Strona 1 z 1

dwusiarczek molibdenu

: 31 stycznia 2023, 11:17
autor: Adamz
witam szanowne grono ekspertów , z racji przerwy zimowej szukam odpowiedzi dwusiarczek molibdenu czy ceramizer czy jest sens , a może ... Proszę o parę opinii , yamaha nie ma żadnych problemów , ale poczytałem że może poprawić osiągi i żywotność silnika itp , pozdrawiam Yamaha Virago 250

Re: dwusiarczek molibdenu

: 31 stycznia 2023, 14:35
autor: leszekk
Cześć. Przywitać się można w Powitalni.
W poszukiwaniach wszelkiej maści ulepszaczy do pojazdów uwzględnij konstrukcję Twojego motocykla, gdzie jednym i tym samym olejem smarujesz: silnik, skrzynię biegów i niestety także sprzęgło. To, co zazwyczaj jest proponowane do "lepszej" pracy skrzyni biegów czy silnika, przeważnie jest bardzo niekorzystne dla sprzęgła. Ta "lepsza" praca zwykle rozumiana jest jako zmniejszenie tarcia współpracujących elementów - cylindra z tłokiem, sworznia z panewką, zębów trących o inne zęby, łożysk tocznych ... Zmniejszenie tarcia pomiędzy elementami sprzęgła wielopłytkowego mokrego może sprawić, że siły tarcia będą niewystarczające do przeniesienia momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów i dalej na koło motocykla. Niektóre specyficzne składniki 'ulepszacza' mogą dodatkowo powodować uszkodzenia przekładek korkowych w sprzęgle.
Zatem krótko i na temat: jeśli znajdziesz coś, co ma napisane na opakowaniu: do motocykli 4-suwowych z mokrym sprzęgłem - wlewaj śmiało i podziel się informacją ile cię kosztowała naprawa ;-)

Re: dwusiarczek molibdenu

: 31 stycznia 2023, 20:30
autor: Piter7011
leszekk pisze: 31 stycznia 2023, 14:35 Cześć. Przywitać się można w Powitalni.
W poszukiwaniach wszelkiej maści ulepszaczy do pojazdów uwzględnij konstrukcję Twojego motocykla, gdzie jednym i tym samym olejem smarujesz: silnik, skrzynię biegów i niestety także sprzęgło. To, co zazwyczaj jest proponowane do "lepszej" pracy skrzyni biegów czy silnika, przeważnie jest bardzo niekorzystne dla sprzęgła. Ta "lepsza" praca zwykle rozumiana jest jako zmniejszenie tarcia współpracujących elementów - cylindra z tłokiem, sworznia z panewką, zębów trących o inne zęby, łożysk tocznych ... Zmniejszenie tarcia pomiędzy elementami sprzęgła wielopłytkowego mokrego może sprawić, że siły tarcia będą niewystarczające do przeniesienia momentu obrotowego z silnika do skrzyni biegów i dalej na koło motocykla. Niektóre specyficzne składniki 'ulepszacza' mogą dodatkowo powodować uszkodzenia przekładek korkowych w sprzęgle.
Zatem krótko i na temat: jeśli znajdziesz coś, co ma napisane na opakowaniu: do motocykli 4-suwowych z mokrym sprzęgłem - wlewaj śmiało i podziel się informacją ile cię kosztowała naprawa ;-)
Szybko i na temat.😄