsza.
No wiec z kilku wypowiedzi wnioskuję:
Wykręcając śrubę - wzbogacamy mieszankę ( bardziej czarne świece, strzelanie w wydech, zalewanie się świec)
Wkręcając śrubę - zubożamy mieszankę (świece kawowe, jednak zbyt uboga objawia się fioletowymi wydechami i działa negatywnie na zawory)
Tak więc nie mówmy przy wykręcaniu czy też wkręcaniu śruby jako o zwiększaniu czy też zmniejszaniu mieszanki paliwowo-powietrznej tylko operujmy słowami mieszanka uboższa i bogatsza.
No wiec z kilku wypowiedzi wnioskuję:
Wykręcając śrubę - wzbogacamy mieszankę ( bardziej czarne świece, strzelanie w wydech, zalewanie się świec)
Wkręcając śrubę - zubożamy mieszankę (świece kawowe, jednak zbyt uboga objawia się fioletowymi wydechami i działa negatywnie na zawory)
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Niefortunne stwierdzenie, nic nie znaczące. Reszta ok .teodor2424 pisze:...o zwiększaniu czy też zmniejszaniu mieszanki paliwowo-powietrznej...
- Bynio
- Posty: 1300
- Rejestracja: 05 czerwca 2011, 18:21
- Motocykl: XVS 1300 2007r.
- Lokalizacja: Kutno
- Wiek: 58
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Zakdładając że mój motocykl pracuje na oko prawidłowo ale świece są czarne i pali więcej niż inne motocykle to jak to powinnienem wyregulować ? będzie to wyczówalne czy powinnienem np. wkręcić przykładowo pół obrotu i testować ? Motocykl to xv1100
Umiarkowane spożywanie alkoholu nie jest szkodliwe nawet w duzych ilościach
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Zakładamy że kolor świecy sprawdzony po dłuższej jeździe.
1. Na początku powinno się sprawdzić poziom paliwa, jeżeli jest za duży oczywiście zmniejszamy. Jeżeli poziom jest w normie, ale na granicy przekroczenia "marginesu" w górę, to również warto pomyśleć o delikatnej korekcji.
2. Jeżeli jest nadal źle, to warto zadać sobie pytanie:
Jak stary mam filtr powietrza? i czy aby nie jest "mocno zabity"?
...i wyciągamy odpowiednie wnioski .
3.
1. Na początku powinno się sprawdzić poziom paliwa, jeżeli jest za duży oczywiście zmniejszamy. Jeżeli poziom jest w normie, ale na granicy przekroczenia "marginesu" w górę, to również warto pomyśleć o delikatnej korekcji.
2. Jeżeli jest nadal źle, to warto zadać sobie pytanie:
Jak stary mam filtr powietrza? i czy aby nie jest "mocno zabity"?
...i wyciągamy odpowiednie wnioski .
3.
Mniej więcej tak ....powinienem np. wkręcić przykładowo pół obrotu i testować...
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Witam.
Mam prośbę o wstawienie tej instrukcji w PDF do działy download. Poza tym linki do zdjęć nie działają.
Mam prośbę o wstawienie tej instrukcji w PDF do działy download. Poza tym linki do zdjęć nie działają.
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 08 maja 2011, 18:19
- Lokalizacja: Gryfino
- Wiek: 55
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Panowie czy to czasem nie jest tak,że owe śrubki regulują skład mieszanki wolnych obrotów?Cała reszta regulacji odbywa się dobierając średnicę gardzieli gaźnika i dyszę główną paliwa.Oczywiście w zakresie pracy silnika możemy wyregulować poprzez przesunięcie iglicy w stosunku do położenia przepustnicy.Z reguły skład mieszanki wolnych obrotów reguluje się powietrzem a w komorze pływakowej jest dysza paliwowa wolnych obrotów.Nie wiem jak jest z dwoma gaźnikami ale z jednym powinno się ową śrubkę wykręcać do momentu uzyskania jak największych obrotów jednocześnie zmniejszając obroty śruba regulacji wolnych obrotów.
tomekcossi
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Tak, ale nikły, tyci tyci wpływ na pracę na wyższych obrotach też troszeczkę mają .tomekcossi pisze:Panowie czy to czasem nie jest tak,że owe śrubki regulują skład mieszanki wolnych obrotów?..
