Strona 1 z 1
Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 16:51
autor: Damian
Witam ponownie,
Chciałbym oddać do piaskowania i malowania proszkowego wachacz oraz dyferencjał.
Od czego zacząć demolowanie moto?
Nie znalazłem nigdzie na forum informacji jak się do tego zabrać, a myślę że temat może być przydatny także dla innych osób.
Pzdr.
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 16:59
autor: BRODA
Stawiasz na centralnej stopce demontujesz koło po czym odkręcasz amortyzatory zdejmujesz okrągłe zaślepki z z wachacza odkręcasz śruby z tego co pamiętam to imbus 6mm i klucz 30 po czym wyjmujesz je i cały wachacz z dyfrem jest twój
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 5:00 pm ]
dobrze sprawdzić łożyska wachacza czy są ok i uszczelniacze
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 17:05
autor: Damian
Super
BRODA- dzięki.
Właśnie o coś takiego mi chodziło. Z Twojego opisu wynika, że to banalnie proste. Ciekawe czy tak będzie w rzeczywistości ?
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 17:12
autor: BRODA
może po koleji: demontujesz koło - wyciągasz zawleczkę z lewej strony odkręcasz kluczem 22 nakrętkę z prawej luzujesz zacisk osi i cięgno hamulca po czym ją wybijasz przykładając miękki materiał (np. drewno do gwintu i wybijasz. Koło powinno wyjść bez problemu następnie demontujesz amortyzatory na koniec zdejmujesz zaślepki z jednej strony jest zabezpieczenie w postaci zagiętej blachy a z drugiej kontra na klucz 32 którą luzujesz a następnie wykręcasz całe mocowanie wachacza - wcześniej spuść olej i przy montaży nie zapomnij umyć łożyska w jakimś środku odtłuszczającym i ponownie je nasmarować
[ Dodano: Czw Mar 19, 2009 5:13 pm ]
tylko że u ciebie może być inne mocowanie całego wachacza
POWODZENIA
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 18:32
autor: Damian
Powienienem dać radę. Z chromowaniem rok temu było więcej zabawy, a jakoś się połapałem
Co prawda od tego momentu to nowość:
BRODA pisze:na koniec zdejmujesz zaślepki z jednej strony jest zabezpieczenie w postaci zagiętej blachy a z drugiej kontra na klucz 32 którą luzujesz a następnie wykręcasz całe mocowanie wachacza
... ale nie wygląda to na zbyt skomplikowaną czynność.
Dzięki
Pzdr.
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 19:02
autor: Arktos
Brawo Broda mi się Twoje rady też kiedyś przydadzą punkt jak nic się nalezy
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 22:03
autor: BRODA
w razie problemów dzwoń postaram się coś doradzić bo nie zawsze jestem w domu i mam dostęp do kompa
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 19 marca 2009, 22:15
autor: Mardead
Ja musiałem jeszcze odkrecić tylny kolektor i stopki pasażera by opuścic wydech, bo inaczej nie dało sie wyciągnąć wachacza...
Przed demontarzem sprawdz szczelinomierzem ustawienie wachacza po prawej stronie moto, jest tam nakretka na kluc a gwintwany wałek jest na imbus . Wg mnnie to ważne by wachacz był prosto. Po lewej jest śruba co jest dokręcona na full power i zabezpieczona.
Operacja prosta, niedawno sm to robiłem:) tylko lakierowałem również sam
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 20 marca 2009, 11:33
autor: Damian
Mardead pisze:Przed demontarzem sprawdz szczelinomierzem ustawienie wachacza po prawej stronie moto, jest tam nakretka na kluc a gwintwany wałek jest na imbus . Wg mnnie to ważne by wachacz był prosto.
Słuszna uwaga- dzięki.
Odbiorę moto od mechanika i zainteresuję się tematem "z bliska".
Mam jeszcze pytanie odnośnie samego piaskowania i lakierowania- będę musiał wyciągać łożysko z wachacza i przedneigo koła. Myślę że nie ma sensu wkłądać starych łożysk ponownie- po prostu je wymienię.
Skąd wykołowac oznaczenie łożyzka do przedneigo koła i wachacza?
Moja Virażyna niestety nie jest ujęta w żadnych katalogach- XV 750 z 1989r
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 09 marca 2011, 20:37
autor: skrzyna
witam podepne sie pod temat...
a mianowicie odnosnie tej szczeliny z prawej strony czy ktos moglby mi podac ten wymiar?
bo niebardzo wiem jak to skrecic tzn. jak gleboko wkrecic te srube z nakretka kontr. na imbus z prawej strony.
czy pomiedzy wachaczem i rama sa jakies dystanse?przez ktore przechodza te sruby imbusowe? bo nawet jak wkrecam ile wlezie to waczecz plywa lewo prawo... w wachaczu lozysko + zimering i sruby tylko? z gory dzieki i sorrki za tyle pytan pozdrawiam
Re: Demontaż wahacza i dyferencjału- XV 750
: 12 marca 2012, 14:28
autor: madey
powinny być jeszcze pierścienie dystansowe po jednym na stronę wchodzące w simering między łożyskiem a ramą.