Dysze składu mieszanki virago 535
Dysze składu mieszanki virago 535
Założyłem ten temat dlatego że prawie we wszystkich postach
ludzie piszą na temat tych dysz różne rzeczy.
Jeden pisze tak a dwa posty niżej drugi inaczej .
A mianowicie chodzi mi o regulację tymi dyszami
WKRĘCAMY - mieszanka bogata
wykręcamy - mieszanka uboga
czy to tak ma być czy inaczej?
Proszę tylko o sprawdzone informację i nie pisać o niczym innym.
Jeżeli ktoś nie jest pewny i tylko się domyśla to lepiej niech nie zabiera głosu.
ludzie piszą na temat tych dysz różne rzeczy.
Jeden pisze tak a dwa posty niżej drugi inaczej .
A mianowicie chodzi mi o regulację tymi dyszami
WKRĘCAMY - mieszanka bogata
wykręcamy - mieszanka uboga
czy to tak ma być czy inaczej?
Proszę tylko o sprawdzone informację i nie pisać o niczym innym.
Jeżeli ktoś nie jest pewny i tylko się domyśla to lepiej niech nie zabiera głosu.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Mylisz pojęcia.
Dyszami się nie kręci. Dysze to kalibrowane dławiki kanałów paliwowych.
Regulatorami tzw. "składu mieszanki" są śruby iglicowe, które otwierając/zamykając światło danego kanału wpływają na skład mieszaniny palnej dla silnika pracujacego w zakresie najniższych obciążeń.
Wyróżnia się 3 rozwiązania regulacyjne
- kanału paliwowego (stala dawka powietrza)
- kanału powietrznego (stała dawka paliwa)
- mix, czyli stała dawka paliwa + regulowany kanał paliwowy (np keihin fcr)
W gaźnikach podciśnieniowych membranowych stosuje się w zdecydowanej większości kanał paliwowy.
Oznacza to ni mniej ni wiecej tyle, że wykręcając te śrubkę, uwalniasz paliwo. Wkręcając - zmniejszasz jego wypływ.
W virago masz właśnie taki typ gaźników.
Dyszami się nie kręci. Dysze to kalibrowane dławiki kanałów paliwowych.
Regulatorami tzw. "składu mieszanki" są śruby iglicowe, które otwierając/zamykając światło danego kanału wpływają na skład mieszaniny palnej dla silnika pracujacego w zakresie najniższych obciążeń.
Wyróżnia się 3 rozwiązania regulacyjne
- kanału paliwowego (stala dawka powietrza)
- kanału powietrznego (stała dawka paliwa)
- mix, czyli stała dawka paliwa + regulowany kanał paliwowy (np keihin fcr)
W gaźnikach podciśnieniowych membranowych stosuje się w zdecydowanej większości kanał paliwowy.
Oznacza to ni mniej ni wiecej tyle, że wykręcając te śrubkę, uwalniasz paliwo. Wkręcając - zmniejszasz jego wypływ.
W virago masz właśnie taki typ gaźników.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 17:09 przez PanG, łącznie zmieniany 1 raz.
Żyj i daj rzyć innym.
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Wiedziałem że to że te śruby iglicowe (nie robią mieszanki paliwowo powietrznej)
czyli dobrze kombinowałem z tym kręceniem śrubkami wykręcasz mieszanka będzie bogata( będzie leciało więcej paliwa)
wkręcasz mieszanka będzie uboga( będzie leciało mniej paliwa) .Ale to działa tylko w dolnym zakresie obrotów?
Czy to ma wpływ na ogólne całościowe zużycie paliwa?
czyli dobrze kombinowałem z tym kręceniem śrubkami wykręcasz mieszanka będzie bogata( będzie leciało więcej paliwa)
wkręcasz mieszanka będzie uboga( będzie leciało mniej paliwa) .Ale to działa tylko w dolnym zakresie obrotów?
Czy to ma wpływ na ogólne całościowe zużycie paliwa?
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 18:07 przez goldboss, łącznie zmieniany 1 raz.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.
Ma znikomy wplyw na zużycie paliwa. Regulujesz nimi zakres 0-5% OT
Ma znikomy wplyw na zużycie paliwa. Regulujesz nimi zakres 0-5% OT
Żyj i daj rzyć innym.
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
to skąd u mnie są ciągle czarne świece. Dopiero teraz po 2 latach zrozumiałem do czego są te śrubki iglicowe.
To w takim razie kupa ludzi na tym forum też nie wie do czego służą te śrubki.
To w takim razie kupa ludzi na tym forum też nie wie do czego służą te śrubki.
Ostatnio zmieniony 19 lipca 2023, 18:22 przez goldboss, łącznie zmieniany 1 raz.
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Gdzieś dzwonią ale nie w tym gaźniku.