Jeżeli w motocyklu jest wszystko w oryginale i nie kombinował przy nim jakiś "wiejski tuningowiec", to w 99% przypadków nie ma potrzeby wymienionych elementów tykać, no chyba, że podczas czyszczenia gaźnika .tomekcossi pisze:...Cała reszta regulacji odbywa się dobierając średnicę gardzieli gaźnika i dyszę główną paliwa.Oczywiście w zakresie pracy silnika możemy wyregulować poprzez przesunięcie iglicy w stosunku do położenia przepustnicy...w komorze pływakowej jest dysza paliwowa wolnych obrotów...
Tak, tylko że "na ucho" zwykle nie słychać różnicy gdy się "ową śrubkę" ruszy np. o pół obrotu, a kolorek świecy potrafi się dość mocno od tego pokręcenia zmienić .tomekcossi pisze:...Nie wiem jak jest z dwoma gaźnikami ale z jednym powinno się ową śrubkę wykręcać do momentu uzyskania jak największych obrotów jednocześnie zmniejszając obroty śruba regulacji wolnych obrotów.
- Mani
- Posty: 321
- Rejestracja: 04 czerwca 2008, 21:01
- Motocykl: VT 700 / była: XV250
- Lokalizacja: Kraków
- Wiek: 33
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Ja jako początkujący mechanik dorzucę linka do książki, którą sobie właśnie czytam: LINK
Tytuł to "Gaźniki motocyklowe" więc gdyby ktoś chciał zdobyć lub poszerzyć wiedzę na ten temat to polecam, bo ponoć dobra
Tytuł to "Gaźniki motocyklowe" więc gdyby ktoś chciał zdobyć lub poszerzyć wiedzę na ten temat to polecam, bo ponoć dobra
"... ale my to mamy gdzieś. Dokładnie tam..."
-
- Posty: 1437
- Rejestracja: 10 maja 2009, 11:40
- Motocykl: Virago XV 535 DX
- Lokalizacja: Polska
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Wszystko zależy czy tym zaworkiem doprowadzane jest paliwo czy powietrze????????wąsaty7 pisze:Jak wcześniej pisałem:teodor2424 pisze:
A jak to się ma do konkretnego modelu XV535 z roku 1990 z gaźnikami Mikuni
-wykręcając zwiększamy ilość mieszanki paliwowo-powietrznej
-wkręcając zmniejszamy
Tak jest w każdym gaźniku,śruba regulacji składu mieszanki ma kształt iglicy(stożka) która współpracuje z kalibrowanym otworem.Jest to prosty rodzaj zaworu.Wkręcasz do oporu zawór zamknięty,wykręcasz - stożek śruby wysuwa się z otworu zwiększając jego światło.
Kto wie na 100% co reguluje owa śrubka -powietrze?
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Wygląda na to, że jest inna możliwość: podciśnienie .rysiek535 pisze:Kto wie na 100% co reguluje owa śrubka -powietrze?
źródłoayo007 pisze:...Teraz możemy mówić o wspomnianej wyżej dyszy wzbogacania mieszanki. Jak mówiliśmy znajduje się ona obok dyszy głównej, i teraz po przymknięciu zaworu powietrznego w/wym. urządzenia wzbogacającego, podciśnienie panujące w gardzieli gaźnika powoduje wysysanie paliwa z komory pływakowej poprzez dyszę wzbogacania mieszanki kierując go do śruby regulacyjnej (powietrznej) wzbogacania paliwa .Tam zostaje ono porywane do kanału dolotowego głowicy silnika . Właśnie w taki sposób odbywa się wzbogacanie paliwa podczas nagłego zamknięcia przepustnicy ...
