[XV1000 '85] Zestaw naprawczy gaźnika i zmiana dysz
: 23 czerwca 2023, 21:27
Cześć!
Szanowni - szukam pomocy od doświadczonych ludzi Przywitałem się już wraz z krótkim info w odpowiednim dziale, ale pozwólcie, że w skrócie napiszę co to robię
Otóż lubię w ramach hobby po godzinach naprawiać motocykle. I tak, trochę przypadkiem, trafiła do mnie XV1000 z 1985 roku z USA (foto w załączniku). Kto miał do miał do czynienia z zamawianiem części do tego modelu, ten wie chyba co przechodzę
Jestem hobbystą, ale nie mechanicznym rzeźnikiem. Nie idę na żadne druciarstwo, kombinowanie, lepienie uszczelek z gumolitu itp. pomysły. Jak remontuję, to na nowych elementach, zgodnie ze sztuką i serwisówką. I tak - nie wyobrażam sobie mechaniczenia bez pdpowiednich kluczy dynamometrycznych
Ale do problemu - jednym z licznych kłopotów w moto jest gaźnik. Niestety nie wiem jaki rzeźnik go robił, ale zdecydowanie go nie pozdrawiam...
Staram się zrobić pełną renowację, czyli wiadomo - rozbiórka, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej, podmiana elementów z zestawu naprawczego itd.
Niestety natknąłem się na problem braku odpowiednich dysz. Dysze rzeźnik zmasakrował (foto w załączniku). Oczywiście chciałem je podmienić, ale:
1. W PL nie znalazłem odpowiedniego zestawu naprawczego.
2. Na chińskim portalu aulcyjnym zamówiłem zestaw naprawczy (lepsze to, niż nic), ale dysze były kompletnie nietrafione.
Dedykowane dysze to rozmiary 132 i 124.
I tutaj dwa pytania od bardziej doświadczonych:
1. Otwory w tych dyszach są w porządku, mimo zmasakrowania zewnętrznego gwintu. Czy od biedy zamontowanie tego znowu na jakiś czas może spowodować problemy? Szczerze mówiąc nie jestem pewny, czy te zadziory mogą mieć jakikolwiek wpływ na pracę gaźnika.
2. Istotniejsza sprawa - czy podmiana tych dysz na dostępne (z innych zestawów lub na sztuki) dysze o przekrojach 125 i 132,5 to będzie jakaś dramatyczna zmiana? Oczywiście wiadomo - trzeba będzie dokonać pełnej regulacji, ale czy tak niewielka zmiana może wpłynąć wyraźnie na pogorszenie się pracy i/lub zużycie elementów silnika?
Wszelkie rady witane są z otwartymi rękoma LwG!
Szanowni - szukam pomocy od doświadczonych ludzi Przywitałem się już wraz z krótkim info w odpowiednim dziale, ale pozwólcie, że w skrócie napiszę co to robię
Otóż lubię w ramach hobby po godzinach naprawiać motocykle. I tak, trochę przypadkiem, trafiła do mnie XV1000 z 1985 roku z USA (foto w załączniku). Kto miał do miał do czynienia z zamawianiem części do tego modelu, ten wie chyba co przechodzę
Jestem hobbystą, ale nie mechanicznym rzeźnikiem. Nie idę na żadne druciarstwo, kombinowanie, lepienie uszczelek z gumolitu itp. pomysły. Jak remontuję, to na nowych elementach, zgodnie ze sztuką i serwisówką. I tak - nie wyobrażam sobie mechaniczenia bez pdpowiednich kluczy dynamometrycznych
Ale do problemu - jednym z licznych kłopotów w moto jest gaźnik. Niestety nie wiem jaki rzeźnik go robił, ale zdecydowanie go nie pozdrawiam...
Staram się zrobić pełną renowację, czyli wiadomo - rozbiórka, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej, podmiana elementów z zestawu naprawczego itd.
Niestety natknąłem się na problem braku odpowiednich dysz. Dysze rzeźnik zmasakrował (foto w załączniku). Oczywiście chciałem je podmienić, ale:
1. W PL nie znalazłem odpowiedniego zestawu naprawczego.
2. Na chińskim portalu aulcyjnym zamówiłem zestaw naprawczy (lepsze to, niż nic), ale dysze były kompletnie nietrafione.
Dedykowane dysze to rozmiary 132 i 124.
I tutaj dwa pytania od bardziej doświadczonych:
1. Otwory w tych dyszach są w porządku, mimo zmasakrowania zewnętrznego gwintu. Czy od biedy zamontowanie tego znowu na jakiś czas może spowodować problemy? Szczerze mówiąc nie jestem pewny, czy te zadziory mogą mieć jakikolwiek wpływ na pracę gaźnika.
2. Istotniejsza sprawa - czy podmiana tych dysz na dostępne (z innych zestawów lub na sztuki) dysze o przekrojach 125 i 132,5 to będzie jakaś dramatyczna zmiana? Oczywiście wiadomo - trzeba będzie dokonać pełnej regulacji, ale czy tak niewielka zmiana może wpłynąć wyraźnie na pogorszenie się pracy i/lub zużycie elementów silnika?
Wszelkie rady witane są z otwartymi rękoma LwG!