Dysza paliwa wolnych obrotów stała
Dysza powietrza wolnych obrotów stała
Regulacja (mieszanina paliwa i powietrza) śrubą iglicową "składu mieszanki"
Śruba działa jak kran więcej odkręcisz więcej nalejesz.
Dysza paliwa wolnych obrotów stała
Dysza powietrza wolnych obrotów stała
Regulacja (mieszanina paliwa i powietrza) śrubą iglicową "składu mieszanki"
Śruba działa jak kran więcej odkręcisz więcej nalejesz.
Wąsaty7
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Wąsaty7 czytałeś wyżej wypowiedź PanaG ze zrozumieniem . Już zaczyna robić się młyn
3 wypowiedzi i już 2 różne wersje
3 wypowiedzi i już 2 różne wersje
- wąsaty7
- Posty: 1418
- Rejestracja: 25 stycznia 2009, 14:00
- Motocykl: XV 1100 98r.
- Lokalizacja: Szczecin
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Oczywiście czytałem. Po części mój wpis odnosił się do wypowiedzi kolegi PanG.
A dokładnie rozszerzyłem o 4 rozwiązanie regulacji.
A dokładnie rozszerzyłem o 4 rozwiązanie regulacji.
Wąsaty7
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
To nie jest 4 rozwiązanie. Opisujesz regulowany kanał paliwowy (patrz myślnik 1). Też chciałem posłużyć się analogią kranu, ale i tak w ciul tekstu narezalem.
Enyłej: piszemy o tym samym
Żyj i daj rzyć innym.
- leszekk
- Posty: 4147
- Rejestracja: 26 kwietnia 2009, 21:35
- Motocykl: XV750 -> BMW R1200GS
- Lokalizacja: mazowieckie
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Może od tego, co dzieje się w silniku w zakresie większego obciążenia? Może za wysoki poziom paliwa w gaźniku, może ktoś włożył niewłaściwe dysze? To są rzeczy 'gaźnikowe'. Mogą być świece o niewłaściwej ciepłocie, z niewłaściwie ustawionym odstępem elektrod. Może być, że niewłaściwie jest ustawiony rozrząd, luzy zaworowe ... Może być słaba kompresja. W zasadzie najtrudniej chyba uzyskać zbyt późny zapłon bo epokę przerywaczy już minęliśmy, ale jakąś niesprawnośc modułu zapłonowego w zasadzie też można sobie wyobrazić.
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to jednak skomplikowane urządzenie. Jedną śrubką można trochę zepsuć ale trudno wszystko naprawić
In God we Trust -- all others must submit an X.509 certificate.
- PanG
- Posty: 551
- Rejestracja: 10 marca 2019, 09:59
- Motocykl: Twoja Stara 350
- Lokalizacja: Galaktyka Kurwix
- Wiek: 16
- Kontakt:
- Status: Offline
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Nie wiem. Wrzuć mi moto na warsztat, to zrobię pełną diagnostykę i poznamy przyczynę.
Nie rusza mnie to. Niech sobie nie wiedzą. Ja się opieram na tym, co przerzuciłem przez warsztat. Gaźniki i wtryski stroję lambdami/snifferami, więc jak wykręcam śrubę i AFR mi spada/rośnie, wiem w którą stronę iść i jaką topologię ma gaźnik.
Strojenie gaźnika na kolor świec w oparciu o jedną małą śrubkę to droga donikąd.
Żyj i daj rzyć innym.
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Nie wiem. Wrzuć mi moto na warsztat, to zrobię pełną diagnostykę i poznamy przyczynę.
A gdzie i kiedy?
A gdzie i kiedy?
Re: Dysze składu mieszanki virago 535
Dziś sprawdzę jeszcze raz ciśnienie bo to nie daje mi spokoju.
Silnik ma przejechane 25.000 tysięcy. Rozbierałem silnik cylindry były w bardzo dobrym stanie
mierzyłem średnicówką nie było owalu wymiar był OK . ale zamki na pierścieniach były już
prawie na samym końcu tolerancji , dlatego założyłem oryginalne nominalne pierścienie
zamki OK pośmigałem trochę i myślałem że będzie ok a tu lipa . myślę że ktoś podmienił licznik
bo przy takim przebiegu silnik powinien być brzytwa .
Silnik ma przejechane 25.000 tysięcy. Rozbierałem silnik cylindry były w bardzo dobrym stanie
mierzyłem średnicówką nie było owalu wymiar był OK . ale zamki na pierścieniach były już
prawie na samym końcu tolerancji , dlatego założyłem oryginalne nominalne pierścienie
zamki OK pośmigałem trochę i myślałem że będzie ok a tu lipa . myślę że ktoś podmienił licznik
bo przy takim przebiegu silnik powinien być brzytwa .