Reasumując, urządzenie wzbogacania paliwa swoim działaniem zamyka przebieg powietrza powodując to, ze podciśnienie z gardzieli gaźnika wysysa paliwo poprzez kanał ograniczony śrubą regulacyjną(powietrzną), dalej poprzez dyszę/kanał wzbogacania mieszanki z komory pływakowej i wędruje do kanału dolotowego w głowicy. Inaczej, w sytuacji kiedy zawór nie działa tzn. jest otwarty, powietrze w swobodnym stanie przepływa przez kanał A i B nie ?zabierając z sobą? paliwa, a gdy przy nagłym zamknięciu przepustnicy wzrośnie podciśnienie w układzie kanał B jest zamknięty przez zawór powietrzny urządzenia wzbogacającego , powietrze musi korzystać już tylko z kanału A zasysając dawkę paliwa z komory pływakowej...
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Proszę o podanie linka do ściągnięcia tego pdf instrukcji pozdrawiam.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- GLIWICKI
- Posty: 5643
- Rejestracja: 01 października 2007, 23:08
- Motocykl: XV 750 '97
- Lokalizacja: Śląsk
- Wiek: 54
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Niestety nie ma tego opracowania. Opis regulacji znajduje się w pierwszym poście tego wątku. Niestety ... Zdjęć już nie ma, a user który to opracował, od ponad roku nie pokazał się na Forum.biff pisze:Proszę o podanie linka do ściągnięcia tego pdf instrukcji pozdrawiam.
Jest w naszych zasobach książka poświęcona budowie, działaniu i regulacji gaźników motocyklowych i możemy ją udostępnić
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Witam,
mam ten plik, jak zapewne wielu z nas, na HD. Mogę udostępnić jeśli nie narusza to niczyich praw.
Pozdrawiam
mam ten plik, jak zapewne wielu z nas, na HD. Mogę udostępnić jeśli nie narusza to niczyich praw.
Pozdrawiam
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
No dajcie do działu download proszę pilnie potrzebne, albo emzet prześlij mi na maila z góry dzieki.
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- emzet
- Posty: 715
- Rejestracja: 06 kwietnia 2011, 13:02
- Motocykl: Honda NC750X
- Lokalizacja: Poznań
- Wiek: 69
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Staram się dostarczyć Ci ten plik. Na PW za duży. Niestety, na kopii maila, który wysłałem Ci z Forum nie ma twojego adresu. Podaj na PW. Pozdrawiam
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Już mam dzięki wam serdeczne uratowaliści mi życie, dajcie go do działu downloads
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
CZy można samemu zamieszczać pliki do działu downloads? czy nie?
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
- Schwartzu
- Posty: 1805
- Rejestracja: 23 kwietnia 2009, 21:03
- Motocykl: XV535'99, BMWR1100RT
- Lokalizacja: Warszawa
- Wiek: 39
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
Gdzieś poznikały na nowym forum te pdf-y...
"Without Contraries is no progression. Attraction and Repulsion, reason and Energy, Love and Hate, are necessary to Human existence."
W. Blake
W. Blake
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
a może ktoś ma je jeszcze to dajcie je do działu download albo dajcie na priwa. Pozdro
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH
-
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
WITAM POTRZEBUJE OWA INSTRUKCJE W PDF JAK MOZECIE PDESLIJCIE NA majdan1986@wp.pl
- BIFF
- Posty: 433
- Rejestracja: 07 września 2011, 20:35
- Motocykl: Virka 535>TRAJKA
- Lokalizacja: Przedbórz
- Wiek: 51
- Status: Offline
Re: REGULACJA GAŹNIKA 535 Z FOTKAMI
zapodałem ci na maila kilka pdfmajdan1986 pisze:WITAM POTRZEBUJE OWA INSTRUKCJE W PDF JAK MOZECIE PDESLIJCIE NA majdan1986@wp.pl
TWORZENIE PROFESJONALNYCH STRON INTERNETOWYCH